• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autostradą z Trójmiasta do Aten

erka
4 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Autostrada A1 leży w VI transeuropejskim korytarzu transportowym i jest kontynuacją drogi międzynarodowej E75 zaczynającej się w północnej części Norwegii i prowadzącej m. in. przez Finlandię i Polskę aż do Grecji (Saloniki - Ateny). Autostrada A1 leży w VI transeuropejskim korytarzu transportowym i jest kontynuacją drogi międzynarodowej E75 zaczynającej się w północnej części Norwegii i prowadzącej m. in. przez Finlandię i Polskę aż do Grecji (Saloniki - Ateny).

Bank Gospodarstwa Krajowego pozyskał środki na finansowanie potrzeb pożyczkowych Krajowego Funduszu Drogowego z Nordyckiego Banku Inwestycyjnego. Umowa na kwotę 100 milionów euro zawarta została 3 grudnia 2012 roku.



Środki finansowe pozyskane w ramach umowy z NIB zostaną przeznaczone na współfinansowanie budowy ok. 37-kilometrowego odcinka dwupasmowej autostrady między Strykowem i Tuszynem. Autostrada A1 docelowo łączyć będzie porty morskie Trójmiasta z Górnym Śląskiem i granicą RP w Gorzyczkach, gdzie połączy się z czeską autostradą D1 prowadzącą do Ostrawy, Ołomuńca i Brna. Autostrada A1 leży w VI transeuropejskim korytarzu transportowym (TEN-T) i jest kontynuacją drogi międzynarodowej E75, zaczynającej się w północnej części Norwegii i prowadzącej m. in. przez Finlandię i Polskę aż do Grecji (Saloniki - Ateny).

NIB udzielił dwóch długoterminowych kredytów na łączną kwotę 290 milionów euro na budowę autostrady A1 z Gdańska do Torunia. - Nowoczesne połączenia transportowe w Polsce i Europie Środkowej zapewnią sprawną wymianę handlową między krajami regionu Morza Bałtyckiego i resztą Europy. Szybszy, bezpieczniejszy i tańszy transport przyczyni się do wzmocnienia konkurencyjności krajów członkowskich NIB - podkreślił Henrik Normann, prezes NIB.

Nordycki Bank Inwestycyjny jest międzynarodową instytucją finansową działającą w ośmiu krajach skandynawskich i bałtyckich. Bank ten zapewnia długoterminowe finansowanie projektów, które mają na celu wzmocnienie konkurencyjności i poprawę stanu środowiska naturalnego. Nordycki Bank Inwestycyjny ma najwyższą z możliwych ocenę zdolności kredytowej AAA/Aaa wystawioną przez agencje ratingowe Standard & Poor's i Moody's.
erka

Opinie (4) 1 zablokowana

  • Jeśli z Nordyckiego Banku Inwestycyjnego (2)

    to zapewne powinno chodzić o przystosowanie VI transeuropejskiego korytarza transportowego (TEN-T) - tzw. poprzez tzw. Autostradę Morską na którą to urzędnicy gdańscy i gdyńscy już mają dawno gotowy projekt np.planu budowy Drogi Czerwonej, a przede wszystkim węzeł Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej na wysokości ul. Potasowej z (drogą znajdującą się w tunelu),możliwością poruszania się ciężkiego transportu i dobudowy jednego pasa Obwodnicy Trójmiasta.
    A dalej jak w artykule.

    • 3 0

    • Niestety, ale nie trafiłeś

      Te pieniądze są na A1, ale chodzi o odcinki Stryków-Tuszyn i Tuszyn-Pyrzowice.
      To o czym mówisz, to niestety bajka dla innych pokoleń.

      • 0 0

    • Czerwona?

      Witam,
      czy Droga Czerwona jest fragmentem TEN-T?? Szczerze mówiąc zaskoczyła mnie ta informacja - droga średnicowa przez Gdańsk korytarzem międzynarodowym?
      Będę wdzięczny za wszelki informacje...

      • 0 0

  • Dobra wiadomość.

    Komunikacja to jeden z filarów podstawy, na której możemy budować swoją teraźniejszą egzystencję w sposób bardziej racjonalny i mniej czaso i energo chłonny , co pozwoli nam na lepsze osiągnięcia w dziedzinie ekonomii, zarówno makro jak i mikro . Nie wolno zapominać o mniejszej liczbie ofiar na drogach, zwiększonej turystyce, ekologii , i co najważniejsze, o zaoszczędzonym czasie, który będziemy mogli owocnie skonsumować np. na czytanie Słowa Bożego...

    Prawda ?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową -...

Najczęściej czytane