• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cannes Lions. Jak poruszyć i zainspirować

Marta Nicgorska
14 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Podczas spotkania zaprezentowano 17 najlepszych kampanii reklamowych i PR-owych na świecie docenionych na tegorocznym festiwalu Cannes Lions. Podczas spotkania zaprezentowano 17 najlepszych kampanii reklamowych i PR-owych na świecie docenionych na tegorocznym festiwalu Cannes Lions.

Jak poruszyć polityków, by zajęli się codziennymi problemami obywateli? Jak wzruszyć mieszkańców miasta, by zaczęli cenić i chronić ginące w nim drzewa? O tym m.in. rozmawiali eksperci PR i reklamy w Trójmieście. Tym razem na przykładzie najlepszych kampanii światowych. W tym gronie nie znalazła się ani jedna rodzima akcja, ale być może właśnie dzięki takim spotkaniom to się zmieni.



Eksperci zaproszeni do udziału w dyskusji. Eksperci zaproszeni do udziału w dyskusji.
W środę w sopockiej Zatoce Sztuki odbyło się spotkanie, na którym zaprezentowano 17 najbardziej kreatywnych kampanii reklamowych i PR-owych na świecie, docenionych podczas festiwalu Cannes Lions.

- Dzięki "Cannes Lions - Creative PR Meeting" udało nam się stworzyć pole do dialogu pomiędzy mediami, twórcami kampanii PR i marketingowych oraz ich odbiorcami - mówi Przemysław Wojak, Partner Zarządzający agencji Q&ACommunications, juror konkursu Cannes oraz przewodniczący kategorii Active (PR i Young PR) w Polskim Konkursie Reklamy KTR. - Zapotrzebowanie na takie spotkania jest ogromne, dlatego w tym roku odbyło się ono również w Trójmieście. Z jednej strony projekty, które pokazujemy i które sami realizujemy w coraz większym stopniu dotykają nie tylko kwestii komercyjnych, ale spraw ważnych dla społeczeństwa. Z drugiej, coraz trudniej tę społeczność poruszyć i dotrzeć do niej z jakimkolwiek przekazem. A przecież bez ruchu nic się w niej i dla niej nie wydarzy, nie zmieni - tłumaczy Wojak.

Sala Kryształowa w Zatoce Sztuki w Sopocie wypełniła się niemal po brzegi. Sala Kryształowa w Zatoce Sztuki w Sopocie wypełniła się niemal po brzegi.
W dyskusji na temat nagrodzonych w Cannes kampanii i ich społecznej użyteczności udział wzięli przedstawiciele mediów oraz eksperci i praktycy z branży PR i reklamy: prof. Jan Kreft z Uniwersytetu Jagiellońskiego, Piotr Świąc z TVP, Marta Ożóg-Orzegowska z LPP, Maciej Grabowski z AMS, Katarzyna Dudzin oraz Natalia Hatalska - autorka bloga hatalska.com, trendsetterka.

Sala kryształowa w Zatoce Sztuki wypełniła się niemal po brzegi. Na spotkaniu stawili się marketingowcy, pracownicy działów komunikacji, agencji PR oraz przedstawiciele mediów i liczących się w Trójmieście firm oraz instytucji, w sumie 200 osób, które na co dzień realizują kampanie reklamowe, wdrażają projekty marketingowe, dbają o szeroko pojętą komunikację społeczną. Śmiało można powiedzieć, że było to inspirujące spotkanie branżowe z ciekawymi komentarzami ekspertów, ożywioną dyskusją i wymianą opinii podczas rozmów kuluarowych.

- Było to spotkanie z pięknem Dove, z chęcią czynienia dobra Coca-Coli, przy muzyce kreowanej przez berlińskie kasztany, spotkanie z pasją kibicowania, fotografowania, stawiania wyzwań i bicia rekordów. Obejrzane przykłady prac wskazują, że komunikacja marketingowa stanowi ważny element życia i coraz częściej wychodzi poza produkt, odpowiadając na pytania dotyczące spraw dla konsumentów ważnych. Jednocześnie, tak jak w przypadku Solar Charging Dummies, czy Tree Concert, obserwujemy wzrost znaczenia technologii oraz tworzonego od podstaw kontentu, który ma zainteresować media i przyciągnąć uwagę konsumentów - komentuje Wojak.

Wydarzenia

Opinie (1)

  • szkoda, że takich spotkań jest tak mało w Trójmieście :(

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane