• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa miesiące utrudnień w centrum Gdyni

Michał Sielski
24 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najważniejsze zmiany w ruchu w pierwszej fazie przebudowy. Najważniejsze zmiany w ruchu w pierwszej fazie przebudowy.

Zwężony jedyny dojazd z centrum Gdyni do ul. Morskiej, parking zamieniony w kontrapas dla autobusów, rowerzyści wyrzuceni na chodnik i wiele innych zmian czeka uczestników ruchu od wtorkowego poranka. Część z nich już wprowadzono, a będzie jeszcze trudniej. Na dobre rusza przebudowa skrzyżowania przy dworcu zobacz na mapie Gdyni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Zwracasz uwagę na zmiany oznakowania w okresie remontów?

Pierwsze zmiany zaczęły się pod koniec poprzedniego tygodnia, gdy niespodziewanie dla wszystkich na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni pojawiła się Straż Miejska i zaczęła upominać kierowców za parkowanie w miejscu, w którym do tej pory można było zostawiać samochód.

Czytaj więcej: Kierowcy zaskoczeni zmianami w Gdyni.

Największe zmiany - i z pewnością towarzyszące im korki - zobaczymy jednak we wtorek rano. W nocy z poniedziałku na wtorek zamknięte zostaną bowiem dwa pasy ruchu ul. Podjazd w kierunku ul. 10 Lutego. Jezdnia w kierunku ul. Morskiej będzie natomiast dwukierunkowa - po jednym pasie w każdą stronę. Po ok. miesiącu i zmianie geometrii drogi oraz wykonaniu nowej nawierzchni, zamknięta zostanie druga jezdnia ulicy Podjazd. Według warunków określonych w przetargu, wykonawca ma dwa miesiące na całkowite udrożnienie drogi, będącej jedynym połączeniem ul. Morskiej z centrum miasta.

  • Nie wszyscy kierowcy zauważyli zmiany w oznakowaniu.
  • Część korekt będzie zaskoczeniem dla kierowców.
  • Kontrapas dla autobusów umożliwi łatwiejszy wyjazd ze Śródmieścia.
  • Przypominamy, że przekroczenie podwójnej linii ciągłej to mandat w kwocie 200 zł i 5 punktów karnych.
Na tym utrudnienia się jednak nie skończą. Zawężona będzie też ul. Dworcowa, a ruch po niej odbywać się będzie tylko w kierunku ul. Starowiejskiej. Nie będzie można z niej wjechać w ul. Podjazd, więc z pewnością zakorkuje się ul. 3 Maja, a także Janka Wiśniewskiego. Kontrapas rowerowy na ul. 3 Maja zostanie czasowo zlikwidowany, a rowerzyści mają legalnie jeździć tam po chodniku, na którym stoją zaparkowane samochody.

Aby w korkach nie stały autobusy, na ul. Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni powstały już dwa buspasy, a na ul. Władysława IV nawet autobusowy kontrapas na odcinku od ul. Wójta Radtkego do 10 Lutego. Wiąże się to z ograniczeniami w parkowaniu, których - jak dotąd - niemal nikt nie przestrzega. Urzędnicy twierdzą, że możliwe jest też stworzenie dodatkowych przystanków i niewielkie korekty w tymczasowej organizacji ruchu.

Zobacz zmiany w funkcjonowaniu komunikacji publicznej.

Co zmieni inwestycja?

Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy dworcu po przebudowie. Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy dworcu po przebudowie.
Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieni się jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna. Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej. Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo.

Inwestycję wykonuje firma MTM, która za prace trwające 45 tygodni zainkasuje nieco ponad 20 mln zł.

Opinie (249) ponad 10 zablokowanych

  • Niesamowite... (7)

    Stojac autem na Wladysława IV a Starowiejska będę musiała patrzeć:
    - w prawo, czy jadą auta
    - w lewo, czy jedzie autobus i mnie zabije
    - przed siebie czy pieszy nie wyskoczy.

    ja mam taki pomysł że nie będę 2 miesiące jeździła do pracy po prostu.

    • 12 8

    • Oraz do tyłu i na skosy - czy rowerzysta znienacka nie wyskoczy jak to codziennie robią.

      • 1 0

    • I prawidlowo, skoro nie radzisz sobie na zwykłym skrzyżowaniu i to w strefie 30 km/h a praktycznie wolniej (1)

      • 11 0

      • radzę sobie

        chodzi o to, że jest to dodatkowe opóźnienie, jeśli chodzi o wyjazd. jeszcze mogli dorzucic drogę dla rowerów po obu stronach ulicy

        • 0 2

    • i takie osoby mają prawo jazdy ....... (3)

      • 8 1

      • jakos do tej pory

        kolizji nie miałam ani wypadku ;) znam osoby co mają prawo jazdy od niedawna a już miały kilka stłuczek

        • 1 0

      • Za gęsi i masło. (1)

        • 5 1

        • za PLN i 10x egzamin.... nauka zdawania a nie jazdy itp. Moze i dawania, kto tam wie

          • 1 2

  • Wczoraj wybrałem si÷2 (8)

    Rowerem do Mechelinek a że chciałem troche popedałować wybrałem dłuższą trase od ul Puckiej szlakiem ciepłowniczym.Jakież było moje zdziwienie kiedy w drofze lowrotnej przez Kosakowo natknąłem się.na zamkniętą ścieżkę.rowerową do Szperka.Gratuluje pomysłowości tym którzy w środku sezonu wakacyjnego robią sobie remont i zamykają popularną droge rowerową.

    • 22 8

    • Droga (5)

      Oni robią tam drogę dla samochodów tj. za Szperkiem i już nie będzie cichej drogi spacerowo-rowerowej.

      • 13 4

      • Czyli (3)

        Ta droga rowerowa bęfzie zlikwidowana?

        • 8 4

        • (2)

          zostawia pewnie wąski pasek na jeden rower by zamknąc usta tym narzekającym...

          • 8 3

          • Bedzie!

            bedzie droga rowerowa, nie można jej zlikwidować bo jest z funduszy UE

            • 1 0

          • Szkoda

            Wprawdzie mieszkam na Karwinach ale jak jeżdziłem do Rewy czy Mechelinek to lubiłem wracać przez las a potem tą scieżką i dalej przez Obłuże.Sporo tam też było biegaczy czy osób spacerujących teraz może być kicha.

            • 8 2

      • robią to co powinni zrobić już dawno

        • 2 11

    • Tam gdzie szlak ciepłowniczy od ulicy Puckiej w strone Rumii (1)

      też będzie ulica. Wszystko już powycinane w kolo. Ciekawe że likwiduje się ścieżki a nie tworzy sie w to miejsce nowych.

      • 9 2

      • Tam i tak

        Pomimo zakazu jeżdziły samochody jeszcze w niedziele rano slokojnie ale po południu i w dni tygodnia było niebezpiecznie bo droga wąska .

        • 4 0

  • (3)

    "a rowerzyści mają legalnie jeździć tam po chodniku, na którym stoją zaparkowane samochody."

    jak mają jeździć skoro sa tam zaparkowane samochody?!!!
    paranoja!

    • 9 3

    • będziesz dzwonił w blache czołem, a po wstaniu z gleby - na straż miejską, żeby przyjechali odholować. Proste. (2)

      a wystarczy zwolnic, czasem zsiąść z rumaka - halo tu ziemia, remont jest! objazdy, utrudniony ruch! Czasem popuść gumkę w rajtuzach i jedź wolniej, żeby zdążyć znaki zauważyć i przeczytać.

      • 7 5

      • oczywiscie to piesi i rowerzysci maja sie dostosowac (1)

        bo wiesz,ulica jest dla samochodow a chodnik jest w pierwszje kolejnosci dla samochodow, a jak zostanie miejsce, biedapiesi moga sie przecisnac obok, ale tak zeby nie zarysowac lakieru.

        Czy wy kmiotki czasem czytacie, to co napiszecie?

        • 4 3

        • Jaco, nasze rowery, tj twój i mój, wytrzymają "z palcem" przeciskanie się przy buracko zaparkowanych furach na pęlnej miejskiem prędkości (20kmh)

          a że coś ucierpi? to nie nasz lakier i lusterka i szyby i wycieraczki i migacze itd

          ale się porobiło, że ludzie tęsknią do przyjścia PISu, lub Ruskich, kogokolwiek...

          • 1 1

  • Kolizja czolowa (1)

    Ciekawi mnie fakt czołowego nachodzenia na siebie lewego z dwóch pasów lewoskrętu w kier. dworca vs trzecie pas (od lewej) do skrętu w prawo prowadzący od dworca. Przyjrzyjcie się.

    • 1 0

    • To taka "udana" wizualizacja

      Kiedyś były nałożone dwa zdjęcia - przed i po - i suwakiem można było przesuwać obraz. Ale ktoś kto to rozbił się nie przyłożył i "stare" zdjęcie jest zniekształcone. Te strzałki na górze zdjęcia to pozostałość obecnego układu ale grafik się nie przyłożył i źle skleił planowane modyfikacje ze starym układem.

      • 2 1

  • Zupełny bezsens (1)

    Powiększanie przepustowości takich skrzyżowań owocuje tylko i wyłącznie zwiększeniem natężenia ruchu i zakorkowaniem (jeszcze większym) wszystkiego wokoło.

    W cywilizowanych krajach, jeśli w ścisłym centrum jakaś ulica się korkuje to po pierwsze - likwiduje się przy niej miejsca parkingowe, a jak to nie pomoże to robi się zwężenie takiej drogi (ewentualnie wydziela pasy dla komunikacji miejskiej). A jeśli i to nie pomoże, to ulicę taką zamyka się dla ruchu pojazdów.

    a u nas rozwiązania znane z Bangladeszu - święta przepustowość i modły do niej.

    • 6 11

    • No pewnie jak w Paryżu

      Gdzie zamknęli bulwary i momentalnie zakorkowały się nawet dzielnice oddalone od centrum, gdzie korków wcześniej nie było. A "odzyskanymi" bulwarami jakoś piesi nie chcą chodzić i świecą pustkami. Ciekawostka - od momentu wprowadzenia zmian znacząco WZROSŁO zanieczyszczenie powietrza ponieważ prędkość podróżna zmalała a czasy przejazdu zwiększyły się od 30min do 1h. Zresztą po ostatniej wizycie tam zastanawiam się czy Paryż jest bardziej cywilizowany niż Trójmiasto. Śmiem wątpić. Tam jest rozwój wsteczny. Polskie miasta w porównaniu do Paryża są czyste, estetyczne i dają poczucie bezpieczeństwa. Naprawdę Warszawa obecnie robi dużo ale to dużo lepsze całościowe wrażenie niż stolica Francji.

      W Rzymie z kolei faktycznie jedną drogę zamknęli ale w zamian za to wybudowany został tunel wraz z trasą o ruchu przyspieszonym. w Sztokholmie w ogóle jest sieć dróg szybkiego ruchu w tunelach pod miastem więc na powierzchni pojedyncze drogi można sobie zamykać. Tak więc radzę pewne rzeczy zweryfikować przed napisaniem a najlepiej pojechać i samemu zobaczyć.

      • 4 0

  • Nie zgadzam sie na ograniczanie obywatelskich praw cyklistów .
    Może jakiś protest ze zniczami ?
    Ma być tak jak było !
    Precz z inwestorem - dyktatorem !

    • 4 2

  • no to straż wiejska do roboty ! karać za parkowanie poza wyznaczonymi miejscami, bo ruch się korkuje! (1)

    za "na chwilkę" w bramie (bilecik wykupiony na godzinkę dwie..) za szybkie zakupy w rosmanie albo piekarni - auto na środku skrzyżowania na Starowiejskiej !(mam fotki), za zastawianie chodników i przejść dla pieszych i dróg rowerowych, buspasów - przyczyna jak wcześniej - śpieszyłam/em się i tylko na minutkę... wystarczy aparat notes i telefon + strażak miejski. Pieszy! I kilka lawet.

    • 12 0

    • oho jaki społeczniak

      pewnie jak chodzisz ze swoją pederastką cały czas powtarzasz sobie hasło "chodź z nami budować szczęśliwe jutro"

      istne politbiuro

      • 0 3

  • cgb (1)

    centrum powinno być pozbawione aut, tylko komunikacja miejska lub rowery, centrum Gdyni jest tak male że można przejść się pieszo. Oglądałem pewnego dnia program z Makłowiczem z jakiegoś niemieckiego miasta, w samym centrum na starówce się rozstawił z palnikiem i garnkiem, program trwał kilkadziesiąt minut ale sama realizacja na pewno dłużej, to co tam było widać to tłumy ludzi przemieszczających się pieszo lub rowerem mimo kocich łbów. Tramwaj też jeździł. Aut naliczyłem...aż dwa :) tyle że oni mają taką kulturę że niekoniecznie muszą podjechać do kawiarni autem pod sam stolik. Miasto jest dla ludzi a nie dla smrodu spalin, tym bardziej że Gdynia centrum ma ciasno zabudowane.

    • 12 13

    • idź trolluj gdzie indziej

      najważniejsze żeby tobie było wygodnie trollu, a swoje gorzkie żale to możesz wypłakać w poduszkę

      • 4 1

  • tragiczny pomysł z tym remontem. (7)

    tyle lat przygotowań kilka przetargów itd a na koniec taki potworek.

    • 50 60

    • A jak inaczej chcesz przebudować duże skrzyżowanie? (6)

      • 12 3

      • wystarczyło postawić 1 światła (1)

        na zjeździe z morskiej w 10lutego,
        po to, aby jadący od strony dworca PKP mogli wyjechać na 10lutego bez ustępowania pierwszeństwa wszystkim jadącym z Morskiej, oczywiście zsynchronizowane ze światłami skrzyżowaniem 3maja, ale to by wyszło za tanio

        ale

        • 4 8

        • Już więcej nie myśl,nie wychodzi Ci to.

          • 2 1

      • Rondo turbinowe. (1)

        • 6 5

        • A jest tam aż tyle miejsca, aby autobus łamaniec się zmieścił na turbinowym?

          • 7 0

      • Pisz do Adriana żeby zawetował ten remont tak samo jak zawetował błędną ustawę która nie miała prawa w ogóle być podpisana, przy czym inną podpisał. Nasz bohater.

        • 3 3

      • on się pomodli i pambuk zrobi czarymary

        • 5 5

  • beda korki

    Przy tylu swiatlach w tym miejscu to beda korki

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i dystrybucją puzzli, kart, gier planszowych, zabawek i mediami oraz trzy spółki sportowe. W latach 1997 - 2008 był prezesem ProkomuTrefl Sopot. W 1997 roku założone przez Kazimierza Wierzbickiego Sopockie Towarzystwo Koszykówki Trefl przekształcono w Sportową Spółkę Akcyjną.

Najczęściej czytane