- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (33 opinie)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (72 opinie)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (147 opinii)
- 4 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 5 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (171 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Energa zapowiada koniec problemów z fakturami
Zakończenie problemów z fakturami za prąd, na które klienci czekali nawet od 2014 roku zapowiedzieli w poniedziałek w Gdańsku szefowie Grupy Energa.
Powodem tych nieprawidłowości był system informatyczny, na który spółka wydała dziesiątki milionów złotych, a który nie dość, że błędnie fakturował, to na dodatek nie miał modułu windykacji.
- Jeszcze w marcu tego roku około 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Grupy Energa.
Czytaj też: Tysiące klientów z wysokimi rachunkami za prąd
Na zaległe faktury czeka jeszcze około 2 tysięcy odbiorców prądu. Rachunki mają otrzymać w sierpniu. Pisma informacyjne do klientów zostały już wysłane. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, płatności można będzie rozłożyć na raty.
Prezes Energi zapowiedział powołanie rzecznika klienta, który w razie jakichkolwiek problemów ma prowadzić sprawę od początku do końca. Jeszcze w tym roku ma się też pojawić specjalny program dla seniorów.
- Wyszliśmy na prostą i pozbyliśmy się wszystkich zaległości. Zwracamy się bliżej klienta. Do końca roku wprowadzimy dwa produkty: specjalny program dla seniorów oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną oraz program edukacyjny, dzięki któremu nasi klienci będą mogli dowiedzieć się nie tylko, jak kupować energię elektryczną, ale też jak wystrzegać się nieuczciwych firm - zapowiada Jarosław Dybowski, prezes zarządu Energa Obrót.
Miejsca
Opinie (256) ponad 10 zablokowanych
-
2017-08-02 01:00
Gostek J. Dybowski sobie kpi z ludzi!
Energa jest faworytem wśród złodziejskich firm energetycznych. Ma najwyższe stawki za prąd. Obsługa w BOK to zupełna kpina. Tam chyba obsługują studenci na praktykach!
- 5 0
-
2017-08-01 13:30
Faktury a koszta. (2)
Ja ostatnio miałem ciekawą przygodę z Energą, otóż rachunki przychodzą co 2 miesiące. I kwoty z ostatnich 3 faktur (czyli okres pół roku): 200 zł / 310 zł / 800 zł .
Prawie mini zawał dostałem jak zobaczyłem ostatnią fakturę, na bank byłem pewien, że jakieś problemy po ich stronie lub z licznikiem musiały być, bo po przeanalizowaniu okresu, nie było zwiększonego zużycia niż w pozostałych miesiącach, gdzie kwoty były jak widać o wiele niższe.
Zacząłem "studiować" fakturę i okazało się, że te kwoty 200 oraz 310 zł to były podane kwoty nie z odczytu liczników lecz z SZACUNKOWYCH (nie było mnie w domu kiedy chodziła osoba) a sam nie dzwoniłem podawać liczników.
Są 4 metody na odczyt z liczników: szacunkowy, fizyczny (przez pana który chodzi), my możemy zadzwonić i podać stan liczników oraz zdalny.
Okazało się że jak nazwa wskazuje szacunkowe, czyli korzystają z jakiegoś chyba wzoru albo zaniżają strasznie rachunek a potem jak jest odczyt rzeczywisty, powstają takie perłki.
Jestem ciekaw jaka faktura by była jakbym dopiero pod koniec roku przyjął na odczyt fizyczny liczników :D Płaciłbym nieświadomie te 300 zł a potem z ponad tysiąc do zapłaty (jak nie dwa :D).
Wiem, że Ameryki tym nie odkryłem, ale myślę, że będą ludzie którzy o tym nie wiedzą i może dzięki temu jak to przeczytają będą mieli tego świadomość. :)- 9 0
-
2017-08-01 21:09
Tak, jak wiem od znajomej, która pracowała w Enerdze to używa się tam skryptu do obliczania szacunkowego odczytu (1)
na podstawie twojego zużycia z kilku ostatnich miesięcy. Najlepszy i najpewniejszy jest odczyt zdalny, wtedy ci ściąga do bazy stan licznika codziennie i trudno jest o błąd, bo dokładnie widać ile zużyłeś każdego dnia. Ja po tym jak znajoma mi powiedziała jak to wygląda przeszedłem na odczyt zdalny i nie miałem żadnych problemów z fakturami w ciągu tych ostatnich 2 lat, a wcześniej się zdarzało.
- 0 0
-
2017-08-01 23:30
Ciekawe
Ciekawie brzmi. Jednak nie wiem czy moj licznik jest przystosowany do zdalnego odczytu. Ale bede musial sie ta kwestia zainteresowac.
- 0 0
-
2017-08-01 23:00
nie mam takich problemow :)
place co miesiąc określona kwotę która jest odpowiednikiem 55 % wartości zużytego prądu (wraz z przyległościami ) i zawsze dostaje fakturę z wpisem : NADPŁATA !
- 0 0
-
2017-08-01 22:51
Niech Energa nie jest tak święta. Też miałem historie z fakturami po wymianie licznika. Nakręcali tak aby wyłudzić ode mnie nienależne im pieniądze. Przez moją dociekliwość i składane wyjaśnienia spasowali i stwierdzili, że moje odwołania są zasadne. Przysłali w końcu fakturę korekcyjną z czego byłem zadowolony. Za usiłowanie wyłudzenia pieniędzy nawet nie przeprosili. Taka to solidna firma. Garną do siebie a może się uda. Przypuszczam, że wiele osób odpuszcza a Energa z tego tytułu posiada nienależne zyski.
- 5 0
-
2017-08-01 22:40
Umowa handlowa
Dla mnie ta firma przez umowy handlowe które wciskała klientom nie informując ich o kosztach zawsze będzie złodziejską firmą.
- 3 0
-
2017-08-01 16:39
Im więcej pisowców rządzi państwową spółką tym większy syf i wypłukanie kasy. (1)
- 5 2
-
2017-08-01 22:32
Ten gnój zarobiła po
- 1 1
-
2017-08-01 22:32
A co tu obiecywać po odsunięte od władzy to może się skończy naciaganie i okradanie
- 2 1
-
2017-08-01 08:00
To było straszne (1)
Nie dostawałam faktur od dwóch lat. Pomimo mojej wielokrotnej interwencji ustnej i pisemne. Gdy zagroziłam, że nie zapłacę jeśli przyjdzie rachunek zbiorowy, to dostałam go. Suma 2200 zł rozłożona na pół roku. I rachunki bieżące do zapłaty. Jedynie zgodzili się nie naliczać odsetek jeśli spóźnię się z zapłatą.
- 9 0
-
2017-08-01 22:31
U mnie tak samo rachunek 2300zł odsetki teź liczą .Raty 180 dni.Napisałam reklamację że niestać mnie na tak wysokie raty. Odpisali że mogę płacić codziennie albo raz miesiącu. IDĄ MI NA RĘKE
- 0 0
-
2017-08-01 22:21
Tylko dobrze gadają.Praktyka jest inna dogodne raty.To tylko kpinaMucha .
- 3 0
-
2017-08-01 07:34
Bu ha ha ha (6)
Takie rzeczy tylko w państwowej firmie. 3 lata na naprawę nowego zintegrowanego systemu obsługi klienta to komedia. W NORMALNEJ firmie leciałyby głowy a zarząd stawałby na rzęsach by niedogodność usunąć.
Tak naprawdę Energa ma nadal Klientów tylko dlatego że konkurencja na tym rynku jest fikcją.- 40 0
-
2017-08-01 11:37
Operator a Obrot (1)
Z Energa Obrot mozna zrezygnowac, co tez na szczescie uczynilem. Na Energa Operator jestesmy w naszym rejonie skazani. W zeszlym miesiacu mialem ponad 800zl nadplaty, dzisiaj 3 kola niedoplaty (jedno gospodarstwo domowe). Faktura ta zawiera historyczne faktury, ktorych nigdy nie otrzymalem. Wszystkie faktury Energa Operator mozna przejrzec w eBOKu Energa Obrot, co wg konsultantow jest niemozliwe, gdyz eBOK sluzy tylko dla Energii Obrot - w praktyce jest jednak inaczej. Niewyobrazalnie balaganiarska firma. Chce zrezygnowac z uslug tej firmy calkowicie - tyle ze nie moge w realiach monopolu i pozornego wyboru.
- 2 0
-
2017-08-01 22:21
Tez chcialem zerwac wszelkie kontakty z ta firma ale prawo to uniemozliwia. Moge zmienic SPRZEDAWCE ale nie DOSTAWCE. Dostawca w moim miejscu zamieszkania zawsze bedzie Energa. Prawo powinno byc tak skonstruowane, ze klient powinien kontaktowac sie tylko ze sprzedawca i tylko jemu placic. Co mnie obchodzi czyje sa instalacje, elektrownie i skad biora wegiel do produkcji? Na razie jest to monopol i mozemy sobie co najwyzej nóżką potupac. W enerdze maja nas w dpuach i przy obecnych rozwiazaniach prawnych beda nas mieli coraz glebiej.
- 0 0
-
2017-08-01 09:10
No przeciez poleciała głowa.. (2)
samego Prezesa, Teraz ten z dobrej zmiany (czyli wójt z Pcimia) zrobił porządek i wyszli na prostą.... ;_))
- 2 1
-
2017-08-01 15:43
Rzecz w tym (1)
że to nie ma nic wspólnego z dobrą zmianą. Wymiana systemu testy funkcjonalne testy odbioru miały miejsce jakieś 3-4 lata temu. Kto podpisał protokoły odbioru poświadczające pozytywny wynik testów i zgodność wykonania z zamówioną specyfikacją?... Ups.. Dokumenty pewnie się zawieruszyły....
- 1 0
-
2017-08-01 20:55
Nie 3-4 lata temu, a w 2015 roku, akurat gdy zaczynałem swój niezbyt długi epizod w tej firmie.
I doskonale to pamiętam... Brawo, że tylko tyle czasu im to zajęło, bo tych systemów było wiele - stare, nowe, licencyjne i autorskie programy informatyków Energi, czasem już w firmie niepracujących. Dla mnie, osoby trochę bardziej obytej w temacie niż przeciętny użytkownik komputera, ale też nie będącym takim specjalistą jak zawodowi informatycy było jasne od samego początku, że to będzie niemal niewykonalne, żeby wszystko weszło w nowy system bez poważnych problemów.
- 0 0
-
2017-08-01 08:30
Przez dwa lata nic sie nie dzialo bo pilnowali stołków
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.