• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański Terminal Masowy oficjalnie otwarty

Robert Kiewlicz
26 czerwca 2013 (artykuł sprzed 9 lat) 

Gdański Terminal Masowy powstał w wyniku porozumienia zawartego pomiędzy Malteurop Polska i Copenhagen Merchants.


Oficjalnie otwarto Gdański Terminal Masowy. To wspólna inicjatywa firm Malteurop Polska i Copenhagen Merchants. Nowy terminal usytuowany jest na Nabrzeżu Bytomskim.


Charakterystyczne, żółte silosy słodowni Malteurop, wznoszące się nad dźwigami w rejonie Polskiego Haka, wrosły już w krajobraz gdańskiego portu. Charakterystyczne, żółte silosy słodowni Malteurop, wznoszące się nad dźwigami w rejonie Polskiego Haka, wrosły już w krajobraz gdańskiego portu.

Gdański Terminal Masowy składa się z w pełni zautomatyzowanych magazynów płaskich i silosów o łącznej pojemności 36 tys. ton i systemu przeładunkowego umożliwiającego zarówno obsługę relacji importowej, jak i eksportowej. Ponadto terminal wyposażony będzie w kompleksową technologię suszenia ziarna o wydajności suszenia do 45 ton na godzinę oraz czyszczalnie do wstępnego czyszczenia o wydajności 150 ton na godzinę.

- Nasz terminal pozwala obsługiwać statki do 10 tys. DWT - mówi Rafał Różański, prezes Gdańskiego Terminala Masowego. - Jesteśmy pewni, ze nowy terminal jest skazany na sukces i znacznie wpłynie na zwiększenie przeładunków w gdańskim porcie.

- Terminal w Gdańsku jest częścią większego planu biznesowego Grupy Malteurop - twierdzi Ryszard Zdeb, dyrektor generalny Malteurop Polska. - Chcemy zwiększyć naszą aktywność w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem rynku pomorskiego.

Docelowo Gdański Terminal Masowy będzie się koncentrować na przeładunku masowych towarów rolnych, głównie zbóż i śrut. W terminalu przewiduje się obsługę statków o nośności do 10 tys. DWT, rata załadunku 450 ton na godzinę, rata rozładunku 200 ton na godzinę.

Grupa Malteurop jest największym producentem słodu na świecie. W 12 krajach Europy, Ameryce Północnej, Oceanii i Azji posiada 23 oddziały przemysłowe i wytwarza ponad 2,2 miliona ton słodu rocznie. Malteurop działa w Gdańsku od 2007 roku. Wtedy to spółka kupiła działającą na Nabrzeżu Bytomskim zobacz na mapie Gdańska od 1997 roku spółkę Baltic Malt. Realizowany w gdańskim porcie przeładunek jęczmienia i słodu oraz zlokalizowana tu przetwórnia stały się ogniwem nowoczesnego i ekologicznego łańcucha światowego browarnictwa.

Copenhagen Merchants jest wiodącym międzynarodowym brokerem zbóż, koncentrującym się głównie na ziarnie pochodzącym z krajów skandynawskich, Niemiec oraz basenu Morza Bałtyckiego. Posiada terminale przeładunkowe w Danii i Łotwie o łącznej zdolności składowania około 335 tys. ton zbóż.

Miejsca

Opinie (17)

  • (1)

    Pierwsz raz zaladunek idzie szybciej niż rozładunek ;)

    • 10 3

    • Kiedy

      rozładunek szedł szybciej? Chyba tylko samochodów.

      • 2 1

  • Port w Gdańsku się rozwija, brawo. (3)

    • 50 6

    • Ale promaganda jak za komuny

      • 5 19

    • A co tam słychać w mieście z marzeń i morza czyli Gdyni ?

      wieść giminna niesie, że będą sprzedawać w porcie to co nie zostało jeszcze sprzedane pardon sprywatyzowane.

      • 20 5

    • Rozwój dobrze tylko zawężony .

      Towary masowe transportujmy masowo a nie samochodzik ,wagonik.

      • 0 0

  • Szkoda, że się nie da dojechac do tego terminalu bo Przetoczna i Ku Ujściu przypominają poligon czołgowy.

    • 22 6

  • wszystko fajnie, tylko nie pomyslano o parkingu dla oczekujących Tirów

    a to w przypadku przeładunku zbóż jest ważniejsze niż rata przeładunkowa

    • 25 2

  • Masa to jest klasa

    • 8 1

  • Tylko pogratulować! (1)

    Szkoda, że sąsiad zza płotu (Maritim) tak dobrze sobie nie radzi :[

    • 6 0

    • szkoda że sąsiad zza dwóch płotów (PRCiP) tak sobie nie radzi.... syfilis

      • 0 1

  • A jaki ma pomysł ma na port w Gdyni mają urzędujący radni Gdyni??? Nowe muzeum lub następny wieżowiec???

    a może nowy Info box bo obecny świeci pustkami!!!???

    • 8 2

  • Ciekawe kto jest właścicielem tego obiektu? Holender, Niemiec, Anglik? Wiem, że to trochę internetowe trolowanie... (1)

    ale cieszyłbym się bardziej gdyby tego typu inwestycje były w Polskich rękach. Bo niestety zarabia ten kto jest właścicielem i tylko on. Mam nadzieję, że ludzie tam zatrudnieni zastaną dobre warunki pracy.

    • 10 0

    • Zarabia też Port - a co za tym idzie - Polacy :)

      • 2 1

  • Tak tylko... (1)

    Do podpisu pod zdjeciem na glownej.

    O nosnosci (Deadweight) nie wypornosci. (DWT- Deadweight ton)
    Wypornosc minus ciezr statku pustego to nosnosc.
    Nosnosc minus zapasy ladownosc.
    I na tym ostanim tylko zarabia armator.

    • 6 0

    • Dokładnie tak.
      Swoją drogą, co to w ogóle za jednostka DWT? Co jak co, ale w takim portalu jak Trójmiasto przydałaby się osoba mająca jakieś kompetencje z zakresu branży morskiej.

      PS: Redakcjo, nośność mierzymy najzwyczajniejszych tonach, żadne tam DWT...

      • 3 0

  • Kierowca

    Naj gorszy port w Trójmieście wczoraj z tamtad wróciłem jest korupcja między paniami z wagi a przewoźnikiem wykonującym przeżuty gdy mają dostawy od klienta są wzywani poza kolejnością za opłatą 50zł.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane