- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (21 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (140 opinii)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (70 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Według badań* przeprowadzonych przez pracownię PBS aż 40 proc. pracowników kompleksu Alchemia w Gdańsku dojeżdża do pracy Szybką Koleją Miejską, a korzystających z roweru jest niewiele mniej niż z samochodu: 21 proc. do 23 proc. To zdecydowanie najlepszy wynik na tle innych gdańskich centrów biurowych. Deweloper Alchemii, firma Torus, od lat konsekwentnie stawia na rozwój infrastruktury i edukację, co przynosi efekty.
- Od wielu lat wspieramy i promujemy korzystanie z innych niż samochód środków komunikacji, jednak podstawą jest zawsze odpowiedni i przemyślany rozwój infrastruktury, co jako deweloper zawsze bierzemy pod uwagę w trakcie realizacji inwestycji - mówi Sławomir Gajewski, prezes spółki Torus.
Kolejką i rowerem
Wyniki badań przeprowadzonych przez PBS wskazują, że w przypadku pracowników firm mających swoje siedziby w Alchemii wiodącym środkiem transportu w dojazdach do pracy jest Szybka Kolej Miejska (40 proc.). Jest to najwyższy wynik ze wszystkich badanych parków biurowych.
- Te 40 procent to z pewnością zasługa świetnej lokalizacji Alchemii, ale też dużej inwestycji, którą zrealizowaliśmy kilka lat temu, finansując z własnych środków budowę nowego tunelu z peronu SKM prowadzącego wprost na teren Alchemii, co jeszcze bardziej podniosło komfort podróżujących koleją - komentuje prezes Gajewski. - Wartość tej inwestycji wyniosła 2,8 mln zł, uzgodnienia trwały kilka lat, ale, jak widać, opłaciło się.
W przypadku Alchemii bardzo duży udział ma również rower (21 proc.), który niewiele przegrywa z samochodem (23 proc.). To również najlepszy wynik wśród gdańskich parków biurowych.
U rowerzystów z Alchemii znowu widać efekt bogatej infrastruktury, która pozytywnie stymuluje ludzi. W kompleksie jest obecnie nieco ponad 1 tys. miejsc postojowych dla rowerów. Jest to liczba porównywalna z miejscami parkingowymi dla samochodów, których jest blisko 1,1 tys. Docelowo, po oddaniu do użytku budynku Neon, miejsc do zaparkowania roweru będzie ponad 1,4 tys., nie licząc pobliskich punktów uruchomionego niedawno miejskiego systemu Mevo. Rowerzyści mają do dyspozycji również szatnie z prysznicami w każdym z budynków.
- Wynik Alchemii na tle konkurencji zasługuje na uznanie i należy docenić działania dewelopera, takie jak wybudowanie dedykowanego tunelu czy akcje zachęcające do dojazdu rowerem do pracy - mówi dr inż. Aleksander Orłowski, ekspert Smart City, Politechnika Gdańska. - W samym badaniu nie ma jednak informacji, skąd docierają pracownicy oraz np. gdzie wybierają się po pracy, co utrudnia szczegółową analizę i pozwala wyciągać wnioski jedynie o charakterze ogólnym. Widać także dużą różnicę wieku osób badanych, co również może mieć znaczenie dla wyników.
Rowerowe love
23 kwietnia na terenie Alchemii odbyła się kolejna edycja akcji Rowerowe love. Do dyspozycji pracowników kompleksu przez cały dzień był serwis rowerowy, którego oferta obejmowała szeroki zakres czynności: sprawdzenie, regulację, konserwację i pakiet informacji, jak dbać o dwa kółka. Serwis dostępny był w dwóch miejscach i skorzystało z niego ponad 130 osób. Akcja tradycyjnie połączona była z kampanią edukacyjną dotyczącą zdrowotnych korzyści wynikających z jazdy na rowerze, jak również informowania o infrastrukturze rowerowej Alchemii.
- O tym, czy nasze miasto będzie przyjazne, będzie smart, decydujemy my wszyscy, na poziomie decyzji urzędników, także inwestycji i działań deweloperów czy w końcu wyborów samych mieszkańców-pracowników, którzy mogą i powinni zmieniać swoje przyzwyczajenia. Tylko całościowe spojrzenie ma szanse na zapewnienie nam wszystkim bardziej przyjaznego miasta do życia - podsumowuje dr inż. Aleksander Orłowski.
* Badanie satysfakcji z pracy w centrach biznesowych w Gdańsku; badanie ilościowe, próba n=850 (300 pracowników Alchemii, 300 pracowników Olivia Business Centre, 150 pracowników Garnizonu, 100 pracowników Arkońska Business Park); termin realizacji: 06.08 - 10.08.2018 r.; metoda: MOBI (wywiady w formie elektronicznej, realizowane za pomocą tabletów); wykonawca: PBS Sp. z o.o.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Inwestycje
Miejsca
Opinie (90) 4 zablokowane
-
2019-05-08 08:52
Kładkę (2)
zbudujcie od PKM Strzyża do OBC i Alchemii - najlepiej z ruchomym podłożem jak jest na niektórych lotniskach. Można by szybciej dotrzeć do pracy.
- 12 10
-
2019-05-08 09:59
Po prostu niech
zrobią zejście ze Strzyży po wschodniej stronie peronów i dojściedo Grunwaldzkiej i przejścia na niej.
- 10 1
-
2019-05-08 08:59
tak tak
tak tak, i jeszcze 100+ na bilet co miesiąc...
- 9 1
-
2019-05-08 09:58
Fiat
To są jedynie manipulacje danymi. Cel jest jeden. Nie budować parkingów, budować więcej powierzchni na wynajem. Niestety, miasto bierze udział w tym szwindlu.
- 13 8
-
2019-05-08 08:48
A w Gdańsku
są tak dziurawe drogi, że jp*dl. Np. ul. Hallera - od lat nie remontowana, można podwozie zostawić, podobnie odcinek ul. Czarny Dwór i odcinek Kołobrzeskiej. Wstyd !
- 27 5
-
2019-05-08 07:38
taka jest rzeczywistosc
Wszystko zaczyna sie od infrastruktury, jak sa efektywne rozwiazania, efektywnt transport publiczny to ludzie chetnie korzystaja, bo niby po co kisic sie w sanochodzie. Duzo jeszcze mamy do zrbienia, takze na poziimie mentalnym
- 32 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.