• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów

VIK
8 maja 2024, godz. 15:25 
Opinie (61)
  • Statek będzie przeznaczony do żeglugi w norweskich fiordach na trasie Stornes-Bjørnerå.

W stoczni Remontowa Shipbuilding odbyła się uroczystość cięcia pierwszej blachy do budowy promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym. Prom zamówiony został przez jedną z największych firm żeglugowych w Norwegii - Torghatten Nord AS.



Umowę na budowę promu podpisano w połowie grudnia 2023 roku. Zbudowany zostanie na podstawie projektu opracowanego przez The Norwegian Ship Design Company AS, wspieranego, w zakresie dokumentacji roboczej, przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding. Jednostka będzie miała prawie 64 m długości i 15,5 m szerokości. Przekazanie statku armatorowi planowane jest w I kwartale 2026 r.


- Nowoczesny, w pełni wyposażony prom dwustronny o numerze budowy B620/1 przeznaczony będzie do obsługi żeglugi w norweskich fiordach na trasie Stornes-Bjørnerå. Ze względu na trudne warunki eksploatacji typowe dla rejonu Koła Podbiegunowego, w projekcie postawiono szczególny nacisk na zastosowanie lekkich materiałów oraz implementację szerokiego zakresu rozwiązań i systemów charakteryzujących się niskimi stratami, co w ostatecznym rozrachunku ma pozwolić na możliwie maksymalną redukcję zużycia energii - poinformowała Remontowa Shipbuilding.
Nasze stocznie jachtowe docenione na targach w Singapurze Nasze stocznie jachtowe docenione na targach w Singapurze

Statek wyposażony będzie w dwa pędniki azymutalne z zamontowanymi w pionie silnikami elektrycznymi zasilanymi z baterii lub awaryjnie z agregatów. W normalnej operacji baterie będą doładowywane z sieci lądowej w czasie rozładunku/załadunku. Będzie to miało miejsce relatywnie często, jako że pojedyncze przejście jednostki będzie zajmowało nie więcej niż 12 minut.


Jest to już kolejna jednostka zamówiona przez Torghatten Nord AS w Remontowa Shipbuilding. W latach 2010-2013 stocznia zbudowała osiem nowoczesnych promów fiordowych różniących się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii.

- Podpisując kontrakt na kolejny, dziewiąty prom dla tego armatora, stocznia włączyła się w działania na rzecz elektryfikacji jego floty oraz implementacji zielonych technologii w norweskim transporcie publicznym. Budowa promu dla Torghatten Nord to jednocześnie kolejny krok w rozwoju kompetencji stoczni, jako dostawcy jednostek hybrydowych o zasilaniu bateryjnym. W latach 2018-2021 nasza stocznia zbudowała łącznie sześć promów elektrycznych, w tym cztery dla armatorów z Norwegii i dwa dla armatorów z Wielkiej Brytanii - poinformowała Remontowa Shipbuilding.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (61)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane