• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Energa-Operator restrukturyzuje spółki. Będą zwolnienia

Robert Kiewlicz
20 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Energa - Operator podjęła decyzję o restrukturyzacji przede wszystkim dlatego, że usługi eksploatacji liczników komunalnych czy też usługi odczytowe można kupić znacznie taniej w firmach od dawna funkcjonujących na rynku. Energa - Operator podjęła decyzję o restrukturyzacji przede wszystkim dlatego, że usługi eksploatacji liczników komunalnych czy też usługi odczytowe można kupić znacznie taniej w firmach od dawna funkcjonujących na rynku.

W ramach restrukturyzacji w spółkach zależnych Energa-Operator szykuje się do zwolnień. Pracę stracić mogą głównie monterzy, inkasenci i magazynierzy oraz pracownicy wprowadzający dane do systemów. Ich zadania przejmą spółki zewnętrzne. Energa gwarantuje jednak pomoc zwalnianym pracownikom oraz możliwość kooperacji jako podmioty zewnętrzne.


Co skłoniłoby cię do zmiany obecnego sprzedawcy energii?


Energa-Operator Techniczna Obsługa Odbiorców, spółka zależna Energa-Operator, rozpoczęła restrukturyzację. Jej wynikiem ma być poprawa efektywności działania. - Spółka chce to osiągnąć przede wszystkim poprzez koncentrację na wysokospecjalistycznych usługach, jakich nie można kupić od innych podmiotów - mówi Alina Geniusz-Siuchnińska, rzecznik prasowy Energa-Operator. - Wszystkie usługi związane z odczytami i obsługą liczników, które można zakupić na lokalnych rynkach, będą zamawiane w ramach otwartych przetargów. W ocenie spółki będzie to korzystne dla naszych klientów - bo obniży koszty funkcjonowania Energa Operator oraz dla lokalnej gospodarki - bo zwiększy liczbę zleceń, o które będą mogli zabiegać lokalni przedsiębiorcy.

Spółka, ograniczając własne zatrudnienie ma zaoferować odchodzącym pracownikom dodatkowe wynagrodzenie sięgające 78 tys. złotych, oraz możliwość kooperacji jako podmioty zewnętrzne, lub wsparcie w zatrudnieniu w firmach współpracujących z Energa-Operator TOO.

- Chodzi o etat, pensję co najmniej 2,5 tys. brutto oraz 20 proc. premii w zamian za gwarancję portfela zleceń dla firmy partnerskiej sięgającą 60 tys. złotych rocznie. Oferty dotyczą nie tylko monterów, inkasentów i magazynierów, ale także pracowników wprowadzających dane do systemów. Mimo podjęcia decyzji o zwolnieniach grupowych, żadnego z pracowników nie pozostawiono więc samemu sobie, bez oferty pracy lub współpracy - zapewnia Geniusz-Siuchnińska.

Jak tłumaczy rzeczniczka Energa - Operator, spółka podjęła decyzję o restrukturyzacji przede wszystkim dlatego, że usługi eksploatacji liczników komunalnych czy też usługi odczytowe można kupić znacznie taniej w firmach od dawna funkcjonujących na rynku.

- Koszty jej działalności, zwłaszcza w kontekście licznych przywilejów branżowych (m.in. dopłaty do rachunków za prąd, obligatoryjne bony podarunkowe, zwiększony odpis na fundusz socjalny, specjalny program emerytalny, "trzynastka") są niestety zbyt wysokie w przypadku wyżej wymienionych usług - dodaje Geniusz-Siuchnińska. - Biorąc pod uwagę, że stanowią one istotną część kosztów obsługi klientów, Energa-Operator, dystrybutor energii  elektrycznej, właściciel i główny zleceniodawca spółki podjął decyzję o zmianie dotychczasowego sposobu działania. Po zakończeniu zmian Energa-Operator Techniczna Obsługa Odbiorców skoncentruje się na specjalistycznych usługach związanych z obsługą układów pomiarowych pośrednich i półpośrednich oraz obsługą technologii komunikacyjnych AMI.

Miejsca

Opinie (89) 1 zablokowana

  • to o ile będzie tańszy prąd? (1)

    po takiej reorganizacji i wszystko dla dobra klienta

    • 10 2

    • naiwny jestes?

      • 3 0

  • (2)

    A może zatrudnić firme zewnetrzna zamiast prezesow, wiceprezesow ,zarzadow ,rad nadzorczych, dyrektorow pionow ,dyrektorow dzialow, wszelkiej masci kierownikow ,kierowniczkow.Tu widze ogromne oszczednosci.Ale znając zycie mysle,ze oni pozostaną a wykonawsto przejma podmioty zewnętrzne.

