• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Delegacja Saab AB w Remontowa Shipbuilding

VIK
22 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (54)
  • Okręty dla polskiej Marynarki Wojennej mają być gotowe w 2027 r.
  • Delegacja Saab AB w Remontowa Shipbuilding.
  • Delegacja Saab AB w Remontowa Shipbuilding.
  • Delegacja Saab AB w Remontowa Shipbuilding.

Stocznia Remontowa Shipbuilding gościła przedstawicieli jednego z największych w Europie producentów uzbrojenia i sprzętu wojskowego Saab AB. Wizyta związana była z realizacją programu pod kryptonimem Delfin dla polskiej Marynarki Wojennej.



Program pod kryptonimem Delfin dotyczy budowy dwóch okrętów typu SIGINT. Przypomnijmy, że w listopadzie ub. roku Agencja Uzbrojenia MON podpisała umowę ze szwedzką spółką Saab na zaprojektowanie, wyprodukowanie i wsparcie dwóch okrętów rozpoznania radiolokacyjnego typu SIGINT (Signal Intelligence) Delfin dla Marynarki Wojennej RP.

Podwykonawcą została właśnie stocznia Remontowa Shipbuilding.

W składzie delegacji, której przewodniczył prezes zarządu i dyrektor generalny tej spółki Micael Johansson, była także kadra zarządzająca Saab Kockums AB, którą reprezentował obecny dyrektor generalny Lars Tossman, jak również jego następca Mats Wicksell, który stanowisko to obejmie 1 marca br., oraz Saab Technologies Poland z prezesem Jyrki Kujansuu na czele. Ze strony stoczni Remontowa Shipbuilding w spotkaniu udział wzięli między innymi: prezes zarządu Marcin Ryngwelski oraz członkowie zarządu Dariusz JaguszewskiJacek Flasiński.



- Podczas wizyty omówiono najistotniejsze kwestie związane z realizacją Programu Delfin oraz możliwości współpracy. Spotkanie było okazją do zaprezentowania naszej infrastruktury oraz potencjału produkcyjnego, a także przedstawienia zespołu zadaniowego, bezpośrednio zaangażowanego w realizację kontraktu, na czele którego stoi kierownik projektu Krzysztof Radzikowski. Duże zainteresowanie naszych gości wzbudziła prezentacja jednostek pływających, przekazanych przez nas ostatnio odbiorcom oraz aktualnie budowanych okrętów, jak również szerokich możliwości udziału naszej stoczni w budowie statków cywilnych różnego typu - poinformowała Aleksandra Tesmer, manager ds. promocji i reklamy Remontowa Shipbuilding.
VIK

Miejsca

Opinie (54) 7 zablokowanych

  • Kasa !

    A ja ciągle jestem ciekawy za co Janusz wykupił tyle firm ? Kto mu dał kredyt na to. Czy go spłacił ? Ile spłacił ? Za co spłacił opcje ? I ile podatnicy do tego dołożyli. No pożytku nie ma z tego żadnego tylko miliardy strat na machlojach bankowych. Może jakiś dziennikarz śledczy ? Taki artykuł chciałbym przeczytać a nie jakieś chore psychicznie, zmyślone hagiografie, pisane za kasę, jakieś bzdury o sukcesie wybudowania kadłuba częściowo wyposażonego. Czas kończyć zabawę z masonami.

    • 0 0

  • SPS 104

    • 0 0

  • Proszę o nie kasowanie mojej odpowiedzi dla "nowe?"

    • 0 0

  • Informacja dla nowe?
    Projekt na budowę okrętu SPS 104 dla SAAB został przerwany w 2020 roku przez Szwedów ponieważ podwykonawcy Nauty nie chcieli pracować za darmo. Pieniądze wpłacane przez SAAB zgodnie z kontraktem Naucie od pewnego momentu nie były przekazywane podwykonawcom. Zaległości wynosiły od kilkuset tysięcy do kilku milionów.
    Niedokończony okręt został przeholowany do Szwecji i tam skończony w Karlskronie w stoczni budującej m.in .okręty podwodne. Tak więc to nie wadliwy szwedzki projekt tylko nieudolne zarządzanie stocznią Nauta było powodem zerwania kontraktu.
    Warto zapoznać się z prawdą zanim napisze się propagandowego faka panie nowe?

    • 2 0

  • nowe? (10)

    Ci co są w temacie to wiedzą że to nie jest nowość.Zaprojektowane?-chyba juz dawno bo pierwsza jednostka jakichś czas temu w Trójmieście była budowana do momentu kiedy ze zlecającym można się było porozumieć w sprawie wadliwego projektu.Dokończona gdzieś w krzakach przez Szwedów-.Polska firma zapłaciła frycowe za wszystkie błędy konstrukcyjne w projekcie. No bo przecież nie SAAB.

    • 19 21

    • SPS 104

      To nie projekt był wadliwy tylko Nauta nie płaciła podwykonawcom za pracę . Kilka spółek przez to zbankrutowało.
      To SAAB zerwał kontrakt. A okręt był kończony w Karlskronie, w stoczni, która buduje okręty podwodne.
      Czasem warto poznać fakty zanim napisze się hejt na zamówienie polityczne.

      • 2 0

    • To nie projekt był wadliwy. To Nauta nie płaciła podwykonawcom, którzy nie chcieli pracować za darmo.

      • 1 0

    • projekt nie był wadliwy (2)

      w pełni zatwierdzony, dostarczony na czas. to nauta nie podołała. nie pisz o projekcie bzdur.

      • 14 0

      • To Szwedzi zerwali kontrakt bo Nauta nie płaciła podwykonawcom, którzy nie chcieli pracować za darmo.

        • 2 0

      • W takim razie sprawa wyglada zupelnie inaczej. Nie podolano i koniec.

        • 0 0

    • Kontrakt z Nautą na budowę i wyposażenie SPS dla SAAB został zerwany przez Szwedów, ponieważ w czasie wyposażania okrętu wszyscy podwykonawcy Nauty zeszli z projektu z powodu niepłacenia przez Nautę za wykonane prace.
      Na przyszłość proszę o więcej prawdy a mniej taniej propagandy.

      • 3 0

    • Szwedzi robią kasę a buduje stocznia.
      Fajnie to nazwali.

      • 0 5

    • Znowu wydymano naród wybrany?

      Znowu czyjaś wina?
      A może wina tego no, z TVP

      • 6 3

    • nie maja project managerow z prawdziwego zdarzenia to niech placa frycowe,

      • 2 4

    • Przepraszam, to nikt nie sprawdzil projektu zanim go podpisano?

      • 3 4

  • Czy ten kraj z tak wybitnymi naukowcami, inżynierami (10)

    Nie potrafi NIC sam?

    • 2 5

    • potrafi (9)

      Np tego statku nie projektują szwedzi tylko wlasnie nasi rodzimi zjadacze cebuli.

      • 4 1

      • Projektują czy tylko skorupę zespawają? (6)

        • 0 0

        • projekt, spawanie, wyposazenie (5)

          Wystarczy poczytac pelne informacje o projekcie delfin na innych portalach, gdzie jest to wyraznie podane kto projektuje

          • 0 2

          • W TVP może inaczej (4)

            Saab będzie głównym wykonawcą, projektując i budując dwa okręty, w tym integrując zaawansowane systemy misji. Kadłuby zostaną zbudowane przez polskiego podwykonawcę, spółkę Remontowa Shipbuilding.

            • 1 0

            • nie, nie tylko w TVP (3)

              projekt faktycznie powstaje w PL.

              • 0 1

              • Kadłuby zostaną zbudowane przez polskiego podwykonawcę (2)

                No wiemy wiemy

                • 1 0

              • kadlub, wyposazenie (1)

                Projektuje je firma z gdyni wg info chociażby na defence24 pl. Wszyscy ci malkontenci narzekajacy, że tutaj to tylko kadlub pospawaja wg szwedzkiego projektu nie maja pojęcia o czym mówią.

                • 0 0

              • Jak tacy zdolni i od wszystkiego, to po co im SAAB?

                • 0 1

      • Ten też pewnie projektowali

        HMS Orion (A201)

        • 0 0

      • Przeczytaj artykuł jeszcze raz

        • 0 3

  • (13)

    W końcu.Ogromna szkoda że za rządów PoKo odrzucono propozycję Szwedów dotyczącą Grippenów i okrętów podwodnych.Bylibyśmy teraz potęgą.

    • 14 29

    • też umiem kłamać (5)

      i jeszcze Tusk Carakale anulował , zwolnił najlepszych generałów i obłożył się miernymi ale wiernymi pociotkami a główna siła obronna to harcerzyki z kijkami i kamieniami zwanymi WOT

      • 15 14

      • Te Karaluchy nie lataja w zadnej armii swiata. (3)

        • 7 4

        • W Polskiej co lata? (2)

          • 2 3

          • F - 35 (1)

            • 0 1

            • W TVP pewnie tak

              Bo Holenderskie to nie Polskie

              • 1 0

      • nie zapomnij jak Tusk jeszcze odrzucil Patrioty, tak ladnie nagrany przetarg na 6 szt. za 30 mld bylo, teraz placimy 20mld za 2szt. gdyby tylko w koncu pozbyli sie tego Tuska z rzadu

        • 7 5

    • Lewackie samoloty i łodzie? (2)

      Dlaczego nie narodowe, Polskie?

      • 0 3

      • (1)

        co to jest lewak?.

        • 1 3

        • Każdy kto nie jest sympatykiem kartelu żoliborskiego

          I nie chwali dojnej zmiany pis

          • 2 2

    • Że PiS nie wystąpił o reparacje za Potop

      Bo że od ruskich nie chcą to naturalne, dla nich

      • 4 4

    • Jest i dr pzpr i jego komentarz pisany z piwnicy pod wpływem taniego piwa :)

      • 3 3

    • Może i tak, tylko że my od 300 lat jesteśmy najbardziej zagrożeni inwazją wojsk lądowych z Rosji a nie marynarki wojennej. (1)

      Co by nam dało bycie morską potęgą gdy Rosjanie wolą atakować nas drogą lądową od 30 lat na wszystkich manewrach to ćwiczą.

      • 6 4

      • TO że byśmy im przyblokowali Petersburg jak Niemcy w DWS

        • 4 2

  • macier zatwierdził

    to prawdziwy manager project - ruskie go wyszkoliły najlepiej.

    • 2 0

  • (1)

    A kiedy wreszcie nowe i nowoczesne okręty bojowe, nawodne i podwodne?

    • 1 1

    • Nie lepiej pontony i ołtarze

      • 0 0

  • Może tam niech budują

    MON znalazł siedzibę dla Stoczni Marynarki Wojennej. Będzie nią Radom

    • 2 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka cywilna, a od roku 1999 jako spółka z o.o. Obecnie Rubo jest głównym filarem Grupy RUBO skupiającej 5 podmiotów gospodarczych. Zarówno Rubo Sp. z o.o. jak cała grupa wspiera się wyłącznie o kapitał polski. Rubo Sp. z o.o. jest producentem własnych systemów rusztowań oraz hal namiotowych.

Najczęściej czytane