• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ikea ma problem z terminowymi dostawami

Wioletta Kakowska-Mehring
17 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nasz czytelnik już od czerwca czeka na fronty do mebli kuchennych zamówionych w sieci Ikea. Nasz czytelnik już od czerwca czeka na fronty do mebli kuchennych zamówionych w sieci Ikea.

Brak kontenerów, korki w transporcie, brak kierowców... Ikea, największy producent mebli na świecie, ma problemy z dostawami. Od kilku tygodni biuro prasowe firmy stara się tłumaczyć opóźnienia, a klienci - tak jak nasz czytelnik pan Maciej - tracą cierpliwość.



Czy miałe(a)ś w ostatnim czasie problemy z dostawą zamówionych towarów?

- W czerwcu kupiliśmy w Ikea kuchnię o wartości 14 tys. zł. Po wykonaniu projektu, przy składaniu zamówienia, sprzedawca poinformował nas o chwilowym braku dostępności frontów szafek (10 z 15 szt.). Poinformował nas, iż elementy te będą dostępne w przeciągu 2-3 tygodni. Do tej pory elementy te nie są dostępne, mamy więc kuchnię za 14 tysięcy z "dziurawymi" szafkami - informuje nas czytelnik pan Maciej.
Choć mamy już połowę września, tzw. frontów dalej nie ma, a Ikea poinformowała naszego czytelnika, że... może będą dostępne w październiku.

Takich i podobnych listów otrzymuje ostatnio coraz więcej redakcji w Polsce. Klienci firmy Ikea żalą się na brak dostaw w terminie, ale też na sposób załatwiania reklamacji i problemy z komunikacją.

- Zostaliśmy wprowadzeni w błąd przez pracownika Ikea podczas zakupu. Złożyłem reklamację z wnioskiem o przyznanie 10 proc. rabatu, który wykorzystalibyśmy na zakupienie tymczasowych frontów. Ikea odrzuciła reklamację, dopiero po odwołaniu przyznała rabat w wysokości 100 zł (0,8 proc.). Tak więc Ikea przyznała nam rację, ale zaproponowała śmieszną rekompensatę - mówi pan Maciej.

To problem globalny



Co na to Ikea? Głównym powodem problemów ma być transport i to zarówno ten międzynarodowy (kontenery i ceny frachtu), jak i ten krajowy, a to za sprawą braku kierowców.

Czytaj też:

Ceny frachtu napędzają ceny w sklepach



- Międzynarodowy system frachtu morskiego od dłuższego czasu boryka się z ograniczoną przepustowością spowodowaną m.in. dostępnością kontenerów oraz pojawianiem się przypadków koronawirusa COVID-19. Zatłoczenie w zagranicznych portach w połączeniu z historycznie wysokim popytem odpowiada za nierównowagę na całym światowym rynku transportu morskiego. Do tych czynników należy też dodać ograniczoną dostępność niektórych surowców oraz odczuwalny w całej Europie niedobór kierowców, co łącznie doprowadziło do ograniczeń w dostępności oferty szeregu dostawców i producentów, w tym Ikea - tłumaczy Aneta Gil, liderka ds. komunikacji zewnętrznej Ikea Retail, czyli spółki córki Ikei, zajmującej się transportem produktów i surowców dla sieci.
Jak tłumaczy Ikea, w celu załagodzenia obecnej sytuacji podjęto "nadzwyczajne działania, takie jak zakup własnych kontenerów, czarter dodatkowych statków czy wykorzystanie transportu kolejowego z Chin do Europy".

- Ponadto skupiliśmy się na przystosowaniu części dostaw, tak aby większa ilość najważniejszych produktów docierała do naszych klientów w efektywny sposób. Wspólnie z naszymi partnerami logistycznymi i przewoźnikami w trybie pilnym zwiększamy zasoby po stronie floty i pracowników obsługujących zlecenia - dodaje Aneta Gil.

Z Polski do Azji, z Azji do Polski



Jak się okazuje, problemy z dostawami odczuwalne są też w innych krajach Europy. A Ikea to największy na świecie producent mebli, obecny w 52 krajach świata. Jak podaje BBC, około 10 proc., czyli 1000 linii produktów, jest obecnie niedostępnych  w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Z kolei CNBC poinformowało, że - jak szacuje Ikea - około 850 z 8500 produktów sprzedawanych w Singapurze jest dotkniętych opóźnieniami w wysyłce. W Europie brakuje mebli, w Azji brakuje mebli... A tylko w Polsce Ikea ma kilkanaście zakładów produkcyjnych.

Okazuje się, że właśnie Polska jest drugim co do wielkości producentem mebli Ikea na świecie, zaraz po Chinach. Dzisiaj prawie 20 proc. produktów Ikea na świecie nosi kod kreskowy zaczynający się od 590, czyli "wyprodukowano w Polsce". W przypadku mebli drewnianych ta proporcja dochodzi do 50 proc. światowej produkcji Ikea.

Niestety, to nie poprawi sytuacji klientów na naszym rynku. Oni też czekają na dostawy. Cóż... globalizacja. Klient w Azji czeka na fotel z zakładu w Polsce, a klient z Polski czeka na... choćby fronty z fabryki w Azji.


Co zatem zrobić, gdy chcemy coś zamówić już dziś?

- Zachęcamy naszych klientów do sprawdzenia dostępności produktów na stronie Ikea.pl lub w aplikacji mobilnej Ikea przed wizytą w sklepie. Jeśli produkt nie jest dostępny w najbliższym lub innym pobliskim sklepie Ikea, ale zostanie uzupełniony, dostaną powiadomienie SMS-em lub e-mailem. Co kilka minut aktualizujemy informacje o dostępności oferty, aby wyświetlane informacje były poprawne. Produkty o dłuższej niedostępności usuwane są całkowicie z naszej ekspozycji sklepowej. Te, które są czasowo niedostępne, otrzymują specjalne oznaczenie w formie indywidualnych zawieszek z ceną. Kiedy pierwotny termin dostawy ulegnie zmianie, klient jest poinformowany o najbliższym możliwym terminie. W razie pytań dotyczących swoich zakupów klienci mogą skorzystać z najwygodniejszych sposobów kontaktu z nami -  pomocy Chatbotów oraz pracowników Domolinii. W tej ostatniej zwiększamy zatrudnienie, aby móc szybciej odpowiadać na zapytania kierowane do Infolinii. Wciąż poszukujemy kolejnych rozwiązań, które będą dodatkowo łagodzić skutki obecnej trudnej sytuacji. Współpracujemy z naszymi partnerami z całego łańcucha dostaw i jesteśmy z nimi w stałym kontakcie, aby przygotowywać nowe metody reagowania i zwiększania poziomu doświadczenia zakupowego, zarówno obecnie, jak i w przyszłości. Zdajemy sobie sprawę z tego, iż obecna sytuacja związana z realizacją poszczególnych zamówień i dostaw nie jest komfortowa dla klientów Ikea - mówi Aneta Gil.

Miejsca

  • IKEA Gdańsk, Złota Karczma 26

Opinie (250) ponad 10 zablokowanych

  • (4)

    Biedni lewacy co z wami nieterminowe dostawy co z wami? Walczycie dzielnie z krzyżykiem na szyi pracownika ale macie problem z dostarczeniem tego szmelcu z płyty paździerzowej i sklejki? Jaki smuteczek

    • 33 21

    • Kto walczył (3)

      Z krzyżem na szyi? Nie bredź

      • 6 9

      • (2)

        kto walczył lewactwo ze sklepu ikea są też przodownikami w paranoi zwanej epidemia czekamy na zakaz zakupów dla osób które odmówiły boskiej szprycy w ramię ku chwale korporacyjnego lewactwa czyz to nie z tej sieci za skrytykowanie części rowerowych i ich stosunków analnych wyleciał z pracy człowiek bo powiedział co sądzi Pismo Swięte o tego typu praktykach?Zamiast sklejką ta denna sieć sklepów zajmuje się aktywna walką ideologiczną po stronie części rowerowych

        • 5 7

        • (1)

          No to sam rób meble foliarzu od światowych spisków haha, litości haki wyprany mózg. Typowa wypowiedź członka sekty antycovidowej.

          • 4 4

          • a pewnie że wolę sam sobie zrobić czy kupic u normalnego sprzedawcy a ta swołocz niech nauczy się szanować zwyczaje kraju gdzie się panoszy a jak się nie podoba to niech spadają stąd

            • 2 1

  • (15)

    Domówić fronty w komandorze np. Lakiery ładne i już.

    • 22 14

    • (7)

      Zamówiłem komputer. Miał być za miesiąc. W październiku będzie rok. Nie ma karty graficznej.

      • 10 0

      • (1)

        Zamówiłem komputer, skonfigurowany pode mnie . Do odbioru za 2 dni.

        • 6 0

        • Jakiś cienki z demobilu

          • 0 1

      • (2)

        Zamowilem picce, godzine temu minelo 2 dni od momentu dostawy.

        • 11 0

        • Masz szczęście, ja zamówiłem pizze w Pizza Hut (1)

          Czekam już tydzień i nic a na stronie widnieje, że dostarczyli

          • 8 0

          • ja zamowilem w Pizza Hut- fajny analfabetyzm, skąd biorą się Ci wszyscy analfabeci nie odmieniających przez przypadki.

            • 0 4

      • Zamówiłem części

        Sam se złożyłem komputer.

        • 5 0

      • zamawiam laptopy do firmy

        model, który kupowałem ostatnią dostawę miał w maju, następna w lutym.

        • 6 0

    • fronty z ikea (5)

      i tak wyblakną po 3 latach i nie podmienisz podniszczonych na nowe

      • 12 8

      • (4)

        "z Ikea"- serio? Słyszałeś o odmianie przez przypadki?

        • 2 22

        • zastanawia mnie kto minusuje takie komentarze

          • 0 0

        • (2)

          Z Ikeji. Zadowolony?

          • 10 1

          • Po pierwsze nie wiem czy to miał być sarkazm, czy napisałeś Ikei na poważnie, po drugie nie ms to jak nie wstydzić się nieuctwa.

            • 0 0

          • I cóż że ze Szwecji...

            • 4 0

    • Wow, ale rozwiązanie.

      • 7 1

  • A może warto przestać kupować chińskie g...o?

    A może warto przestać kupować chińskie g...o?
    Każdy towar sprowadzony z Chin do Polski - to utrata miejsc pracy u nas i podatki zapłacone w Chinach.
    Mam nadzieję, że konsumenci zmądrzeją - że kupując polskie produkty, płacą wynagrodzenie swoim, i kasa zostaje w naszym kraju.

    • 9 0

  • Paździerz za 14 tys.

    Pan Frajer kupił paździerz za 14 tys. I co, mamy go żałować?

    • 8 7

  • Im (2)

    naprawdę już się w du..ch poprzewracała, piszę tak ogólnie.Dostawa pod szlaban 140zł,pod klatkę 90zł za chwilę będzie pod drzwi a może pod skrzyżowanie i za każdą dostawę inna stawka.Taki gigant! Śmieszni są.Ciągną z ludzi ile mogą i jak chcą do tego jeszcze takie opóźnienia z dostawami.

    • 30 0

    • (1)

      Najlepszy jest odbior w sklepie za 40 zeta!

      • 13 0

      • Hahahahaha

        • 6 0

  • Nie kupuję już tych "tekturowych" mebelków.

    • 12 1

  • A dlaczego Greta krytykuje Polskę za węgiel brunatny (2)

    a sama produkuje płyty Ikei z formaldehydem w Bielsku Podlaskim?

    • 27 8

    • Bo może...

      • 0 0

    • formaldehyd truje lokalnie

      a węgiel globalnie

      • 3 5

  • Jesteśmy bardzo konsumpcyjnym społeczeństwem (3)

    Rozumiem frustrację czytelnika, został wprowadzony w błąd, ale faktem jest że przereagowujemy braki w sklepach. Przyzwyczajeni że wszystko mamy na wyciągnięcie ręki i to w kolorze jaki chcemy. Obawiam się, patrząc na światową politykę, że będziemy w niedalekiej przyszłości odczuwać kolejne takie problemy. Ale może to dobrze, może wreszcie zaczniemy naprawiać zamiast wyrzucać i lecieć po nowe.

    • 86 10

    • My chcemy naprawiać, ale przy masowej produkcji (1)

      Nie miało to sensu. Kiedyś kupiłeś pralkę na 25 lat, teraz na 5. Pewnie nadal będą produkować, ale mniej i drożej.

      • 12 0

      • Miele robi AGD na 20 lat, taką reklamę wczoraj widziałem...

        • 1 0

    • Komentarz w punkt!

      • 19 2

  • (5)

    A kraftowe hot dogi i rzemieślnicze klopsiki są?

    • 68 5

    • w hot dogach też były ostatnio braki :O (3)

      • 15 3

      • Koniny też brakuje ?

        • 0 0

      • Bez wkładek typu parówka sprzedawali? (1)

        Znaczy same pseudo bułki z cebulką i ogórasem? Fuj. :P

        • 11 2

        • Wkladow brak, bo

          sa uzywane inaczej.

          • 1 0

    • grunt ze teczowe torby na zakupy sa na stanie

      • 26 15

  • ooo już żaden kierowca nie chce jeździć za 20zł brutto/h?

    • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka cywilna, a od roku 1999 jako spółka z o.o. Obecnie Rubo jest głównym filarem Grupy RUBO skupiającej 5 podmiotów gospodarczych. Zarówno Rubo Sp. z o.o. jak cała grupa wspiera się wyłącznie o kapitał polski. Rubo Sp. z o.o. jest producentem własnych systemów rusztowań oraz hal namiotowych.

Najczęściej czytane