    • 39 1

    • Dlaczego pracodawcy wzywa ciągle pracowników na rozmowy i zmusza do złożenia wypowiedzenia i odejścia na pdo przecież jeżeli pracownik nie chce to zakład zyskuje kupę molionów płacąc tylko 3-miesięczne wypowiedzenie
      Im poprostu zależy na tym żebyście sami się zwolnili bo wtedy są na wygranej pozycji bo to pracownik chciał odejść
      Macie jeszcze dwa lata ochrony i idąc do sądu pracy wygracie więcej niż teraz wam proponują .

      • 1 0

    • (Prawie) wszyscy od dyrektora pionu wzwyż są pracownikami kontraktowymi. Lepiej ich zatrudnić na etacie z wyrównaniem pensji do widełek firmowych :)

      • 0 0

  • średniowiecze a nie energa (1)

    już dawno powinni obniżyć rachunki klientom podającym odczyty przez internet. Przynajmniej symbolicznie o koszt wystawienia i dostarczenia faktury papierowej oraz o koszty ponoszone na przeprowadzanie odczytów przez człowieka.
    A tymczasem co? Nic.

    • 25 1

    • od kiedy to jest firma dla klientów tylko dla złodziejstwa

      teraz sie reklamują ze 300zł oszczednosci dla tylko nowych klientów bo dla starych figa zmakiem,Ale jak znam ta firme to te 300zł to sciema i jak jest 100zł to max tylko ze kto niby jest nowym klientem jak maja monopol na pomorskie!

      • 2 0

  • Dotychczas inkasent odwiedzał mnie 2 razy w roku (1)

    teraz 6. Jest postęp? Jest

    • 16 0

    • A może rzecznik prasowy Energii

      odpowiedziałby czytelnikowi (również innym) na to pytanie? Bo chyba jest taki na etacie...

      • 1 0

  • Potrzebuja kasy dla gornikow?tak to wyglada

    • 4 1

  • To złodziejska fima z monopolu państwowego jest wszyscy jestesmy skazani na nich (4)

    a nie można zmienić dostawcy !!To monopol jak w PKP a zmiany ceny są mozliwe tylko na wyższe!!.
    Mi wyłączyli prąd na cały dzień bo jakiś idiota pomylił korki i zamiast temu co nie płacił mi wyłączyli .Firma która zajmuje sie odłączaniem prądu za nieplacone rachunki pracuje tylko do 14 i idiotka z infolini twierdziła ze nic nie moze zrobic.Z administracji osiedla nie chcieli nic zrobic bo oficjalnie zaplanowane i jej zerwanie to kara kilkuset zł!! Reklamacja z rzadaniem odszkodowania nieuznali bo
    bo pradu musiało by niebyc kilka dni albo wielkie straty poniesc ,!!Ale wogle nieprzyjeli reklamacji wysłanej listem poleconym zagineła unich!!

    • 10 2

    • :)

      tak to jest jak pozwalniano pracowników etatowych i zatrudniono ludzi z zewnętrznych pod spółek, ich nie interesuje jak to zlecenie jest wykonane byle było by zapłacone ... w gdańsku od marca nie będzie już żadnego etatowego pracownika technicznej obsługi odbiorców a wszystko to odbije się na kim? jak zawsze na kliencie .Pozdrawiam .... były pracownik

      • 13 0

    • (2)

      jaki monopol , najpierw zacznij rozróżniać Energa-Operator a Energa-Obrót, czym się zajmują a potem się wypowiadaj, i nie złodziejska bo nic ci nie ukradła, zużywasz energie to i trzeba za nią zapłacić, możesz siedzieć po ciemku, masz wybór

      • 2 4

      • głabie jak mają stawki złodziejskie to jest to złodziejstwo!! (1)

        Panstwowa firma jest złodziejem bo za nasze pieniadze sobie luksusy robia i to nie prywatna firma ale z naszych podatków budowana i utrzymywana!!
        Podział spólek na spólecznki tez niema tu żandego znaczenia!

        • 2 2

        • głąb to cię spłodził, porównaj sobie stawki z innymi Eneą, Tauronem i PGE, przenieś się do nich

          • 1 1

  • !!

    ."ich zadania przejmą spółki zewnetrze"Skąd ja to znam!.To jak"konkurencja "Poczty Polskie,niejaki InPost,który ma niższe koszty.Dlaczego?Bo połowa ludzi pracuje tam na czarno-bez ubezpieczen,składek itp tego co się należy ludziom w tzw.cywilizowanym świecie.Zdziczały kapitalizm.

    • 27 0

  • połowę prezesów i rady nadzorczej na bruk bo to oni do kieszeni biorą krocie a my za to wszystko płacimy

    • 22 0

  • Taki obrazek sprzed kilku dni (6)

    Z punktu obsługi klienta w Gdańsku na Klonowej już chyba większość zwolnili. Sytuacja sprzed paru dni - na 6 stanowisk czynne 2 (3 w porywach), 3,5 godz czekania w kolejce na załatwienie sprawy, a trwało to "tylko tyle" bo ludzie przychodzili, brali numerki i je wyrzucali kiedy widzieli co się dzieje.
    W międzyczasie jacyś emeryci ze sprawą zostali skierowani do telefonu na ścianie, który rzekomo ma "oszczędzać Twój czas..." - po godzinie stania i słuchania melodyjki dali sobie spokój. Acha, w międzyczasie starszy Pan, pamiętający czasy wojny (opowiadał o tym), siedząc parę godzin w kolejce narobił w spodnie i krzyczał że nawet za komuny tak się nie upadlało ludzi....
    I co im monopolistom zrobisz? - nie podpiszesz, nie masz prądu...

    Jakże inny obraz w gazowni - czynne 8 stanowisk, załatwienie sprawy po 20 minutach. Można?

    • 38 0

    • smutna prawda, ale to przeciez jak się pięknie zasłaniają wszystko dla dobra Klientów. Żenada!!!

      • 11 0

    • Geniuszową tam wysłać , niech dalej plecie dyrdymały

      • 6 0

    • Bieliński

      Bieliński

      • 2 0

    • przenieś się (2)

      Ja zmieniłem Energę na innego, płace prawie 2x taniej za samą energię. Po przenosinach dzwoni do mnie Pani i pyta czemu to zrobiłem. Odpowiadam, że wasz słup z mojej posesji musiałem na własny koszt przenosić, korzystać z "polecanych" projektantów, żeby Energa się nie czepiała szczegółów, znosić kolejne awarie masowe bez przyczyn atmosferycznych, znosić ignorancję zarządzających sieciami i płacę 2x mniej, dodać coś jeszcze?
      Niech nikt nie mówi tylko o tym, że to nie ta Energa, koryto jest jedno, a to że spółki podzielone to tylko pomaga tłumaczyć dlaczego pieniędzy na inwestycje nie ma. Ludzie kochani, te zwolnienia nic nie dadzą, ten twór nie zmieni się.

      • 3 0

      • Ale jak się przenieść..? (1)

        O ile wiem można zmienić dostawcę energii elektrycznej, ale przesył i tak będzie należał do Energi, bo to przecież ich sieć... Zresztą w kolejce był też facet, który mówił że tak zrobił, czyli prąd kupuje w innej firmie, a mimo to musiał (ze względu na przesył) i tak odwiedzać to nieszczęsne miejsce na Klonowej.

        • 1 0

        • zgoda

          Wiem, że to trochę walka z wiatrakami ale od czegoś trzeba zacząć. Sprawy dzielą się na te związane z infrastrukturą i faktycznie je dalej trzeba załatwiać tam gdzie zawsze, ale są też sprawy rozliczeń itp i te już załatwisz na telefon, czego Energa nie lubi. Poza tym lepiej dać zarobić innym, konkurencja raczej działa lepiej niż gorzej dla klienta. Kiedyś pan z Energii (tej od sieci) powiedział mi, że oni pieniędzy nie mają na modernizację, a dzień później podawali w radio zysk za poprzedni rok grupy Energa.... liczony w mld!

          • 0 1

  • restrukturyzacja piękne słowo:) (2)

    Oczywiście restrukturyzacja piękne słowo.
    Najłatwiej zwolnić zwykłych pracowników, szkoda, że zarządy nie obniżą swoich kosztów.
    O tym się nie mówi! A nikt tam na pieniądze nie patrzy.
    Co chwila zmiana struktury i co ciekawe za każdym razem przybywa tylko stanowisk menedżerskich. Trzeba takiemu menedżerowi dać niezłą pensję i autko nowe zamówić. Niech mają, tylko szkoda, że zwykłych pracowników pozbawia się możliwości uczciwej pracy.
    Szkoda gadać....

    • 29 0

    • widzieliście ten smieszny plakat na 2 pietrze u nich w siedzibie na Reja (1)

      ależ swietny tim

      • 4 0

      • Oglądam ten plakat prawie codziennie. Gdyby wykreślić nieobecnych - byłoby sporo skreśleń :)

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka...

Najczęściej czytane