• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

9 mln zł na nowe oświetlenie stadionu w Letnicy

Maciej Korolczuk
2 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czyszczą bursztynową elewację stadionu w Letnicy
Oświetlenie na stadionie w Letnicy po dziewięciu latach eksploatacji wymaga wymiany na nowe. Inwestycja ma kosztować prawie 10 mln zł. Oświetlenie na stadionie w Letnicy po dziewięciu latach eksploatacji wymaga wymiany na nowe. Inwestycja ma kosztować prawie 10 mln zł.

Przed majowym finałem piłkarskiej Ligi Europy na stadionie Energa Gdańsk zostanie wymienione oświetlenie. Inwestycja ma kosztować 9,5 mln zł. Spółka Arena Gdańsk, będąca właścicielem stadionu, przynosi straty, dlatego środki na nowe oświetlenie zostaną przekazane z budżetu miasta w formie jej dokapitalizowania.



Jak często bywasz na stadionie w Letnicy?

Obecne oświetlenie ma już prawie dekadę i zdaniem właściciela obiektu jest już przestarzałe, a jego utrzymanie i bieżące naprawy generują zbyt wysokie koszty.

Inwestycja ma też - zdaniem urzędników - ograniczyć wydatki związane z planowanymi podwyżkami cen energii elektrycznej.

Okazją do wymiany oświetlenia zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz obiektu, a także doświetlenia trybun i murawy, jest finał piłkarskiej Ligi Europy, który odbędzie się w Gdańsku 27 maja tego roku.

Nowe światła mają m.in. ograniczyć koszty utrzymania obiektu. Nowe światła mają m.in. ograniczyć koszty utrzymania obiektu.
- Stadion funkcjonuje już od dziewięciu lat. Wymaga już modernizacji i pewnych nakładów inwestycyjnych, w związku z tym wnosimy o dokapitalizowanie spółki kwotą 9,5 mln zł - tłumaczyła podczas czwartkowej sesji Rady Miasta Iwona Bierut, dyrektor Wydziału Polityki Gospodarczej. - Dokapitalizowanie nastąpi w dwóch ratach i posłuży przede wszystkim wymianie oświetlenia z dotychczasowego energochłonnego na bardziej oszczędne oświetlenie ledowe.
Jak tłumaczyła radnym dyrektor Wydziału Polityki Gospodarczej, naprawa czy wymiana obecnego oświetlenia jest nieopłacalna, bo infrastruktura ma już niemal dekadę i zdaniem właściciela stadionu jest przestarzała. Wymiana jednej żarówki sprawia, że na stadion trzeba wzywać alpinistów, a to generuje duże koszty. Nowe oświetlenie ma je wyraźnie zredukować i wydłużyć czas działania.

Środki przekazane spółce z budżetu miasta zostaną przekazane nie tylko na nowe oświetlenie. Na stadionie powstały dwa nowe biura, które zostały wydzielone z ogólnodostępnej przestrzeni. Przez to część trybun ma utrudniony dostęp do schodów, które trzeba przebudować. Ponadto właściciel stadionu chce też unowocześnić system audio, odpowiadający za wyświetlane w trakcie imprez audiowizualizacje.

Dokapitalizowanie spółki nastąpi w dwóch transzach. W tym roku miasto przekaże spółce 6,5 mln zł. Kolejne 3 mln zł trafią do właściciela stadionu w 2022 r.

Finał Ligi Europy odbędzie się 27 maja 2020 r. Trzy tygodnie później na stadionie odbędzie się koncert Dawida Podsiadły. Bilety na to drugie wydarzenie zostały wyprzedane. Wejściówki na majowy mecz pojawią się w sprzedaży za kilka tygodni.

Robin van Persie w reklamówce związanej z finałem Ligi Europy w Gdańsku

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (521) ponad 50 zablokowanych

  • Obłuda (3)

    Mała Sycylia?

    • 19 2

    • (1)

      ty masz mały mózg patafianie.

      • 1 7

      • A Ty nie masz wcale.

        • 3 1

    • Mafię masz na Nowogrodzkiej!

      • 0 3

  • Tak głosują mieszkańcy tego miasta (3)

    Żal jedynie tych rozsądnych którzy nie głosowali na układ.

    • 22 4

    • Będą kolejne wybory i nic.

      • 4 0

    • (1)

      Gdańszczanie nie głosują na Banasi, Misiewiczów, Piotrowicz ów i tego typu ludzi.

      • 0 1

      • Za to głosują na: cwaniaków, hochsztaplerów, ludzi bez honoru, krętaczy, itd...... długa lista.

        • 1 0

  • Sorry taki mamy klimat

    Andrzej B jako przezes w/w spółki ( obecnie w MTG ) w 2018 roku zarabiał ok 25 tyś miesięcznie i też spółka wykazywała straty...... no cóż moi kochani wyborcy.

    • 20 2

  • XXX

    No, to juz wiemy, dlaczego sa powyzki za smieci......

    • 15 1

  • zarządzanie tym stadionem to jakiś żart (1)

    w sezonie letnim tam powinny odbywać się koncerty co weekend, obiekt powinien sam na siebie zarabiać i to nie mało... Oprócz tego mecze Lechii w trakcie sezonu piłkarskiego

    to co się tam odbywa (zjady tyrolka, wesela, itp ) to jakaś totalna żenada

    • 15 1

    • Szkoda że nie ma dachu.

      • 0 0

  • Stadion strefa wpływów

    Gdański stadion to strefa wpływów Andrzeja Bojanowskiego, dawnego członka SLD, którego brat jest dyrektorem dewelopera Euro Styl. Wszystko jest jasne dla średnio rozgarniętego wyborcy. Dlaczego więc nie widzi tego pani Dulkiewicz a wcześniej Paweł Adamowicz??
    Stadionem powinien kierować zewnętrzny operator, który bierze pełną odpowiedzialność za koszty, a generowany ewentualny zysk jest w jakiejś części jego zarobkiem. To jedyna rozsądna droga aby ten kamień u nogi Miasta Gdańska, zaczął przynajmniej przestać przynosić straty!!!

    • 19 1

  • a na wiadukt AK -Łostowicka pieniędzy nie ma, ciekawe

    • 13 1

  • Może w końcu oświeci !!! (1)

    Policję Skarbową i inne "Odpowiednie Służby " by przyjrzeć się przepływom kasowym.

    • 13 1

    • Czas na Rydzyka!

      • 1 2

  • inwestycja?

    Ostatnio słowo "inwestycja" powszechnie używane jest błędnie. Inwestycja to coś co ma przynieść zysk. Zrobienie światła za 9 baniek to nie inwestycja, to wyrzucanie kasy w błoto. Inwestycją byłoby zatrudnienie dobrego, doświadczonego, sprawdzonego, drogiego managera, który zadbałby o zyski obiektu lub wpakowanie kasy w budowę czegoś co stadionowi tej kasy dopływ zwiększy.

    • 13 0

  • Słoiki rozpiera duma (2)

    • 6 5

    • przyjechałeś z za buga ? (1)

      • 1 1

      • Bystrość i lotność nie należy do Twoich mocnych stron..

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i dostawcy elementów złącznych dla wielu gałęzi przemysłu w Polsce i do ponad 40 krajów na świecie. Absolwentka Wydziału Zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Związana z firmą Marcopol od 2006 roku, od trzech lat na stanowisku Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Systematycznie realizuje strategię biznesową firmy i z sukcesem rozwija sprzedaż na rynku Polskim. Ekspert...

Najczęściej czytane