• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański producent bielizny chce podbić Austrię, Szwajcarię i Serbię

Wioletta Kakowska-Mehring
5 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (53)
Na koniec 2022 r. w Polsce sieć sprzedaży detalicznej gdańskiej firmy liczyła 274 salonów, w tym 208 stanowiły salony franczyzowe, a 66 salony własne. Na koniec 2022 r. w Polsce sieć sprzedaży detalicznej gdańskiej firmy liczyła 274 salonów, w tym 208 stanowiły salony franczyzowe, a 66 salony własne.

Najwyższe w historii przychody, wzrost sprzedaży internetowej i plany zaistnienia w Austrii, Szwajcarii i Serbii. Grupa Esotiq & Henderson, gdański producent bielizny, podsumował ub. rok.



Tak jak odzieżowy gigant LPP, tak i Grupa Esotiq & Henderson musiała w ubiegłym roku poradzić sobie z konsekwencjami wojny na Ukrainie. Obie gdańskie firmy są obecne na rynku ukraińskim, ale też były w Rosji i na Białorusi. LPP pochwaliła się ostatnio rekordowym zyskiem, a i Esotiq & Henderson ma za sobą dobry rok, bo zamknęła go najwyższymi przychodami w historii, utrzymując marżę brutto na sprzedaży na poziomie 63 proc..



Przychody ze sprzedaży Grupy Esotiq & Henderson w 2022 r. wyniosły 241,8 mln zł (+17,5 proc. r/r), zysk brutto ze sprzedaży zwiększył się do 151,6 mln zł, EBIT wyniósł 13 mln zł a zysk netto 8,1 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2023 r wyniosły ok. 60,5 mln zł i były wyższe o ok. 20 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, a skonsolidowana marża ze sprzedaży wyniosła ok. 62 proc. i była wyższa o ok. 1 p.p. rok do roku. Grupie udało się również zwiększyć sprzedaż internetową w I kwartale o 52 proc. rok do roku.

Esotiq & Henderson. Prezes rezygnuje po 12 latach Esotiq & Henderson. Prezes rezygnuje po 12 latach

- Podobnie jak w poprzednich kwartałach również w ostatnich trzech miesiącach 2022 r. zmagaliśmy z rosnącymi kosztami odsetkowymi związanymi z obsługą długu, kosztami utrzymania salonów, a także z presją płacową motywowaną wysoką inflacją. Najnowsze odczyty GUS mówią o spadku sprzedaży detalicznej w Polsce w I kwartale br. o 3,5 proc. Grupa rośnie jednak dalej, nie widzimy tak dużego spowolnienia. Dobrze radzimy sobie też z łańcuchami dostaw, zwiększyliśmy poziom zapasów i mamy w pełni zatowarowane salony. W pierwszych trzech miesiącach 2023 r. nasza sprzedaż wzrosła o ok. 20 proc. rok do roku przy utrzymaniu marży brutto na sprzedaży na poziomie 62 proc., co daje podstawy do optymizmu na kolejne kwartały - powiedział Krzysztof Jakubowski, prezes zarządu Esotiq & Henderson.


Na koniec 2022 r. w Polsce sieć sprzedaży detalicznej gdańskiej firmy liczyła 274 salonów, w tym 208 stanowiły salony franczyzowe, a 66 salony własne. Sieć posiada 2 salony własne w Niemczech oraz 19 salonów franczyzowych na wschodzie i południu Europy.



- Zamierzamy nadal rozwijać naszą sieć sprzedaży. Podpisaliśmy umowy w partnerem z Serbii dotyczące otwarcia 21 salonów Esotiq w tym kraju w ciągu najbliższych 5 lat. Pierwsze 5 salonów ma być otwarte jeszcze w 2023 r. Otworzyliśmy drugi salon w Macedonii Północnej, a w planach mamy również otwarcie oddziału w Austrii pod sprzedaż Zalando Austria, natomiast następnym etapem będzie oddział w Szwajcarii. Chcemy rozwijać naszą współpracę Zalando, z której jesteśmy bardzo zadowoleni, co obrazuje 218-proc. wzrost sprzedaży rok do roku w spółce niemieckiej. Rozpoczynamy również rozmowy z europejskimi platformami Marketplace dotyczące wprowadzenia do sprzedaży marek Esotiq i Henderson - dodał Krzysztof Jakubowski.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (53)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor...

Najczęściej czytane