• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejski LYNK odpowiedzią na Ubera

Robert Kiewlicz
17 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Czy usługa LYNK "przebije się" na trójmiejskim rynku taksówkowym? Już dziś o klientów walczą nie tylko oficjalne, licencjonowane taksówki, ale i przewoźnicy bez licencji taksówkowej, a lokalnym rynkiem interesuje się także amerykański potentat na rynku przewozów samochodowych - Uber. Czy usługa LYNK "przebije się" na trójmiejskim rynku taksówkowym? Już dziś o klientów walczą nie tylko oficjalne, licencjonowane taksówki, ale i przewoźnicy bez licencji taksówkowej, a lokalnym rynkiem interesuje się także amerykański potentat na rynku przewozów samochodowych - Uber.

Nowa usługa transportowa na trójmiejskim rynku, czyli LYNK, pozwala na zamówienie przejazdu na dowolnej trasie, samochodem wybranej klasy. Dodatkowo klient dokładną cenę usługi poznaje jeszcze przed zamówieniem auta, a u kierowcy nie płaci ani grosza. Wszystko odbywa się za pomocą aplikacji. Czy lokalna firma poradzi sobie w konfrontacji z takim potentatem jak Uber, który już zainteresował się trójmiejskim rynkiem?


Co wpływa na wybór danej firmy taksówkowej?


LYNK to młoda firma z siedzibą w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni. Jej inwestorem jest polska firma Global Automotive Group - właściciel wypożyczalni samochodów działającej na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Aplikacja mobilna, stworzona i zarządzana przez spółkę, poprzez świadomy wybór samochodu i kierowcy oraz pełną kontrolę wydatków ma ułatwić pasażerom korzystanie z usług transportowych.

Czytaj też: "Taksówki" bez licencji. Uber szuka chętnych w Trójmieście

Działanie aplikacji jest proste. Klient zakłada profil w serwisie transakcyjnym LYNK i pobiera bezpłatną aplikację. Dokonując zamówienia wystarczy podać w aplikacji adres, pod który ma przyjechać kierowca (lub lokalizacja zostanie pobrana automatycznie za pomocą GPS) i adres docelowy podróży. Można również określić preferencje co do auta. Aplikacja wylicza koszt przejazdu na podstawie mapy i warunków drogowych w czasie rzeczywistym, a finalna cena za usługę jest znana pasażerowi jeszcze przed jej zamówieniem. Opłaty za przejazd są pobierane z indywidualnego konta na wcześniej utworzonym profilu. Zasilanie środków na koncie odbywa się przelewem lub za pomocą karty.

Po każdym przejeździe wystawiana jest faktura, która automatycznie pojawia się w profilu klienta. LYNK w swojej ofercie ma również specjalną usługę dla firm. Rozwiązanie LYNK Biznes monitoruje podróże oraz daje pracodawcom prosty sposób rozliczania pracowników za przejazdy służbowe.
Aplikacja LYNK wylicza koszt przejazdu na podstawie mapy i warunków drogowych w czasie rzeczywistym, a finalna cena za usługę jest znana pasażerowi jeszcze przed jej zamówieniem. Aplikacja LYNK wylicza koszt przejazdu na podstawie mapy i warunków drogowych w czasie rzeczywistym, a finalna cena za usługę jest znana pasażerowi jeszcze przed jej zamówieniem.

- Dostrzegliśmy, że dla klientów korzystających z usług transportowych bardzo ważna jest gwarancja ceny. Nasza aplikacja umożliwia poznanie dokładnej opłaty za przejazd jeszcze przed rozpoczęciem podróży. Decydując się na podróż samolotem, statkiem, autokarem czy pociągiem dokładnie wiemy, jaka będzie cena - mówi Michał Marcinik, prezes zarządu LYNK. - Taksówka to jedyny środek transportu na świecie, w przypadku którego rozpoczynając podróż nie mamy pojęcia, ile zapłacimy. To tak, jakby wsiąść do samolotu z Gdańska do Londynu i dopiero po wylądowaniu dowiedzieć się, jaka jest opłata. Obecne rozwiązania IT umożliwiają przygotowanie dokładnych kalkulacji i my w swojej usłudze proponujemy je naszym klientom.

Więcej: Powrót z imprezy: autobus, pociąg czy taxi?

Samochody LYNK nie mają oznaczeń typowych dla taksówek i spełniają określone przez firmę standardy, np. rok produkcji, stan techniczny i wielkość. Po każdej podróży klient może ocenić kierowcę. Flota samochodów LYNK to obecnie ponad 30 aut. Firma cały czas pozyskuje nowych partnerów, zarówno kierowców z własnymi samochodami, jak i kierowców, którzy będą korzystali z samochodów udostępnionych przez LYNK.

- Ze względu na wielość skomplikowanych przepisów prawnych dotyczących przewozu osób, model biznesowy LYNK został zaprojektowany przy udziale kancelarii prawnych, a przepisy poddawane były wnikliwej analizie. Co za tym idzie, firma posiada niezbędne licencje oraz zaświadczenia uprawniające do przewozu osób - mówi Marcinik.

Miejsca

  • Lynk Gdynia, al. Zwycięstwa 96/98
  • PPNT Gdynia Gdynia, al. Zwycięstwa 96/98

Opinie (108) 1 zablokowana

  • bałagan zwany przekrętem (5)

    Przepraszam, ale rzygać się chce..., ten bajzel który powstał na rynku taksówkowym, to nic innego jak efekt wspaniałych rządów PO, cwaniactwo, omijanie prawa, złodziejstwo, przede wszystkim zgoda na przekręty, jakim jest przewóz osób, pod różnym szyldem jest poprostu skandalem, zwłaszcza w trójmieście, co nie ma kompletnie nic wspólnego z uwolnieniem zawodu taksówka osobowa, jest to ewidentne łamanie prawa, ustawy o przewozie osób, o taksówkach osobowych, przepisów skarbowych, popieranie szarej strefy. Kto na to pozwala? Dlaczego nikt instytucji odpowiedzialnych MSW, US, ZUS nie reaguje na tego rodzaju działania? Zresztą raczej nie ma się czemu dziwić, przykład idzie z góry... Państwo prawa, kupa śmiechu, należy mieć nadzieję, gdy PO dostanie kopa, to ktoś rozpieprzy t towarzystwo wzajemnej adoracji...

    • 8 10

    • PiSior !

      • 3 0

    • przekręt (2)

      kolego z tego co wiem to lynk działa w pełni legalnie licencje podatki itd przekretem mozna nazwać firmy typu 7-8 osób już nie osobówka a jeszcze nie autobus i oni lataja bez licencji to samo uber a tak nawiasem mówiac to taka licencja na przewóz osób jest sporo droższa od licencji taxi wszelkie inne badania sa podobne tylko ze na taxi jezdża auta powiazane na druty a w lynk masz nówki wybór nalezy do nas kto czym woli jechać padaka pod szyldem taxi czy nie oznakowanym nowym autem dodajmy z umytym pachnacym kierowca a nie tak jak w taxi smród bród i ubóstwo skończyły sie czasy kdzie na taxi czekało sie w kolejce

      • 3 4

      • Nieleganych wybijemy jak we Francji !

        • 0 1

      • wypraszam sobie
        pracuję w korporacji TAXI i nie jestem ŚMIERDZIELEM (mam zawsze czystą, jednolitą, wyprasowaną koszulę, dobrze odszyte spodnie i nienaganne buty, a i mój samochód jest zawsze czysty i pachnący mimo to ,że ma 5 lat)
        Więc zapraszam do korzystania z usług korporacji, a jeśli CZUJESZ się OSZUKANY to zawsze możesz zadzwonić i złożyć reklamację.
        Życzę powodzenia i więcej radości w życiu.

        • 1 0

    • Przecierz to Gowin deregulował. I on wróci... razem z PiSem !

      • 2 0

  • (1)

    Ale po co jeszcze reklamę robią tym firmą, które robią na nie legalu. Ten artykuł, uber, fluo i inne śmieci. Wtf?

    • 4 1

    • złotówa z bobkiem ze strachu w gaciach?

      • 5 1

  • chyba kierowcy Lynk sami piszą pozytywne komentarze

    ...w wolnych chwilach, bo po 2dniach pracy tyłu zadowolonych klientów
    to normalny CUD,zapłacili za artykół i sami się ocenią,pełna profeska ,
    ... Aha i zbanować negatywne

    • 11 2

  • no (4)

    a te wszystkie negatywne wpisy to pewnie ci z taxi wpisuja

    • 4 0

    • pseudo taksówki (3)

      Tak, masz rację, pomyśl jednak dlaczego. Jeżeli nie rozumiesz, to wytłumaczę. Nie mam nic na przeciw konkurencji, ale na takich samych zasadach jak taksówki, tzn działalność gospodarcza, licencja, taksometr, kasa fiskalna i zus, a nie jakieś lewizny i wtedy skończyłyby się rewelacyjnie ceny

      • 4 3

      • Moga sie zawsze przeniesc ;)

        • 3 0

      • kolego poczytaj

        kolego taksówkarz poczytaj wczesniejsze wpisy LYNK działa legalnie jezeli nie wierzysz to jaki problem sprawdzić zamów sobie jakieś autko od nich i wezwij ITD na miejsce odbioru i skończa sie wpisy typu nie legalna konkurencja myśle ze nie reklamowali by sie tak ze swoimi atami gdyby latali bez licencji i innych zusów

        • 0 0

      • otworz

        dzialalnosc w UK to bedzie zus placil o 90% mniejszy :)

        • 0 0

  • Brak aplikacji na windows phone

    wiec nie skorzystam...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę,...

Najczęściej czytane