• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrakt HPR za 9 mln euro. Wykona prace na luksusowych wycieczkowcach

erka
6 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.

Kontrakt o wartości 80 mln koron norweskich (ok. 9 mln euro) trafił do spółki z norweskiej grupy Havyard - Havyard Production. Chodzi o prace elektryczne na czterech statkach wycieczkowych budowanych na zlecenie armatora Celebrity Cruises przez francuską stocznię STX France. Co ciekawe, spółka HPR ma główną siedzibę nie w Norwegii, a w Gdańsku. W realizacji kontraktu uczestniczyć mają także inne spółki z Trójmiasta.



Havyard Production będzie odpowiadać za prace elektryczne na serii statków wycieczkowych należących do firmy żeglugowej Celebrity Cruises, spółki zależnej Royal Caribbean Cruises. To amerykańskie przedsiębiorstwo, będące drugim największym na świecie armatorem statków wycieczkowych.

Prace dotyczące pierwszej jednostki rozpoczną się już w kwietniu 2017 roku i potrwają do roku 2022. Statki zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.

Od 2011 roku spółka HPR była zaangażowana w prace przy ponad 20 różnych budowach czy konwersjach statków, takich jak: lodołamacze, statki typu OCV i PSV, wielozadaniowe holowniki offshore i łodzie rybackie.

Firma HPR została założona w 2011 roku jako spółka zależna stoczni Leirvik z Grupy Havyard Ship Technology. Początkowo była integralną częścią Grupy Havyard jako dostawca wyposażenia, zarządzający kontraktem i realizacją poszczególnych projektów, wykonujący prace dotyczące systemów elektrycznych, wentylacyjnych, rurarskich, czy malowania. Firma stopniowo zwiększała jednak zakres usług na rzecz innych firm spoza Havyard Group.

Spółka zatrudnia obecnie ok. 300 pracowników. W 2016 roku jej obroty wyniosły ok. 16 mln euro. Główna siedziba firmy znajduje się w Gdańsku. HPR posiada także oddziały w Norwegii i Danii, a nowe biuro ma zostać otwarte we Francji.

- Chcemy w coraz większym stopniu świadczyć usługi na rzecz firm spoza grupy Havyard - mówi Nedim Jakupovic, dyrektor spółki HPR. - Już teraz jesteśmy w stanie dostarczyć kompletne rozwiązania w zakresie prac elektrycznych, ogrzewania i wentylacji czy systemów rurarskich. Codziennie nasi pracownicy wykonują prace na wielu budowanych obecnie jednostkach. Nasze doświadczenie powoduje, że poszukujemy kontraktów także z innych rynków, takich jak budownictwo lądowe czy przemysł.
Grupa Havyard zajmuje się rozwojem i dostarczaniem technologii morskich do budowy zaawansowanych statków morskich. Grupa zajmuje się zarówno budową gotowych statków, jak i instalacją wyposażenia. Oprócz Norwegii grupa posiada biura w Polsce, Turcji, Chorwacji, Chinach i Brazylii. Grupa jest notowana na giełdzie papierów wartościowych w Oslo i zatrudnia 700 pracowników.
erka

Miejsca

Opinie (40) 1 zablokowana

  • Nie tak kolorowo (1)

    Jak narazie to pojechaly same lizusy kierownika z Norwegii.

    • 1 0

    • I wracaja

      Tak pojechali... A się zwinęli szybciej jak przyjechali. Ludzie nie mają wypłat. Wałki jednak bokiem wychodzą

      • 0 0

  • HPR

    A w Polsce problemy z kasa wypłaty nie w terminie
    Ludzie pojechali do Francji ale diet im nie wypłacają

    • 3 0

  • Omijac (1)

    Mareleng, Havyard, HG omijac dlugim lukiem!

    • 7 0

    • Firmy

      Tak , tylko aramex elektro jest najlepszy

      • 1 2

  • ile płacą ci wspaniali Norwegowie??? (3)

    założę się, że płacą max 15-20 zł brutto za godzinę. Norwegowie wiedzą jak wyssać soki z polskich niewolników. Ochłapy dla masy roboli i dobre pieniądze dla kilku polskich ''kapo'' bo tylko oni wiedzą jak wycisnąć z innych Polaków jak najwięcej. Z czego się tu cieszyć jak inwestycje nie przekładają się na dobro ogółu ale interes dla kilku cwaniaczków. Taki mamy kraj.

    • 27 2

    • (2)

      Takim baranom jak Ty moze tyle płacą. Ja mam w przeliczeniu 75zł/h na reke. Inni udzie maja od 50zł w górę Pasi?

      • 1 7

      • 75zł? Słabo u was ;)

        • 0 0

      • a ja mam 220 000 PLN dziennie pasi?

        • 1 1

  • We Francji się opłaca

    Norwegowie od dawna przenoszą firmy do Polski bo taniej ale mają tu tylko wyrobnikow, managerów przynoszą swoich.
    Jak to jest że kontrakty dostaje Francja, kraj z minimalnym wynagrodzeniem w euro i najkrótszym tygodniem roboczym?
    Jak to jest ze u nas płaci się spawaczowi 15 PLN a tam dostaje 15 euro i kontrakt wszystkim się opłaca?
    Bo finalnie ten statek i tak będą robić Polacy, Rumuni, Ukraińcy, Grecy i Włosi

    Jak to jest że tam się opłaca a u nas nie?

    • 5 0

  • Havyard to jedna z najgorszych stoczni w których pracowałem. (2)

    • 38 5

    • Przestań szlochać.

      • 0 3

    • hpr

      Hpr to potenga

      • 0 7

  • Brawo Gdynia! (6)

    To tu są biznesy nowoczesność i w ogóle.

    • 10 30

    • Havyard Gdańsk, Twarda 12A (1)

      co ty śledziu się nie do swojego biznesu przytulasz!

      • 3 1

      • a jednak wszyscy przed mna co opinia sie podzielili swoja maja nasr*ne w glowie

        zakompleksione male ludziki:-) , pracuje w Gdansku, wychowalem sie w Gdyni

        • 1 0

    • co ty pieprzysz (2)

      ...chyba że chodzi ci o spychało - szczurkowe biznesy w urzędzie miejskim?

      • 4 1

      • Przecież on sobie z Gdyni tylko zakpił (1)

        • 3 2

        • To chyba oczywiste

          ale jak widać nie dla wszystkich. A najzabawniejsze jest to, że niektórzy (większość gdynian) bierze mój pierwszy komentarz na serio i uważa go za słuszny.
          A teraz najlepsze, gdynianie sądzą, że Gdynia jest "liderem regionu". Co za wyprane propagandą móżdżki.

          • 4 3

    • Gdynia?

      "Havyard Gdańsk, Twarda 12A" i wszystko w temacie :)

      • 6 0

  • Pływałem na takim statku ...

    elegancko ...

    • 2 0

  • Kolejna firma, która rozwija się w Gdańsku. Przenieśli tu nawet swoją główną siedzibę i tu płacą podatki (2)

    Szkoda tylko, że w Gdyni dalej marazm

    • 8 10

    • norwegowie w Gdańsku

      przyjdzie dojna zmiana i wszystko się rypnie

      • 0 0

    • że niby co Gdynia lepsza? Płacą w Polsce i to juz plus

      a Gdynie z jej wariatami co chcą robic lotnisko to sie nadaje do zaorania

      • 3 1

  • stocznia Hwyard (3)

    Robiłem w Norwegii w stoczni Hawyard obóz pracy a dlaczego bo foremanami są polscy debile którzy wyciskają z polaków 7 poty Bhp dla nich nie istnieje parę lat temu zginęło tam 3 polaków

    • 31 3

    • tak...zginęło....około 10-ciu lat temu

      Marcello jesteś za młody by wiedzieć....

      • 9 0

    • Marcello (1)

      Nigdy nie zginęło w tej stoczni 3 ludzi. Debilu !

      • 0 16

      • nie prawda

        zgineło w zbiorniku

        • 16 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora...

Najczęściej czytane