• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański DHL Express zmienia samolot na większy

erka
10 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Nowy samolot gdańskiego DHL to ATP Freighter, ma on powiększoną kabiną ładunkową, 7 ton ładowności netto i II kategorię lądowania, czyli potrzebuje tylko 300 m widoczności, aby wylądować. Pozwala to na lądowanie również w złych warunków pogodowych, np. mgły w rejonie Gdańska. Nowy samolot gdańskiego DHL to ATP Freighter, ma on powiększoną kabiną ładunkową, 7 ton ładowności netto i II kategorię lądowania, czyli potrzebuje tylko 300 m widoczności, aby wylądować. Pozwala to na lądowanie również w złych warunków pogodowych, np. mgły w rejonie Gdańska.

Gdański oddział DHL Express zmienił samolot transportujący międzynarodowe przesyłki lotnicze klientów z regionu północnej Polski. Wcześniejszy samolot został zastąpiony przez ATP Freighter, o dużo większej ładowności i lepszych parametrach technicznych.


Co jest największym problemem przy korzystaniu z usług firm kurierskich?


ATP Freighter obsługuje połączenie pomiędzy sortownią przesyłek lotniczych w Gdańsku, zlokalizowaną przy lotnisku im. Lecha Wałęsy, a jednym z trzech globalnych centrów przeładunkowych DHL Express w Lipsku. Jest obsługiwany przez linie lotnicze Atlantic Airlines, współpracujące z DHL Express.

- Od dłuższego czasu obserwujemy jak systematycznie rośnie liczba przesyłek naszych klientów z regionu Polski północnej. To dlatego inwestujemy w rozwój naszej infrastruktury lotniczej i podjęliśmy decyzję o zamianie samolotu - twierdzi Tomasz Buraś, prezes zarządu DHL Express Poland. - Tylko w ciągu ostatnich miesięcy tego roku odnotowaliśmy dwucyfrowe wzrosty w liczbie przesyłek międzynarodowych, lotniczych, eksportowych i importowych. Przed Gdańskiem, wymieniliśmy na większy samolot w Katowicach.

Zmiana samolotu to konkretne korzyści dla klientów DHL. ATP ma powiększoną kabiną ładunkową i 7 ton ładowności netto, czyli o blisko 60 proc. więcej niż jego poprzednik. Z 4 do 7 zwiększyła się liczba kontenerów lotniczych, które mogą być jednorazowo przetransportowane. Ten model ma II kategorię lądowania, czyli potrzebuje tylko 300 m widoczności, aby wylądować, co pozwala na lądowanie również w złych warunków pogodowych, np. mgły, w rejonie Gdańska. Transportowiec jest bardziej ekonomiczny w użytkowaniu, zużywa mniejszą ilość paliwa i osiąga większą prędkość niż poprzednik, co oznacza, że pokonuje trasę Lipsk - Gdańsk - Lipsk w krótszym czasie.
erka

Miejsca

Opinie (28) 2 zablokowane

  • firma paczkarska wymienia samolot......

    ...a pan prezydent i pan premier Polski latają Wizirem to jest nasza śmierdząca wioska ........

    • 0 0

  • Fajnie fajnie, ciekawe kiedy wyląduje bo na chwilę obecną FedEx chce wysyłać towar DHL'em :)

    • 0 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes...

Najczęściej czytane