• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwóch chętnych na Pomorskie Centrum Logistyczne

Robert Kiewlicz
20 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Pomorskie Centrum Logistyczne zostanie zlokalizowane na zapleczu gdańskiego terminalu kontenerowego DCT. Pomorskie Centrum Logistyczne zostanie zlokalizowane na zapleczu gdańskiego terminalu kontenerowego DCT.

Dwie firmy walczą o zarządzanie nowoczesnym centrum logistycznym zlokalizowanym w sąsiedztwie Portu Północnego w Gdańsku i terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Operator centrum o powierzchni 186 ha zostanie wyłoniony do końca sierpnia. Władze Gdańska lecą już po inwestorów do Chin.



Lokalizacja Pomorskiego Centrum Logistycznego. Lokalizacja Pomorskiego Centrum Logistycznego.
Plan Pomorskiego Centrum Logistycznego. Plan Pomorskiego Centrum Logistycznego.
Na placu boju pozostały dwie spółki - australijski Goodman oraz brytyjska firma Helios w konsorcjum z DCT Logistics Hub w Gdańsku. - Zgodnie z planem po wyłonieniu operatora potrzeba będzie jeszcze ok. 6 miesięcy na zapoznanie się z terenem i przygotowanie wszelkich projektów - mówi Mariusz Wiśniewski z Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego (investGDA), która prowadzi negocjacje. - Rozpoczęcie budowy planowane jest na wiosnę 2011 roku.

W pierwszym etapie powstanie ok. 50 tys. m.kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej. Cały obszar centrum ma potencjał na stworzenie łącznie nawet 700 tys. m.kw. Centrum przeznaczone będzie pod budowę obiektów magazynowych, powiązanych z nimi placów składowych, obiektów produkcyjnych, biurowych i innych obiektów przemysłowych

Będzie bezpośrednio połączone z nowoczesnym głębokowodnym terminalem kontenerowym DCT Gdańsk. Dobrze skomunikowane z infrastrukturą drogową, kolejową, morską i międzynarodowym lotniskiem w Gdańsku. Istnieje też możliwość objęcia części centrum statusem Specjalnej Strefy Ekonomicznej i przyłączenia do Wolnego Obszaru Celnego.

Władze Gdańska chcą przyciągnąć do centrum wielu inwestorów. Już we wrześniu specjalna delegacja złożona z przedstawicieli operatora centrum i spółki investGDA wybiera się do Chin. - Mamy zamiar spotkać się z dużymi firmami transportowymi i władzami lokalnymi - mówi Wiśniewski. - Mamy nadzieję, że kolejni operatorzy tacy jak Maersk, zdecydują się na Gdańsk.

Jak twierdzi Wiśniewski nowe gigantyczne centrum magazynowo - dystrybucyjne umożliwi świadczenie jeszcze szerszego wachlarza usług na rzecz trafiających drogą morską ładunków. DCT Gdańsk dysponuje obecnie infrastrukturą umożliwiającą przeładunek 1 mln TEU rocznie, która może być rozbudowana do 4 mln TEU.

Jako jedyny w Polsce terminal o głębokości 16,5 m, zdolny przyjmować statki po 8000 TEU i większe, posiadający niezrównane możliwości rozbudowy, DCT wyeliminował najistotniejsze z ograniczeń, które dotąd nie pozwalało na wprowadzenie strategii zmierzającej do przekształcenia Polski w regionalny hub.

W mniejszej skali podobny projekt powstaje w gdyńskim porcie. Zarząd Morskiego Portu Gdynia zawarł umowę z wykonawcą - Towarzystwem Inwestycyjnym Construction, który w październiku 2009 zakończył prace projektowe, a w listopadzie przystąpił do budowy magazynu wysokiego składowania. Zakończenie całego przedsięwzięcia, wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, planowane jest już na wrzesień 2010 r. W ramach gdyńskiego centrum logistycznego planuje się w pierwszym etapie wybudować 8 tys. m.kw., w drugim kolejne 6 tys. m.kw.

Miejsca

Opinie (64) ponad 20 zablokowanych

  • Dla terminalu konterenowego : NIE NIE NIE

    Nie chcę i nie zgadzam się z niszczeniem unikalnej przyrody wydm

    • 0 0

  • A co z tunelem pod Martwą Wisła? (7)

    • 53 8

    • 2014 (2)

      j.w. O ile mi wiadomo to za jakies 4 lata ma byc skonczony.

      • 3 2

      • a kiedy rozpoczety ? (1)

        moze w 2015 ?

        • 2 2

        • No właśnie plan wykonawczy powinien być już zrobiony...

          ... powinni zacząć pod koniec tego roku... czyli gdzieś w 2014 będzie :P

          • 1 0

    • Będzie...

      ...jak samochody będą latać...

      • 2 0

    • Nie będzie..

      !

      • 4 5

    • (1)

      Z pewnością w końcu będzie i posłuży nam wszystkim.

      • 7 3

      • ja wolałbym żeby był "w początku"

        aniżeli "w końcu" ;[

        • 9 2

  • Dobrze że mają chętnych (3)

    Mam tylko nadzieję ze Gdańsk w końcu dogada się z Gdynią i wspólnie będą walczyć o interesy całego pomorza i Polski a nie tylko o własne podwórko

    • 22 6

    • tak by było najlepiej (1)

      ale gdańsk zawsze woli się dogadać z sopotem. bo w gdyni aż tyle się nie kradnie. a Adamowicz i Karnowski muszą zadbać o radzinę

      • 7 4

      • kazdy zdrowy na umysle obywatel woli dogadac sie z Sopotem niz z gdynia.

        • 0 0

    • zdrowa konkurencja a nie wymuszona wsółpraca zawsze powoduje rozwój

      czyli właśnie wzrost znaczenia Pomorza

      • 0 1

  • Ja też jestem chętny ale nie ma tyle kasy. (3)

    • 46 3

    • idź na 7-ke (1)

      to zarobisz

      • 2 2

      • chętny nie chętna.

        • 1 0

    • Moge Ci pozyczyc, ale nic za darmo...

      • 5 2

  • Nie dopuśćmy

    Nie dopuszczajmy do tych samych błędów logistycznych "Centrum logistycznego" - Port wydziera wydmy, obszary leśne i przybliża się do plaży Stogi - to oznacza koniec plaży Stogi - jako mieszkaniec Gdańska nie zgadzam się z koncepcją terenów zaznaczonych kolorem żółtym i czerwonym. terenów oznaczonych kolorem brązowym jest znacznie więcej a są to niewykorzystane tereny przemysłowe - zacznijmy myśleć nie o rozbudowie o nowe tereny lecz o rewitalizację Starych terenów - z takimi samymi problemami boryka się od kilkudziesięciu lat Holandia - Mają przepiękne porty przeładunkowe ale...kosztem środowiska naturalnego - jest o czym rozmawiać - jest nad czym się zastanawiać. Zagarnięcie kolejnego spokojnego zakątka który ma zostać przekształcony w hałaśliwy port przeładunkowy podczas gdy stare niewykorzystane tereny przemysłowe Gdańska umierają daje wiele do myślenia. Myślę że Chińczycy nie mają złych intencji wobec Polaków i że są bardzo pozytywnie nastawieni wobec Polaków - są doskonałymi obserwatorami i również wyciągają wnioski ekologiczne.

    • 1 1

  • dlatego kocham Gdańsk tu się żyje

    dynamiczny i rozsądny Gdańsk - Nec temere nec timide

    • 1 1

  • nielogiczne

    ---- napewno sie nie uda- plany musza powstawac
    plany mozna zawsze zmienic kiedy sprawy wezma zly obrot,
    Problem jest w tym ze gotowke trzeba miec , wie to kazdy ciec.
    pomysly plus gotowka a polacy gotowka nie smierdza.
    trzeba sie klaniac, ludziom z innych gospodarstw.
    Swiat sie stawia na takim przeliczeniu od dawien dawna!
    Gryzipiorki- co wy wiecie o gospodarowaniu?

    • 0 1

  • Kiedyś wykupię całe pomorskie i ogłoszę je księstwem społecznościowym. (7)

    i zrealizuję wszystkie mądre pomysły i sugestie.

    a zwać mnie będą Gulixem Wspaniałym.

    • 31 11

    • (1)

      Dobry plany, ab się spełnił ;)

      • 0 2

      • Chińczycy i inni - to już jest szaleństwo

        • 2 0

    • (1)

      Jesli dorzucisz do tego jakieś gratisssy, to ja tez sie u ciebie melduję. Wystarczy mi tylko kawałek ziemi , co bym mogł gdzies na starość du... posadzić

      • 1 1

      • dostaniesz długopis firmowy...

        • 7 0

    • Każdy kłamca, oszut i krętacz będzie wydalony. To nie ziemia dla chciwców i wyzyskiwaczy. (1)

      • 0 3

      • Zatem wole być banitą, niż gołodupcem na tej ziemi

        • 2 2

    • i odłącz wtedy pomorskie od Polski...

      piszę się na to...

      1-szy poddany Księcia

      • 3 5

  • Dobrze skomunikowane z infrastrukturą drogową, kolejową, morską i międzynarodowym lotniskiem w Gdańsku. (5)

    a z tym lotniskiem to niby jak dobrze skomunikowane, którędy...?

    • 27 5

    • a kolej po Olszynce z prędkością 30 km/h może jeździć bo się tory rozłażą

      drogi masakra, obwodnicę południową mogą robić i co z tego? istniejąca obwodnica musiałaby mieć trzy pasy żeby korków nie było, nie mówiąc już o przemieszczaniu towarów wewnątrz kraju. Aaaaaa, zapomniałbym, pozostają jeszcze nasze głupie przepisy celno-skarbowe na które żadne drogi nie pomogą. Przecież już teraz największym polskim portem kontenerowym jest Hamburg, bo VAt inaczej się płaci, bo kontener łatwiej z portu wydłubać, i na południu kraju szybciej jest. Wiecie ile dni jedzie kontener z Gdańska do Kwidzynia na wagonie PKP? TYDZIEŃ

      • 2 0

    • (1)

      widzę że tylko wodnymi informacjami się interesujesz..poczytaj co nieco o drogowych i wtedy proponuję wejśc w mapkę i zobaczyc którędy bedzie można dojechac na najbliższe lotnisko..ale coż..ciołki takie jak ty to tylko bajerowac na wodzie potrafią.i chwała ci za to..przynajmniej jednego debila mniej na drodze hehe

      • 0 0

      • jeszce nie wybudowali Obwodnicy Południowej a wy już chcecie nią jeździć , zmiencie dilera lub zmmniejszczie dzialke o polowe

        • 0 0

    • nowo powstającą Obwodnicą Południową ciołku..

      • 5 7

    • Najlepiej skomunikowane z miedzynarodowym lotniskiem w Gdańsku jest.... Rębiechowo, cmok

      • 10 0

  • Ciągle tylko plany

    i tak się nie uda !

    • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę,...

Najczęściej czytane