• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy już nie zobaczymy kolosów Maerska w gdańskim porcie?

Wioletta Kakowska-Mehring
14 lutego 2024, godz. 11:05 
Opinie (297)
Baltic Hub może przyjmować statki o pojemności powyżej 23 tys. TEU. Baltic Hub może przyjmować statki o pojemności powyżej 23 tys. TEU.

Kontenerowi armatorzy Maerska i Hapag Lloyd zawarli sojusz i ustalili, że od lutego 2025 roku główne linie z Azji duński operator będzie kończył w portach Morza Północnego: Hamburgu, Bremerhaven czy Wilhelmshaven. Do Gdańska trafią mniejsze statki dowozowe. Czy w przyszłym roku nie zobaczymy już kolosów Maerska w gdańskim porcie?



W lutym 2025, gdy w życie wejdzie nowy sojusz armatorski MaerskaHapag Lloyd, duński armator ma zrezygnować ze swoich dotychczasowych zawinięć oceanicznych na wschód od Łaby. Współpraca armatorów pod szyldem Gemini Cooperation może mocno przesunąć środek ciężkości aktywności armatorów w stronę portów na Morzu Północnym.

Jak wynika z informacji pozyskanych przez Puls Biznesu od Rainera Horna, odpowiadającego za relacje Maerska z mediami w Europie, Port Gdańsk, czyli terminal kontenerowy Baltic Hub, będzie miał jedynie połączenie statkami wahadłowymi z terminalami przeładunkowymi w Wilhelmshaven i Bremerhaven.

W Baltic Hub przeładowano 2,05 mln TEU W Baltic Hub przeładowano 2,05 mln TEU

Maersk optymalizuje, czy tylko sonduje rynek



Jak twierdzą eksperci, decyzja ta jest wbrew rynkowym trendom, potrzebom gestorów i konkurencyjności chociażby portów na Bałtyku. Dlatego niektórzy nawet twierdzą, że Maersk tylko sonduje rynek i bada reakcje, a finalnie wycofa się z tych zapowiedzi.

- Trudno dopatrywać się rynkowości tych działań, zwłaszcza że chociażby serwis Maersk Line do Gdańska cieszył się dużą popularnością. Przyczynę przesunięcia koncentracji armatorów upatrywać należy przede wszystkim w chęci armatorów do korzystania ze swoich terminali ze względu na efektywność operacyjną i kontrolę nad procesem logistycznym, co ma przełożyć się z kolei na oszczędności i większą konkurencyjność. Do duńskiego Maerska poprzez spółkę APM Terminals należą chociażby terminale w Bremerhaven, Rotterdamie, Zeebrugge czy Wilhelmshaven - ocenia Maksymilian Czapiewski, menedżer klienta w Porcie Gdańsk.

Władze Baltic Hub nie chcą komentować decyzji armatora, tłumacząc, że trudno wypowiadać się na temat planów, dopóki nie będą jeszcze uszczegółowione.

Przypomnijmy, że gdański terminal kontenerowy jest największym tego typu na Bałtyku. W 2023 roku przeładował 2,05 mln TEU i obsłużył 600 statków. Rekordowy przeładunek podczas jednego zawinięcia statku przekroczył 13 tys. TEU. Zysk w 2023 roku sięgnął 56 mln dol. i był trzy razy większy niż w 2022 roku. 


Do Gdańska najwyżej statki wahadłowe



Co już dziś wiemy o sojuszu Maerska z Hapag Lloyd?

Sieć połączeń Gemini będzie składać się z 26 serwisów. Główne połączenia oceaniczne deep-sea mają być uzupełniane siatką połączeń feederowych, okreslanych jako shuttle services.

Co kluczowe, operacje Gemini skupione będą wokół portów i hubów przeładunkowych należących do armatorów lub przez nich kontrolowanych, takich jak Hamburg Altenwerder, WilhelmshavenBremerhaven, kosztem bezpośrednich zawinięć "oceaników" do krajów bałtyckich i nordyckich, z których Gemini zamierza zrezygnować.

Takiego statku jeszcze u nas nie było Takiego statku jeszcze u nas nie było

Operatorzy logistyczni zakładają, że Maersk będzie obsługiwać porty Bałtyku tzw. jednostkami feederowymi, czyli dowozowymi. Rainer Horn podkreśla jednak, że statki wahadłowe są większe niż dowozowce - mają np. 5 tys. TEU (kontenerów 20-stopowych) pojemności. Baltic Hub może przyjmować statki o pojemności powyżej 23 tys. TEU.



Pierwszy duży statek Maerska pojawił się w gdańskim terminalu, wówczas jeszcze DCT, w sierpniu 2013 roku. Był to kontenerowiec Maersk Mc-Kinney Møller, który ma 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości i może pomieścić aż 18 tys. TEU.

Nie tylko Maersk ma połączenia oceaniczne



- W świetle zastąpienia połączeń oceanicznych przez połączenia shuttle, które mają obsługiwać porty na Bałtyku, armatorzy podkreślają oczywiście strategiczną rolę Polski, rynków skandynawskich czy krajów bałtyckich, ogłaszając, że mają być one traktowane równie priorytetowo, obsługiwane podobnie jak główne linie i przez podobnego rozmiaru jednostki. Faktem pozostaje jednak, że rynki Europy Środkowo-Wschodniej, będące motorem napędowym gospodarki regionu, nie będą już obsługiwane przez oceaniczne linie Maersk - mówi Maksymilian Czapiewski.

Co ciekawe, według eksperta gdańskiego portu taka zmiana układu sił dla portów na Bałtyku, w szczególności dla Gdańska, może paradoksalnie oznaczać sporą szansę.

- Poza Maerskiem połączenia oceaniczne do Gdańska realizują inni armatorzy, tacy jak MSC w ramach dotychczasowego aliansu 2M, CMA CGM oraz chińskie COSCO i OOCL. Konkurenci Maerska postrzegają Gdańsk jako kluczowy hub, czego potwierdzeniem jest chociażby zwiększenie ilości zawinięć do największego polskiego portu czy tworzenie nowych serwisów. Rezygnacja Maerska z zawinięć oceaników do Gdańska schodzi się w czasie nie tylko ze zwiększonym zaangażowaniem innych armatorów, ale też z rozbudową terminalu Baltic Hub - ocenia Maksymilian Czapiewski.

Czy powstanie T3 jeszcze wzmocni Baltic Hub?



Dzięki budowie T3, nowego terminalu głębokowodnego, możliwości przeładunkowe Baltic Hub wzrosną aż o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. Tym samym największy terminal kontenerowy na Bałtyku stanie się jednym z największych w Europie pod względem możliwości przeładunkowych.

Powstaje kontenerowiec Powstaje kontenerowiec "Gdansk Ekspress"

- Na długoterminowy efekt działań Gemini przyjdzie nam jeszcze poczekać, ale wysoce prawdopodobny jest scenariusz, w którym zmiana koncentracji sojuszu doprowadzi nawet do wzrostu znaczenia Gdańska jako regionalnego hubu. Maersk zdecydowanie nie będzie chciał odpuszczać niezwykle atrakcyjnego rynku i dotychczasowy wolumen będzie starał się obsługiwać feederami. Obserwując poczynania chociażby CMA CGM czy MSC, możliwe jest utworzenie przez nich w najbliższym czasie nowych połączeń oceanicznych w miejsce serwisu Maerska. Poza tym dysponujące najliczniejszą flotą spośród wszystkich linii żeglugowych MSC wciąż pozostaje bez sojuszu. Wątpliwe jest też, że sojusz The Alliance po odejściu Hapag Lloyd pozostanie w obecnym kształcie - dodaje Maksymilian Czapiewski.
Jak ocenia ekspert gdańskiego portu, wzrost przeładunków kontenerów w Gdańsku zależy w dużym stopniu właśnie od tego, jak ułożą się sojusze pozostałych linii żeglugowych, i od tego, jaki będzie stan gospodarki regionu, który jest obsługiwany przez gdański terminal.

Miejsca

Opinie (297) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Wszystko możliwe bo jak zaczną badać wode w porcie... (1)

    to okaże sie że każdy to pływający ściek więc może już nie będą wpływac:)

    • 4 22

    • ekspert

      Co jest "plywajacym ściekiem" bo chyba nie statek. Uwielbiam komentarze ludzi bez wiedzy merytorycznej.

      • 11 0

  • Stare, było

    Albo sprzedasz nam tanio to, co masz, albo cię dociśniemy kosztami, i sprzedasz jeszcze taniej.

    • 26 4

  • Brawo PO (9)

    Pierwsze niemieckie sukcesy.
    Aż strach pomyśleć co się zacznie dziać po 100 dniach...

    • 105 35

    • Dlaczego Dunski i Niemiecki armator ma wybrac Polskie porty? (5)

      • 6 25

      • (4)

        Z tego same powodu z którego do tej pory wybierał. Pytanie brzmi dlaczego zmieniać decyzję.

        • 23 3

        • tak żeście wybrali...

          bo inne państwa mają na tym zarabiać, a nie jakaś tam Polska.

          • 20 4

        • Kontenerowi armatorzy Maerska i Hapag Lloyd zawarli sojusz

          Czego nie rozumiesz....
          Plujecie na Niemcow a teraz ooo

          • 5 10

        • Rudy pojechał na jeden dzien do Niemiec (1)

          I załatwione. Przez najbliższe 4 lata w trójmiejskich portach nowych rekordów nie będzie. No chyba, że rekordy w ilości zwalnianych pracowników.

          • 7 3

          • To jest stary schemat Rudego.

            Obniżanie wartości danej firmy i prywatyzacja za grosze. Nie po to Niemcy zrobili go premierem, żeby Polska się rozwijała. Mamy być tanią siłą roboczą i rynkiem zbytu na ich towary.

            • 2 2

    • Buhahaha

      Myślenie nie jest twoją mocną stroną.

      • 8 19

    • PISowskie zarządzanie brawo. (1)

      Mearsk i Hapag się wycofał. Kiedy zatrudnią kogoś kompetentnego w miejsce towarzyszy Dojnej Zmiany. Kontenery muszą być wywożone statkami na terminale pośrednie a nie tirami. To takie trudne? Z Europortu kontenery wywozi się barkami. Pełno miejsca na takie terminale przy Martwej Wiśle.

      • 4 9

      • Dlatego Niemcy zablokowali pogłębianie Odry?

        • 10 3

  • Opinia wyróżniona

    (34)

    Nie bedzie Maerska będzie ktoś inny.

    • 123 52

    • chyba sam w to nie wierzysz (11)

      doprowadzą DCT do ruiny żeby sprzedać akcje terminala za groszę. To starych schemat działania polityków po ko. Przypomnę, że ponad 30 procent akcji należy do państwa polskiego.

      • 33 32

      • puknij się (4)

        • 12 18

        • merytoryczna wypowiedź wyborcy tuska ... (3)

          • 22 13

          • Najwazniejsze to je**ć PIS...reszta nieważna. (2)

            • 14 3

            • ofiary tvn (1)

              straszne co oni mają w głowie

              • 13 7

              • 8 gwiazdek było związane od początku z tą TV

                nie z pisem...

                • 6 1

      • Nie ponad tylko 30. (5)

        • 8 0

        • Ciekawe za ile tusk sprzeda te akcje (4)

          Za symboliczną złotówkę?

          • 10 5

          • (2)

            W Gdyni to PiS sprzedał terminal Chińczykom mimo sprzeciwu wywiadu

            • 4 4

            • Ciekawostka. Dałem Ci plusa, a nigdzie go nie widać

              • 0 2

            • w którym roku?

              • 2 0

          • ciekawe to jest to czy durnie POPiSowe kiedyś zmądrzeją i przestaną wtrącać swoje 3 grosze w poważne rozmowy

            • 0 2

    • nadal nie wiecie po co Niemcy przysłali tu Tuska? (1)

      • 29 16

      • Dunczycy tez? Pis clownie

        • 16 22

    • Najważniejsze żeby dzieci były tolerancyjne dla lpg i nie było religii w szkole (10)

      Po co nam gospodarka? Wszystko jest u naszego sąsiada

      • 41 15

      • jaki kraj taka gospodarka pajacu.... (6)

        W D i DK jest wieksza tolerancja do elgebete i nie ma katotalibanow... a gospodarki jednak bardziej rozwiniete

        • 10 32

        • Sam jesteś pajac...tolerancyjny pajac... (2)

          • 21 9

          • a ty pajac trzymajacy z pedofilami (1)

            • 7 11

            • Z PO?

              • 13 4

        • (2)

          Gdyby mieli chocby 15 lat komuny,inaczej by spiewali! Do nas do roboty na zmywaku by przyjezdzali.

          • 19 2

          • Nigdy by nie przyjezdzali

            • 1 3

          • Dokładnie ,albo jak Polacy by ograbili pół Europy to też

            • 4 1

      • Wszystko jest u naszego sąsiada (2)

        Dzieki tolerancji i braku katotalibanstwa

        • 1 21

        • dzięki Muzułmanom których jest tam ponad 20 milionów (1)

          dlatego premier podpisał pakt o przymusowej relokacji?

          • 15 6

          • Przestań kłamać, nic nie podpisał.

            • 7 14

    • kto? (1)

      • 6 1

      • statki chłodnie ze szparagami

        tutaj tania siła robocza będzie je przetwarzać

        • 12 6

    • Niemiecka gazeta napisała, że dla nich Tusk jest ich bohaterem

      wiemy dlaczego

      • 21 12

    • (3)

      Polacy maja byc dostarczycielem taniej sily roboczej dla gospodarki niemieckiej, a nie kombinowac z jakimis portami morskimi czy lotniczymi . Nie dla psa kielbasa! Dziedziny o wyzszej marzy, nie sa dla slowiankich Irokezow.Dlatego trzeba tu blokowac rozbudowe infrastruktury,a jak juz akurat jest wybudowana, to blokowac transport poprzez takie "umowy" jak opisana w tym artykule.

      • 31 10

      • Nie mają być, ale już są i to od setek lat. (2)

        • 3 9

        • tysięcy... (1)

          Stąd nasza nazwa plemienna.
          Te strony słynęły jako źródło "taniej siły roboczej", dostarczanej przez wyspecjalizowanych łapaczy, już w czasach przedpiastowskich. I do dzisiaj niewiele się zmieniło. Wystarczy dać trochę kasy więcej i namiastkę władzy.
          Ziomkowie sprzedadzą każdego.

          • 8 3

          • Pełna zgoda

            • 4 4

    • Jeżeli priorytet ma u nas zbżze czy węgiel to wielcy armatorzy odchodzą stąd

      • 4 11

    • Raz, że ciężarówkami trzeba będzie to wieź. Dwa cła idą do Niemiec!

      Ani to ekologiczne ani nie ma to ekonomicznego uzasadnienia. Wspaniale więcej ciężarówek na polskich drogach.

      • 4 0

  • Po co mają tu wpływać skoro są nowoczesne porty w Niemczech? (1)

    Chcieliście tuska to teraz nie płaczcie.

    • 101 27

    • Po co mają tu wpływać skoro są nowoczesne porty w Niemczech?

      Dokładnie... widać Ci armatorzy myślą tak samo :)
      Brak Polskiej dezorganizacji i efektywność

      • 3 18

  • Namacalne są już sukcesy tego wspaniałego rządu (31)

    Upadek portów, brak terminala w Świnoujściu, brak CPK, brak Atomu, brak reparacji, zielony ład, paliwo po 7 złotych, skłócenie nas z Amerykanami. Brawo wyborcy!

    • 171 147

    • 8 lat pis i wymieniles efekty

      • 32 32

    • Walnij się w czoło - co ma piernik do wiatraka (2)

      pis by to dawno uporządkował ale działki na morzu nie mógł kupić (kupił pewnie tylko suski) cpk działki trzeba trzeba odkupic od kolegów horały, atom ! działki trzeba odkupic od obajtka i jego kompanów !! czy pis to mafia czy mi się tak wydaje?

      • 28 31

      • Pis to nie mafia i wojny w UA nie ma

        TVRuska Republika

        • 2 11

      • Za tuska nie bedzie ani jednego

        Wiatraka na morzu. Kasa będzie nieustannie płynąć na badania i analizy. I tak 4 lata.

        • 7 1

    • Rządź przez 8 lat i nic nie rób, a potem krytukuj następców że przez miesiąc nie zrobili tego co ty nie potrafiłeś przez 8 lat (8)

      • 44 31

      • jak rządził w 2009 roku, to zamknął stocznię Gdynia i Szczecin (7)

        teraz czas na Gdańsk

        • 33 23

        • PiS Stocznie i koplanie likwidowal.... ostatnio w Swinoujsciu w 2020

          • 16 12

        • Stocznie pozamykali pismeni (2)

          Na dodatek tą gdańską sprzedali jakimś typom powiązanym z Rosją.

          • 8 12

          • kto zamknął stocznie Gdynia i Szczecin? To był rok 2009 rok (1)

            Tusk był premierem od 2007-2015 roku

            • 13 2

            • Pislamisty zamykali stocznie i kopalnie... ostatnio w 2020

              • 2 10

        • wiecznie powtarzane kłamstwa, coiagle i ciagle

          Stocznie Gdynia do upadku doprowaziły związki zawodowe Solidarnosc ktore sie nie zgodzily wtedy na zakup firmy przez Dunczyków i restrukturyzacje ilosci załogi. Zatem woleli zeby stocznia upadła niz zeby ich zwolnili - jak to typowe chwasty. A potem PIS wymyslil wersje ze to TUSK. Pracowaelm tam wtedy wiec bylem na bieżąco z tym syfem związkowym.

          • 14 15

        • Stocznie w Gdańsku (1)

          to Jaworski zamknął

          • 4 10

          • tak zamknął, że po pogonieniu "dewelopera" ze strategicznych terenów

            Wszystkie pochylnie są zajęte i produkcja idzie pełną parą.

            Możesz sobie popatrzeć z kładki SKM Gdańsk Stocznia.

            • 0 0

    • zapomniałeś o wraku

      • 11 9

    • Jarek nakarm lepiej kota bo miauczy , a nie pisz tych swoich farmazonów na Trójmiasto .pl (4)

      Nie pozdrawiam.

      • 12 24

      • Nie chcieliście Jarka z kotem, macie niemca z sierpem i młotem. (2)

        • 16 5

        • (1)

          coś ci się mocno w łepetynie pomieszało, od kiedy sierp i młot to symbol Niemic? Przecież to Jarek robił wszystko, żeby Putinowi było dobrze. Chcieliście Jarka z sierpem i młotem to teraz Polska leży pokotem

          • 1 8

          • zapoznaj się

            z historią.

            • 6 1

      • Zenek,wypierz dres, bo zrobiles z wrazenia kleksa.Za bardzo sie podniecasz przekazami z TVN. Zapisuj na kartce co masz myslec,bo sie pogubisz calkowicie.

        • 12 2

    • Dodaj jeszcze obrażanie się na jedwabny szlak i na współpracę ze wschodem

      • 12 2

    • Po co terminal w Świnoujściu - jest w Gdyni i Gdańsku :D
      Zielony ład - Morawiecki wszystko grzecznie podpisywał.
      Co do reszty - brednie.

      • 13 18

    • No same sukcesy pis, trzeba przyznać. (2)

      Ale za to ustawili swoje rodziny.
      Ot np kuzyn Jarka, jako doradca tvpis ds... teatru, zgarnął kilka milionów.
      A takich ludzi którym pis płacił za nic, są tysiące.

      • 10 19

      • dlaczego jeszcze nie siedzą i bodnar/tusk nie odebrali im majątków??? (1)

        • 10 1

        • Poczekaj na zmianę prezydenta.

          Ten by wszystkich swoich ułaskawił.

          • 0 3

    • Poza tym wszystkie dwie klepki w mózgu masz na miejscu? (3)

      • 13 10

      • w którym punkcie napisał nieprawdę? (2)

        • 8 6

        • W każdym.

          PiS to ruska partia.

          • 4 12

        • W każdym.

          • 2 6

    • Nie kłamać! (1)

      Na razie nowy rząd niczego jeszcze nie zepsuł, a paliwo jest po 6.50 pln. Ktoś tu ładnie fejkuje. Oj nieładnie tak kłamać!

      • 4 13

      • ale to fanatyków pisu norma, obryzgać błotem to zawsze się coś może przyczepi. Taka ideologia

        • 1 6

    • do tego oddali francuzom kontrakt na lokomotywy rumuńskie ktore wygrał polski producent , brawo tusk

      • 3 0

  • Premier był już dwa razy w Belinie gdzie złożył hołd (4)

    Statki będą kończyły podróż w Niemczech. Cło, vat, opłaty portowe wszystko zostanie w niemieckim budżecie.

    • 110 10

    • Do Polski, np. Radomia niech plywaja Niemieckie statki.... Dunskie i Niemieckie wola Niemieckie porty... proste (1)

      • 2 23

      • prostackie nie proste

        • 7 1

    • i właśnie o to im chodziło, no po prostu fantastycznie

      • 15 2

    • HOŁD

      TUSKI

      • 16 2

  • Kiedys PLO zapewnialo prace w portach polskich. Bylo konkurentem Hapaga , Merska czy MSC (6)

    Zniszczyli to Walesa , Lewandowski , Balcerowicz specjaliści Tuska . Do zniszczenia Polski już blisko,

    • 84 26

    • Czarny humor to tez humor.... (1)

      Polskie wraki konkurentem

      • 6 19

      • to było 30-40 lat

        temu...

        • 7 4

    • Chłopie, akurat w kwestii kontenerów

      To za czasów PLO cztery polskie con-rowce (Kościuszko, Pułaski, Sikorski i Starzyński) woziły kontenery (2500 TEU...) i małe ro-ro między wschodnim wybrzeżem Ameryki Pn. a Europą, kończąc w Bremerhaven! Nie wchodziły na Bałtyk, nie zawijały na helskie w Gdyni - nie opłacało się.

      • 5 3

    • (1)

      PLO zniszczyły zniszczył skostniały management który nie umiał dobrze zarządzać na wolnym rynku z prlowskimi nawykami

      • 6 2

      • do dzisiaj ten biznes ciągną

        w spółkach i agencjach.

        Cały problem wynikał z tego, że właśnie tak chcieli, uszarpać swoje i bronić wypracowanej prywaty.

        • 6 0

    • PLO działało tylko dlatego,

      że Państwo do wszystkiego dopłacało. Jak trzeba było zarobić na swe utrzymanie to okazało się, że się nie opłaca.

      • 0 5

  • może i port jest w okolicach Hamburga (2)

    Ale jakoś trzeba to "zmanadżować"...
    Przecież mamy dużo ciężarówek i znajdują się one w odpowiednich rękach...
    Rozejrzyjcie się po posłach...

    • 26 3

    • To jest sPiSek niemiecko duński przeciwko polityce Rządu kulawego i jego grupy :))))))))))))))))))))))) (1)

      • 2 9

      • "poznać głupiego,

        po śmiechu jego"...

        Żaden spisek, Duny robią to co im się w danej chwili opłaca. Maersk właśnie zwolnił masę ludzi na całym świecie. Z Niemcami idą pod rękę, bo znają zasadę "sorry Winetou" i, pomimo żywej pamięci 1864, nawet mają prom "Schlezwig-Holstein". Niedawno był w Gdańsku na remoncie.

        No i jak w każdym spisku, motyw. Teraz kulawemu dokopać?!
        Jeśli jest jakiś spisek, to polskiego leniwego managementu, co na klęczkach załatwia jednego operatora linii i cieszy się z wpływającej kasy. Więcej lub elastycznie "niedasie"... A odporność na koniunkturę, żadna.

        • 1 0

  • Nie ma dnia aby jakis syf po PiS nie wychodził (9)

    • 22 84

    • (4)

      Nie ma dnia bez sfrustrowanego komentarza o pis

      • 24 5

      • Bo po tym syfie lata będziemy wracac do normalnosci (3)

        • 3 24

        • (2)

          a jaka to "normalność" do której chcesz wracać? chętnie poczytam

          • 9 3

          • Bez pislamu i katotalibanu (1)

            • 3 10

            • cóż to za nowomowa? po jakiemu to?

              • 8 1

    • no w ciągu 8 lat to sporo nabrudzili

      • 1 6

    • Przecież zarząd Portu się zmienił... czemu nie potrafili ich przekonać do siebie? Że nowy zarząd, nowe porządki... itp?

      • 6 1

    • I się zaczęło: "Przez ostatnie 8 lat rządów PiS..."

      A miało być inaczej. Ale jak widać stare numery Ryżego znowu wracają. Zaczyna się od obniżania wartości firmy, potem zwolnienia, prywatyzacja i rozkwit firmy pod rządami nowego właściciela. Zyski płyną już wtedy za granicę, a decydenci cieszą się z reklamówek z Biedry i stołków w radach nadzorczych.

      • 3 0

    • Pruski wizjoner

      Twoi w 3 miesiace zrobili taki burdel co tamtym sie nie udalo w 8 lat- najlepiej twoim ziomkom wychodzi smarowawsnie du-sk mocodawcom z pobliskich germanskich landow

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA jako dyrektor handlowy. Aktualnie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży usług oraz poszerzanie oferty usługowej jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.Doktor Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Magister Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.Od 2000 roku związany z branżą usługową, głównie z usługami technicznymi, inżynierskimi oraz Facility Management. Od 2004 roku...

Najczęściej czytane