• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii. Nowa umowa albo 1000 zł za MWh

Robert Kiewlicz
9 maja 2024, godz. 08:00 
Opinie (163)
aktualizacja: godz. 16:24 (9 maja 2024)
Uważaj na telefoniczne oferty. Uważaj na telefoniczne oferty.

- Telefon dzwonił wielokrotnie. Kiedy odebrałem, pani przedstawiła się, że dzwoni w imieniu Energi Obrót i zarzuciła mnie mnóstwem informacji, a na koniec stwierdziła, że jeśli nie podpiszę nowej umowy na dostawy energii, to już niedługo mogę zapłacić nawet 1000 zł za MWh - informuje pan Marcin, czytelnik Trojmiasto.pl. Nowe przepisy wprowadzające zmiany w cenach prądu uruchomiły falę telefonicznych kampanii. Nie zawsze uczciwych.



Trzeci raz szukają prezesa Energi. Znów nikogo nie wybrano Trzeci raz szukają prezesa Energi. Znów nikogo nie wybrano

AKTUALIZACJA, godz 16.24: - Rozmowa została zweryfikowana. Nie jest ona zgodna ze wszystkimi standardami, których przestrzegać mają obowiązek przedstawiciele telefonicznej obsługi klienta Energi Obrotu - poinformowało biuro prasowe spółki. -Z pracownikiem, który kontaktował się z klientem, została przeprowadzona rozmowa korygująca. Spółka jeszcze raz przeszkoli pracowników obsługi odnośnie wymaganych standardów telefonicznego kontaktu z klientem.

Czy zawierasz umowy przez telefon?

- Telefoniczna oferta nowej umowy na prąd bardzo mnie zaskoczyła, bo czytałem na temat planów zamrożenia cen energii. Nigdzie nie trafiłem na kwotę tysiąca złotych. Na moje pytania: czy ta wysoka kwota dotyczy gospodarstw domowych i co z ceną maksymalną, która ma wynosić 500 zł za MWh pani nie umiała odpowiedzieć. Musiała skonsultować się z kierownictwem. Kiedy do mnie wróciła, była już chyba bardzo zirytowana. Powiedziała: "Niech pan sobie zostanie z tymi megawatami" i rzuciła słuchawką.


Uwaga na bardzo atrakcyjne oferty



W mediach wielokrotnie pojawiają się ostrzeżenia przed oszustami, którzy proponują obniżenie rachunków za energię elektryczną. Poszkodowani orientują się dopiero wtedy, gdy otrzymują do zapłaty faktury za usługi, których nie zamawiali. W tym przypadku, jak ustaliło Trojmiasto.pl, numer telefonu, z którego dzwoniono do pana Marcina, należał do Energi. Co na to spółka?



Zawsze możesz odstąpić od umowy



- Przedstawiciele obsługi klienta Energi Obrotu mogą kontaktować się z klientem telefonicznie. Podczas kontaktu przedstawiciele mają obowiązek przestrzegać standardów obsługi klienta w zakresie sprzedaży telefonicznej - usłyszeliśmy w biurze prasowym Energi. - W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do tożsamości dzwoniącej osoby, można zweryfikować jej dane, kontaktując się z infolinią Energi Obrotu: tel. 555 555 555 lub poprzez chat na stronie energa.pl. Istnieje też możliwość wysłania zgłoszenia z zapytaniem w tej sprawie na platformie Energa24.pl. Warto zaznaczyć, że wszystkie rozmowy są nagrywane i można zwrócić się do spółki z wnioskiem o odtworzenie takiej rozmowy. W przypadku sprzedaży telefonicznej klient najpierw otrzymuje dokumenty, aby mógł się z nimi zapoznać. Ma także 14 dni na odstąpienie od umowy. Spółka zachęca też do wizyt w stacjonarnych punktach obsługi klienta, gdzie można uzyskać wszelkie niezbędne informacje, a także m.in. zawrzeć umowę.


- Nie rozumiem, jak można straszyć ludzi tak wysokimi podwyżkami tylko po to, aby podpisali nowe umowy. Tym bardziej że nie każdy zna się na tych przepisach. Poważnie zastanowię się nad złożeniem oficjalnej skargi - dodaje pan Marcin.

Maksymalne ceny energii i bon energetyczny w 2024 r.



Zgodnie projektem ustawy o czasowym ograniczeniu cen za energię elektryczną, gaz ziemny i ciepło systemowe oraz o bonie energetycznym cena maksymalna prądu w drugiej połowie 2024 r. ma wynieść 500 zł za MWh dla gospodarstw domowych oraz 693 zł za MWh dla jednostek samorządu, podmiotów użyteczności publicznej oraz dla małych i średnich przedsiębiorców. Z możliwości rozliczenia po cenie maksymalnej wyłączeni zostali jednak ci odbiorcy prądu, którzy zawarli umowy na sprzedaż tej energii elektrycznej z ceną dynamiczną.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (163)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane