• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fabryka Northvolt. Gdańsk hubem logistycznym branży ogniw elektrycznych

Robert Kiewlicz
8 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Budowa fabryki Northvolt w Gdańsku

Rozpoczęła się budowa fabryki baterii Northvolt Systems Dwa. Inwestycja ulokowana jest w GdańskuMapka, na terenie Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego, na zapleczu gdańskiego portu. Nowa fabryka to nie tylko wysoko wyspecjalizowane miejsca pracy. Ma ona być hubem, z którego systemy bateryjne wysyłane będą do Stanów Zjednoczonych i Azji. Rozpoczęcie produkcji jest przewidywane na 2022 r.



Największa fabryka systemów magazynowania energii w Europie



- Budowa Northvolt Systems Dwa jest ważną inwestycją w rejonie, co prowadzi do znaczącej liczby nowych bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy. Fabryka, razem z centrum badawczo-rozwojowym, sprawi, że region ten stanie się kluczowym ośrodkiem produkcji systemów bateryjnych w Europie - powiedział Robert Chryc-Gawrychowski, prezes zarządu Northvolt Poland.

Gdańsk zostanie hubem logistycznym firmy Northvolt



- Zakładając Northvolt w 2016 r., skupiliśmy się przede wszystkim na innowacji. Chcieliśmy być czołowym graczem, który razem z całą Europą umożliwi nam uwolnienie się od paliw kopalnych - mówi Peter Carlsson, prezes firmy Northvolt. - Pierwsza nasza fabryka powstała w Szwecji, a jej produkcja rozpocznie się jeszcze w 2021 r. Jej produkty będą transportowane wodą ze Szwecji do Gdańska. Tutaj będą z nich tworzone ogniwa do magazynowania energii. Systemy ogniw budowane w Gdańsku będą następnie rozsyłane na cały świat - do Stanów Zjednoczonych czy na rynki azjatyckie. Będziemy wykorzystywać geograficzne położenie Gdańska jako hubu logistycznego.
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku
  • Inauguracja budowy fabryki Northvolt w Gdańsku

Fabryka i centrum badawczo-rozwojowe w Gdańsku



Fabryka o powierzchni 50 tys. m kw. stanowi inwestycję o wartości ok. 200 mln dolarów i stworzy ponad 500 bezpośrednich miejsc pracy w regionie. Projekt zostanie zrealizowany w dwóch etapach. Początkowa moc będzie wynosiła 5 GWh, a rozpoczęcie produkcji jest przewidywane na 2022 r. W drugim etapie projektu fabryka rozszerzy moc do 12 GWh. W Gdańsku Northvolt utworzy także nowe centrum doskonałości inżynieryjnej i badawczo-rozwojowej w połączeniu z nową fabryką, aby wykorzystać możliwości w ramach powstającego łańcucha wartości.

  • Northvolt Systems to firma będąca częścią Northvolt, która produkuje rozwiązania dla systemów bateryjnych, aby umożliwić mniejszą zależność od paliw kopalnych w warunkach sieciowych i przemysłowych.
  • Northvolt Systems to firma będąca częścią Northvolt, która produkuje rozwiązania dla systemów bateryjnych, aby umożliwić mniejszą zależność od paliw kopalnych w warunkach sieciowych i przemysłowych.
  • Northvolt Systems to firma będąca częścią Northvolt, która produkuje rozwiązania dla systemów bateryjnych, aby umożliwić mniejszą zależność od paliw kopalnych w warunkach sieciowych i przemysłowych.
  • Northvolt Ett w Szwecji.
  • Northvolt Systems Dwa w Gdańsku.

Oprócz ceremonii inauguracji budowy nowego zakładu Northvolt podpisał dzisiaj umowy współpracy z Politechniką Gdańską i Politechniką Poznańską w celu zwiększenia zakresu współpracy w sektorze edukacji i nauki w Polsce. Wśród ambicji nowego partnerstwa jest wspieranie projektów badawczo-rozwojowych związanych z bateriami, programów doktoranckich i innych możliwości w związku z powstającym łańcuchem wartości baterii w regionie.

Europejski dostawca ogniw bateryjnych



Northvolt jest europejskim dostawcą wydajnych ogniw i systemów bateryjnych wysokiej jakości. Założona w 2016 r., aby wesprzeć ukierunkowanie Europy w stronę zdekarbonizowanej przyszłości, firma poczyniła szybki progres w swojej misji stworzenia najbardziej ekonomicznej baterii litowo-jonowej na świecie z minimalnym śladem CO2. Aktualnie pracuje tu ponad 2,3 tys. osób ze 100 różnych narodowości.

Nowa fabryka wiceprezesa Tesli



Do tej pory Northvolt pozyskał kontrakty o wartości ponad 27 mld dolarów od kluczowych klientów, wśród których znajdują się BMW, Fluence, Scania, Volkswagen, Volvo Cars i Polestar, aby wdrożyć swój plan, który zakłada także stworzenie możliwości recyklingowych, aby 50 proc. całościowego zapotrzebowania na surowce do 2030 r. mogło być pozyskiwane z baterii oddanych do recyklingu.

Miejsca

Opinie (178) ponad 10 zablokowanych

  • Budują pod przykryciem magazyn zużytych ogniw

    w naszym kraju zrobią sobie magazyn odpadów swoich produktów z całego świata tak wygląda metoda utylizacji ogniw.

    • 18 6

  • Bareja lepiej by tego nie zmątował....:)

    Praca na placu budowy przebiega imponująco. Koparka dłubie w tej samej dziurze, walec walcuje tam i z powrotem, ladowarka toczy się na pusto przed siebie, dźwig co łupie orzechy i dwóch Panów inżynierów co tym wszystkim dowodzi.Klasyk gatunku:"Panie kierowniku, taki zap. .., że taczki nie ma kiedy załadować. "

    • 6 7

  • Tylko żeby sobie odcisków nie narobili od tych łopat

    I się nie spocili zbytnio

    • 10 1

  • Pani prezydentowa jak zwykle ubrana w barwach narodowych .

    A koszty utylizacji odpadów produkcyjnych poniesie Gdańsk czy właściciel fabryki ???? Odpady z fabryki akumulatorów to nie to samo co odpady z piekarni .

    • 13 4

  • Fabryka ale brak komunikacji (5)

    Ciekawe czy ktoś pomysł się żeby autobus dowoził pracowników

    • 35 19

    • Będą tam jeździć słoiki swowimi TDI >15 lat

      ...i składać celle do EV. Ale dobrze, lepiej mieć u nas przyszłościowe fabryki niż w Azji. Tym bardziej, że to bardziej ekologiczny zakład niż superfarma bydła, która emituje mnóstwo metanu z 21 x większym efektem cieplarnianym niż ma CO2.

      • 8 3

    • Szukałeś, szukałeś... i znalazłeś

      ... dziurę w całym. Dopiero zaczęto kopać pod fabrykę, a ty już o dowozie pracowników. Jeśli będzie potrzeba to będą dowozić, każda fabryka na peryferiach (bo przecież nie w środku miasta) ma takie dylematy. Jeśli ludzie będą mieli problemy z dojazdami to zwyczajnie tam się nie zatrudnią i będą robić, to co robili do tej pory (czyli pracowali gdzie indziej, albo żyli z zasiłków). Proste, nie?

      • 8 2

    • 2 autobusy tam dojezdzają, kończę temat.

      • 5 0

    • Komunikacji wcale nie brak

      Firma zapewnia dowóz pracowników z i na dworzec główny już w obecnej fabryce, także zapewne będzie tak i w nowej-większej :)

      • 1 0

    • Praeciez beda jak do DCT przyjezdzac spod Elblaga

      • 0 0

  • A gdzie utylizacja, pewnie tam gdzie się wytwarza

    Produkcja baterii, jednej to tony CO2 w powietrzu.

    • 5 3

  • dullska jaka zadowolona z siebie, ocenia się na 4+ zapewne

    nasza babinka w okularkach ze swoim babinkowym uśmieszkiem, brawo pani prezydętko, czekamy na wybory...

    • 10 4

  • odwiedziny bez zaproszenia PIPu

    by się przydały

    • 5 0

  • Współczuję mieszkańcom Stogów - Rafineria, Port, Siarkopol, Fosfory, Port service, itp.

    Dobrze, że chociaż budowę robią na terenie dawnych pól irygacyjnych

    • 6 2

  • no fkoncu cus normalnego ~!

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane