• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny statek we flocie Petrobalticu

VIK
25 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Statek serwisowy Bazalt II.


Flota Lotos Petrobaltic wzbogaci się o kolejny statek. Serwisowiec Bazalt II już dotarł do Gdańska. Zbudowana w 2002 r. jednostka pracowała dotąd na wodach Afryki Zachodniej. Kilka lat temu załoga tego statku została porwana przez piratów.



Bazalt II jest wielozadaniowym statkiem offshore - zaopatrzeniowcem, holownikiem oceanicznym i jednostką do obsługi kotwic. Pływa pod flagą St. Vincent i Grenadyny, ale ma zmienić banderę na cypryjską. Statek ma 69 metrów długości, jego całkowity tonaż wynosi 2327 ton.

- Po pewnym okresie negocjacji statek został zakupiony od poprzedniego właściciela. Przejęcie miało miejsce w marcu w porcie Wybrzeża Kości Słoniowej - poinformował w mediach społecznościowych Wojciech Królikowski, prezes armatora zarządzającego Technical Ship Management Ltd.

Gospodarka morska w Trójmieście



Jak poinformował portalmorski.pl, statek prawdopodobnie należy do Lotos Petrobaltic bezpośrednio lub przez jego spółkę zależną Miliana Shipholding Co Ltd. lub Miliana Shipmanagement Ltd. oraz przez armatora bezpośredniego (armatora zarejestrowanego) - Bazalt Navigation Co Ltd., a armatorem zarządzającym, odpowiedzialnym za zarząd techniczny i załogowy, jest właśnie TMS. Spółka ta obsługuje także inne jednostki Lotos Petrobaltic, m.in. holownik Bazalt czy statek typu PSV Sylur.

Poprzednim właścicielem statku była singapurska spółka Swire Pacific Offshore, a pod jej zarządem jednostka nosiła nazwę Pacific Warden.

- Statek pod koniec 2019 r. trafił na czołówki gazet i serwisów informacyjnych w związku z porwaniem przez piratów części jego 15-osobowej załogi. Tuż przed lub w święta Bożego Narodzenia 2019 r. Swire Pacific poinformował, że uwolniono siedmiu członków załogi holownika offshore porwanych po ataku piratów u wybrzeży Gwinei Równikowej 20 listopada 2019 r. Załoganci z Pacific Warden spędzili w niewoli 31 dni - podał portalmorski.pl.
VIK

Miejsca

Opinie (36) 1 zablokowana

  • 20 lat statek ofshore to zlom! (3)

    Widac nie tylko samochodzy una sie zlomuje ale statki tez.

    • 38 20

    • 20 latek złom? To nie samochód! Jak ma DPII dobre silniki i odpowiedni uciąć na palu to pośmiga (2)

      Jak dla mnie bardzo dobry zakup. Tym bardziej, że poprzedni Bazalt ma 42 lata

      • 5 4

      • A gdzie ekonomia i ekologia (1)

        Statek spala paliwa jak duza MPSV nawet 9m3 disla na dzien w st-by !!! W dzisiejszych czasach disel elektryk w normalnych warunkach pogodowych spala w st-by okolo 2m3 paliwa juz nie wspomne ile oleju biora te silniki :)
        Wiec bardzo dobry zakup. Swire Pacific pozbywa sie zlomu, takich statkow nawet juz nie chca czarterowac w afryce.
        Pozdrawiam z Afryki :)

        • 2 1

        • Ale kupowanie nowoczesnego statku tylko na 14-15 nie ma sensu.

          Wydasz bardzo dużo na zakup, a amortyzację rozłożysz na krótki okres. Przez co stawka czarteru będzie wysoka. Wyższa niż konkurencji. Na końcu zawsze decyduje kasa.

          • 2 0

  • Ehhh (2)

    Podobno właściciel płakał jak sprzedawał...

    • 27 7

    • (1)

      Nawet nie wiadomo kto jest właścicielem, może chociaż LPB to wie, czy też się pogubili?

      • 1 0

      • widzę że wypowiadają się sami specjaliści hahhaha

        • 4 0

  • A zapłacili raz czy x2 jak za respiratory?

    I może kupili od piratów? Czy ich dostawcy broni?

    • 19 13

  • Jakie tam silniki są? Zakładam, że CPP? Right? (3)

    • 3 5

    • Nie, PCC left

      • 2 3

    • widzę po oznaczeniach na kadlubie (1)

      Ze ma 2 stery strumieniowe na dziobie. Na rufie ster strumieniowy i pewnie 2 sruby cpp z rudderami. Generalnie trochę przestarzały juz koncept statku psv. Lepiej byloby kupic jednostke z pednikami azymutalnymi. Ciekawe w jakim stanie maszyna i kto pracowal tam wczesniej, jesli Hindusi to podejrzewam że w kotłowni będzie nieciekawie... Tak czy inaczej Pozdro dla wszystkich matrosòw!

      • 5 1

      • Pozdro dla wszystkich matrosòw!

        w kotłowni

        • 1 0

  • A Remontowa Shipbuilding

    zbudowała kilkanaście podobnych AHTS m.in. dla USA, a oni wolą 20letni złom. W razie remontu zero części do silników, pomp i innych takich. O stanie rur i zaworów nie wspomnę, jak też o elektronice i systemach bezpieczeństwa. Oj, będą wyskakiwać z kasy...

    • 19 3

  • a mialo byc tak pieknie (3)

    lotos mial zamawiac osv i serwisowki w crist. krasnale mowily nawet ze jackup. czas leci, a do nas płyną 20 letnie sztrucle. w tym kraju nic sie nie uda zrobic, bedziemy na wieki cyganami przemyslu europy

    • 27 5

    • (2)

      przecież to zaopatrzeniowiec , statek do obsługi platforma a nie na farmy wiatrowe!

      • 2 2

      • Statki (1)

        do obsługi platform nie tylko wożą zaopatrzenie. To również pełnomorskie holowniki.

        • 4 0

        • Ale po cholerę kupować nowy, jak koncesje do 2036 roku?

          • 4 2

  • Statek z DP potrzebuje asysty holownika (8)

    Yahaha kto tam jest za starego ze potrzeba holownika w asyscie zeby zacumowac. Co za leszcze haha. Ale widac ze tam w tej firmie to raczej Panowie w podeszlym wieku obstawiaja statek wiec moze sa nadal na etapie dorzucania wegla do kotła

    • 17 12

    • Cicho, duma partii i Łobajtka (1)

      • 2 1

      • A ty uwazasz siebie za znawce tego tematu ? :)

        • 0 0

    • niezły z ciebie młot parowy

      • 2 3

    • Holownik to akurat mu tylko zwalnia miejsce przy nabrzeżu.

      • 4 0

    • Holownik zrobił miejsce bo nabrzeże nie jest przecież ogromne. Nie asystował. Proszę nie wypisywać bzdur.

      • 7 0

    • Na holowniku Kambr była kamera postawiona dlatego się wysunął od keji

      • 0 0

    • To jest kambr

      Ten holownik to inna jednostka firmy, robiła miejsce do zacumowania albo wychodziła z portu. Nie znasz się to nie opowiadaj bzdur

      • 0 0

    • Polacy skończcie z tym hejtem!

      Nie potrzebował asysty holownika, tylko statek Kambr odsunął się od nabrzeża by zrobić miejsce dla Bazalta II...
      "Nie znam się, to się wypowiem" - klasyczne.

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Bazalt II dotarł do Gdańska

    Pójdzie pan na nowy statek . (2)

    Jaki on nowy , ma już ponad dwadzieścia lat . Nowy w firmie . Tak było w SMT .

    • 24 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Bazalt II dotarł do Gdańska

      (1)

      Byłem w SMT w 2006 roku.
      Dwa razy - to znaczy pierwszy i ostatni.
      Nigdy więcej pracy na tych trupach z oszołomami na mostku.

      • 6 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Bazalt II dotarł do Gdańska

        A ja ani razu .

        Jak mi zaproponowano do zabrania na statek pięć paczek elektrod i dwa koła zębate to od razu podziękowałem . Po tym co później słyszałem o tej firmie jestem pewien że to była słuszna decyzja .

        • 5 1

  • Zakup

    Dobra decyzja na zakup AHTSa gdyż stary Bazalt to już dziadek powoli trzeba będzie go pożegnać jak Granita . Bazalt II posłuży pare lat może i po za obszarem morza bałtyckiego jak kiedyś to robił Granit świadcząc usługi obcym firmom.

    • 3 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Bazalt II dotarł do Gdańska

    Zlom..

    Kolejny zlom, z lesnymi dziadkami na burcie. Podczas cumowania na dziobie zaloga bez kaskow....

    • 3 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane