- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (62 opinie)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (113 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Inflacja. Według GUS będzie 17,9 proc.
Inflacja w październiku 2022 r. wyniesie 17,9 proc., licząc rok do roku - wynika ze wstępnych danych Głównego Urzędu Statystycznego. Wzrost napędzają ceny nośników energii, paliwa i żywności.
- W październiku 2022 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych wg szybkiego szacunku wzrosły w porównaniu do października 2021 r. o 17,9 proc. (wskaźnik cen 117,9), a w stosunku do września 2022 r. wzrosły o 1,8 proc. (wskaźnik cen 101,8) - podał Główny Urząd Statystyczny na Twitterze.
Ceny paliwa do prywatnych środków transportu wg szybkiego szacunku wzrosły w październiku 2022 r. w porównaniu do września 2021 r. o 19,5 proc. (wskaźnik cen 119,5), a w stosunku do września 2022 r. wzrosły o 4,1 proc. (wskaźnik cen 104,1).
W październiku 2022 r. ceny nośników energii wg szybkiego szacunku wzrosły w porównaniu do września 2021 r. o 41,7 proc. (wskaźnik cen 141,7), a w stosunku do września 2022 r. wzrosły o 2,0 proc. (wskaźnik cen 102,0).
Ceny żywności i napojów bezalkoholowych wg szybkiego szacunku wzrosły w październiku 2022 r. w porównaniu do września 2021 r. o 21,9 proc. (wskaźnik cen 121,9), a w stosunku do września 2022 r. wzrosły o 2,7 proc. (wskaźnik cen 102,7).
Opinie (445) ponad 50 zablokowanych
-
2022-10-31 12:18
Opinia wyróżniona
jedno jest pewne, nie zatrzyma się szybko inflacji bez masowych bankructw gospodarstw domowych i działalności gospodarczych (49)
Tylko twarde reguły rynku - czyli stopy procentowe powyżej inflacji, zero socjali, żdanych tarcz, żadnych wakacji kredytowaych mogą szybko zahamować inflację.
Ale czy to w aktualnej sytuacji byłaby słuszna droga, tego nie wiem, nie mam wiedzy.
Na pewno skutkowałoby to wyrzucaniem ludzi na bruk i licytacji zakredytowanych mieszkań. Brak mieszkania, brak pracy, brak środków na przeżycie do 1-ego to wzrost przestęopczości i problemy społeczne.
Sztuką jest to wszystko wyważyć- 159 31
-
2022-11-02 17:41
za to za oceanem wzrosty na giełdach !!
- 0 0
-
2022-11-02 11:11
Tu chodzi o zniszczenie waluty i wprowadzenie CBDC.
- 2 0
-
2022-11-02 06:45
Wszyscybo tym mòwili...ze tak skończy się rizdawnictwo
Mamy drożej niż w Niemczech, a pensje 4 mniejsze ..a stary Dziad z Żoliborza dalej mordę drze..o zemście, kiedy jego świta napycha portfele...
- 4 2
-
2022-11-02 06:33
Recz w tym że ludzie już są na bruku a przedsiębiorstwa są zbankrutowane. Teraz gospodarka jest jak pacjent z urwaną nogą i ręką a nafaszerowany morfiną. Dywagujemy czy zmniejszyć dawkę morfiny kosztem bólu, ale obiektywnie z pacjentem nie jest dobrze tak czy siak. W gospodarce bonzna na kredyt oznacza ból i ten ból będzie. A im później tym większy.
- 3 0
-
2022-11-01 19:47
Stopy procentowe powyżej inflacji... Hehe czyli co kredyty powyżej 20%?
- 3 0
-
2022-11-01 02:12
zahamowali to sobie wszystko lockdown'ami
a teraz zgarniają profit, ten bez dokumentów, dużo broni, uzbrojenia, medykamentów. a Ty dalej wierzysz w tv i ekspertów, nic się nie zmienia ludzie dalej są ślepi i mają wybiórczą pamięć, a blackrock i goldmansachs to co teoria spiskowa? weź mnie nie rozśmieszaj bo niestety dla Ciebie, nawet lubie czarny humor.
"wyważyć.." ja p. toa teraz zgarniają profit, ten bez dokumentów, dużo broni, uzbrojenia, medykamentów. a Ty dalej wierzysz w tv i ekspertów, nic się nie zmienia ludzie dalej są ślepi i mają wybiórczą pamięć, a blackrock i goldmansachs to co teoria spiskowa? weź mnie nie rozśmieszaj bo niestety dla Ciebie, nawet lubie czarny humor.
"wyważyć.." ja p. to nie fizyka liryczna kaleko, wyważyć to sobie możesz koła w tym paździerzu co masz za 50 koła. Matematyki się troche poucz, bo słabo Ci liczenie wychodzi. Na dobry początek szybkich rachunków przeczytaj sobie 'Ojca chrzestnego kremla' , tam jest dużo matematyki. Sory nie da rady, "teoria spiskowa" , książka zbanowana.- 2 1
-
2022-10-31 19:29
I zaden wielki reset tego nie zatrzyma jedynie nas okradnie spirala dlugow dalej bedzie rosla bo zaden Einstein nie znajdzie
Początek końca
- 3 1
-
2022-10-31 19:17
Ale pieknie to napisałes wypisz wymaluj idealny przykład programowy Tuska !!I kolejny raz masz racje nie masz zadnej wiedzy na (2)
na temat ekonomi
- 5 16
-
2022-11-01 22:11
Na razie mamy politykę rodem z Gierka a wszyscy wiemy do czego ona doprowadziła. (1)
- 4 4
-
2022-11-02 08:50
do załamania nie doprowadziły założenia gorspodarcze ekiy Gierka
a brak umiejętności i powszechna chęć chadzania na skróty...
O tym, że gospodarka, to wojna nawet nie warto wspominać...
Jak również to, że trzeba mieć trochę szczęścia... A wtedy wybrano Chińczyków...- 1 1
-
2022-10-31 18:59
Zycie na kredyt (1)
Państwa powiększają swoje dlugi w nieskończoność jakoś wizualnie trzeba zasypywać te dlugi dodrukiem pustego pieniądza.
- 7 3
-
2022-11-01 23:13
"Państwa powiększają swoje dlugi w nieskończoność"
Państwo nie może ale ludzie mogą?
Gdy jedyną kwalifikacją do zdolności kredytowej jest zdolność do oddychania?- 3 0
-
2022-10-31 18:36
Wczoraj (2)
Morawiecki mówił że nie zostawi ludzi bez socjali! Jak poprzednicy w innych kryzysach i doskonale wie że to pogłębia inflację ale pomimo to socjale będą być może z 15 emeryturą...
- 2 14
-
2022-11-01 07:47
emeryt (1)
Nie potrzeba nam 15,16 itd. emerytury,tylko należy prawidłowo zrewaloryzować emeryturę w marcu,raz do roku.
- 19 1
-
2022-11-01 12:14
Tak,bo te ---ki,to tzw.chwyt psychologiczny.Nie od razu,tylko po kawałku rzucają ,jacy to oni wspaniałomyślni dla seniorów.
- 7 1
-
2022-10-31 17:34
Jasne (2)
Ale zrozum że okradanie Polaków przez podnoszenie stóp procentowych w ogóle nie działa przeciw inflacji!!! To bzdury. To wymyślony sposób banksterów na wyprowadzenie pieniędzy ostatnich oszczędności kredytobiorców. Co za różnica czy ja je wydam czy jakiś bankster! Ja od dawna już nie wydaję pieniędzy. Kredyt wzrósł mi dwukrotnie! z 1800 na 3600zł,
Ale zrozum że okradanie Polaków przez podnoszenie stóp procentowych w ogóle nie działa przeciw inflacji!!! To bzdury. To wymyślony sposób banksterów na wyprowadzenie pieniędzy ostatnich oszczędności kredytobiorców. Co za różnica czy ja je wydam czy jakiś bankster! Ja od dawna już nie wydaję pieniędzy. Kredyt wzrósł mi dwukrotnie! z 1800 na 3600zł, z czego ponad 3000 to odsetki! To największy numer w białych rękawiczkach, jak cała ta sztuczna pandemia.
