• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Goodman rozpoczął budowę Pomorskiego Centrum Logistycznego

Wioletta Kakowska-Mehring
1 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kamień węgielny wmurowali: prezydent Paweł Adamowicz, Alan Aleksandrowicz, prezes zarządu Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego, Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk oraz Błażej Ciesielczak, dyrektor regionalny Goodman na Polskę 

Kamień węgielny wmurowali: prezydent Paweł Adamowicz, Alan Aleksandrowicz, prezes zarządu Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego, Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk oraz Błażej Ciesielczak, dyrektor regionalny Goodman na Polskę

Rozpoczęła się budowa Pomorskiego Centrum Logistycznego w sąsiedztwie gdańskiego terminala DCT. Na początek stanie obiekt o powierzchni 14 tys. m kw, ale docelowo centrum będę tworzyć obiekty o powierzchni 500 tys. m kw! Inwestorem jest australijska Grupa Goodman. Szacuje się, że wartość całej inwestycji może przekroczyć 300 milionów euro.



Pierwszy magazyn o powierzchni 14 tys. m kw (przy ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska) ma być gotowy w marcu przyszłego roku. Z racji na modułowy charakter, będzie to tylko część większego obiektu, który docelowo zajmie prawie 65 tys. m kw. Całość będzie powstawała systematycznie, ale zgodnie z zapotrzebowaniem. A rozmowy z potencjalnymi najemcami już są bardzo zaawansowane.

- Wśród potencjalnych klientów, dla których dedykowany jest ten projekt są podmioty działające w skali lokalnej, krajowej jak również spółki międzynarodowe z sektora transportu morskiego, logistyki, dystrybucji, spożywczego czy FMCG - mówi Błażej Ciesielczak, dyrektor regionalny Goodman na Polskę. - Nasza elastyczność pozwala oferować magazyny, zaplecza produkcyjne, centra dystrybucji oraz przestrzeń biurową, dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów.

Magazyny o minimalnej powierzchni już 3 500 m kw. będą budowane na zamówienie konkretnych klientów i dopasowywane do ich indywidualnych potrzeb. Zarówno cały park logistyczny, jak i same nieruchomości będą zarządzane przez zespół wewnętrznych specjalistów Goodman. Plany na najbliższe lata są jednak bardzo ambitne. Docelowo na obszarze 109 hektarów, jakie zajmie centrum, ma powstać wiele obiektów, które będą oferowały w sumie aż 500 tys. m kw. powierzchni. Jest to plan przynajmniej na 15 lat. Tym samym gdańskie centrum stanie się największą i strategiczną inwestycją Grupa Goodman w Polsce.

Goodman jest globalny ekspertem w dziedzinie powierzchni logistycznych i biznesowych. W Polsce koncern jest obecny od 5 lat i ma tu osiem parków logistycznych , w tym w Toruniu, Łodzi, Poznaniu, we Wrocławiu, i największy jak do tej pory obiekt w Krakowie (gotowy w połowie, docelowo 150 tys. m.kw). W Polsce z obiektów firmy korzystają m.in. takie marki jak DHL czy Whirlpool. Jednak już w wymiarze światowym z usług Goodman korzystają takie koncerny jak Volvo, Coca-Cola, Sony czy Amazon.

Goodman jest obecny w Europie, Australii, regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryce Północnej. Grupa inwestuje w parki technologiczne, przestrzenie biznesowe, biurowe, nieruchomości przemysłowe, magazyny i centra dystrybucyjne. W sumie zarządza 380 nieruchomościami, które zajmują 14 mln m kw powierzchni. Aktywa, którymi zarządza Grupa, to 16,2 mld euro. W Europie Goodman posiada biura w Niemczech, Holandii, Belgii, Luksemburgu, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Czechach, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech i na Słowacji.

Dlaczego światowy potentat wybrał Gdańsk? Kluczowe jest sąsiedztwo, czyli bliskość terminala DCT. Jest to największy i zarazem jedyny niezamarzający głębokowodny terminal w południowej części Morza Bałtyckiego, dzięki któremu Gdańsk stał się kluczową częścią morskiego szlaku handlowego między Europą a największymi portami Azji. 650 m nabrzeża z głębokością do 16,5 m umożliwia zawinięcie tu największych kontenerowców świata, a jego roczna przepustowość na poziomie 1 mln TEU w kolejnych latach ma być dalej powiększona.

- W przyszłym roku planujemy rozpoczęci kolejnej inwestycji, czyli budowę drugiego terminala, który będzie sąsiadował z już istniejącym. Dzięki temu nasze zdolności przeładunkowe osiągną 4 mln TEU - powiedział Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk.

Bezpośrednie sąsiedztwo z DCT to korzyści finansowe dla klientów w postaci redukcji kosztów przeładunku, składowania i transportu. - Na kolejne korzyści może przełożyć się możliwość ustanowienia tu wolnego obszaru celnego i specjalnej strefy ekonomicznej - twierdzi Błażej Ciesielczak.

Pomorskie Centrum Logistyczne już niedługo będzie też miało znakomity dostęp do krajowych i międzynarodowych połączeń drogowych. Na ukończeniu jest już Trasa Sucharskiego, która poprzez Południową Obwodnicę Gdańska połączy park z autostradą A1. Jednocześnie droga ekspresowa S6 łączy Gdańsk ze Szczecinem oraz dalej z Niemcami, a droga S7 Gdańsk z Warszawą. Z kolei planowany tunel drogowy pod Martwą Wisłą połączy centrum logistyczne z lewobrzeżną częścią portu i dalej, przez Trasę Słowackiego, ponownie z Obwodnicą Trójmiasta.

Miejsca

Opinie (71) 1 zablokowana

  • PRACA

    Co z praca na tych "magazynach" ??????

    • 5 2

  • Dobrze że powstaje ale czemu znowu zabetonują pokłady bursztynu ?

    Dobrze że powstaje ale czemu znowu zabetonują pokłady bursztynu ? Na Stogach w tym rejonie jest też masa poniemieckiego zakopanego mienia...

    • 2 5

  • Skandal !

    Po co nam takie cos ? - nie chcemy tego i juz !!
    I tak nie bede w polsce nic kupował bo za drogo i bardzo kiepski wybor.

    • 3 9

  • Brat handlowy (1)

    coś mi się zdaje że inwestują ci o wyznaniu ,,HANDLOWYM"

    • 5 4

    • niestety Wolacy nie maja czego inwestowac...

      • 4 2

  • TSL

    Po zakończeniu działalności przez ogrody działkowe,
    przy ulicy mjr Sucharskiego, aż się prosiło, aby teren po prawej stronie ulicy, jadąc od "wantówki" w stronę Westerplatte, zagospodarować logistycznie. Mając na uwadze, że już wcześniej, bliżej morza, wybodował się terminal DCT.
    Wspomniane tereny, nadają się tylko dla branży TSL.
    Tym bardziej się o taką inwestycję prosi, jeśli ku końcowi ma się POG-"S7", istniejąca i wspomniana już wyżej "wantówka", a przed "nami"
    jedna z najbardziej zaawansowanych hydrotechniczne inwestycji ostatnich
    lat w PL, czyli wiercenie tunelu, a to wszystko z chęcią skonsumuje logistka.
    Widać,nie warto narzekać, wątpić tylko trzeba czasami uzbroić swoja ludzką cechę pt. cierpliwość. Bo ilu było SCEPTYKÓW, najpierw, "że po co ?"
    "że i tak nie powstanie.. " : "wantówka", POG-"S7", a tym bardziej tunel.
    Jak się te wszystkie inwestycje połączą "w jedno", po oddaniu do uzytkowania, to dopiero będzie można ocenić, i - oby - zbierać owoce.
    Tyle, że to Polska, i czasami trzeba poczekać dłużej... , niż na zachodzie UE.

    • 14 3

  • Ten pajac to sie umie ustawić.

    • 8 7

  • K...a tyle pięknego lasu wytną na stogach !!!!!

    aż się płakać chce !!!!!!!!!!!!!

    • 7 26

  • Budyń jak Zelig z Woody A. raz z kielnią w topku, raz z J. LO raz z samolotem na sznurku

    Budyń jak Zelig z Woody A. raz z kielnią, raz z J. LO raz z samolotem na sznurku.
    Ciekawe jacy nowi znajomi z Ukałdu Lokalnego PO narobią tu syfu.

    • 29 15

  • fiu fiu! inwestycja za ponad 1,2 mld PLN! szok! tego nawet gdyński PR nie przyćmi

    • 42 3

  • nareszcie~~

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA jako dyrektor handlowy. Aktualnie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży usług oraz poszerzanie oferty usługowej jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.Doktor Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Magister Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.Od 2000 roku związany z branżą usługową, głównie z usługami technicznymi, inżynierskimi oraz Facility Management. Od 2004 roku...

Najczęściej czytane