• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fabryka Northvolt. Gdańsk hubem logistycznym branży ogniw elektrycznych

Robert Kiewlicz
8 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Budowa fabryki Northvolt w Gdańsku

Rozpoczęła się budowa fabryki baterii Northvolt Systems Dwa. Inwestycja ulokowana jest w GdańskuMapka, na terenie Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego, na zapleczu gdańskiego portu. Nowa fabryka to nie tylko wysoko wyspecjalizowane miejsca pracy. Ma ona być hubem, z którego systemy bateryjne wysyłane będą do Stanów Zjednoczonych i Azji. Rozpoczęcie produkcji jest przewidywane na 2022 r.



Największa fabryka systemów magazynowania energii w Europie



- Budowa Northvolt Systems Dwa jest ważną inwestycją w rejonie, co prowadzi do znaczącej liczby nowych bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy. Fabryka, razem z centrum badawczo-rozwojowym, sprawi, że region ten stanie się kluczowym ośrodkiem produkcji systemów bateryjnych w Europie - powiedział Robert Chryc-Gawrychowski, prezes zarządu Northvolt Poland.

Gdańsk zostanie hubem logistycznym firmy Northvolt



- Zakładając Northvolt w 2016 r., skupiliśmy się przede wszystkim na innowacji. Chcieliśmy być czołowym graczem, który razem z całą Europą umożliwi nam uwolnienie się od paliw kopalnych - mówi Peter Carlsson, prezes firmy Northvolt. - Pierwsza nasza fabryka powstała w Szwecji, a jej produkcja rozpocznie się jeszcze w 2021 r. Jej produkty będą transportowane wodą ze Szwecji do Gdańska. Tutaj będą z nich tworzone ogniwa do magazynowania energii. Systemy ogniw budowane w Gdańsku będą następnie rozsyłane na cały świat - do Stanów Zjednoczonych czy na rynki azjatyckie. Będziemy wykorzystywać geograficzne położenie Gdańska jako hubu logistycznego.
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku

Fabryka i centrum badawczo-rozwojowe w Gdańsku



Fabryka o powierzchni 50 tys. m kw. stanowi inwestycję o wartości ok. 200 mln dolarów i stworzy ponad 500 bezpośrednich miejsc pracy w regionie. Projekt zostanie zrealizowany w dwóch etapach. Początkowa moc będzie wynosiła 5 GWh, a rozpoczęcie produkcji jest przewidywane na 2022 r. W drugim etapie projektu fabryka rozszerzy moc do 12 GWh. W Gdańsku Northvolt utworzy także nowe centrum doskonałości inżynieryjnej i badawczo-rozwojowej w połączeniu z nową fabryką, aby wykorzystać możliwości w ramach powstającego łańcucha wartości.

  • Northvolt Systems to firma będąca częścią Northvolt, która produkuje rozwiązania dla systemów bateryjnych, aby umożliwić mniejszą zależność od paliw kopalnych w warunkach sieciowych i przemysłowych.
  • Northvolt Systems to firma będąca częścią Northvolt, która produkuje rozwiązania dla systemów bateryjnych, aby umożliwić mniejszą zależność od paliw kopalnych w warunkach sieciowych i przemysłowych.
  • Northvolt Systems to firma będąca częścią Northvolt, która produkuje rozwiązania dla systemów bateryjnych, aby umożliwić mniejszą zależność od paliw kopalnych w warunkach sieciowych i przemysłowych.
  • Northvolt Ett w Szwecji.
  • Northvolt Systems Dwa w Gdańsku.

Oprócz ceremonii inauguracji budowy nowego zakładu Northvolt podpisał dzisiaj umowy współpracy z Politechniką Gdańską i Politechniką Poznańską w celu zwiększenia zakresu współpracy w sektorze edukacji i nauki w Polsce. Wśród ambicji nowego partnerstwa jest wspieranie projektów badawczo-rozwojowych związanych z bateriami, programów doktoranckich i innych możliwości w związku z powstającym łańcuchem wartości baterii w regionie.

Europejski dostawca ogniw bateryjnych



Northvolt jest europejskim dostawcą wydajnych ogniw i systemów bateryjnych wysokiej jakości. Założona w 2016 r., aby wesprzeć ukierunkowanie Europy w stronę zdekarbonizowanej przyszłości, firma poczyniła szybki progres w swojej misji stworzenia najbardziej ekonomicznej baterii litowo-jonowej na świecie z minimalnym śladem CO2. Aktualnie pracuje tu ponad 2,3 tys. osób ze 100 różnych narodowości.

Nowa fabryka wiceprezesa Tesli



Do tej pory Northvolt pozyskał kontrakty o wartości ponad 27 mld dolarów od kluczowych klientów, wśród których znajdują się BMW, Fluence, Scania, Volkswagen, Volvo Cars i Polestar, aby wdrożyć swój plan, który zakłada także stworzenie możliwości recyklingowych, aby 50 proc. całościowego zapotrzebowania na surowce do 2030 r. mogło być pozyskiwane z baterii oddanych do recyklingu.

Miejsca

Opinie (178) ponad 10 zablokowanych

  • Jeżeli to taki intratny interes, (3)

    to dlaczego ta szwedzka firma nie rozwija mocy przerobowych w Szwecji.

    • 27 4

    • Dlatego ze my w łańcuchu wartości baterii w regionie będziemy tym producentem tych baterii (1)

      , Northvolt Szwecja tylko dostarczycielem czesci a więc my musimy utylizowac.

      • 7 0

      • to żadna produkcja, tylko montownia

        • 1 1

    • Bo w Szwecji nie jest juz taki intratny. Tania siła robocza. Mowi to ci cos?

      • 4 1

  • Panie autorze tego artykułu (2)

    czy Pan może mi to zdanie przetłumaczyć na język polski:
    Wśród ambicji nowego partnerstwa jest wspieranie projektów badawczo-rozwojowych związanych z bateriami, programów doktoranckich i innych możliwości w związku z powstającym łańcuchem wartości baterii w regionie.
    Przede wszystkim interesuje mnie ten kluczowy zwrot: łańcuch wartości baterii w regionie.

    • 24 2

    • Ha ha

      Dobre pytanie zadałeś. Ciekawe czy Pan redaktor odpowie no i kiedy ??

      • 3 1

    • to proste

      łańcuch wartosci jest kluczową funkcjonalnoscią ekologii konceptu, zwlaszcza optymalnych, spersonalizowanych projektów typu smart.

      • 8 0

  • brudną produkcję przenoszą do nas

    • 24 7

  • Prawie identyczne zdjecie widzialem tu kupe lat temu , Horała , Arciszewska , Jaworski itp stali tez tak z tymi szpadlami (16)

    i ogłaszali całemu światu rozpoczęcie budowy OPATu . Do dzis nie zbudowano ani metra tej drogi , mam nadzieje ze ta inwestycja pójdzie duzo lepiej...

    • 98 14

    • To i tak nic

      Adamowicz z PO 17 razy tunel otwierał, przed każdymi wyborami...

      • 14 29

    • Na szczęście z tą inwestycją nic wspólnego nie mają złodzieje i nieudacznicy z PiS (5)

      Więc jest duża szansa że skończy lepiej od fabryki aut elektrycznych czy zardzewiałej stopki promu w Szczecinie

      • 34 12

      • Albo postawiliby jak elektrownię w Ostrołęce za dwa miliardy, żeby za dwa kolejne zburzyć. Nic się nie stało, Polacy ... (4)

        • 6 1

        • bo poprzednie ekipy tak podpisaly umowy klimatyczne (3)

          ze nijak nie szlo dopiac business plan.
          Zostalo wyburzyc...

          • 0 4

          • jasne.... kto ci wierzy ? (2)

            • 1 0

            • nie

              musi...

              • 0 0

            • każdy wierzy w to co chce.

              na tym polega wiara i wyznanie.

              • 0 1

    • sądzisz, że budowa drogi publicznej ze środków publicznych

      to to samo co fabryka produktów, na które jest ogromne światowe zapotrzebowanie od bogatego zagranicznego korpo? I jeszcze cie plusują hurtowo...

      • 6 3

    • a mnie się nasuwa skojarzenie z odblaskowymi kamizelkami ekipy ciągającej samoloty po gdańskim lotnisku (5)

      Do dzisiaj wierzyciele OLT nie dostali kasy a tym bardziej wierzyciele właściciela OLT, Amber Gold.
      Ale co se Adamowicz w kasku pohasał, to jego... Parę innych konotacji by się znalazło do wytknięcia, jakeś taki "moja - twoja"...
      Niewątpliwie, byle kto tam nie pracował a bez wiedzy zarządców lotniska też się to nie odbywało.

      Co do estakady, ekipa politycznych celebrytów, która tak cię drażni, nie miałaby pretekstu do tej szopki, gdyby nie szybki podpis obercelebryty, Tuska:
      "Opat w Gdyni. Ta budowa nie może zostać ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020. Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
      Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane"

      Porty to mamy w Hamburgu?

      • 8 10

      • Misiu drogi, przecież komisja byle Jakiego z Wannową i carycą Suskim nic na nich nie znalazła mimo wydanych milionów. (4)

        • 6 4

        • jak to Jaruzel powiedział: "Co nie zabronione, to jest dozwolone"

          Paragrafów i dowodów się nie znalazło i ludziska darowiznę zrobili?
          I, na dodatek, więcej niż im wolno, to podatek powinni zapłacić?
          I uważasz, że wszystko jest z kosher i "z literą prawa"?

          Zupełnie mnie to nie dziwi, bo to Trójmiasto i tu wypada się fotografować z gangsterami czy nawet filmy kręcić... Nawet jak jednego się zabija w obecności obecnej gwiazdy kręgów gospodarczych, to przecież nikt nic nie widział i nic nie udowodniono...

          • 2 5

        • a co to ma do rzeczy? (2)

          z byle kim pokazywać się nie należy...
          To przedszkole sprawowania urzędu...

          • 3 2

          • Ale zdjęcia Sołtysowej i Pinokia z Olgierdem są już OK? (1)

            • 3 2

            • a kto to

              mowi?

              • 1 2

    • i Szczurek z łopatą na budowie garażu

      przy biurowcu kolegi...

      • 5 4

    • Tak sądzisz? To mało wiesz.

      • 2 2

  • Czekam na ten dzień, (1)

    kiedy na półwyspie helskim będą utylizowane tankowce i statki pasażerskie z całego świata.

    • 14 4

    • nie ten klimat

      Za zimno...

      • 0 0

  • będzie czym palić

    w nowej spalarni.

    • 7 4

  • tu nas*amy

    tam sprzedamy.

    • 11 4

  • Dulkiewicz bez ochrony?? Nie może to być!! To się musiało coś stać!! Miliiiicja.... (2)

    • 16 6

    • Choć to bardzo ryzykowna hipoteza ale może poszła po rozum do głowy? (1)

      • 6 1

      • Z głową przesadziłeś

        • 4 1

  • Czy nam się podoba czy nie to jest przyszłościowa

    gałąź gospodarki.

    • 4 6

  • Fabryka za 200 mln, czy do aut za 200 mln??

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane