• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańska stocznia zbudowała ultraluksusowy jacht o długości 44,27 m

mJ
5 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (78)
Prezentacja superjachtu ACE. Prezentacja superjachtu ACE.

Gdańska stocznia Conrad Shipyard nie zwalnia tempa. Najpierw zbudowała 40-metrowego Viatorisa, a teraz... pobiła ten wynik. Właśnie zaprezentowała mierzący 44,27 m długości jacht ACE z najnowszej linii C144S. To największy motorowy jacht zbudowany w polskiej stoczni.



O stoczni Conrad Shipyard bardzo głośno zrobiło się w 2018 r., kiedy to zwodowała wartego ponad 77 mln zł Viatorisa. Nie był to jednak kres możliwości gdańskiej stoczni, bo właśnie pochwaliła się jeszcze większym następcą.

Zwodowanie jednostki odbyło się w październiku w siedzibie stoczni ConradMapka w Gdańsku. Oficjalny chrzest luksusowego superjachtu ACE odbędzie się 5 grudnia. Natomiast w sobotę przy Hilton Gdańsk odbyła się kameralna prezentacja jachtu.

Zwiedziliśmy jacht wart ponad 77 mln zł Zwiedziliśmy jacht wart ponad 77 mln zł

Dwa lata ciężkiej pracy



Prezentacja superjachtu ACE. Prezentacja superjachtu ACE.
Ponad 44-metrowy ACE jest nie tylko największym jachtem motorowym stworzonym do tej pory w polskiej stoczni, ale również najdłuższym jachtem tego typu zbudowanym w całości w naszym kraju.

Budowa jachtu pochłonęła dwa lata ciężkiej pracy wielu wykwalifikowanych rzemieślników. Kontrakt na wybudowanie ACE podpisano w styczniu 2020 r. Po pół roku, po zakończeniu prac przygotowawczych i zgromadzeniu dokumentacji technicznej, w końcu ruszyła budowa jachtu, który niebawem trafi do swojego szwajcarskiego właściciela.

Projektanci z Wysp Brytyjskich, Holandii i Włoch



  • Prezentacja superjachtu ACE.
  • Prezentacja superjachtu ACE.
  • Prezentacja superjachtu ACE.
  • Prezentacja superjachtu ACE.
  • Prezentacja superjachtu ACE.
  • Prezentacja superjachtu ACE.
  • Prezentacja superjachtu ACE.
  • Prezentacja superjachtu ACE.
  • Prezentacja superjachtu ACE.
ACE to premierowy model z najnowszej serii C144S. Jacht charakteryzuje się dość zgrabną, a zarazem sportową i dynamiczną - jak na tak duży gabaryt - sylwetką.

- Będący wynikiem współpracy wielu wybitnych europejskich firm ten ultranowoczesny jacht jest uosobieniem ogromnego zaangażowania i doświadczenia w projektowaniu personalizowanych luksusowych jednostek. Z niesamowitą dbałością o szczegóły zewnętrzną sylwetkę jachtu zaprojektowało cenione brytyjskie studio Reymond Langton, natomiast za architekturę okrętową odpowiedzialna była holenderska firma Diana Yacht Design - wyjaśnia Mikołaj Król, prezes zarządu i dyrektor generalny Stoczni Conrad.
Projektem wnętrz oraz zewnętrznych stref wypoczynkowych zajęło się studio M2 Atelier z siedzibą w Mediolanie.

- ACE to połączenie eleganckiego designu z niesamowitą harmonią oraz intrygującą sylwetką współczesnego superjachtu. Dzięki znakomitej współpracy ze wszystkimi zespołami zaangażowanymi w projekt osiągnęliśmy spektakularny sukces - dodaje.
"Wędrowiec" za miliony wygrał. World Superyacht Awards dla gdańskiej stoczni

Jacht ociekający luksusem dla 10 osób



  • Prezentacja superjachtu ACE.
  • Prezentacja superjachtu ACE.
  • Prezentacja superjachtu ACE.
  • Prezentacja superjachtu ACE.
  • Prezentacja superjachtu ACE.
  • Prezentacja superjachtu ACE.
  • Prezentacja superjachtu ACE.
  • Prezentacja superjachtu ACE.
  • Prezentacja superjachtu ACE.
Jacht oferuje komfortowe zakwaterowanie dla maksymalnie 10 osób oraz kajuty dla 9 członków załogi. Szczęśliwcy, którzy udadzą się w podróż ACE, z pewnością nie będą mogli narzekać na nudę. Oprócz przepięknie wykończonych szlachetnym drewnem i innymi luksusowymi materiałami apartamentów na pasażerów czeka strefa rozrywki i relaksu, z basenem, kinem, siłownią i saunami. A to wszystko na tzech poziomach pokładów.

Kadłub i nadbudowę jednostki skonstruowano ze stali i aluminium. Potężny jacht został wyposażony w dwa wysokoprężne silniki CAT C18 o pojemności 18,1 l i mocy 680 KM każdy. Superjacht będzie w stanie osiągnąć prędkość maksymalną do 13 węzłów, a jego zasięg wyniesie około 4 tys. mil morskich przy podróży ze średnią prędkością 10 węzłów.

Nie znamy dokładnej ceny zaprezentowanego superjachtu ACE. Wiemy jedynie, że szacowana cena trzeciego kadłuba z tej serii będzie kosztowała ponad 29,6 mln dolarów.
mJ

Miejsca

Zobacz także

Opinie (78) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (6)

    Fajnie. Po Sunreef kolejna polska stocznia oferuje jachty na najwyższym poziomie. Strasznie trudno sprzedają się produkty segmentu premium z metką Made in Poland. Okazuje się, że można. Kolejnym będzie lżej niż tym pionierom.

    • 85 5

    • Damen w Gdyni budował większe jachty. Teraz robią głównie łodzie ratunkowe dla SAR które zabierają po150 rozbitkow

      • 0 1

    • Zawsze myślałem, że jedyna polską firmą jest Galeon ze Straszyna. (1)

      .

      • 2 1

      • Amerykanie mają udziały w Galeonie

        • 1 1

    • Sunreef nie jest Polski

      to francuska firma

      • 6 1

    • Galeon (1)

      Galeon patrz się i ucz, tak się buduję!!!!

      • 3 1

      • od zlecenia ,do zlecenia a na codzien ,,kajaki".odsylam do grupy Remontowa.

        • 1 1

  • A w razie (5)

    jak zbraknie wachy lub padnie aku gdzieś na środku wielkiej wody, to da radę rozpiąć żagiel? Czy są pagaje na wyposażeniu?
    -potencjalny nabywca

    • 7 15

    • (3)

      Nie zbraknie. Bak jest większy niż ty tankujesz przez 20 lat, a jacht na oko nie jest przeznaczony do wypływania dalej niż na redę :D

      • 3 0

      • (2)

        Czyli co, nawet jak do redy, to z powrotem do brzegu wpław w razie tsunami? Czy są pontony ratunkowe gdzieś przy burtach? Ja nie mam jeszcze 20 lat ;((

        • 0 1

        • (1)

          Mógłbyś mi wytłumaczyć, po co chciałbyś płynąć jachtem do brzegu w trakcie tsunami?

          • 1 0

          • Pewnie po odbior ubezpieczenia...

            • 0 0

    • nie rob z siebie i**oty.

      • 2 0

  • Polak potrafi. Mamy super fachowców i tylko stworzyć warunki do normalnej pracy. (1)

    • 9 0

    • sylwetka- projekt z Wielkiej Brytanii, architektura - Holandia, wnętrza - Włochy.
      Robota w Polsce

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    fajna robota dla załogi (3)

    miło się pracuje w takim otoczeniu ( pod warunkiem że właściciel i pasażerowie są normalni)

    • 90 9

    • Pływałem kiedyś z chłopakiem co pracował na takim luksusowym jachcie . (2)

      Zarobki marne , a jedyne co chwalił to jedzenie . Ja sam do emerytury pracowałem na AHTS-ach gdzie były krótkie kontrakty , wyżywienie super a zarobki jeszcze lepsze na dodatek płatne w domu .

      • 9 0

      • Super, jedna historia i już wiemy, że to kiepska robota :D

        • 2 0

      • Co ty gadasz za głupoty koleś

        • 1 2

  • To motorówka, a nie jacht. (2)

    Nie mylmy pojęć.
    Jacht ma maszt, żagle i takie tam ;)

    • 3 6

    • Jacht motorowy.

      Sprawdź w neciku co to jest, to może nie będziesz się tu ośmieszał.

      • 1 0

    • Jacht może mieć napęd motorowy lub żaglowy. Odśwież sobie bazę wiedzy z której korzystasz raz na dekadę.

      • 2 0

  • (1)

    Piękny jacht i super, że powstał u nas!
    Tylko ten śnieg nie pasuje - ale pewnie znalazl się na pokładzie pierwszy i ostatni raz (ciekawe, czy jacht ma ogrzewanie? ;-) )

    • 3 0

    • Klimatyzacja z funkcją grzania.

      • 0 0

  • Miło patrzeć jak ludziki buduja kolejną zachciankę (2)

    Dla bogatych ludzi:-)

    • 4 3

    • Przynajmniej pieniądze przepłynęły od bogacza

      do tych, którzy pracowali przy budowie. Wszyscy dobrze zarobili.

      • 0 0

    • Rozejrzyj się po mieszkaniu i zobacz ile sam masz niepotrzebnych pierdół, które Chińczycy składali na trzeciej zmianie za słynną miskę ryżu.

      • 2 0

  • (4)

    Chętnie zamienię kawalerkę w której mieszkam na to cacko

    • 18 5

    • Masz wolne pół miliona euro co roku.

      Mniej więcej tyle kosztuje roczne utrzymanie takiego jachtu.

      • 0 0

    • (1)

      I za co potem kupisz paliwa?

      • 6 0

      • Bo jak nie za paliwo, to na opłaty za cumowanie. O ubezpieczeniu i utrzymaniu nie wspominając. Jak cię na coś nie stać, to za pół/darmo sens mają jedynie rzeczy które potem nie generują kosztów. Zegarek, ciuchy, biżuteria... W sumie zegarek nie, bo też trzeba serwisować...

        • 1 0

    • Ha ha ha ha. Zadalem tylko pytanie z gatunku retorycznych, które brzmi:

      Czy będzie cię stać na mooring? No i proszę, jakiś ktoś z genem cenzury po krótkim czasie usunął mój wpis. Żałosne

      • 0 0

  • przypuszczalnie będzie służył głównie do tzw. rejsów "cumowych" czyli przyjęć w portach i przy nabrzeżach. (3)

    z prawdziwym jachtingiem ma niewiele wspólnego, ale kto bogatemu zabroni?

    • 39 1

    • No w Szwajcarii to se nie popływa.

      • 0 1

    • No chyba że nie będzie pracy bo właściciel jachtu wie że zbliża się kryzys i sprzedaje go za pół ceny,
      tak jak z wcześniej opisywanym tu viatorisem.
      do wygooglowania. A cenzura jest śmieszna.

      • 2 1

    • No właśnie "przyjęcia cumowe" to jest prawdziwy jachting. Nie mylić z żeglarstwem motorowodnym.
      Swoją drogą zawsze mnie to najbardziej bawiło w różnych kurortach od Ibizy po Visby, że ludzie przyjeżdżają "na jacht" i przez cały czas stoją na sznurkach, nie wypływają nawet na redę. To po kij na jacht, równie dobrze by można do hotelu.

      • 8 1

  • Pogratulować ukraińskim pracownikom że udało się im tak piękny statek zbudować.

    PS . Polskiemu nadzorowi również.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane