- 1 Trójmiasto pustostanami stoi, ale są gorsi (156 opinii)
- 2 Niedziele handlowe w grudniu. Komisja przyjęła projekt Polski 2050 (119 opinii)
- 3 Trójmiasto to dobre miejsce do rozwoju (30 opinii)
- 4 Nie ma chętnych na drugi terminal FSRU (82 opinie)
- 5 W Gdyni powstaną nowe falochrony (73 opinie)
- 6 Rośnie finansowy stres Polaków (342 opinie)
Firmy PGE i Orsted uzyskały pozwolenie na budowę sztucznych wysp na obszarze sąsiadującym z Morską Farmą Wiatrową Baltica. Farma ma powstać w polskiej części Morza Bałtyckiego.
Ministerstwo Infrastruktury wydało decyzję o udzieleniu pozwoleń na wznoszenie i wykorzystywanie sztucznych wysp, konstrukcji i urządzeń w polskich obszarach morskich dla przedsięwzięć polegających na budowie morskich farm wiatrowych. Grupa PGE i Orsted będą mogły zbudować na akwenie 45.E.1. do 210 MW mocy wytwórczych. Pozwolenie na budowę sztucznych wysp zostało wydane na wniosek złożony wspólnie przez obie firmy.
Pierwszy etap budowy projektu MFW Baltica ma być gotowy do końca 2027 r.
- Nowa lokalizacja uzupełnia obszar przeznaczony pod Morską Farmę Wiatrową Baltica, największą taką elektrownię budowaną obecnie na polskiej części Morza Bałtyckiego. Przylega do obszarów, na których powstaną Baltica 2 i Baltica 3 o łącznej mocy ok. 2,5 GW. Zagospodarowanie nowego akwenu umożliwi w przyszłości osiągnięcie efektu synergii i zagwarantuje nam maksymalizację wykorzystania tej części Bałtyku, a docelowo zapewni wzrost produkcji zielonej energii elektrycznej - powiedział Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
- Morska energetyka wiatrowa jest rozwiniętą technologią, umożliwiającą budowę wielkoskalowych elektrowni wiatrowych. Moc największej obecnie działającej jednostki ma ponad 1,2 GW. W tym kontekście Baltica 2+ - jak wspólnie roboczo nazwaliśmy projekt na nowym obszarze - jest niewielki, jednak bardzo ważny. Jego uwarunkowania lokalizacyjne wykazują wiele potencjalnych synergii technicznych z obecnie realizowaną przez partnerów JV Morską Farmą Wiatrową Baltica - powiedziała Agata Staniewska-Bolesta, dyrektor zarządzająca Ørsted Offshore Poland.
PGE i Ørsted chcą zbudować na akwenie 45.E.1 zlokalizowanym na Ławicy Słupskiej moce wytwórcze na poziomie 210 MW. Obszar ma powierzchnię ok. 17 km kw. i zlokalizowany jest ok. 32 km od brzegu morza.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-08-10 08:17
praca (11)
z zapowiedzi wynika będzie potrzeba marynarzy i nie tylko
- 18 7
-
2023-08-10 09:32
(10)
Marynarze to teraz z Filipin, oficerowie z UA.
Z EU to ewentualnie: Kapitan, C/O, C/E.
Ostatnio byłem na statku offshore norweskiego armatora. Na 19 osób załogi, 10 z UA. I tak jest wszędzie. Już nawet w PŻMie z UA.- 9 1
-
2023-08-10 10:16
I o to chodzi (2)
Cały postkolonialny świat żyje z taniej siły roboczej, może w końcu i my się nauczymy zajmować kierownicze stanowiska a reszta niech na nas tyra
- 9 2
-
2023-08-10 10:22
(1)
Sęk w tym, że oni nie tyrają za mniejsze wynagrodzenie od nas.
- 9 1
-
2023-08-10 11:42
kierownik i tak ma więcej
ale na kierownika trzeba się uczyć a naszym to się nie podoba. Lubią być Filipińczykami Europy. Lepiej w szkołę kamieniami rzucać.
- 2 2
-
2023-08-10 10:58
nikt nie broni Polakom być marynarzami, np. tobie (6)
płace są bardzo dobre w porównaniu z lądem
- 2 1
-
2023-08-10 11:59
Gdzie taka pracę dostać? (4)
Jak możesz to podpowiedz, z góry dziękuję
- 1 1
-
2023-08-10 12:24
idź do jakiejś agencji crewingowej albo bezpośrednio do armatorów
- 1 1
-
2023-08-10 13:11
(2)
Wyrób sobie międzynarodowe świadectwo zdrowia.
Potrzebne badania: morfologia, OB, poziom cukru we krwi, mocz, RTG płuc, EKG, audiogram, próby wątrobowe
Dodatkowo przy wystawianiu świadectwa po raz pierwszy w życiu: neurolog, laryngolog, okulista
Zapisz się na kursy STCW: indywidualnych technik ratunkowych, ochronyWyrób sobie międzynarodowe świadectwo zdrowia.
Potrzebne badania: morfologia, OB, poziom cukru we krwi, mocz, RTG płuc, EKG, audiogram, próby wątrobowe
Dodatkowo przy wystawianiu świadectwa po raz pierwszy w życiu: neurolog, laryngolog, okulista
Zapisz się na kursy STCW: indywidualnych technik ratunkowych, ochrony przeciwpożarowej stopnia podstawowego, elementarnych zasad udzielania pierwszej pomocy medycznej, bezpieczeństwa własnego i odpowiedzialności wspólnej.
Mając międzynarodowe morskie świadectwo zdrowia i w/w kursy możesz wyrobić w Urzędzie Morskim świadectwa: młodszego marynarza pokładowego, młodszego motorzysty, młodszego kucharza okrętowego.
Do powyższego zestawu obowiązkowo książeczka żeglarska i paszport. Szczepienie przeciwko Covid-19, bo dziś każda agencja tego wymaga. I powodzenia w szukaniu pracy.
Najłatwiej i najszybciej to chyba załapać się na promy do działu hotelowego.
Agencja Seamar z Gdyni szuka. Kelnerka/kelner ro-pax 25/08
Wynagrodzenie: 1904 euro (w tym zapłacone za 103 nadgodziny)
Dodatkowe wymagania: certyfikaty STCW95 znajomość jęz. angielskiego doświadczenie w gastronomii covid pass
Opis statku: ro-pax, duński armator, linia Newcastle - Amsterdam, międzynarodowa załoga
Rejon pływania: Morze Północne
Długość kontraktu: 8 tygodni- 3 1
-
2023-08-10 13:12
(1)
PS. Jak do działu hotelowego to do świadectwa zdrowia dodatkowo badanie kału.
- 1 0
-
2023-08-10 13:25
1904 euro miesięcznie wydaje się bardzo dobrym wynagrodzeniem jak za pracę na takim stanowisku, jednak weź pod uwagę, że na takim statku pracujesz codziennie (jak to na każdym statku) po minimum 12 godzin dziennie. 8 tygodni czyli ~60 dni bez nawet jednego dnia wolnego.
1904 euro miesięcznie / na 30 dni = 63,46 euro dziennie.
rozwiń...1904 euro miesięcznie wydaje się bardzo dobrym wynagrodzeniem jak za pracę na takim stanowisku, jednak weź pod uwagę, że na takim statku pracujesz codziennie (jak to na każdym statku) po minimum 12 godzin dziennie. 8 tygodni czyli ~60 dni bez nawet jednego dnia wolnego.
1904 euro miesięcznie / na 30 dni = 63,46 euro dziennie.
63,46 dniówki / 12 godzin = 5,28 euro na godzinę czyli 23.57 złotych na godzinę.
Armatorzy nie opłacają marynarzom składek emerytalno-rentowych i NFZ w Polsce więc jak chcesz sobie opłacać to odejmij sobie od tej miesięcznej kwoty.
Po kontrakcie, w trakcie pobytu w domu armator nie płaci. Kasa tylko za czas pracy na statku.- 2 0
-
2023-08-10 12:57
Oczywiście, że nikt nie broni.
Na stanowiskach oficerskich na statkach offshore płace są bardzo dobre i nigdy takich pieniędzy nie zarobi się w Polsce na lądzie.
Za to na stanowiskach szeregowych, na statkach "cargo" już od paru lat absolutnie nieopłacalne, bo dzieląc miesięczną pensję prze 30 dni, następnie dzieląc dzienną stawkę przez 12 godzin pracy wychodzi minimalna stawka godzinowa w Polsce, a czasem i mniej.- 4 0
-
2023-08-10 10:49
Im droższy będzie ten miś... (4)
Im droższy będzie ten miś, tym lepiej dla nas, nie?
- 40 22
-
2023-08-10 10:57
to nie jest zła koncepcja, zwłaszcza że za prywatne pieniądze (2)
moje pytanie tylko takie: czy na tych wyspachzrobią jakieś porty, mariny, żeby można przypłynąć i stanąć na noc?
- 2 6
-
2023-08-10 11:09
Dotacje rządowe oraz UE.
Kręcimy lody.
- 6 2
-
2023-08-10 12:24
jak zrobią jakieś atrakcje dla wszystkich typu tani prąd, możliwość postoju na tych wyspach, to chętnie dorzucę moje podatki na tę inwestycję.... O wyspie w takich miejscu mówi się przynajmniej od pokolenia
- 1 0
-
2023-08-10 12:59
Nooo, i będzie tańszy prąd!
A nie, czekaj, u nas to tak nie działa
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.