stat

Esotiq & Henderson wyrusza do Rosji i Kazachstanu

Gdańsk marka Esotiq & Henderson postawiła na współpracę ze znanymi nazwiskami, czyli projektantką mody Evą Minge i topmodelką Joanną Krupą. Firma głównie kojarzona jest z bielizną dla kobiet.
Gdańsk marka Esotiq & Henderson postawiła na współpracę ze znanymi nazwiskami, czyli projektantką mody Evą Minge i topmodelką Joanną Krupą. Firma głównie kojarzona jest z bielizną dla kobiet. fot. Piotr Pędziszewski/Trojmiasto.pl

Gdańska firma odzieżowa Esotiq & Henderson otworzyła sklepy na Ukrainie, Białorusi i w Mołdawii, a teraz zapowiada ekspansję na rynek Rosji i Kazachstanu. Spółka podsumowała wyniki i podała, że w drugim kwartale wypracował 3,7 mln zł zysku i planuje wypłatę dywidendy.



Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. Spółka powstała w 2010 roku, po przejęciu od spółki LPP SA działalności w segmencie rynku bieliźniarskiego i z tej działalności jest najbardziej znana. Obecnie jest spółką giełdową. Dziś tworzy sieć 262 salonów własnych i franczyzowych i ma plany dalszej ekspansji. W Polsce w najbliższym czasie ma powstać 20 salonów, w Niemczech 5, a na Wschodnim rynku aż 13. Marka wybiera się też na podbój nowych rynków. W połowie listopada otworzy się pierwszy sklep franczyzowy w Rosji w Nowosybirsku, a w pierwszej połowie roku w Kazachstanie.

Wzrost w sieci



Przyszłością Grupy jest także rynek e-commerce, czyli sprzedaż za pośrednictwem internetu.

- Zależy nam także, by Internet miał coraz większy udział w przychodach. Dlatego stale inwestujemy w ten kanał sprzedaży oraz omnichannel [wiele kanałów sprzedaży - od red.] - mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.
Przychody ze sklepów internetowych w II kwartale 2018 wzrosły do 2 mln zł z 1,1 mln zł rok wcześniej (ok. 80 proc. rok do roku). Spółka dostarcza towary do całej Unii Europejskiej, a jej platforma Esotiq.com dostępna jest w 12 wersjach językowych. Oprócz własnych e-sklepów, produkty spółki są dostępne także na multibrandowych platformach internetowych. W Polsce sprzedaż internetową bardzo mocno wspiera udane wdrożenie omnichannel, który zakłada przenikanie kanałów sprzedaży od internetu po mobile, przez kluby klienta i karty lojalnościowe.

Będzie dywidenda



Jednostkowe przychody Esotiq & Henderson w II kwartale 2018 wyniosły 38,5 mln zł, rosnąc o 2 proc. rok do roku. Zysk netto wyniósł 3,7 mln zł, rosnąc o ok. 26 proc. rok do roku.

- Kondycja finansowa Grupy jest mocna. Z tego względu zdecydowaliśmy się pierwszy raz wypłacić dywidendę w kwocie 1 zł na akcję. Dodatkowo, planujemy kontynuować skup akcji oraz inwestycje w rozwój Grupy. Ze względu na nacisk na rozwój w oparciu o model franczyzowy, możemy pozwolić sobie zarówno na wzrost, jak i na podzielenie się zyskiem z naszymi akcjonariuszami - dodaje Krzysztof Jakubowski, wiceprezes zarządu.

Obecnie spółka tworzy grupę modową w oparciu o marki własne. Ofertę salonów Esotiq uzupełniają: bielizna damska marki Sexy You o charakterze erotycznym oraz linie kosmetyków Esotiq Formula i Esotiq Natural.  W 2014 roku Esotiq & Henderson zakupił 100 proc. udziałów niemieckiej spółki, która działa obecnie pod nazwą Esotiq Germany GMBH. Od 2012 roku gdańska firma jest też większościowym udziałowcem spółki Eva Minge Design. Twarzą marki Esotiq jest topmodelka Joanna Krupa.

Trójmiejska branża odzieżowa



Największą w Trójmieście tzw. sieciówką z branży odzieżowej jest gdańska firma LPP, która ma w portfolio kilka marek - Reserved, Cropp, Sinsay, House i Mohito. Na rynku dobrze sobie radzi też firma odzieżowa Etos, która tworzy markę Diverse. Prężnie rozwija się też firma Taranko z odzieżą dla eleganckich kobiet. Dla pań szyje też MOODO. Marka ta zadebiutowała na polskim rynku dziesięć lat temu, obecnie posiada 130 salonów w całym kraju.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (39)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane