- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (8 opinii)
- 2 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (73 opinie)
- 3 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (111 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii. Nowa umowa albo 1000 zł za MWh
- Telefon dzwonił wielokrotnie. Kiedy odebrałem, pani przedstawiła się, że dzwoni w imieniu Energi Obrót i zarzuciła mnie mnóstwem informacji, a na koniec stwierdziła, że jeśli nie podpiszę nowej umowy na dostawy energii, to już niedługo mogę zapłacić nawet 1000 zł za MWh - informuje pan Marcin, czytelnik Trojmiasto.pl. Nowe przepisy wprowadzające zmiany w cenach prądu uruchomiły falę telefonicznych kampanii. Nie zawsze uczciwych.
Trzeci raz szukają prezesa Energi. Znów nikogo nie wybrano
- Uwaga na bardzo atrakcyjne oferty
- Zawsze możesz odstąpić od umowy
- Maksymalne ceny energii i bon energetyczny w 2024 r.
AKTUALIZACJA, godz 16.24: - Rozmowa została zweryfikowana. Nie jest ona zgodna ze wszystkimi standardami, których przestrzegać mają obowiązek przedstawiciele telefonicznej obsługi klienta Energi Obrotu - poinformowało biuro prasowe spółki. -Z pracownikiem, który kontaktował się z klientem, została przeprowadzona rozmowa korygująca. Spółka jeszcze raz przeszkoli pracowników obsługi odnośnie wymaganych standardów telefonicznego kontaktu z klientem.
Uwaga na bardzo atrakcyjne oferty
W mediach wielokrotnie pojawiają się ostrzeżenia przed oszustami, którzy proponują obniżenie rachunków za energię elektryczną. Poszkodowani orientują się dopiero wtedy, gdy otrzymują do zapłaty faktury za usługi, których nie zamawiali. W tym przypadku, jak ustaliło Trojmiasto.pl, numer telefonu, z którego dzwoniono do pana Marcina, należał do Energi. Co na to spółka?
Zawsze możesz odstąpić od umowy
- Przedstawiciele obsługi klienta Energi Obrotu mogą kontaktować się z klientem telefonicznie. Podczas kontaktu przedstawiciele mają obowiązek przestrzegać standardów obsługi klienta w zakresie sprzedaży telefonicznej - usłyszeliśmy w biurze prasowym Energi. - W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do tożsamości dzwoniącej osoby, można zweryfikować jej dane, kontaktując się z infolinią Energi Obrotu: tel. 555 555 555 lub poprzez chat na stronie energa.pl. Istnieje też możliwość wysłania zgłoszenia z zapytaniem w tej sprawie na platformie Energa24.pl. Warto zaznaczyć, że wszystkie rozmowy są nagrywane i można zwrócić się do spółki z wnioskiem o odtworzenie takiej rozmowy. W przypadku sprzedaży telefonicznej klient najpierw otrzymuje dokumenty, aby mógł się z nimi zapoznać. Ma także 14 dni na odstąpienie od umowy. Spółka zachęca też do wizyt w stacjonarnych punktach obsługi klienta, gdzie można uzyskać wszelkie niezbędne informacje, a także m.in. zawrzeć umowę.
- Nie rozumiem, jak można straszyć ludzi tak wysokimi podwyżkami tylko po to, aby podpisali nowe umowy. Tym bardziej że nie każdy zna się na tych przepisach. Poważnie zastanowię się nad złożeniem oficjalnej skargi - dodaje pan Marcin.
Maksymalne ceny energii i bon energetyczny w 2024 r.
Zgodnie projektem ustawy o czasowym ograniczeniu cen za energię elektryczną, gaz ziemny i ciepło systemowe oraz o bonie energetycznym cena maksymalna prądu w drugiej połowie 2024 r. ma wynieść 500 zł za MWh dla gospodarstw domowych oraz 693 zł za MWh dla jednostek samorządu, podmiotów użyteczności publicznej oraz dla małych i średnich przedsiębiorców. Z możliwości rozliczenia po cenie maksymalnej wyłączeni zostali jednak ci odbiorcy prądu, którzy zawarli umowy na sprzedaż tej energii elektrycznej z ceną dynamiczną.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-09 08:14
Tylko cennik urzędowy (19)
Nigdy nie zgadzajcie sie na oferty przedstawiane przez Energe. To jest zlodziejstwo w bialy dzien. Podpisując umowe albo ją przedłużając wybierajcie cennik urzędowy dla gospodarstw domowych, czyli ceny ustalane przez Urzad Regulacji Energetyki.
A tzw konsultanci na infolinii po prostu bezczelnie kłamią.- 201 4
-
2024-05-10 09:18
Do mnie też dzwonili i przez telefon próbowali coś wciskać. Jak poprosiłem o ofertę na maila,żeby ją na spokojnie przeanalizować to nie było takiej możliwości:P Ale fakturki i spamy na maila przysyłają:P
- 3 1
-
2024-05-09 15:12
Zgadzam się
Ostatnio zaproponowano mi cennik, który był dla mnie niekorzystny. Na moje pytanie, dlaczego mam podpisać mniej korzystną ofertę, facet powiedział,że możliwe,że niedługo ceny wzrosną ..mówię,że jak wzrosną, to sobie zmienię ofertę...
- 10 1
-
2024-05-09 14:57
Kłamią
taka ich praca. Bez manipulacji nie dostaną pensji tak są pouczani.
Tylko naiwny uwierzy iż taki gigant chce ci obniżyć koszty czyli co sam będzie tracił. To to farmazony dla niemowlaków.- 11 1
-
2024-05-09 10:52
zawsze należy żądać oferty z grupą taryfową G11, G12 i bez opłaty handlowej (1)
wszystkie oferty G11k, G12k są zawsze droższe i mało atrakcyjne. Dodatkowo płacisz 30 zł opłaty handlowej miesięcznie a w zamian dostajesz jakieś śmieszne ubezpieczenie.
Energa to celowo ukrywa na swojej stronie a na infolinii o tym w ogole nie mówią ale najlepszym wyborem jest cennik taryfowy, bo ustalany przez państwo a nie dowolnie przez Energe. Nawet jak teraz sie ma inną oferte to po jej zakonczeniu mozna wybrac cennik taryfowy.- 23 1
-
2024-05-11 09:36
To już tak nie działa. Teraz nawet G11 mają z opłatami i wciskają to jako pakiet.
Tyłka taryfa urzedowa
- 0 0
-
2024-05-09 10:43
U mnie po zmianie z cennik Energi na cennik urzędowy rachunek zmalał z ok 200zł do 130zł, oczywiście zawierając umowę nic o tym nie wiedziałem.
- 15 0
-
2024-05-09 10:11
(7)
Do mnie dzwonili wczoraj, konsultantka namawiała na umowę na dwa lata z ceną 1.1zl za kwh plus opłata handlowa 30 zl miesięcznie.
Nie chciała przesłać oferty na maila " ma czas żeby mi to telefonicznie wytłumaczyć".
Zirytowana dodatkowymi pytaniami, chamska osoba, wymuszała potwierdzenia nie do końca tłumacząc czego poprzez podanie imienia i nazwiska.
Wstyd dla Energii- 29 0
-
2024-05-09 11:04
(4)
to u mnie jeszcze lepiej bo ja osobiście poszedłem do placówki podpisać umowę na prąd do nowo wybudowanego domu. Świadom tego że będą mi chcieli wcisnąć to samo co tobie bo już wcześniej z taką ofertą dzwonili ale na mieszkanie, poprosiłem o taryfę G11 ale bez tej opłaty handlowej w której zdaje się jest jakieś ubezpieczenie i raz w roku hydraulik
to u mnie jeszcze lepiej bo ja osobiście poszedłem do placówki podpisać umowę na prąd do nowo wybudowanego domu. Świadom tego że będą mi chcieli wcisnąć to samo co tobie bo już wcześniej z taką ofertą dzwonili ale na mieszkanie, poprosiłem o taryfę G11 ale bez tej opłaty handlowej w której zdaje się jest jakieś ubezpieczenie i raz w roku hydraulik (to ciekawe, hydraulik w enerdze, dobrze że nie piekarz). Kobita mi przyniosła umowę, zgadnij jaką :D Właśnie tą której nie chciałem. Poprosiłem ponownie i znów przyniosła inną, tym razem z dodatkowym 8zł miesięcznie za coś tam. Dopiero za 3 razem przyniosła właściwą, ale już była wnerwiona. To jest podejście energi. Chcą cię oszukać w tak perfidny sposób, podkładając niewłaściwą umowę. To już nawet nie jest wciskanie kitu tylko oszustwo.
- 35 0
-
2024-05-11 19:48
A spróbuj taką umowę podpisać przez internet. Da się, ale strona jest tak skonstruowana, żeby wcisnąć koniecznie różnorakie "wspaniałe" dodatki i opłaty.
- 0 0
-
2024-05-09 13:28
Uwaga na przedstawicieli Energa! (1)
Ze mną było podobnie. Poprosiłam o ofertę bez opłaty handlowej na co pani, że nie ma takich umów a oferty ze stawkami urzędowymi nawet mi nie pokazała!!!! Nie pomyślałam, że mogą tak kłamać i podpisałam umowę. Gdy złożyłam reklamację to w skrócie ich odpowiedź brzmiała "podpisałaś to płać albo zerwij umowę i zapłać karę" Tak Energia traktuje klientów. Sytuacja spotkała mnie w punkcie Energii w Madisonie. Nie polecam!
- 16 0
-
2024-05-09 16:02
Karę to Energa powinna płacić za swoje machloje
K...a chyba trzeba będzie ich podać do Sądu, bo te gierki się inaczej nie skończą
- 8 0
-
2024-05-09 12:28
I weź się nie znaj. Na każdym kroku chcą nas wyciskać jak cytrynę. Nasi rządzący jedni czy drudzy dumni w rekordowych przychodów państwowych spółek.
- 16 0
-
2024-05-09 10:47
Siadłam i przeliczyłam to ,,wstecz"", gdybym podpisała taką umowę z opłatą handlową
straciłabym około 400 zł przez dwa lata. Mało ?
- 17 0
-
2024-05-09 10:15
Aha i najważniejsze w umowie Energi super oferta bo dostanę bon na 100zl oraz kartę zniżkową o kilka groszy na litrze paliwa na Orlenie
- 11 1
-
2024-05-09 09:57
Energa - oszuści od zawsze (4)
Przypominają się ich kombinacje taryfowe, słynna taryfa G11k
- 33 1
-
2024-05-09 10:52
Taryfa ta powstala.... za PiS!
- 7 11
-
2024-05-09 10:44
Niestety, praktyki w tej firmie nie różnią się znacząco od tych z firm-krzaków, które namawiały seniorów na niekorzystne umowy.
- 24 1
-
2024-05-09 10:43
..... (1)
to był totalny wałek. Ale już po dwóch latach umowy nie dzwonili iż można z tego się wycofać. Tak samo czasem proponuje się w ramach umowy jakąś naprawę elektryczną chyba około 700 zł
jak coś się popsuje. Zgłaszasz popsuty kontakt zrobią ale już nie mówią klientom że to było tylko jednorozowa usługa nie ważne ile to zajęło czy kosztowało. Wałki gonią wałki.- 10 0
-
2024-05-12 19:12
Mówią
Jest to w treści umowy, musisz ją uważnie przeczytać. Problem polega na tym, że ta umowa ma z 7 stron albo więcej. Łatwo przegapić taki detal.
- 0 0
-
2024-05-09 08:58
Energa (6)
ma podpisaną umowę z firmami dają im bazę danych klientów i dzwonią. W Gdyni też są takie firmy tylko teraz idzie to bardziej z premedytacją. Trzeba pamiętać Ci ludzie co tam pracują po miesiącu jak się nie wykażą efektywnością złapanych klientów nie mają co tam szukać następny poproszę....
Tak było z magiczną literka K namawianie i ile toma podpisaną umowę z firmami dają im bazę danych klientów i dzwonią. W Gdyni też są takie firmy tylko teraz idzie to bardziej z premedytacją. Trzeba pamiętać Ci ludzie co tam pracują po miesiącu jak się nie wykażą efektywnością złapanych klientów nie mają co tam szukać następny poproszę....
Tak było z magiczną literka K namawianie i ile to będzie taniej a to było oszustwo w majestacie prawa. Ale już po dwóch latach nie dzwonili do ludzi ich poinformować że można się z tego wycofać bo po co niech frajerzy płacą.
I to słynne słowo tak chcą usłyszeć w słuchawce. Oni są krótkimi wykładami szkoleni z technik manipulacji i percepcji
jak rozmawiać z ludźmi. Tak więc na spokojnie i dać sobie z nimi spokój.- 61 2
-
2024-05-09 18:11
Dzwonią jeszcze
i to jest oszustwo by potwierdzić czy ma się kredyt w banku i w jakiej walucie.
Pomysłów na oszustwo coraz więcej i to na różne sposoby.- 4 0
-
2024-05-09 11:08
Tusk rządzi, ludzie gotowi na najgorsze
Wierzą nawet w prąd za 1000 złotych
- 9 7
-
2024-05-09 09:08
I te wszystkie wałki powstały podczas rządów (3)
Prawych i Zprawiedliwych.
Przed 2015 było normalnie, i ponad połowę taniej- 12 16
-
2024-05-09 14:45
Zawsze tak było
- 7 0
-
2024-05-09 10:39
Wałki (1)
robią wszędzie z ludźmi w sklepach jak i w innych firmach takich jak Orange który proponuje prąd razem z telefonem na jednej fakturze iż będzie taniej. Potem nie idzie się z tego wycofać a prawnik odpowiada od kiedy Orange jest dostawcą prądu też go bierze z Energa czyli dane poboru do faktury płaci
prowizję a klienci jeszcze podwójne prowizje.- 16 1
-
2024-05-09 14:44
Orange to osobna bajka.
- 4 1
-
2024-05-09 08:29
Dlaczego w umowach nie można wprowadzić czegoś na wzór RRSO? (7)
Symulacja obejmowałaby (wskazane w ustawie, aby sprzedawcy prądu znowu nie manipulowali) średnie zużycie na 1. osobę pomnożone przez ilość osób w gospodarstwie domowym. W przypadku prądu byłaby podana całkowita kwota do zapłaty w okresie 1. roku (razem z milionem opłat dodatkowych, handlowych itp.) tak, aby można było łatwo porównać oferty różnych zakładów energetycznych.
- 73 0
-
2024-05-10 07:43
Ceny i przesył i estymację zużycia, na tym się zarabia.
- 2 0
-
2024-05-09 13:03
a dlaczego za prąd nie płacę jak za wodę? (4)
jak zuzyje 10 m3 wody to za to płacę, 10 m3 x X zł/m3
dlaczego za prad jest inaczej, jedna stawka za kWh, potem opłata abonamentowa, mocowa, OZE, stała, zmienna itd
na koniec za 180 kW/h mam 300 zł rachunku
to gdzie te 56 gr za kWh- 7 0
-
2024-05-10 00:06
Podziękuj Unii Europejskiej
- 2 2
-
2024-05-09 14:46
(1)
Klient płaci za kupę punktów na fakturze a prąd to mikro z tego wszystkiego.
- 7 0
-
2024-05-09 16:13
Te punkty
To dochody budżetu państwa, dwa razy większe niż cena prądu.
Co by tu jeszcze łupnąć podateczkiem, zastanawia się Ministerstwo Finansów.
Szczególnie w okresie robienia projektu budżetu głowy parują, skąd wziąć dochody dla Skarbu Państwa... Wtedy powstają te wszystkie "opłaty mocowe, abonamentowe" itp., właściwie można ich wymyślić dowolną ilość, ograniczoną tylko buntem yellow vests- 3 0
-
2024-05-09 13:32
Te opłaty są po to, że gdybyś nawet ten prąd oddawał, a pobierał, to i tak musiałbyś dopłacać.
- 6 0
-
2024-05-09 10:01
Symulacja opłat w okresie roku
Tego nie można zrobić, bo zwiększy ilość zawałów
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.