• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa miesiące utrudnień w centrum Gdyni

Michał Sielski
24 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najważniejsze zmiany w ruchu w pierwszej fazie przebudowy. Najważniejsze zmiany w ruchu w pierwszej fazie przebudowy.

Zwężony jedyny dojazd z centrum Gdyni do ul. Morskiej, parking zamieniony w kontrapas dla autobusów, rowerzyści wyrzuceni na chodnik i wiele innych zmian czeka uczestników ruchu od wtorkowego poranka. Część z nich już wprowadzono, a będzie jeszcze trudniej. Na dobre rusza przebudowa skrzyżowania przy dworcu zobacz na mapie Gdyni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Zwracasz uwagę na zmiany oznakowania w okresie remontów?

Pierwsze zmiany zaczęły się pod koniec poprzedniego tygodnia, gdy niespodziewanie dla wszystkich na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni pojawiła się Straż Miejska i zaczęła upominać kierowców za parkowanie w miejscu, w którym do tej pory można było zostawiać samochód.

Czytaj więcej: Kierowcy zaskoczeni zmianami w Gdyni.

Największe zmiany - i z pewnością towarzyszące im korki - zobaczymy jednak we wtorek rano. W nocy z poniedziałku na wtorek zamknięte zostaną bowiem dwa pasy ruchu ul. Podjazd w kierunku ul. 10 Lutego. Jezdnia w kierunku ul. Morskiej będzie natomiast dwukierunkowa - po jednym pasie w każdą stronę. Po ok. miesiącu i zmianie geometrii drogi oraz wykonaniu nowej nawierzchni, zamknięta zostanie druga jezdnia ulicy Podjazd. Według warunków określonych w przetargu, wykonawca ma dwa miesiące na całkowite udrożnienie drogi, będącej jedynym połączeniem ul. Morskiej z centrum miasta.

  • Nie wszyscy kierowcy zauważyli zmiany w oznakowaniu.
  • Część korekt będzie zaskoczeniem dla kierowców.
  • Kontrapas dla autobusów umożliwi łatwiejszy wyjazd ze Śródmieścia.
  • Przypominamy, że przekroczenie podwójnej linii ciągłej to mandat w kwocie 200 zł i 5 punktów karnych.
Na tym utrudnienia się jednak nie skończą. Zawężona będzie też ul. Dworcowa, a ruch po niej odbywać się będzie tylko w kierunku ul. Starowiejskiej. Nie będzie można z niej wjechać w ul. Podjazd, więc z pewnością zakorkuje się ul. 3 Maja, a także Janka Wiśniewskiego. Kontrapas rowerowy na ul. 3 Maja zostanie czasowo zlikwidowany, a rowerzyści mają legalnie jeździć tam po chodniku, na którym stoją zaparkowane samochody.

Aby w korkach nie stały autobusy, na ul. Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni powstały już dwa buspasy, a na ul. Władysława IV nawet autobusowy kontrapas na odcinku od ul. Wójta Radtkego do 10 Lutego. Wiąże się to z ograniczeniami w parkowaniu, których - jak dotąd - niemal nikt nie przestrzega. Urzędnicy twierdzą, że możliwe jest też stworzenie dodatkowych przystanków i niewielkie korekty w tymczasowej organizacji ruchu.

Zobacz zmiany w funkcjonowaniu komunikacji publicznej.

Co zmieni inwestycja?

Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy dworcu po przebudowie. Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy dworcu po przebudowie.
Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieni się jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna. Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej. Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo.

Inwestycję wykonuje firma MTM, która za prace trwające 45 tygodni zainkasuje nieco ponad 20 mln zł.

Opinie (249) ponad 10 zablokowanych

  • Gdyński kalendarz??

    Jak to jest ??? Tylko dwa miesiące utrudnień to 8 tygodni, Prace potrwają łącznie 45 tygodni to ponad
    10 miesięcy (czerwiec 2018r.) -czyli od II połowy września tego roku żadnych utrudnień w tym miejscu już nie będzie ? Bajzel i to jeszcze większy będzie i nie tylko w tym akurat miejscu,a na pewno jak się skończy sezon urlopowy i wrócimy do pracy,szkoły,uczelni, i będziemy chcieli wracać do domu. Zobaczymy. Dobra wiadomość to taka , że przed wyborami do samorządu - ZDĄŻĄ NAPEWNO ,a póżniej....prasa, TV-wywiady, oklaski,zachwyty, a po wyborach............czas odpocząć.

    • 2 0

  • Na pierwszy rzut oka.....

    ....sytuacja w tym miejscu jeszcze sie skomplikuje i pogorszy. To co jest nie jest najszczesliwsze, ale jakiegos radykalnego pomyslu raczej w projekcie nie widac, poza wydaniem kupy kasy. No coż, ostanio to norma:(

    • 4 1

  • Proponuje jeszcze w tym samym czasie zacząć remont estakady (chyba miał być), piesze wędrówki po pracy do domu znacznie wpłyną na zdrowie i opalenizne mieszkańców. Gdynia na sportowo !

    • 6 0

  • Rondo (22)

    Bezsensu będzie wyglądało skrzyżowanie przy dworcu po przebudowie. Po co tyle tych świateł? Po co takie skomplikowane rozwiązanie? Kiedy drogowcy, projektanci skrzyżowań, urzędnicy itd zrozumieją że sygnalizacja świetna powoduje spowolnienie ruchu i tym samym korkowanie się miasta. W tym miejscu wystarczyłoby zaledwie rondo z dwoma pasami (podobne jak na budowlanych-nowatorów). Było by to rozwiązanie łatwiejsze, tańsze i efektywniejsze.

    • 158 24

    • ika (1)

      RONDA są bez sensu w takich miejscach - totalnie spowalniają (vide ronda w Chwaszczynie i Żukowie)

      • 9 5

      • Lepsze rondo niż światła bez sensu. Teraz świateł nie ma i ruch jest płynny, ale na 3 Maja już są więc stoimy.

        • 0 1

    • Dokładnie (2)

      Powinno być bez świateł i rondo turbinowe i po sprawie miejsca jest bardzo dużo

      • 33 10

      • Tylko rondo

        Rondo tak, ale nie turbinowe tylko duże i zwyczajne, no i likwidacja tej durnej kostki na 10 Lutego, od zaraz.

        • 1 0

      • i teleporty

        i czerwone dywany
        a po bokach bławatki

        • 11 16

    • Święta racja, ale urzędnicy miejscy są wożeni na Chwarzno służbowymi autami lub jeżdżą tam autobusem. TYLKO DUŻE RONDO. Już jedną przebudowę na Wzgórzu św Maksymiliana skopano i ruch z Centrum w stronę Orłowa poszedł w ul Legionów, teraz czas na dalsze zmiany.

      • 1 0

    • HAHAHA (1)

      Postaw sobie dom w kształcie ronda to będzie Ci wygodniej trafić do garażu :D Ronda przy tak dużym ruchu powodują kolosalne korki Szanowny Panie Kierowco.

      • 3 2

      • nigdy nie byłeś w UK, prawda?

        • 1 0

    • Dokładnie, tam jest idealne miejsce na rondo.

      • 1 1

    • rondo przyszyj sobie do beretu (2)

      mądrzejsi od ciebie to wymyślili

      • 10 20

      • Ci sami "madrzejsi" ktorzy robili Wezel Wzgorze?

        Ten z zalewanym przejazdem pod torami, z trzema zestawami sygnalizacji co 50 metrow ?

        Rzeczywiscie - geniusze inzynierii drogowej.

        • 6 1

      • no co ty, on przecież jest profesorem wikipedii

        oni wszystko wiedzą i na wszystkim się znają
        i wszystko umieją
        i wszystko zrobiliby lepiej

        tylko nikt im nie daje szansy :)
        więc siedzą na bezrobociu wpatrzeni w laptopy

        • 10 7

    • (3)

      Dokładnie, rondo najbezpieczniejsze i bezkolizyjne rozwiązanie

      • 23 10

      • i jak wjedziesz na rondo z Dworcowej? Będzie musiał przepuścić wszystkich jadaących z 10 lutego i Morskiej. (2)

        Czyli będziesz czekał tak, jak teraz na Stopie jadąc z Dworcowej na 10 lutego.

        • 7 13

        • teraz daje radę, więc przy rondzie będzie płynniej (1)

          • 12 4

          • Jak w Chwaszczynie od kiedy zrobili rondo.....

            • 6 1

    • a trajtki puścić środkiem ronda! (3)

      • 12 4

      • "a jezioro damy tutaj" (2)

        • 11 1

        • Jezioro kawałek dalej, bo tutaj miała być Niagara. (1)

          • 3 3

          • i pomnik nadprezesa ulepiony z trolego g*wna

            • 8 1

    • A ten swoje, tysięczny komentarz pod kolejnym artykułem o tym skrzyżowaniu o rondzie.

      WIększość aut jedzie z Morskiej i 10 lutego. Jak z Dworcowej wjedziesz na rondo swoje? Bedziesz czekał , tak jak teraz czekasz na stopie na Dworcowej.

      • 8 5

    • ronda mamy w Zukowie i Chwaszczynie.....i wieczne korki z każdej strony

      • 11 6

  • rowerkiem to się jeździ do lasu i to w lecie (4)

    • 11 12

    • a do pracy samochodem? byłeś w Berlinie albo w Kopenhadze? (3)

      • 6 2

      • (2)

        Tak, a ty nie byłeś nawet w Warszawie.

        • 2 4

        • pozostaje mi podziękować za tak trafny komentarz, trudno mi to skomentować (1)

          • 1 0

          • komentarz to najlepszy text Elektrycznych Gitar :-)

            • 1 0

  • Duze ladne samochody

    A jak beda poruszaly sie osoby majace duze samochody, np. Cadillac? To szpecace samochody?
    Nick

    • 0 1

  • Jak za krola Cwieczka.

    Najlepiej z Gdyni zrobic deptak, aby nikt, nawet osoby niepelnosprawne nie mialy wjazdu do centrum, niepowazna inwestycja.
    Powazna inwestycja to tunel pod basenem portowym na Oksywie i tunel pod komunikacja SKM w Chylonii.
    Nick

    • 5 0

  • ?

    Widzieliście ile tam świateł????? Jakaś masakra będzie.C o to ma być za skrzyżowanie??? Niepojęte i skomplikowane, dla przyjezdnych to jakaś łamigłówka, jak żle staną na światłach to do widzenia za tydzień, może się znajdą.

    • 4 0

  • Zmiany? Korki? Utrudnienia?

    Ja myślę, że jak mają być utrudnienia, zmiany i korki, to już lepiej nie robić tego remontu i utrzymać status quo....

    • 1 0

  • Dwa miesiące... dwa miesiąe.. jak to ładnie brzmi

    a cały remont - 45 tygodni :) LoL!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane