- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 4 Zużywamy coraz więcej energii (87 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Poprawią bezpieczeństwo na newralgicznych skrzyżowaniach w Gdańsku
Gdańscy drogowcy zastanawiają się nad poprawą bezpieczeństwa i komfortu jazdy na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej i al. Grunwaldzkiej na granicy Gdańska i Sopotu. W obu miejscach na jezdni mają się wkrótce pojawić separatory, które zapobiegną wzajemnemu zajeżdżaniu sobie drogi przez kierowców. Podobne rozwiązania stosowane są na rondach w Kokoszkach oraz w okolicach przejścia dla pieszych na Hallera.
- W przypadku Grunwaldzkiej chodzi o poprawienie jakości i bezpieczeństwa jazdy, zwłaszcza na wylotach ze skrzyżowania z Czyżewskiego i Drogą Zieloną prowadzącą do Ergo Areny - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Są tam dość ostre zakręty, by sprawnie ominąć wyspę trzeba skręcić najpierw w prawo, potem w lewo i znów w prawo. Przy większej prędkości kierowcy zajeżdżają tam sobie drogę, na wylocie robi się ciasno i dochodzi do stłuczek.
- Z wymuszeniami i jazdą po pasach wyłączonych z ruchu mamy z kolei do czynienia na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej. Choć rondo w tym kształcie funkcjonuje tam już od wielu miesięcy, to kierowcy nadal mają problem z poruszaniem się po nim. Kłopoty sprawia zarówno jazda pasami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi. Kierowcy zajeżdżają sobie tam drogę, skręcają z pasów służących do jazdy na wprost, a jadą prosto tam, gdzie powinni skręcić. Separatory mają to uporządkować i poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu - dodaje Wawrzonek.
Drogowcy zastanawiają się obecnie, w jakiej technologii je wykonać. Pod uwagę brane są zarówno elementy gumowe, jakie zastosowano przy przejściu dla pieszych przy Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką, jak i separatory granitowe, z którymi do czynienia kierowcy mają na rondzie w Kokoszkach. W tym drugim przypadku konieczna byłaby jednak kosztowna i czasochłonna ingerencja w nawierzchnię drogi.
- Cały czas szukamy najlepszego rozwiązania, bo musimy pamiętać, że z ronda przy Marynarki Polskiej korzystają samochody ciężarowe, które na rondzie jeżdżą szerzej niż osobówki. W związku z tym zastanawiamy się, czy separatory gumowe wytrzymają takie natężenie ruchu - mówi Wawrzonek.
Jeśli drogowcom uda się znaleźć szybkie i skuteczne rozwiązanie - separatory na jezdni Grunwaldzkiej i rondzie przy Marynarki Polskiej pojawią się w wakacje.
Wideo archiwalne
Opinie (125) 2 zablokowane
-
2017-05-25 14:07
Może od razu płoty na wysokość metra? Kierowcy nie będą się widzieć co zmniejszy poziom agresji.
- 6 1
-
2017-05-25 14:08
Brak oznakowania (3)
Na rondzie na Marynarki Polskiej banda durni namalowała znaki poziome ale co z tego skoro nie ma znaków pionowych, mówiących o tym, z którego pasa dokąd jedziemy... miejscowi nie mają problemów, ale każdy kto wjeżdża na to rondo pierwszy raz nie wie z którego pasa dokąd trafi...
- 25 1
-
2017-05-25 14:42
Przecież ludzie nie widzą znaków pionowych, więc po co je montować?
- 2 4
-
2017-05-25 15:35
Jakby ciężko było tablicę nad jezdnią zrobić albo nawet wzorem z zachodu napisy na jezdni z kierunkiem jazdy. No ale u nas trzeba by zrobić badania ruchu, projekt słupów do tablic, przetarg na wykonanie, koszty pewnie ze 2 miliony i skąd tu kasę wziąć.
- 10 0
-
2017-05-26 09:01
?
Przed wjazdem na rondo są znaki pionowe oraz tablice jak jechać
- 1 1
-
2017-05-25 14:15
Na granicy Gdańska i Sopotu (2)
Wystarczy zrobić normalne rondo, albo normalne skrzyżowanie i problemu nie będzie. Przy okazji można zdjąć tablicę z napisem Gduńsk stolica Kaszeb..., bo to taka prawda jak to, że Olsztyn jest stolicą Mazur, albo że Częstochowa leży na Śląsku.. Polecam też drogowcom piesze pokonanie tego pseudoskrzyżowania od strony Czyżewskiego w kierunku Intermarche.
- 14 0
-
2017-05-25 14:40
Ja już nie wiem ile jest tych stolic Kaszub: Gdańsk, Kartuzy, Kościerzyna... Może czas to wreszcie ustalić, bo zaczyna być żałosne?
- 1 0
-
2017-05-25 14:46
Kaszubi to takie masze rodzime muslimy.
Myślą, że każdy będzie im dogadzal, zawsze mają rację i wszystko im wolno. Moje jest mojsze niż twojsze.
Gorsi od Kaszubów są tylko ślązacy. Sosnowiec, Zabrze to najgorsze hanysy.- 3 1
-
2017-05-25 14:36
Rondo turbinowe
Ano bo tak naprawdę, to tylko ktoś, kto jeździ tam codziennie, wie jak i gdzie dojechać na takim rondzie. Oznakowanie kiepskie, powinny być duże tablice informacyjne nad jezdnią ronda.
- 13 1
-
2017-05-25 14:42
Akurat niebieski jechał prawidłowo
Bo z jego strony była linia przerywana, którą przekraczał a nie ciągła
- 5 0
-
2017-05-25 14:45
Więcej nastawiajcie badziewia (1)
To napewno będzie łatwiej. Dziwaki którzy muszą jakoś kasę wypompować
- 11 1
-
2017-05-25 20:38
Blad
Linia przerywana jest dla samochodow wjezdzajacych z Uczniowskiej
- 0 0
-
2017-05-25 14:48
Jakie to przykre, ze ludzie sa tak dennie glupi... (1)
...i nie potrafia jezdzic.
- 4 3
-
2017-05-25 15:31
Często jest to efekt złego szkolenia. U nas szkoli się i uczy na zdanie egzaminu. Rondo turbinowe nie jest na trasie egzaminacyjnej, to po co tam jechać? 30 godzin w kółko po trasach i wystarczy. I potem taki kierowca wyjedzie poza obręb komina i zonk.
- 2 0
-
2017-05-25 15:04
(1)
Niech drogówka weźmie się w końcu na mistrzów lewego pasa notorycznie blokujących ten pas i uniemożliwiających sprawne poruszanie się po drogach
- 7 2
-
2017-05-25 15:42
Zwłaszcza busy z GWE i GPU cisnące z rana do roboty obwodnicą
- 3 1
-
2017-05-25 15:09
A w zimę, pług zbierze wszystkie razem ze śniegiem
- 6 0
-
2017-05-25 15:19
A czy nasi szanowni drogowcy to nie mogą chociaż raz zrobić porządnie od początku
Bo mam wrażenie że najpierw czytam że sukces bo coś zrobili. Po czym za jakiś czas znów sukces bo naprawili coś co za pierwszym razem schr.......
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.