• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Australijczycy wybudują Pomorskie Centrum Logistyczne warte 180 mln euro

Robert Kiewlicz
13 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nowoczesne centrum logistyczne zlokalizowane będzie w sąsiedztwie Portu Północnego i terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Nowoczesne centrum logistyczne zlokalizowane będzie w sąsiedztwie Portu Północnego i terminala kontenerowego DCT Gdańsk.

Australijska grupa Goodman wybuduje Pomorskie Centrum Logistyczne w Gdańsku. Na terenie o powierzchni 186 ha powstanie kompleks obiektów magazynowych, powiązanych z nimi placów składowych, hal produkcyjnych, obiektów. Inwestycja jest warta ok. 180 mln euro.



Zagospodarowanie Pomorskiego Centrum Logistycznego. Zagospodarowanie Pomorskiego Centrum Logistycznego.
W piątek w siedzibie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych w Warszawie podpisana zostanie umowa na budowę największej inwestycji logistycznej w północnej Polsce - Centrum Logistycznego, które powstanie na przedpolu terminalu kontenerowego DCT w Gdańsku. W uroczystości uczestniczyć będą wykonawcy inwestycji, Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego, prezydent miasta Gdańsk i prezes PAIiIZ.

O prawo udziału w inwestycji walczyły dwie firmy: brytyjski Helios w konsorcjum z DCT Logistics Hub w Gdańsku oraz grupa Goodman. Wygrała ta druga firma.

- Nie chcemy ujawniać żadnych szczegółów na temat inwestycji przed podpisaniem umowy - zastrzega Błażej Ciesielczak, dyrektor generalny Goodman Polska. - Wszelkie informacje i dokładne plany zagospodarowania terenu przedstawimy w piątek.

Inwestor nie zostanie jednak właścicielem gruntu. Będzie on nadal należał do Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego. W oparciu o długoletnie umowy dzierżawy Goodman sfinansuje budowę i wybuduje Pomorskie Centrum Logistyczne. Wstępna koncepcja zagospodarowania przewiduje, że może tu powstać nawet do 700 tys. m. kw. powierzchni magazynowych oraz do 40 tys. m. kw. powierzchni biurowych.

Zaletą centrum będzie bezpośrednie połączenie z nowoczesnym głębokowodnym terminalem kontenerowym DCT Gdańsk, oraz możliwość objęcia części centrum statusem Specjalnej Strefy Ekonomicznej i przyłączenia do Wolnego Obszaru Celnego.

Rozwój centrum logistycznego wspierać mają planowane projekty rozbudowy okolicznej infrastruktury komunikacyjnej, w szczególności Trasy Sucharskiego, tunelu pod Martwą Wisłą i Południowej Obwodnicy Gdańska.

Goodman International Limited to notowana na australijskiej giełdzie grupa zajmująca się nieruchomościami logistycznymi. Grupa prowadzi działalność na terenie od Australii i Nowej Zelandii, przez Azję do Europy. Wartość rynkowa grupy wynosi obecnie ok. 8 mld euro. W Polsce Goodman rozpoczął działalność w 2005 roku.

Miejsca

Opinie (122) ponad 10 zablokowanych

  • Prędzej wybudują centrum... (14)

    niż wspomniane w tekście drogi. I będzie klasyka: obiekt bez dróg dojazdowych.

    • 127 43

    • przestan marudzic... (8)

      • 49 13

      • ale to naga prawda (5)

        a nie marudzenie prosz pana :)

        • 18 41

        • I co? Teraz powiesz o moście wantowym "donikąd" na Przeróbce... (4)

          ... i poco on był budowany. Klasyczny przykład krótkowzrocznego myślenia!

          • 7 1

          • wszystko zależy kiedy i za ile coś się robi (3)

            to tyle

            • 1 1

            • Tak właśnie. Dziękli temu, że ten most tam jest port się rozwija... (2)

              ...od 2001 roku. Dzięki temu można było przystąpić do budowy DCT, który został oddany w 2007 roku. Most Siennicki już się rozpada i TIRy nie miały by jak dojechać do protu.

              • 2 1

              • tak, powoli, już dziesiąty rok się rozwija poprzez rdzewienie i pękanie (1)

                kup sobie iPada i postaw na półce na 10 lat.
                Tak na wszelkik, żeby był, może się kiedyś przyda.
                A te pieniądze co na niego wydasz to po co inwestować
                w coś co jest potrzebne teraz.
                No po co?

                • 0 1

              • Widzisz potrzymał bym go 30 lat...

                ...po czym sprzedał jako ful nojkę nieśmiganą za grube tysiące. Mostu siennickiego budowanego za komuny jakoś jeszcze nikt się nie kwapił remontować od 1988r, a tym właśnie mostem trzeba by było jeździć do portu... czyli wszystko dwupasmowym mostem + tramwaj. Masz teraz remonty kilku arterii naraz i tkwisz w korku... to kiedy budować?! 10 lata dla mostu skrzyniowego wantowego w nowej technologii to pryszcz, remont powierzchowny + przegląd pewnie za 40 lat...

                • 1 0

      • najlepsze działki, powinni tam miasto budować a nie centrum logistyli (1)

        to można zrobić za miastem a nei w centrum rudera po stoczni stoi

        • 4 18

        • Chyba coś ci się w głowie poprzewracało...

          ... Stocznia jest 500m od historycznego centrum, z DTC to 500m do Nowego Portu lub Siarkopolu czy innych Fosforów...

          • 6 0

    • (1)

      Obwodnica Południowa będzie - chyba, że robota zostanie zostawiona w połowie. Słowackiego raczej tak - postawiono już plac budowy.
      Tunel pod Wisłą może nie koniecznie, nie wbito nawet pół łopaty.

      Nie jest tak źle!

      • 21 2

      • Po co te bezsensowne wydatki ...

        jesteśmy miastem historycznym i powinniśmy na tym się skupić. Głównie historia. Pokazać gdzie stała Solidarność a gdzie ZOMO niech wszyscy pamiętają po wsze czasy kto gdzie stał. Po co mieszać ludziom w głowach jakimiś planami przyszłości. Gdańsk ma przeszłość i to mu wystarcza.

        Most donikąd stoi a trasy sucharskiego nadal niema. To powinno być budowane wszystko od razu w ramach jednego scentralizowanego projektu włącznie z tramwajem na Chełm, Morenę i Westerplatte. Po obcięciu bezsensownych i niepotrzebnych inwestycji jak ERGO ARENA i STADION pieniędzy nA pEwno by starczyło.

        Centrum logistyczne tylko spowoduje więcej TIRów na naszych trójmiejskich drogach i większe korki. Gdzie tu drogi mają powstać? W Gdańsku miejsca nie ma na rozbudowę dróg. Powinny powstawać muzea i teatry np. ECS, II W.Św.

        Jadąc co rano do Stoczni Gdańskiej kolebki pomorskiej kultury i Solidarności stoję bezsensu w korku na karczemkach. Bezsensowna budowa! Dlaczego nie mogli tego wybudować w innym miejscu np. w Gdyni. Ja niechcę tych TIRów po co one komu tylko utrudniają nam życie i nic pożytecznego niewnoszą. Gdynia ma port a Gdańsk historię i tak ma zostać!

        NIE dla budowania!!!!!

        • 0 4

    • Niech powstanie tam...

      ... fabryka celulozy zamiast w Kokoszkach - i inwestor będzie zadowolony, i mieszkańcy...

      • 1 3

    • przecież budują trasę sucharskiego

      Orientuj się trochę. Takie inwestycje są potrzebne. Właśnie dla takich nieuków jak ty.

      • 5 0

    • dokładnie z ust wyjęte
      budują, a potem... eeeee korki bo my nie pomyśleli, bo nie było czym

      • 3 3

  • A co oni niby tam beda produkowac, składowac i przeładowywac?? (6)

    • 30 41

    • Pewnie uran

      he he

      • 0 0

    • tipsy

      ;)

      • 2 0

    • dobre odpowiedzi

      tej pani mózgu heheh

      • 0 2

    • nowe mózgi

      dla takich niedorozwojów jak Pani...

      • 8 7

    • a co Cię to?? chyba czas iść do szkoły skoro takie pytania zadajesz. ale jak już bardzo potrzebujesz: wszystko - takie jest założenie centrów logistycznych.

      • 6 11

    • Składować szmaty z Chin i produkować palety na kartony.

      • 23 4

  • Kto ma już dość MÓWIENIA o Trasie Sucharskiego i yunelu pod Martwą Wisłą ? Kciuk w górę!

    • 2 0

  • TAK A PLAŻE TO JUŻ NAM NIE SĄ POTRZEBNE ! TERAZ TYLKO KASA SIĘ LICZY !

    NIECH SIE JEB.Ą W GŁOWE CI CO CHCĄ ABY TO POWSTAŁO !

    • 0 5

  • Brawo INVESTGDA!!!

    • 3 0

  • "Nie chcemy ujawniać żadnych szczegółów" (2)

    I wszystko jasne - rączka rączkę myje - zamydlenie oczu jak to będzie kiedyś tam cudownie i efektownie.

    Ogólnikowo - hasłowo - propagandowo.

    • 35 39

    • Czytaj, czytaj... (1)

      "Nie chcemy ujawniać żadnych szczegółów na temat inwestycji przed podpisaniem umowy" - nie ma to jak urwać zdanie w połowie i odczytywać swój sens tej części :D

      • 0 0

      • Jak się robi duży biznes to sie nie mówi nic

        ta połówka zdania jest bez sensu bo to jest mruganie okiem i niczym więcej. Ja powyżej też to zauważyłem choć przepisałem całą wypowiedź. Nie trzeba być tytanem intelektu by dostrzec miałkość i ogólnikowość tej wypowiedzi.

        • 0 1

  • Dobrze, ale transport ciężki wyprowadzić poza Gdańsk !!!

    Podstawowy warunek.

    • 1 0

  • Już raz był jeden koleś z Australii, ten od piwa EB (1)

    a poza tym jak czytam:
    "- Nie chcemy ujawniać żadnych szczegółów na temat inwestycji przed podpisaniem umowy - zastrzega Błażej Ciesielczak, dyrektor generalny Goodman Polska. - Wszelkie informacje i dokładne plany zagospodarowania terenu przedstawimy w piątek."
    to nasuwa się jeden wniosek.
    W każdym biznesie (a im większy tym bardziej) zanim się podejmie jakiekolwiek kroki to się milczy.
    Biznes nie lubi rozgłosu, chyba że chodzi o gigantyczną pralnię finansów albo przykrywkę dla wyłudzeń kasy z Unii czy rządu.

    • 0 1

    • I jeszcze tempo inwestycyjne GOODMAN'a

      Zakup działki 31,5 ha w Modelniczce pod Krakowem, wrzesień 2007 rok. Czerwiec 2010 realizacja planu wybudowania dwóch hangarów-magazynów, Docelowo 8 magazynów, czas realizacji nieznany.
      Tutaj mamy teren 6x większy i położony tylko przy porcie a nie przy terenach wysoce uprzemysłowionych jak strefa Krakowa czy Śląska.
      Jakby to dotyczyło terenu ok. 50 ha to bym uwierzył ale na te ponad 180 ha juz nie bardzo. Poza tym teraz nie dziwi że miasto chce najpierw wybudować drugą nitkę ul. Sucharskiego zamiast tunelu pod Wisłą.
      śmiało zatem, o tym tunelu, możemy na długie lata zapomnieć.

      • 0 1

  • Pomorskie Centrum

    Strategiczne przedsięwzięcie.Jeżeli zostanie połączone z planowanymi areriami komunikacyjnymi, zwiększy znaczenie naszego regionu.

    • 2 0

  • Co oni tam beda produkowac, składowac i przeładowywac?Bałtyk płytki ,,statki nie przypływają. ruch w porcie jak we mgle, no ale może ja nie mam takiej wiedzy jak inwestorzy albo takiej wizji. Zyczę żeby wszystko sie udało.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J....

Najczęściej czytane