• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

EPG z kontraktem na rynku offshore

erka
4 czerwca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Statek "Johan Castberg" będzie miał 295 m długości, ok. 55 szerokości, a na pokład zabierze 140 osób załogi. Statek "Johan Castberg" będzie miał 295 m długości, ok. 55 szerokości, a na pokład zabierze 140 osób załogi.

Energomontaż-Północ Gdynia SA podpisał kontrakt z grupą Kværner AS na budowę modułów dla jednostki "Johan Castberg". To pływający statek produkcyjny (Floating Production, Storage and Offloading), który pracować ma na polach naftowych Johan Castberg i Havis, znajdujących na Morzu Barentsa.



W lutym 2018 roku Kvaerner podpisał umowę ze Statoil (obecnie Equinor) na dostawę modułów górnych do pływającego statku produkcyjnego "Johan Castberg". Statek będzie miał 295 m długości, ok. 55 szerokości, a na pokład zabierze 140 osób załogi. Wartość kontraktu wynosi około 3,8 mld koron norweskich. Przy projekcie pracować ma około 4,8 tys. pracowników Kvaerner oraz podwykonawców. Budowa jednostki ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2022 roku.

Kontrakt zawarty między Statoilem a Kværner'em obejmuje budowę 10 modułów. W ramach projektu, oprócz EPG, uczestniczyć będą zakłady w Norwegii. Dwa moduły dostarczyć ma Aker Solutions, a częściowo wyposażony kadłub "Johan Castberg" zbuduje singapurska stocznia Sembcorp Marine.

Johan Castberg jest największym na świecie projektem dotyczącym wydobycia ropy naftowej na otwartym morzu. Szacowane zasoby ropy naftowej wynoszą od 450 do 650 mln baryłek.
erka

Miejsca

Opinie (16) 2 zablokowane

  • Powodzenia! (4)

    Oby więcej takich projektów zlecanych do polskich form, zwłaszcza na Pomorzu.

    Oby znaleźli wystarczającą ilość monterów i spawaczy. Pani Spawalniczka tez będzie? :)

    • 27 0

    • Boss (2)

      Debili wezmą projekt nie wypali koszta dla firm też lecą w straty i wilk syty i owca cała firma wszystko wrzuci w straty i jeszcze dostanie zwrot od nie uzyskanego zysku i wszystko a później taki prezes jedzie sobie nowym Mercedesem i i wali państwo w d.pe

      • 0 6

      • Spróbuj jeszcze raz

        Inteligentnie i po polsku, o ile potrafisz...

        • 6 0

      • Prezesa pomyliłeś

        ajeżeli chodzi ci o mercedesa brązowego klasy S to ma już kilka lat

        • 2 0

    • Pani spawaniczka?

      A ktora to?:)

      • 0 0

  • kto bedzie robil, sprzataczki czy ukraincya moze wiezniowie

    • 16 3

  • RSB to zbuduje

    • 1 8

  • Lub Nauta

    • 3 6

  • A gdzie stocznie naszej państwowej Agencji Rozwoju Przemysłu czy PGZ? Tyle roboty miało być...

    • 5 2

  • Tylko montex

    • 1 3

  • Stoczniowiec

    Gdyby to był Johan Carlsberg to napewno łatwiej zapamiętałbym nazwę

    • 8 0

  • Vistal

    No to teraz nadprezes Czechh ma okazje rypnac kolejna spolke na boku tak jak vistal

    • 6 3

  • EPG

    Pracowalem u nich dobre 10 lat temu i robilismy sekcje do platformy Gjoa, wiec wspolpraca z Aker Solution to nic nowego. EPG to solidna firma i na pewno dadza rade!

    • 8 0

  • Gratuluje. Ale to tylko podwykonawstwo najbardziej prymitywnej roboty - moduły kadłubowe. (1)

    W Polsce tylko Remontowa mogłaby zbudować cały taki statek, kompletnie wyposażony.

    • 3 5

    • „Znawca”

      Odrazu widać znawcę. Niekoniecznie prymitywne i niekoniecznie kadłubowe moduły!
      A Remontowa uczyła się w epg budowy takich modułów.

      • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji. W latach 1990 -1993 Okręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku. Do dziś wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. 1989-1994 Urząd Miasta Gdańska. 1997-1998 radca prawny w spółce Theo Frey Polska w Gdańsku. 1993 – 2006 własna kancelaria radcy prawnego w Gdańsku. Spółką Swissmed kieruje od 1998 roku.

Najczęściej czytane