Jedyne co napędza inflację to producenci paliw, energii i gazu, a także ludzie BEZ kredytów bo mogą jeszcze coś wydać.
Podniesienie stóp dodatkowo zrujnuje gospodarkę a ta pociągnie za sobą resztę na dno. Ale o to chodziło cały czas reżyserom spektaklu pt. "plandemia" kataru. Ostatnia prosta, weź chemię i uratuj babcię. To było tak sztuczne że przekraczało zdrowy rozsądek i prawdziwą wiedzę medyczną na najwyższe wyżyny foliarstwa. Wykreowany strach, pandemia i inflacja. Wszystko się na to składa. Analizuję sytuację od 09.2019 roku i w styczniu 2020 roku było wiadomo że nic nie dzieje się poważnego. Ale i tak z uporem wprowadzono gnębienie i walkę z ludźmi w obronie pandemii. Ja się tylko zastanawiałem, dlaczego i jaki jest tego cel. W maju 2020 już wywnioskowałem że będzie mega inflacja. Teraz już wiem po co.- 29 22
-
2022-10-31 17:54
Dziękujemy (1)
Za tę błyskotliwą analizę. Jacyś profesorowie od ekonomii, politologii czy innej medycyny studiują latami piszą książki, debatują. I po co to wszystko? Na co to wszystko? Byle random z internetu wyłuszczy wam w pięciu akapitach jak działa świat. Czasami ja wam foliarze zazdroszczę tej nieskomplikowanej wizji świata i poczucia że wy wszystko tak doskonale ogarnęliście tymi swoimi mało pofałdowanymi zwojami.
- 20 15
-
2022-11-01 06:33
I co z tego że studiują?
Jak są zamknięci w swojej bańce i nie potrafią skutecznie zablokować rosnących cen paliw i energii.
- 14 6
-
2022-10-31 13:34
można podnieść stopy do 100% ale to inflacji nie zatrzyma geniuszu ekonomii (1)
bo co ma jedno do drugiego. jeszcze trochę stopy podniosą to się wszyscy zwiną i figę będziesz miał.
- 18 16
-
2022-11-01 19:24
Stopy do 100% ?
Taka podwyżka i za miesiąc jest deflacja akurat, także ty bredzisz i to jak potłuczony
- 2 3
-
2022-10-31 13:24
(2)
I masz 30% bezrobocia w ten sposób.
I co przy 30% bezrobociu i braku socjali?
Śmierć głodową?- 12 14
-
2022-11-01 21:45
Jaki rząd ,take bezrobocie :)
- 5 2
-
2022-10-31 16:03
Wielokrotny wzrost kradzieży i napadów
- 19 4
-
2022-10-31 12:41
Mhm (25)
Zacznijmy od zdjęcia tarcz i zabranie socjalu co się ludzie do roboty wezmą. Ale patrząc na wyniki ostatniej ankiety o zdjęciu tarczy gdzie ludzie by chcieli dożywotnio ja mieć...
- 46 9
-
2022-11-01 23:15
Chcesz "zabrać socjal" ok. 10 tysiącom dorosłych Polaków w skali kraju dostających "szczodry" zasiłek okresowy 380-420 zł, ale n
chcesz zabrania nienależnie przyznanych przez "polski" rząd i wypłacanych 500+ na dzieci 'kra!ńskie, ponoć aż na 400 tysięcy takich?
- 0 8
-
2022-10-31 18:21
"zdjecie tarczy, zero socjalu a ludzie sie do roboty wezma..." (23)
Jak ja uwielbiam takie porykiwania...
A ktos czeka na "robote" tych ludzi? Sa oni do czegos potrzebni? To jedno...
A drugie, doucz sie troche, bo wydatki socjalne maja niewielki wplyw na inflacje. Znacznie wiekszy ma akcja kredytowa dymajaca mieszkaniowa banke i wszelkie dotacje dla "podsiebiorcow", majace na celu wprowadzanie ideologicznych "produktow" (oze) lub ich niszczenie (placenie za nie lowienie ryb, nie hodowalnie bydla...)- 12 41
-
2022-11-02 01:01
Socjale i 500+ nie maja wplywu na inflacje?
To dlaczego nie dac kazdemu po 2000+? Wg Ciebie byloby nadal spoko
- 3 2
-
2022-11-01 23:58
Nie ma to jak nazwać ochronę środowiska, żębyśpotem nei leżałw szpitalu z rakiem "ideologicnzmy produktem". Nie kompromituj się.
- 2 2
-
2022-11-01 21:30
cyt "A ktos czeka na "robote" tych ludzi? Sa oni do czegos potrzebni? " (5)
Skoro nie sa do niczego potrzebni to po co ich dotować.
- 12 2
-
2022-11-01 23:05
a co z nimi zrobisz? (4)
Możesz zrobić to co Niemcy w latach 20 ubiegłego wieku. Albo Rosjanie, choć to nieco inny mechanizm.
I czym to się skończyło?
Jednym z najpoważniejszych błędów poprzedniej ekipy jest zlekceważenie "patoli", "nierobów", "nieuków", wykluczonych i wypchniętych na margines.
To szczyt politycznej głupoty i zwykły brak kwalifikacji...- 3 7
-
2022-11-02 01:03
Jezeli na rynku pracy bedzie 300% wiecej absolwentow filozofii (3)
To raczej beda musieli sie przebranzowic. Tak samo z tymi ,niepotrzebnymi.
- 4 2
-
2022-11-02 17:45
raczej zarzadzania !! - a do pracy brak ludzi......
- 2 0
-
2022-11-02 08:46
"niepotrzebnymi"
No, no...
Kontynuuj... Robi się ciekawie.- 2 0
-
2022-11-02 08:41
a podobno ludzie są wolni?!
Chce być filozofem, to nim jest. Całkiem spore z nich grono ma się całkiem nieźle...
Jak w każdej branży...
Dlaczego jest ich tylu?
Bo ktoś ma w tym interes... Miedzy innymi ta reszta, której jest nieźle...
Potrzebujesz innych specjalności? To ich zachęć i wykształć... Oraz dbaj, aby dla (na!) ciebie chcieli pracować.
I nie wysyłaj za bramę, jak ci się widzimisię zmieni...- 2 0
-
2022-11-01 20:34
(1)
ty no jednak czeka. Roboty jest calkiem sporo, tylko jak ktos ma socjal na socjaly to mu sie nie chce nawet
- 7 4
-
2022-11-01 23:06
trzeci rodzaj prawdy...
w sensie Tischnera
- 2 2
-
2022-11-01 08:35
Socjale nie maja wplywu na inflację (10)
Hahaha. 13,14 plusy, dopłaty. Rzad ze złotówki zrobił śmietnik. Socjale, rozdawnictwo.
- 46 7
-
2022-11-03 14:25
socjale?
Rozdawnictwem są niskie stopy i bezrefleksyjne przeżeranie dotacji oraz ratowanie "za dużych, aby mogli upaść"...
Socjale przy tym to malutkie piwo...- 1 1
-
2022-11-01 23:10
to jest "popyt wewnętrzny" (2)
bez trudu zaspokajany...
A spekulacyjne zwiększanie cen powinna tłumić w zarodku "niewidzialna ręka rynku"...
I co? Nie tłumi?
No popatrz, jaki pech...- 2 3
-
2022-11-02 05:12
tłumi, tam gdzie działa wolny rynek, gdzie pis się nie wtrąca (1)
- 2 3
-
2022-11-02 08:35
a jak się ktokolwiek wtrąca
do pracy sklepikarzy?!
Ludzie maja "kasę" i chcą ją wydawać...
W czym problem?- 2 2
-
2022-11-01 23:01
nie zdajesz sobie sprawy z poziomu socjalu w krajach starej unii (5)
A o poziomie tego typu wydatków mówi udział płac w PKB.
W Polsce to wyraźnie poniżej 50%- 3 9
-
2022-11-03 10:48
Pomyśl (1)
Tylko jest małe ale, inne kraje mają rozwinięta gospodarkę i nie maja długu publicznego, po prostu ich na to stać!!
- 0 1
-
2022-11-03 14:29
usa?
Nie mają długu?
Dług obecnie jest podstawą napędzania gospodarek...
Ale nie wszystkim się to udaje i ktoś zawsze zostanie z "czarnym piotrusiem". Cała sztuka i siła "rozwiniętych" gospodarek, że potrafią takiego "piotrusia" trzymać z dala od siebie...- 1 0
-
2022-11-02 05:11
nie obchodzą nas inne kraje (2)
obchodzi nas sytuacja w Polsce. Nie jesteśmy pisim elektoratem, któremu można powiedzieć - "ale oni mają jeszcze gorzej".
- 8 3
-
2022-11-02 09:58
"dlaczego-place-rosna-w-polsce-wolniej-od-pkb-udzial-plac-w-pkb"
Zapytaj wuja Gugiela o takie hasło...
Życie ludzi to nie tylko dochody, ale przede wszystkim koszty. A te są poza ich kontrolą...- 2 0
-
2022-11-02 08:34
może cię nieobchodzić dowolna rzecz
co nie zmienia faktu, że ona istnieje i ma na ciebie wpływ.
To jedynie ilustracja, że można a nawet trzeba inaczej i że tkwisz w identycznym błędzie, jak ludzie którym sugerujesz przyjmowanie wygodnej wersji świata.
Byle tobie było lepiej...- 2 2
-
2022-10-31 19:03
Ceny mieszkań nie są w koszyku inflacyjnym (1)
Całe twoje wywody w komentarzach to stek bzdur.
- 17 7
-
2022-11-01 23:08
ceny mieszkań nie są
ale skutki ich obecności na rynku i owszem...
Ekonomia to umowy. Dlatego nie jest nauką ścisłą.
A umowy i ich przestrzeganie zależy od partykularnego i subiektywnego interesu.- 5 3
-
2022-10-31 10:20
Opinia wyróżniona
Za paliwo w zeszłym roku płaciłem koło 5zł (21)
teraz koło 8 - to daje 60% podwyżki. A żywność - są towary, które podrożały i o 100%, wiec te szybkie szacunki to mogą sobie schować w kieszeń.
- 272 11
-
2022-11-02 06:41
Pkacimy za 500 plus...rozdaną kasę..brak inwestycji
Za Ostrołękę i zmarnowane miliardy... nawet wycięcie lasów nie pomaga.... no a ci dalej o winach Tuska..PO będzie sprzątać ten syf..10 lat
- 1 1
-
2022-10-31 14:47
Wg planów UE od 2035r. nie będzie można rejestrować samochodów spalinowych. (4)
Aby do tego doprowadzić trzeba ograniczyć ludziom możliwości posiadania samochodu poprzez wysokie koszty zakupu auta, wysokie koszty utrzymania i ceny paliw. Wszystko to jest opisane w książce Wielki Reset Klausa Schwaba.
- 5 16
-
2022-11-02 05:35
bełkot płaskoziemcy
marnujesz miejsce w internecie
- 1 0
-
2022-11-01 22:15
A co na to Nostradamus?
- 1 0
-
2022-11-01 11:37
Nowych samochodów a cała reszta to może jeździć jak na Kubie
- 3 1
-
2022-10-31 15:55
Widać że nie czytałeś tylko powtarzasz brednie po innych.
Przeczytaj a potem pisz.
- 11 4
-
2022-10-31 13:48
(2)
Obecnie 6,4...nie płacz.
- 6 16
-
2022-10-31 15:54
Diesel 6,4? (1)
Podaj adres, podjadę zatankować :)
- 18 1
-
2022-10-31 18:17
To ze jeździsz klekotem to czyja wina ?
