• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrakt HPR za 9 mln euro. Wykona prace na luksusowych wycieczkowcach

erka
6 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.

Kontrakt o wartości 80 mln koron norweskich (ok. 9 mln euro) trafił do spółki z norweskiej grupy Havyard - Havyard Production. Chodzi o prace elektryczne na czterech statkach wycieczkowych budowanych na zlecenie armatora Celebrity Cruises przez francuską stocznię STX France. Co ciekawe, spółka HPR ma główną siedzibę nie w Norwegii, a w Gdańsku. W realizacji kontraktu uczestniczyć mają także inne spółki z Trójmiasta.



Havyard Production będzie odpowiadać za prace elektryczne na serii statków wycieczkowych należących do firmy żeglugowej Celebrity Cruises, spółki zależnej Royal Caribbean Cruises. To amerykańskie przedsiębiorstwo, będące drugim największym na świecie armatorem statków wycieczkowych.

Prace dotyczące pierwszej jednostki rozpoczną się już w kwietniu 2017 roku i potrwają do roku 2022. Statki zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.

Od 2011 roku spółka HPR była zaangażowana w prace przy ponad 20 różnych budowach czy konwersjach statków, takich jak: lodołamacze, statki typu OCV i PSV, wielozadaniowe holowniki offshore i łodzie rybackie.

Firma HPR została założona w 2011 roku jako spółka zależna stoczni Leirvik z Grupy Havyard Ship Technology. Początkowo była integralną częścią Grupy Havyard jako dostawca wyposażenia, zarządzający kontraktem i realizacją poszczególnych projektów, wykonujący prace dotyczące systemów elektrycznych, wentylacyjnych, rurarskich, czy malowania. Firma stopniowo zwiększała jednak zakres usług na rzecz innych firm spoza Havyard Group.

Spółka zatrudnia obecnie ok. 300 pracowników. W 2016 roku jej obroty wyniosły ok. 16 mln euro. Główna siedziba firmy znajduje się w Gdańsku. HPR posiada także oddziały w Norwegii i Danii, a nowe biuro ma zostać otwarte we Francji.

- Chcemy w coraz większym stopniu świadczyć usługi na rzecz firm spoza grupy Havyard - mówi Nedim Jakupovic, dyrektor spółki HPR. - Już teraz jesteśmy w stanie dostarczyć kompletne rozwiązania w zakresie prac elektrycznych, ogrzewania i wentylacji czy systemów rurarskich. Codziennie nasi pracownicy wykonują prace na wielu budowanych obecnie jednostkach. Nasze doświadczenie powoduje, że poszukujemy kontraktów także z innych rynków, takich jak budownictwo lądowe czy przemysł.
Grupa Havyard zajmuje się rozwojem i dostarczaniem technologii morskich do budowy zaawansowanych statków morskich. Grupa zajmuje się zarówno budową gotowych statków, jak i instalacją wyposażenia. Oprócz Norwegii grupa posiada biura w Polsce, Turcji, Chorwacji, Chinach i Brazylii. Grupa jest notowana na giełdzie papierów wartościowych w Oslo i zatrudnia 700 pracowników.
erka

Miejsca

Opinie (40) 1 zablokowana

  • nowa konstrukcja dziobu na tak dużej jednostce - nieźle

    • 2 0

  • Pływałem na takim statku ...

    elegancko ...

    • 2 0

  • We Francji się opłaca

    Norwegowie od dawna przenoszą firmy do Polski bo taniej ale mają tu tylko wyrobnikow, managerów przynoszą swoich.
    Jak to jest że kontrakty dostaje Francja, kraj z minimalnym wynagrodzeniem w euro i najkrótszym tygodniem roboczym?
    Jak to jest ze u nas płaci się spawaczowi 15 PLN a tam dostaje 15 euro i kontrakt wszystkim się opłaca?
    Bo finalnie ten statek i tak będą robić Polacy, Rumuni, Ukraińcy, Grecy i Włosi

    Jak to jest że tam się opłaca a u nas nie?

    • 5 0

  • Omijac (1)

    Mareleng, Havyard, HG omijac dlugim lukiem!

    • 7 0

    • Firmy

      Tak , tylko aramex elektro jest najlepszy

      • 1 2

  • HPR

    A w Polsce problemy z kasa wypłaty nie w terminie
    Ludzie pojechali do Francji ale diet im nie wypłacają

    • 3 0

  • Nie tak kolorowo (1)

    Jak narazie to pojechaly same lizusy kierownika z Norwegii.

    • 1 0

    • I wracaja

      Tak pojechali... A się zwinęli szybciej jak przyjechali. Ludzie nie mają wypłat. Wałki jednak bokiem wychodzą

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane