• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Energa zapowiada koniec problemów z fakturami

DŁ/KFP
1 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania. Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania.

Zakończenie problemów z fakturami za prąd, na które klienci czekali nawet od 2014 roku zapowiedzieli w poniedziałek w Gdańsku szefowie Grupy Energa.



Czy dotyczyły cię opóźnienia związane z fakturami firmy Energa?

Część odbiorców prądu nie otrzymywała rachunków od kilkunastu miesięcy. Niektórzy czekali na nie od 2014 roku. Do jednych faktury nie docierały, u innych znajdowały się po pół roku, a kwoty na nich widniejące wydawały się dosyć przypadkowe. Nierzadko przekraczały one miesięczne dochody klientów energetycznego potentata.

Powodem tych nieprawidłowości był system informatyczny, na który spółka wydała dziesiątki milionów złotych, a który nie dość, że błędnie fakturował, to na dodatek nie miał modułu windykacji.

- Jeszcze w marcu tego roku około 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Grupy Energa.
Czytaj też: Tysiące klientów z wysokimi rachunkami za prąd

Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek. Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek.
Na zaległe faktury czeka jeszcze około 2 tysięcy odbiorców prądu. Rachunki mają otrzymać w sierpniu. Pisma informacyjne do klientów zostały już wysłane. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, płatności można będzie rozłożyć na raty.

Prezes Energi zapowiedział powołanie rzecznika klienta, który w razie jakichkolwiek problemów ma prowadzić sprawę od początku do końca. Jeszcze w tym roku ma się też pojawić specjalny program dla seniorów.

- Wyszliśmy na prostą i pozbyliśmy się wszystkich zaległości. Zwracamy się bliżej klienta. Do końca roku wprowadzimy dwa produkty: specjalny program dla seniorów oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną oraz program edukacyjny, dzięki któremu nasi klienci będą mogli dowiedzieć się nie tylko, jak kupować energię elektryczną, ale też jak wystrzegać się nieuczciwych firm - zapowiada Jarosław Dybowski, prezes zarządu Energa Obrót.
DŁ/KFP

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Zobacz także

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • Procedura dobrej zmiany (3)

    Faktury docierają, na raty rozkładają, ale za ich nieudolność każą sobie odsetki płacić. To jest dobra zmiana: wprowadzić chaos bo jest się nie udolnym. Później coś na sznurki naprawić, odtrąbić sukces, a ciemny lud zapłaci. Nie ma konkurencji to jesteśmy pany.

    • 15 4

    • Ale przecież tak zawsze było... ;-). Tu raczej do pisu trzeba mieć pretensje ze nic nie robi w tym kierunku

      • 0 2

    • Problemy mają co najmniej od 2012, czyli trochę wcześniej...

      • 2 0

    • ..."Wyszli na prostą".....ciekawe czy klienci,którzy dostali astronomiczne i absurdalne rachunki tez wyjdą na prostą.....

      • 4 0

  • ta dirma to syf kierowany przez ludzi z nadania co sie na tym nie znaja (3)

    • 86 5

    • PiSowcy znaja sie na wszystkim ,,, nie pisz bzdur ;) (2)

      • 10 1

      • Bo przecież wystarczy nie kraść (1)

        • 1 1

        • Niestety syf tam jest od dawna. Ani pis ani po tego nie zmienią

          • 5 0

  • "zwracamy się bliżej klienta"

    a to nie przypadkiem wasz obowiązek trzymania porządku w papierach ? Wielka mi łaska

    • 18 1

  • Firma pod światłym zarządem PiS (1)

    Nawet z fakturami nie potrafi sobie poradzic

    • 16 15

    • Lepiej pomyśl

      To niestety pozostałość po platformie !!!!

      • 11 7

  • Sprzedać Niemcom. (1)

    I będzie porządek. Unia Europejska na pewno nie będzie miała nic przeciwko.

    • 10 9

    • sam się sprzedaj Niemcom

      • 3 2

  • "Niektórzy czekali na nie od 2014 roku."

    Czy się mylę, czy to oznacza, że dla tych osób część zobowiązań przekraczając 3 lata jest już przedawniona?

    • 13 1

  • Sam podaję odczyt co miesiąc, żadnych problemów.

    • 3 4

  • K... Laskawcy

    • 15 0

  • Coś pod tym artykułem się dzieje z komentarzami, albo u mnie tylko szwankuje..

    • 2 0

  • Ktos powinien Energe pociagnac do odpowiedzialnosci za zaistniala sytuacje!!!

    Jestem ciekawa czy Energa odpowie wobec swoich klientow za caly ten balagan. Uwazam ze taki stosunek do klienta jest po prostu niedopuszczalny. Ktos powinien wyciagnac konsekwencje wobec tej firmy za narazanie ludzi na ogromny stres i strate czasu na zalatwianie, wyjasnianie itp.

    • 45 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane