- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (57 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (101 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
Elektrownia jądrowa na Pomorzu powstanie z Amerykanami
Do budowy pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce wybraliśmy grupę Westinghouse ze Stanów Zjednoczonych. Uchwała rządu w tej sprawie będzie w środę, 2 listopada - poinformował w piątek wieczorem premier Mateusz Morawiecki.
Taką informację przekazał po - jak napisał - owocnych rozmowach z wiceprezydent Stanów Zjednoczonych Kamalą Harris oraz Sekretarz do spraw Energii Jennifer Granholm.
Takie decyzji spodziewał się rynek, choć pod uwagę brane były jeszcze dwie oferty, czyli francuska i koreańska. Jednak rozmowy na różnych szczeblach dotyczące współpracy w sektorze jądrowym pomiędzy Polską a Stanami Zjednoczonymi były najbardziej intensywne i trwają od lat.
W styczniu tego roku Westinghouse Electric Company podpisał memorandum o współpracy z dziesięcioma polskimi firmami w sprawie potencjalnej budowy sześciu reaktorów AP1000 w ramach realizacji Programu Energetyki Jądrowej. Firma ta specjalizuje się w produkcji urządzeń wykorzystujących energię nuklearną, a ich sztandarowym projektem są reaktory AP1000, które wykorzystywane są między innymi w Chinach.
Przypomnijmy jednak, że w Polsce mają powstać dwie elektronie jądrowe, także pozostałe oferty, czyli francuska złożona przez grupę EDF i koreańska KHNP jeszcze są w grze. Według nieoficjalnych informacji, 31 października KHNP ma popisać list intencyjny z PGE i ZE PAK o budowie bloków jądrowych w Pątnowie, na terenach grupy ZE PAK. We wtorek 1 listopada przewidziana jest wizyta wicepremiera Jacka Sasina w południowokoreańskiej elektrowni jądrowej Shin-Kori.
Pływająca "elektrownia" na Stogach. Pierwsza taka w Polsce
Polski program jądrowy zakłada budowę sześciu reaktorów oddawanych kolejno co dwa lata. Budowa pierwszego reaktora ma się rozpocząć za cztery lata, a jego uruchomienie planowane jest w 2033 roku. Będzie on mógł zaopatrzyć w energię cztery miliony gospodarstw domowych. Z kolei oddanie do eksploatacji ostatniego reaktora w drugiej elektrowni ma nastąpić w 2043 roku. Jeżeli obie inwestycje zostaną zakończone, to moc polskiego atomu mogłaby wynosić 8,8 - 11,8 GWe (gigawatów elektrycznych). Rząd szacuje koszt ich budowy na ok. 184 mld zł.
W grudniu 2021 r. spółka Polskie Elektrownie Jądrowej poinformowała, że nadmorska lokalizacja Lubiatowo-Kopalino w gminie Choczewo została wybrana jako preferowane miejsce, w którym powstanie pierwsza w Polsce elektrownia jądrowa. To jednak jeszcze nie wyklucza drugiej lokalizacji, czyli wariantu Żarnowiec na terenie gmin Krokowa i Gniewino.
Opinie (382) ponad 20 zablokowanych
-
2022-10-29 00:28
Opinia wyróżniona
Kiepsko bo drogo i mało tych GW. (52)
Koreańczycy sami mówili że da o ponad 30 procent tańsi za jeden blok.
A ich blok to 1,4 GWh a nie tylko 1 GWh jak Amerykanie.
Czyli amerykański blok jest circa 70 procent droższy !!!
Do tego koreański ma dłuższą żywotność o min 20 lat !!!
Koreańczycy budują he taśmowo, Amerykanie nie.
Te amerykańskie w Chinach budują Chińczycy z własnymi zmianami.
Koreańczycy dodawali produkcję paliwa jądrowego w Polsce.
Kto to "negocjował" ? Sasin ???- 282 67
-
2022-10-30 18:22
na geopolityce to sie nie znasz i na reaktorach jak widac tez, ale czego oczekiwac po uniwersytecie Tefałenu...
na geopolityce to sie nie znasz i na reaktorach jak widac tez, ale czego oczekiwac po uniwersytecie Tefałenu...
- 1 1
-
2022-10-30 09:12
Sławek lecz siè
- 0 0
-
2022-10-30 08:14
Kolejny ruski trol który zna wszystko co wszystkie koszty bo usłyszał w TVN i tu papuguje ruską propagande
- 1 1
-
2022-10-30 07:59
W końcu
Kto zna temat
- 0 1
-
2022-10-30 05:51
(1)
Naszkicowałeś bardzo mocną kreską problem. Myślisz, że "suweren" to zrozumie?
Polak bez lizania czyjejś pupy czuje się niespełniony przerzucił się więc z ruskiej na jankeską !!- 1 2
-
2022-10-31 21:58
Z tą pierwszą mieliśmy zawsze problemy
Przychodzili nie proszeni, wyjść nie chcieli. Naszych mordowali.
Co masz jeszcze mądrego do powiedzenia ?- 1 0
-
2022-10-29 21:40
Takie decyzje nigdy nie są wyłącznie podyktowane czystą ekonomią.
Naiwny jesteś jak dziecko skoro myślisz, że budowa elektrowni atomowych nie jest podyktowana względami politycznymi.- 4 0
-
2022-10-29 18:10
Ci sami
negocjowali co kiedyś F16 kupili, zamiast operacyjnie lepszego uropejskiego Saaba Gripena ( jemu nie trzeba odkurzać płyty lotniska przed startem i lądowaniem jak z amerykańskim, w Szwecji robią ćwiczenia co roku, lądują na zwykłych drogach, szybkie tankowanie, uzbrojenie i do przodu)
- 16 4
-
2022-10-29 17:18
Ale, (1)
Koreańczycy są w komitywie z Rosją więc trzeba stawiać na Amerykę.A dlaczego ? a dlatego,że elektrownia może stać i stać, ale może też pierdyknąć po roku czy dwóch.Nie wymaga się niczego od was tylko myślenia !!
- 2 6
-
2022-10-29 23:24
Jezeli Korea Pd jest w komitywie z Rosja to Kim Un nic jej nie zrobi.
Z ta komitywa to nie bardzo wierze ale maja bardzo dobre relacje z Waszyngtonem.
- 4 3
-
2022-10-29 17:14
Całe szczęście, że negocjuje Sasin a nie Kidawa - Błońska.
Czekalibyśmy, co natura by chciała...
- 10 13
-
2022-10-29 16:07
To jest decyzja polityczna (1)
Wybór strategicznego partnera na dziesiątki lat. USA to sojusznik Polski i im więcej usa ma interesów w Polsce tym jesteśmy bezpieczniejsi.
- 10 4
-
2022-10-30 00:01
Podstawowym interesem dla Amerykanów jest prowadzenie wojen przeciwko Rosji przez wysługiwanie się podporządkowanymi narodami i zajętymi terytoriami przeznaczonymi do tych wojen czyli wyznaczonymi na zniszczenie.
- 6 7
-
2022-10-29 16:06
Wow. Ekspert.
Po co zatrudniali całe rzesze ekspertów, firm doradczych, dziesiątki analiz oto skoro jest taki ekspert jak Ty? Wszystko wiesz, na pewno miałeś dostęp do dokumentacji przetargowej i brałeś udział w negocjacjach... Więc zapewne masz pełną wiedzę by w tych kilku zdaniach określić wszystkie szczegóły, parametry i wskaźniki... Szacunek. Naprawdę. No o na koniec ta mała wycieczka personalna wobec p. Sasina... Pełnia szczęścia. Zabrakło jeszcze tylko 8 gwiazdek...
- 6 9
-
2022-10-29 14:42
(1)
Tańsi budowali autostrady i drogi expresowe. Elektrownie niech budują lepsi
- 8 2
-
2022-10-29 18:19
KHNP buduje w kosztach i o czasie
Nie da się tego powiedzieć o pozostałych oferentach
- 0 2
-
2022-10-29 14:02
Jak zawwzze znawca osd siedmiu bolesici co pojecia niema nawet jak młotek trzymac che sie wypowiadac o elekrtrowniach atomowych
mało tego on zan wszystkie szczeguły kontraktów i ustaleń międzynarodowych :)
- 6 2
-
2022-10-29 14:17
a ty skad spadles?
Czy wyprales ruskie onuce?
- 5 4
-
2022-10-29 13:21
(1)
Jeżeli nie będziemy za przeproszeniem w d**pe wchodzi amerykanom to kto nas obroni ???
- 12 3
-
2022-10-31 21:19
UE woli wchodzić rosji.
Celowo małą literą.
- 0 1
-
2022-10-29 12:29
Korea jest zbyt słaba politycznie
Potrzebujemy USA ze względu na Rosję.
W Niemczech będą silne głosy przeciw budowie, USA ma więcej możliwości nacisku na Niemcy niż Korea.
Westnghouse zaskarżył możliwość eksportu technologii jądrowej przez Koreę - my nie możemy czekać na rozstrzygnięcia sądowe.
Oczywiście oferta Korei jest dobra i dlatego jest rozważana jako dostawca trzeciej elektrowni, dla PAK.- 27 5
-
2022-10-29 11:59
Bo to nie do końca chodzi o opłacalną ofertę.. (1)
Tylko o to czy nam udzielą później zgody na nuclear sharing czy nie, czy nam pozwolą produkować Javeliny w PL czy nie itp. Nie mówię, że to dobra decyzja, tylko o szerszym aspekcie sprawy. Koreańczycy się boją Putina i się mu podporządkują, a Amerykanie nie. Pomyśl o tym np. w kontekście późniejszych dostaw paliwa jądrowego. Strategiczne decyzje nie zawsze są tymi najbardziej opłacalnymi w danej chwili.
- 26 4
-
2022-10-29 13:27
Dlatego "strategicznie" pozwalamy i sami posłusznie niszczymy infrastrukturę opartą na własnym węglu ?
- 2 12
-
2022-10-29 11:40
Widzę Ciebie w głównej roli jako negocjatora ze stroną amerykańską i koreańską (2)
jesteś bardziej kompetentny niż rząd i jego kiepscy doradcy i eksperci. Brawo Ty!
- 20 2
-
2022-10-31 01:28
jesteś bardziej kompetentny niż rząd
Wiele nie trzeba
- 1 0
-
2022-10-29 14:32
Od tego rządu to nawet sznurek do bielizny byłby bardziej kompetentny.
- 13 7
-
2022-10-29 10:41
Cały proces od początku był prowadzony pod AP1000 (3)
I nie jest to "teoria spiskowa", lecz obserwacje osoby związanej z tym procesem
- 22 4
-
2022-10-29 11:42
...i trolla, jednocześnie. (1)
Tą drogą pozdrawiam wszystkich trollów :)
- 5 3
-
2022-10-29 11:52
Well, możesz mnie sobie nazywać jak chcesz
Wszystkie materiały studyjne były tworzone w oparciu o układ przestrzenny elektrowni Westinghouse'a. To samo dotyczyło wyprowadzenia mocy, zapotrzebowania na wodę chłodzącą. Nie jest też tajemnicą, że Westinghouse recenzował badania lokalizacyjne i pierwotne dokumenty opracowane przez DEJ uznał za bezużyteczne.
- 11 1
-
2022-10-29 11:35
Chyba pod AP1666.
- 2 5
-
2022-10-29 10:32
Łapówkarze i złodzieje z PiSuaru robią krzywdę Polakom a później ten żydek kurski to obraca o 180% w TVP (10)
- 32 45
-
2022-10-30 10:31
narodowościowe aluzje powinny być kasowane
- 2 2
-
2022-10-29 16:08
(5)
Lewe interesy to widzieliśmy za rządów poprzedniej koalicji. Pamiętamy taśmy z sowy.
- 19 22
-
2022-10-30 10:32
Sowa? to michałki w porównaniu z dzisiejszymi wałkami
- 7 5
-
2022-10-30 05:54
A pamiętasz z tamtego czasu Pinokia ???
- 3 3
-
2022-10-29 19:59
I w nagrodę Morawieckiego wsadziliście na stołek premiera? (2)
- 20 7
-
2022-10-30 13:25
Jadł ośmiorniczki ale się nie cieszył
- 5 1
-
2022-10-29 23:50
:)
Zaorane:)
- 8 3
-
2022-10-29 14:03
hahaha ale ubaw z troli tuska
- 13 16
-
2022-10-29 11:37
ale który, ten z gazowni?
- 5 0
-
2022-10-29 11:31
a drugi w Wyborczej, wiec sie wyrownuje
ale obaj maja ubaw z Polaków napuszczanych na siebie jak pieski.
- 27 14
-
2022-10-29 10:35
W Polsce elektrowni atomowych budować się nie opłaca (2)
"Woda też wkrótce stanie się towarem spekulacyjnym, coraz częściej na świecie ujęciami wody zarządzają prywatne firmy i one decydują, dokąd woda popłynie."
Mamy w Polsce najmniej słodkowodnej wody na osobę spośród państw europejskich, a PiS chce budować elektrownie atomowe, mające ogromne zapotrzebowanie na słodką wodę!- 10 52
-
2022-10-29 21:36
To ty. Półgłówek. Ale za to jakie mniemanie masz o swojej wiedzy.
- 6 2
-
2022-10-29 10:43
Akurat każdą elektrownię można chłodzić wodą słoną
Kwestia doboru materiałów w kondensatorze
- 37 2
-
2022-10-29 10:26
Tu jest polityka a nie aspekty ekonomiczne
- 44 3
-
2022-10-29 10:06
sojusz PL-Korea Płd to mądra rzecz (2)
Korea Płd to kraj w podobnym geopolitycznym położeniu, w strefie zgniotu, jak Polska. Nie znamy oczywiście wszystkich uwarunkowań - to tylko opinia zwykłego obywatela i obserwatora.
- 51 2
-
2022-10-30 10:31
jeszcze brakuje halowina na ulicach stolicy... (1)
- 0 2
-
2022-10-30 13:23
Jest w sejmie
Terlecki
- 5 3
-
2022-10-29 02:05
SS (1)
Sasin & Suski
- 39 22
-
2022-10-30 05:52
Zapowiedż klęski.
- 5 7
-
2022-10-29 00:44
U nas sami specjaliści od publicznych pieniędzy w parlamencie (1)
Co widać choćby po covidzie, nadmiarowych zgonach i rosnącym długu zdrowotnym.
- 45 16
-
2022-10-30 12:19
Ja widzę samych specjalistów w internecie, znają się na wszystkim
Teraz widzę fachowców od elektrowni, za miesiąc będą się znali na piłce,
no cóż i**otów sporo- 8 6
-
2022-10-29 00:27
Opinia wyróżniona
Od conajmniej 20 lat słyszę o polskiej elektrowni atomowej (27)
Uwierzę, jak zobaczę... A bardzo chcę zobaczyć, bo jest to konieczna inwestycja. Niestety ten rząd (jak i każdy inny przed nimi) pewnie sprawę wyłoży na całej linii...
- 155 54
-
2022-10-29 14:08
Elektrownia atomowa nigdy nie powstanie bo gdy wybory wygra Donald to anuluje wszystkie umowy i przez kolejne 8lat jak wczesniej
bedzie sie zastanawiał czy ma dac kase Niemcom czy Francuzom.
Potem ponownie stracą władze iz nowu bedzie kolejna ekipa sie zastanawiac kto ma wybudować atomówke- 4 4
-
2022-10-29 10:43
a 40 lat temu jak za PRL chcieli zbudować to były protesty komuna itp bzdety... a teraz już OK? (1)
- 2 4
-
2022-10-29 12:35
Dokladnie
teraz nikt nie pamieta, a sami zawalilismy. Moglismy mieć Żarnowiec i Klempicz
- 2 0
-
2022-10-29 10:35
Od 20?
Ja myślę że nawet dłużej...
Komedia w PL.- 6 1
-
2022-10-29 10:32
nic nie powstanie , protesty zablokuja budowe tak jak w zarnowcu (4)
- 9 4
-
2022-10-29 11:39
Ruscy mieli z Niemcami prosty uklad (3)
Ruscy mieli z Niemcami prosty uklad-Polska ma być zalezna od Niemiec gospodarczo i politycznie,zdemilitaryzowana,pozbawiona przmyslu ciezkiego i energetyki jądrowej
- 8 7
-
2022-10-29 12:26
(1)
I co źle by nam się żyło, koniecznie był to taki niekorzystny dla nas układ konfiguracji geopolitycznej w naszym regionie? Teraz będzie stabilniej i bezpieczniej? No w sumie nie wiemy tego jak wyjdziemy finalnie na sojuszu z anglosasami
- 4 7
-
2022-10-29 16:28
piszesz
nieironicznie?
Serio są ludzie, którzy tak myślą czy tylko ruskie onuce?- 1 1
-
2022-10-29 12:34
Sami Pomorzanie głosowali przeciw budowie Żarnowca
Czesi wybudowali, Węgrzy wybudowali, Słowacy wybudowali.
- 6 2
-
2022-10-29 10:37
Energetyczna przyszłość to ekologiczne elektrownie węglowe i geotermia (1)
Po tej totalnej rządzącego PiS-u porażce z budową elektrowni węglowej w Ostrołęce (miała być z węglowych ostatnia), zniewieściali (ciągle zniewoleni i lewacką ideologią o nazwie "zielony ład") postanowili uratować twarz zbudować kilka atomówek. Czyli do licznych doktrynalnych błędów doszedł kolejny.
- 4 9
-
2022-10-29 11:19
Nie ma czegoś takiego, jak "ekologiczne spalanie węgla"
Geotermalne elektrownie są za to drogie w utrzymaniu.
- 4 2
-
2022-10-29 08:50
atom to pomyłka (4)
za rogiem jest ITER - za dwa lata 1sze uruchomienie, po co pakowac sie w technologie ktora zaraz bedzie przestarzala i jest potencjalnie niebezpieczna?
- 12 15
-
2022-10-29 11:13
Zanim pochodne projektu ITER zaczną dawać energię do SEE
To nasza elektrownia jądrowa będzie przechodzić przygotowanie do LTO
- 3 2
-
2022-10-29 10:11
Co to Iter? (2)
- 4 1
-
2022-10-29 11:16
Fuzja jądrowa (1)
Która na razie jest w fazie eksperymentów i jeszcze nikomu nie udało się uzyskać więcej energii, niż jest potrzebne do jej utrzymania w reaktorze. Dlatego kolega wyżej żyje na razie w świecie fantazji.
- 11 3
-
2022-10-29 12:16
ta fantazja jest juz w 90% ukonczona - film jest w sieci. Nikomu sie nie udalo bo nikt nie byl w stanie postawic takigo takomaka.
- 2 6
-
2022-10-29 08:42
Starszy i mądrzejszy: (1)
Kolego jesteś chyba młody, bo o jądrówce w naszym kraju mówiono co najmniej od lat 50-ciu
- 10 0
-
2022-10-29 11:20
Dlatego napisałem, że "słyszę od 20 lat", a nie "słyszy się od 20 lat" ;)
- 2 0
-
2022-10-29 01:04
(5)
Jeśli nawet projekt nie powiedzie się, to nie z winy Rządu, tylko wojny, Putina, blokowania środków przez Unię i innych nieprzewidzianych zdarzeń. Dlatego nie żałujmy wydawanych pieniędzy - trzeba działać, a nie tylko siedzieć i narzekać!
- 8 32
-
2022-10-30 14:15
wiadomo kazdy winny, tylko nie pis. Jeszcze przeciez tusk, gdzie tusk?
- 0 0
-
2022-10-29 14:06
Większych bzdur
Dziś nie przeczytam
- 2 2
-
2022-10-29 08:38
I dlatego PiS robi masowy dodruk pieniędzy (1)
bez pokrycia i wpędza nas w coraz większy kryzys.
- 16 13
-
2022-10-29 10:33
bo pis to syf
- 14 11
-
2022-10-29 02:04
No szkoda że pis tak środki unijne blokuje
Nawet Orban chyba się trochę ruskim wyłamał ale gnom nie
- 30 13
-
2022-10-29 00:54
W Żarnowcu jest (2)
- 7 7
-
2022-10-29 11:37
W Żarnowcu jóż jest PiS ją wybudował tak jak elektrownię w Ostrołęce. (1)
- 9 5
-
2022-10-29 12:59
atom
W Żarnowcu miała być elektrownia atomowa zaprojektowana jeszcze w PRL. To żaden pomysł ani udana/nieudana realizacja "Nowych Czasów". Gdyby nie przemiany w tej części Europy, to już dawno by działała.
- 4 2
-
2022-10-29 08:22
Opinia wyróżniona
Szok.. (24)
Oferta z Korei, była relanie lepsza, Mowa o konkretnych różnicah $$, no ale USA - trzema być miłym i dobrym dla sojusznika.
- 161 34
-
2022-10-29 14:05
Dzban, który nawet niepotrafi poprawnie zdania napisac wie lepiej :)
- 0 1
-
2022-10-29 11:43
polityka, panie, polityka
zresztą słuszna w tym przypadku
- 9 1
-
2022-10-29 11:27
to nasz faktyczny hegemon (1)
a nie sojusznik
- 6 7
-
2022-10-29 13:23
Jak zwał tak zwał
Gdbyśmy byli na miejscu Ukrainy to wybrałbyś hegemona z USA czy bratnią Rosję?
- 8 0
-
2022-10-29 11:21
Ten rzad to sprzedawczyki
Na posylki usa
Na zyczenie/uklady z usa mamy wojne tuż tuż.
Ogromne dlugi i problemy.
A kowboje rece zacieraja z upadku UE
USA liczy sie tylko z Australia i UK ...reszta to pacholki i interesy- 8 17
-
2022-10-29 11:19
Trzeba spłacać roszczenia mienia bezspadkowego jeśli chcemy by nas nadal lubili
- 2 1
-
2022-10-29 10:42
Niemcy i inne "państwa poważne" zrezygnowały z budowy elektrowni atomowych, a Niemcy nawet swoje naście atomówek zlikwidowali! (7)
Za atomową przyszłością ideolodzy "ekolodzy" z lewacką wersją euro- kołchozu obłudnie nazwaną "zielony ład", a "po nas choćby potop"?
Badania naukowców - w państwach poważnych rządowych pełnomocników do spraw badań nad promieniowaniem radioaktywnym - nie pozostawiają najmniejszych wątpliwości co do negatywnego oddziaływania sąsiedztwaZa atomową przyszłością ideolodzy "ekolodzy" z lewacką wersją euro- kołchozu obłudnie nazwaną "zielony ład", a "po nas choćby potop"?
Badania naukowców - w państwach poważnych rządowych pełnomocników do spraw badań nad promieniowaniem radioaktywnym - nie pozostawiają najmniejszych wątpliwości co do negatywnego oddziaływania sąsiedztwa elektrowni atomowych na zdrowie ludzi, a w szczególności małych dzieci. Jak twierdzą badacze, "wpływ ten okazuje się znacznie większy, niż dotychczas sądzono".
Jak już sporo lat temu wyczytałem w Internecie, zdaniem niemieckich pełnomocników rządowych ds. badań nad radioaktywnością, w latach 1980-2003 liczba dzieci zamieszkujących w pobliżu elektrowni atomowych, które zachorowały na raka krwi, wyniosła w Niemczech co najmniej 275, a nie jak dotychczas podawano 29. Dane te były wynikiem szczegółowych badań przeprowadzonych przez trzech naukowców (lekarzy epidemiologów z miejscowości Mainz) w 41 powiatach, w których pobliżu znajdowało się wtedy 16 niemieckich elektrowni atomowych. Naukowcy badali zachorowalność dzieci w obszarze do 50 kilometrów od danej elektrowni. Wyniki są jednoznaczne: Ryzyko zachorowania na raka jest znacznie większe w tej grupie społecznej niż u osób zamieszkałych w dalszej odległości od siłowni. Dla dzieci poniżej pięciu lat mieszkających w promieniu 5 kilometrów od elektrowni ryzyko zachorowania na raka wzrasta o 60 procent. Wyniki tych badań trafiły do parlamentarnej komisji do spraw ochrony środowiska, która obiecała zająć się problemem.
To właśnie udowodniony wpływ pobliskiej elektrowni na znaczne pogorszenie zdrowotności ludzi i na śmiertelność dzieci jest głównym powodem, dla którego Niemcy (ale nie tylko oni) mają plan całkowitej rezygnacji ze swoich atomówek i szukają rozwiązań innych - do niedawna był to głównie gaz, teraz mamy powrót do węgla, ale inwestują i w geotermię.- 7 32
-
2022-10-29 12:40
W Niemczech debata nt. atomu jest potwornie zakłamana
podobnie jak była nt. Nord Stream.
Jakoś musimy wytwarzać energię, OZE to niestabilność- 14 2
-
2022-10-29 11:37
Szurostwo nareszcie ma temat.
Po covidzie czas na atom.
- 4 1
-
2022-10-29 11:22
O tym wiedział już lata temu ojciec dyrektor inwestując w geotermy
- 6 1
-
2022-10-29 11:13
no niby Niemcy zrezygnowali ale to się zaraz może zmienić, w każdym razie oni mają już wiele a my nic (2)
a jest potrzeba i to wielka patrząc na to ile prądu będzie potrzeba na auta elektryczne
- 14 3
-
2022-10-29 11:31
Akurat na auta el. prądu nie potrzeba bo ich nie będzie!
- 9 1
-
2022-10-29 11:18
Niemcy zrezygnowali, bo Schroeder szukał planu na uzależnienie od ruskiego gazu
Poszła za tym cała kampania prania mózgów w społeczeństwie (Die Volke, Dark, etc...). Co ciekawe, konvoi to linia reaktorów, która spełniała tzw Kryteria Post-fukushimskie zanim zaczęto budować elektrownię w Fukushimie.
- 13 2
-
2022-10-29 11:12
Połowa narodu wzieła szpryce
która jest wiele więcej rakotwórcza niż te elektrownie.
- 18 6
-
2022-10-29 10:31
z Japonii też była lepsza...
- 0 4
-
2022-10-29 10:46
Niedlugo (1)
Stany ogłoszą powstanie jeszcze jednego stanu.
- 3 15
-
2022-10-29 18:12
nie mialbym nic przeciw
- 3 0
-
2022-10-29 10:31
Rzecz w tym, że takich inwestycji
nie prowadzi się w izolacji od innych rozmów. Nie wiemy, i raczej nie dowiemy się, jaki był pełny deal.
- 18 0
-
2022-10-29 10:27
Sojusznika? ;) chyba dla Pana ;)
- 5 11
-
2022-10-29 09:20
(4)
No halo, przecież to polityczna decyzja, nie ekonomiczna.
- 35 3
-
2022-10-29 10:29
Ciekawe jak duża była koperta ? (2)
- 6 12
-
2022-10-30 22:00
Normalnie że Polska buli stanom.
Polityka glembokiego gardła.- 1 0
-
2022-10-29 22:34
na kopertach zna się grotzki
możesz zapytać
- 3 6
-
2022-10-29 10:29
no tak szkoda ze sowieckiej nie wybrali
- 15 6
Wszystkie opinie
-
2022-10-28 23:51
Brawo Premier i Rząd! (4)
W 2033 roku będziemy mieli pierwszą polską elektrownię atomową i to na Pomorzu! Mam nadzieję, że projektem będzie kierował minister Sasin, a wspierał go w wysiłkach minister Suski.
I kto tu jest de beściak?- 36 88
-
2022-10-29 00:10
Brawo PiS popieram
- 11 18
-
2022-10-29 06:39
zapomniales ze Horala preznie dziala na kazdym odcinku,nooo i dyrektor sprawnie sprzedawal cegelk na ratowanie stoczni gdanskiej to i reaktorki bedzie sprzedawal.
- 15 5
-
2022-10-30 11:14
Pomorze odpowiada
- oddajemy to cudo techniki na Mazowsze. Ministry będą miały bliżej do kierowania, życzymy im powodzenia.
- 3 1
-
2022-11-04 04:42
Gdyby PiS nie zaprzepaścił
Wcześniejszy prac nad elektrownią to już dawno mohabu być w budowie. Już za PO były robione uzgodnienia, decyzje środowiskowe itd. należało to kontynuować. Ale pierwsze co zrobił Po S po wygranych wyborach zablokowała fermy wiatrowe i postawił na węgiel! Kryzys który mamy zawdzięczamy tym nieudacznikom z rządu!
- 0 0
-
2022-10-29 00:03
no i git (2)
na pohybel czerwonej zarazie i im podobnym
- 41 55
-
2022-10-29 01:42
(1)
Tak jest! Po ich komentarzach widzę, że już im gul skoczył ze złości po sukcesie Rządu. I bardzo dobrze.
- 11 19
-
2022-10-29 10:56
Przecież ten tzw.rzad to czerwoni!Piąte kolumna Putina!!!masz błędny tok rozumowania!!!
- 13 7
-
2022-10-29 00:08
Hejt ruskich trolli (4)
Jak najbardziej zrozumiały. Lepiej, żebyśmy byli słabi i zależni, nie?
- 47 65
-
2022-10-29 00:19
Pisowcy to lubią. Wolą blokować rozwój kopalni Krupiński i ściągać błoto z zagranicy.
- 20 8
-
2022-10-29 00:55
(1)
Panowie Ministrowie Żaryn z Cieszyńskim już się zajmują tą ruską propagandą!
- 9 1
-
2022-10-29 08:41
Czyli zlikwidują TVP?
- 8 3
-
2022-10-29 10:36
lepiej inwestowac w energie odnawialna a nie przestazaly syf ruski atomowy
- 3 9
-
2022-10-29 00:23
(8)
tylko nie z amerykanami... to będzie dla nas koniec kraju niepodległego - w sumie to już i tak jesteśmy im podlegli
- 44 90
-
2022-10-29 00:26
Tylko z Niemcami (1)
- 8 17
-
2022-10-29 00:29
O, to, to!
- 2 10
-
2022-10-29 01:55
(1)
Po co,Ukraina ma prund na export!
- 11 2
-
2022-10-29 01:59
Tam pinokio już import załatwił
- 8 3
-
2022-10-29 02:47
Nie zgadzam się! (3)
To wymysły rozpuszczane przez ruskie trolle, szury, płaskoziemców, foliarzy i zwykłych nieuków. To ci sami co piszą o naszej uległości względem USA, Niemiec, ue, tsue, ua, is oraz szerzą szurskie teorie o 5G, niebezpiecznych szczepionkach, nieskutecznych maseczkach, bezwartościowych testach na covid, soli drogowej w jedzeniu i fałszowanym suszu jajecznym. I każą wierzyć w swoje wymysły, albo jakichś tam starych noblistów-żabojadów. A my mamy własnych, niezależnych ekspertów z dyplomami i honoris causami. No i Rząd, który o nas dba jak najlepsza matka.
- 9 12
-
2022-10-29 07:37
Przede wszystkim mamy Yarozlawa zbawiciela!
I uczelnie rydzykowe
- 6 6
-
2022-10-29 08:44
Ile płaci obecnie PiS za takie komentarze? (1)
10 rubli? Pisowskie trolle otrzymały waloryzację?
- 9 11
-
2022-10-29 11:40
Podsumował folarzy a ty o pisie.
- 6 2
-
2022-10-29 00:27
Opinia wyróżniona
Od conajmniej 20 lat słyszę o polskiej elektrowni atomowej (27)
Uwierzę, jak zobaczę... A bardzo chcę zobaczyć, bo jest to konieczna inwestycja. Niestety ten rząd (jak i każdy inny przed nimi) pewnie sprawę wyłoży na całej linii...
- 155 54
-
2022-10-29 00:54
W Żarnowcu jest (2)
- 7 7
-
2022-10-29 11:37
W Żarnowcu jóż jest PiS ją wybudował tak jak elektrownię w Ostrołęce. (1)
- 9 5
-
2022-10-29 12:59
atom
W Żarnowcu miała być elektrownia atomowa zaprojektowana jeszcze w PRL. To żaden pomysł ani udana/nieudana realizacja "Nowych Czasów". Gdyby nie przemiany w tej części Europy, to już dawno by działała.
- 4 2
-
2022-10-29 01:04
(5)
Jeśli nawet projekt nie powiedzie się, to nie z winy Rządu, tylko wojny, Putina, blokowania środków przez Unię i innych nieprzewidzianych zdarzeń. Dlatego nie żałujmy wydawanych pieniędzy - trzeba działać, a nie tylko siedzieć i narzekać!
- 8 32
-
2022-10-29 02:04
No szkoda że pis tak środki unijne blokuje
Nawet Orban chyba się trochę ruskim wyłamał ale gnom nie
- 30 13
-
2022-10-29 08:38
I dlatego PiS robi masowy dodruk pieniędzy (1)
bez pokrycia i wpędza nas w coraz większy kryzys.
- 16 13
-
2022-10-29 10:33
bo pis to syf
- 14 11
-
2022-10-29 14:06
Większych bzdur
Dziś nie przeczytam
- 2 2
-
2022-10-30 14:15
wiadomo kazdy winny, tylko nie pis. Jeszcze przeciez tusk, gdzie tusk?
- 0 0
-
2022-10-29 08:42
Starszy i mądrzejszy: (1)
Kolego jesteś chyba młody, bo o jądrówce w naszym kraju mówiono co najmniej od lat 50-ciu
- 10 0
-
2022-10-29 11:20
Dlatego napisałem, że "słyszę od 20 lat", a nie "słyszy się od 20 lat" ;)
- 2 0
-
2022-10-29 08:50
atom to pomyłka (4)
za rogiem jest ITER - za dwa lata 1sze uruchomienie, po co pakowac sie w technologie ktora zaraz bedzie przestarzala i jest potencjalnie niebezpieczna?
- 12 15
-
2022-10-29 10:11
Co to Iter? (2)
- 4 1
-
2022-10-29 11:16
Fuzja jądrowa (1)
Która na razie jest w fazie eksperymentów i jeszcze nikomu nie udało się uzyskać więcej energii, niż jest potrzebne do jej utrzymania w reaktorze. Dlatego kolega wyżej żyje na razie w świecie fantazji.
- 11 3
-
2022-10-29 12:16
ta fantazja jest juz w 90% ukonczona - film jest w sieci. Nikomu sie nie udalo bo nikt nie byl w stanie postawic takigo takomaka.
- 2 6
-
2022-10-29 11:13
Zanim pochodne projektu ITER zaczną dawać energię do SEE
To nasza elektrownia jądrowa będzie przechodzić przygotowanie do LTO
- 3 2
-
2022-10-29 10:32
nic nie powstanie , protesty zablokuja budowe tak jak w zarnowcu (4)
- 9 4
-
2022-10-29 11:39
Ruscy mieli z Niemcami prosty uklad (3)
Ruscy mieli z Niemcami prosty uklad-Polska ma być zalezna od Niemiec gospodarczo i politycznie,zdemilitaryzowana,pozbawiona przmyslu ciezkiego i energetyki jądrowej
- 8 7
-
2022-10-29 12:26
(1)
I co źle by nam się żyło, koniecznie był to taki niekorzystny dla nas układ konfiguracji geopolitycznej w naszym regionie? Teraz będzie stabilniej i bezpieczniej? No w sumie nie wiemy tego jak wyjdziemy finalnie na sojuszu z anglosasami
- 4 7
-
2022-10-29 16:28
piszesz
nieironicznie?
Serio są ludzie, którzy tak myślą czy tylko ruskie onuce?- 1 1
-
2022-10-29 12:34
Sami Pomorzanie głosowali przeciw budowie Żarnowca
Czesi wybudowali, Węgrzy wybudowali, Słowacy wybudowali.
- 6 2
-
2022-10-29 10:35
Od 20?
Ja myślę że nawet dłużej...
Komedia w PL.- 6 1
-
2022-10-29 10:37
Energetyczna przyszłość to ekologiczne elektrownie węglowe i geotermia (1)
Po tej totalnej rządzącego PiS-u porażce z budową elektrowni węglowej w Ostrołęce (miała być z węglowych ostatnia), zniewieściali (ciągle zniewoleni i lewacką ideologią o nazwie "zielony ład") postanowili uratować twarz zbudować kilka atomówek. Czyli do licznych doktrynalnych błędów doszedł kolejny.
- 4 9
-
2022-10-29 11:19
Nie ma czegoś takiego, jak "ekologiczne spalanie węgla"
Geotermalne elektrownie są za to drogie w utrzymaniu.
- 4 2
-
2022-10-29 10:43
a 40 lat temu jak za PRL chcieli zbudować to były protesty komuna itp bzdety... a teraz już OK? (1)
- 2 4
-
2022-10-29 12:35
Dokladnie
teraz nikt nie pamieta, a sami zawalilismy. Moglismy mieć Żarnowiec i Klempicz
- 2 0
-
2022-10-29 14:08
Elektrownia atomowa nigdy nie powstanie bo gdy wybory wygra Donald to anuluje wszystkie umowy i przez kolejne 8lat jak wczesniej
bedzie sie zastanawiał czy ma dac kase Niemcom czy Francuzom.
Potem ponownie stracą władze iz nowu bedzie kolejna ekipa sie zastanawiac kto ma wybudować atomówke- 4 4
-
2022-10-29 00:28
Opinia wyróżniona
Kiepsko bo drogo i mało tych GW. (52)
Koreańczycy sami mówili że da o ponad 30 procent tańsi za jeden blok.
A ich blok to 1,4 GWh a nie tylko 1 GWh jak Amerykanie.
Czyli amerykański blok jest circa 70 procent droższy !!!
Do tego koreański ma dłuższą żywotność o min 20 lat !!!
Koreańczycy budują he taśmowo, Amerykanie nie.
Te amerykańskie w Chinach budują Chińczycy z własnymi zmianami.
Koreańczycy dodawali produkcję paliwa jądrowego w Polsce.
Kto to "negocjował" ? Sasin ???- 282 67
-
2022-10-29 00:44
U nas sami specjaliści od publicznych pieniędzy w parlamencie (1)
Co widać choćby po covidzie, nadmiarowych zgonach i rosnącym długu zdrowotnym.
- 45 16
-
2022-10-30 12:19
Ja widzę samych specjalistów w internecie, znają się na wszystkim
Teraz widzę fachowców od elektrowni, za miesiąc będą się znali na piłce,
no cóż i**otów sporo- 8 6
-
2022-10-29 02:05
SS (1)
Sasin & Suski
- 39 22
-
2022-10-30 05:52
Zapowiedż klęski.
- 5 7
-
2022-10-29 10:06
sojusz PL-Korea Płd to mądra rzecz (2)
Korea Płd to kraj w podobnym geopolitycznym położeniu, w strefie zgniotu, jak Polska. Nie znamy oczywiście wszystkich uwarunkowań - to tylko opinia zwykłego obywatela i obserwatora.
- 51 2
-
2022-10-30 10:31
jeszcze brakuje halowina na ulicach stolicy... (1)
- 0 2
-
2022-10-30 13:23
Jest w sejmie
Terlecki
- 5 3
-
2022-10-29 10:26
Tu jest polityka a nie aspekty ekonomiczne
- 44 3
-
2022-10-29 10:32
Łapówkarze i złodzieje z PiSuaru robią krzywdę Polakom a później ten żydek kurski to obraca o 180% w TVP (10)
- 32 45
-
2022-10-29 11:31
a drugi w Wyborczej, wiec sie wyrownuje
ale obaj maja ubaw z Polaków napuszczanych na siebie jak pieski.
- 27 14
-
2022-10-29 11:37
ale który, ten z gazowni?
- 5 0
-
2022-10-29 14:03
hahaha ale ubaw z troli tuska
- 13 16
-
2022-10-29 16:08
(5)
Lewe interesy to widzieliśmy za rządów poprzedniej koalicji. Pamiętamy taśmy z sowy.
- 19 22
-
2022-10-29 19:59
I w nagrodę Morawieckiego wsadziliście na stołek premiera? (2)
- 20 7
-
2022-10-29 23:50
:)
Zaorane:)
- 8 3
-
2022-10-30 13:25
Jadł ośmiorniczki ale się nie cieszył
- 5 1
-
2022-10-30 05:54
A pamiętasz z tamtego czasu Pinokia ???
- 3 3
-
2022-10-30 10:32
Sowa? to michałki w porównaniu z dzisiejszymi wałkami
- 7 5
-
2022-10-30 10:31
narodowościowe aluzje powinny być kasowane
- 2 2
-
2022-10-29 10:35
W Polsce elektrowni atomowych budować się nie opłaca (2)
"Woda też wkrótce stanie się towarem spekulacyjnym, coraz częściej na świecie ujęciami wody zarządzają prywatne firmy i one decydują, dokąd woda popłynie."
Mamy w Polsce najmniej słodkowodnej wody na osobę spośród państw europejskich, a PiS chce budować elektrownie atomowe, mające ogromne zapotrzebowanie na słodką wodę!- 10 52
-
2022-10-29 10:43
Akurat każdą elektrownię można chłodzić wodą słoną
Kwestia doboru materiałów w kondensatorze
- 37 2
-
2022-10-29 21:36
To ty. Półgłówek. Ale za to jakie mniemanie masz o swojej wiedzy.
- 6 2
-
2022-10-29 10:41
Cały proces od początku był prowadzony pod AP1000 (3)
I nie jest to "teoria spiskowa", lecz obserwacje osoby związanej z tym procesem
- 22 4
-
2022-10-29 11:35
Chyba pod AP1666.
- 2 5
-
2022-10-29 11:42
...i trolla, jednocześnie. (1)
Tą drogą pozdrawiam wszystkich trollów :)
- 5 3
-
2022-10-29 11:52
Well, możesz mnie sobie nazywać jak chcesz
Wszystkie materiały studyjne były tworzone w oparciu o układ przestrzenny elektrowni Westinghouse'a. To samo dotyczyło wyprowadzenia mocy, zapotrzebowania na wodę chłodzącą. Nie jest też tajemnicą, że Westinghouse recenzował badania lokalizacyjne i pierwotne dokumenty opracowane przez DEJ uznał za bezużyteczne.
- 11 1
-
2022-10-29 11:40
Widzę Ciebie w głównej roli jako negocjatora ze stroną amerykańską i koreańską (2)
jesteś bardziej kompetentny niż rząd i jego kiepscy doradcy i eksperci. Brawo Ty!
- 20 2
-
2022-10-29 14:32
Od tego rządu to nawet sznurek do bielizny byłby bardziej kompetentny.
- 13 7
-
2022-10-31 01:28
jesteś bardziej kompetentny niż rząd
Wiele nie trzeba
- 1 0
-
2022-10-29 11:59
Bo to nie do końca chodzi o opłacalną ofertę.. (1)
Tylko o to czy nam udzielą później zgody na nuclear sharing czy nie, czy nam pozwolą produkować Javeliny w PL czy nie itp. Nie mówię, że to dobra decyzja, tylko o szerszym aspekcie sprawy. Koreańczycy się boją Putina i się mu podporządkują, a Amerykanie nie. Pomyśl o tym np. w kontekście późniejszych dostaw paliwa jądrowego. Strategiczne decyzje nie zawsze są tymi najbardziej opłacalnymi w danej chwili.
- 26 4
-
2022-10-29 13:27
Dlatego "strategicznie" pozwalamy i sami posłusznie niszczymy infrastrukturę opartą na własnym węglu ?
- 2 12
-
2022-10-29 12:29
Korea jest zbyt słaba politycznie
Potrzebujemy USA ze względu na Rosję.
W Niemczech będą silne głosy przeciw budowie, USA ma więcej możliwości nacisku na Niemcy niż Korea.
Westnghouse zaskarżył możliwość eksportu technologii jądrowej przez Koreę - my nie możemy czekać na rozstrzygnięcia sądowe.
Oczywiście oferta Korei jest dobra i dlatego jest rozważana jako dostawca trzeciej elektrowni, dla PAK.- 27 5
-
2022-10-29 13:21
(1)
Jeżeli nie będziemy za przeproszeniem w d**pe wchodzi amerykanom to kto nas obroni ???
- 12 3
-
2022-10-31 21:19
UE woli wchodzić rosji.
Celowo małą literą.
- 0 1
-
2022-10-29 14:02
Jak zawwzze znawca osd siedmiu bolesici co pojecia niema nawet jak młotek trzymac che sie wypowiadac o elekrtrowniach atomowych
mało tego on zan wszystkie szczeguły kontraktów i ustaleń międzynarodowych :)
- 6 2
-
2022-10-29 14:17
a ty skad spadles?
Czy wyprales ruskie onuce?
- 5 4
-
2022-10-29 14:42
(1)
Tańsi budowali autostrady i drogi expresowe. Elektrownie niech budują lepsi
- 8 2
-
2022-10-29 18:19
KHNP buduje w kosztach i o czasie
Nie da się tego powiedzieć o pozostałych oferentach
- 0 2
-
2022-10-29 16:06
Wow. Ekspert.
Po co zatrudniali całe rzesze ekspertów, firm doradczych, dziesiątki analiz oto skoro jest taki ekspert jak Ty? Wszystko wiesz, na pewno miałeś dostęp do dokumentacji przetargowej i brałeś udział w negocjacjach... Więc zapewne masz pełną wiedzę by w tych kilku zdaniach określić wszystkie szczegóły, parametry i wskaźniki... Szacunek. Naprawdę. No o na koniec ta mała wycieczka personalna wobec p. Sasina... Pełnia szczęścia. Zabrakło jeszcze tylko 8 gwiazdek...
- 6 9
-
2022-10-29 16:07
To jest decyzja polityczna (1)
Wybór strategicznego partnera na dziesiątki lat. USA to sojusznik Polski i im więcej usa ma interesów w Polsce tym jesteśmy bezpieczniejsi.
- 10 4
-
2022-10-30 00:01
Podstawowym interesem dla Amerykanów jest prowadzenie wojen przeciwko Rosji przez wysługiwanie się podporządkowanymi narodami i zajętymi terytoriami przeznaczonymi do tych wojen czyli wyznaczonymi na zniszczenie.
- 6 7
-
2022-10-29 17:14
Całe szczęście, że negocjuje Sasin a nie Kidawa - Błońska.
Czekalibyśmy, co natura by chciała...
- 10 13
-
2022-10-29 17:18
Ale, (1)
Koreańczycy są w komitywie z Rosją więc trzeba stawiać na Amerykę.A dlaczego ? a dlatego,że elektrownia może stać i stać, ale może też pierdyknąć po roku czy dwóch.Nie wymaga się niczego od was tylko myślenia !!
- 2 6
-
2022-10-29 23:24
Jezeli Korea Pd jest w komitywie z Rosja to Kim Un nic jej nie zrobi.
Z ta komitywa to nie bardzo wierze ale maja bardzo dobre relacje z Waszyngtonem.
- 4 3
-
2022-10-29 18:10
Ci sami
negocjowali co kiedyś F16 kupili, zamiast operacyjnie lepszego uropejskiego Saaba Gripena ( jemu nie trzeba odkurzać płyty lotniska przed startem i lądowaniem jak z amerykańskim, w Szwecji robią ćwiczenia co roku, lądują na zwykłych drogach, szybkie tankowanie, uzbrojenie i do przodu)
- 16 4
-
2022-10-29 21:40
Takie decyzje nigdy nie są wyłącznie podyktowane czystą ekonomią.
Naiwny jesteś jak dziecko skoro myślisz, że budowa elektrowni atomowych nie jest podyktowana względami politycznymi.- 4 0
-
2022-10-30 05:51
(1)
Naszkicowałeś bardzo mocną kreską problem. Myślisz, że "suweren" to zrozumie?
Polak bez lizania czyjejś pupy czuje się niespełniony przerzucił się więc z ruskiej na jankeską !!- 1 2
-
2022-10-31 21:58
Z tą pierwszą mieliśmy zawsze problemy
Przychodzili nie proszeni, wyjść nie chcieli. Naszych mordowali.
Co masz jeszcze mądrego do powiedzenia ?- 1 0
-
2022-10-30 07:59
W końcu
Kto zna temat
- 0 1
-
2022-10-30 08:14
Kolejny ruski trol który zna wszystko co wszystkie koszty bo usłyszał w TVN i tu papuguje ruską propagande
- 1 1
-
2022-10-30 09:12
Sławek lecz siè
- 0 0
-
2022-10-30 18:22
na geopolityce to sie nie znasz i na reaktorach jak widac tez, ale czego oczekiwac po uniwersytecie Tefałenu...
na geopolityce to sie nie znasz i na reaktorach jak widac tez, ale czego oczekiwac po uniwersytecie Tefałenu...
- 1 1
-
2022-10-29 00:37
Jestem realistą (4)
Nie dożyję uruchomienia pierwszej EJ w Polsce.
Prędzej zdążę zobaczyć u nas atomowe grzyby.- 35 24
-
2022-10-29 01:18
(3)
Nie wolno się zniechęcać. Trzeba patrzeć z optymizmem w przyszłość. Prawda, trochę to będzie kosztować, ale jaka korzyść z tego choćby dla elektromobilności! Wtedy niech się Elon ze swoim autkiem schowa - będziemy mieć naszą własną Izerę!
- 3 7
-
2022-10-29 02:09
Nie jedną a milion! Obiecuję
Pinokio
- 7 3
-
2022-10-29 02:10
Polska potengom w TVP
- 9 4
-
2022-10-29 08:49
Który to już twój wpis pod tym artykułem?
Nikt inny z pisowskiej farmy trolli nie chce tu pisać i robisz za wszystkich?
- 0 3
-
2022-10-29 00:43
Wygląda tak (9)
jakby wzięli cyrkiel, wbili ostry koniec w Warszawę, a ramieniem z ołówkiem zaznaczyli możliwie najdalej znajdujący się w granicach państwa punkt;)
- 31 22
-
2022-10-29 01:23
(1)
Bo najprostsze metody są często najlepsze - świadczy to bystrości i szerokiej perspektywie członków Rządu. A przy tym o oszczędności i dbałości o finanse państwa.
- 6 10
-
2022-10-29 08:50
PiS i dbałość o finanse, hehe, dobre sobie.
- 10 5
-
2022-10-29 09:12
mnie nikt o zdanie nie pytał (5)
Ja nie chcę mieć takiego sąsiada. Historia pokazuje, że to wcale nie jest bezpieczne i to nie tylko mówię o Czarnobylu bo sytuacji groźnych było więcej na świecie, łącznie z USA. A w Ukrainie to już 2 raz- putler ma gdzieś wszystkich i kaze nawet ostrzeliwać E J. Jak chcą taką elektrownię to niech sobie ją pod warszawą postawią a nie mi pod domem. Mówię stanowcze NIE.
- 12 10
-
2022-10-29 10:15
Przyłączam się (1)
Nie dla atomówki w rejonie Trójmiasta!!!!!!
- 13 13
-
2022-10-29 11:41
Tak dla atomówki.
- 9 9
-
2022-10-29 10:47
Błaut, nie kompronituj się
- 1 1
-
2022-10-29 11:41
Ja mówię 36xTak.
- 4 7
-
2022-10-29 13:08
Chyba oni właśnie nie chcą mieć elektrowni pod swoim nosem. Tylko czemu? Skoro to takie cudo.
- 7 3
-
2022-10-30 11:19
I jeszcze szukali terenów gdzie jest mało ludzi, tak żeby można było przepchnąć inwestycję bez większych protestów. Na biednych
- 3 0
-
2022-10-29 01:41
Z tymi samymi Amerykanami z usa ? Które chciały dłubać u nas gaz łupkowy ? (5)
Amerykanie, to Indianie i Inuici obu Ameryk.
- 22 23
-
2022-10-29 01:50
(4)
Ale to dobrze, że do tego nie doszło, bo było wiele zastrzeżeń związanych ze szczelinowaniem, zgłaszanych m.in. przez rolników, jeszcze za Ministra Szyszki. Więc Rząd postąpił racjonalnie i w interesie obywateli, a nie jakichś podejrzanych grup interesu. Brawo Rząd!
- 5 5
-
2022-10-29 02:08
Szyszko dobry chłop dbał o drzewa (3)
PiSowiec z działkami
- 7 2
-
2022-10-29 02:14
(1)
No więc właśnie! Dbał też o ptaki do polowań, nad czym rozwodziły się gazety, ale te lewackie wszystko poprzekręcały. Więc tym bardziej Narodu swego nie dał by skrzywdzić.
- 5 2
-
2022-10-29 13:50
Na szczęście Szyszko jest już w Krainie Wiecznych Łowów
- 0 1
-
2022-10-29 09:12
Szczególnie te co mają szyszki.
- 2 0
-
2022-10-29 04:25
(4)
plan dobry,tylko takie male tylko, palac Saski, CPK szmal tak zwane pieniadze?, z unii 55%?.oj ludu krwawiacy!.
- 32 20
-
2022-10-29 07:29
z Unii już nie, bo przecież zaraz z niej wychodzimy. PIS nam da oczywiście (taki smutny żarcik) (3)
- 7 8
-
2022-10-29 07:39
pytajnik postawilem, booo, Polout-rozbrat z Unia.
- 3 6
-
2022-10-29 13:48
Unia upada bo zbratala sie z ruskimi, oba te twory upadną. (1)
- 4 3
-
2022-11-01 18:44
Sasin dopiero po korei powiedzial ze prad bedzie nasz w 2053roku (dwa tysiace piecdziesiatym trzecim roku).
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.