- 7 11
-
2022-10-31 12:34
to ty masz samochód?
jeszcze przed 2015 z buta chodziłes- 3 15
-
2022-10-31 10:37
Bzdury piszesz...
- 5 22
-
2022-10-31 10:21
A wahania cen ropy naftowej w tym czasie to góra kilkanaście procent. (9)
Orlen przy aprobacie mocodawców z PiS wysysa pieniądze z Polaków niczym wampir wysysa krew swojej ofiary.
Kto stoi za PiS? Komu zależy na osłabaniu Polski? Kto prowadzi teraz wojnę z Zachodem?- 78 12
-
2022-11-01 22:56
Antypis (2)
PiS grabi nasze portfele za pomocą Orlenu. Jaki jest cel, a no jedyny, potrzebne dudtki na kolejne wybory.
- 3 4
-
2022-11-01 23:23
Idź, idź (1)
Już teraz totalna mówi, że nie będzie się tak zbroić.
Naiwniacy.- 1 1
-
2022-11-02 06:55
Nasza obronnosc to 5 min.
Każdy to wie ..nasza siła to bycie w Europie silnym gospodarczo krajem..TO dobre stosunki z cywilizacją a nie Orbanem
- 1 0
-
2022-11-01 20:36
(1)
i zlotowka slabsza przez ta bande dziadow. Wiec wiesz.
- 1 1
-
2022-11-02 05:56
Akurat niedawno się wzmocnila
- 0 1
-
2022-10-31 20:05
akurat na zachod nie ma co patrzec, tam tez recesja , tyko socjal, przyjmowac i dotowanie ochodzcomw i chora polityka klimatyczna
- 10 0
-
2022-10-31 13:53
Obecnie Polska zabezpiecza się przed wschodem i zachodem... Umowy Niemiec z Rosją z 39' pamiętamy do dziś.
- 8 14
-
2022-10-31 10:42
W PiSie pełno jest aparatczyków z nadania Kremla. (1)
- 61 17
-
2022-11-01 16:54
To pewnie ci aparatczycy zorganizowali bazy USA i pomoc Ukrainie.
- 5 10
-
2022-10-31 13:44
Opinia wyróżniona
(3)
czyli jednak obligacje indeksowane inflacją nadal zarobią duży zysk.
- 39 4
-
2022-11-02 00:24
Prawdziwa wysokość inflacji to więcej niż 35%
Żywność + 30%, paliwo +45%, energia +200%, węgiel i gaz +300%, co mnie obchodzą że mokasyny albo spodnie skórzane nie podrożały ?
- 9 1
-
2022-10-31 17:25
najwyżej dogonią inflację, ale minus podatek Belki (1)
- 7 6
-
2022-10-31 17:42
morawiecki wiedzial co robi ,dzialke sprzedal, w obligacje gwarantowane zainwestowal, a zonka zysk na caritas przelala?.
- 23 4
Wszystkie opinie
-
2022-10-31 10:15
Dalej tak słabo podnoście stopy i dajcie kolejne wakacje kredytowe (17)
To my zwykli obywatele konsumenci z tego bagna nigdy nie wyjdziemy. Nie wszyscy w tym kraju mamy kredyty , miliony ludzi ma oszczędności i tracą na tych śmiesznie niskich stopach. NBP do roboty chrońcie polską złotówkę.
- 115 36
-
2022-10-31 10:18
skończ chociaż podstawówkę. Będziesz miał chociaż podstawową wiedzę o ekonomi. (9)
- 23 41
-
2022-10-31 10:22
O widzę zabolała opinia (7)
Puki będą socjaliści z PiSu u władzy tak to będzie wyglądało. Balcerowicz z Rostowskim i Donaldem dawno wiedzieli by co zrobić. A ty dalej pobieraj 500plusy , zrobisz piątkę dzieci to na ratę starczy.
- 32 19
-
2022-10-31 10:41
(1)
donald tusk? ten co ostatnio mowil o:
- 700+
- narodowej budowie mieszkan
- czterodniowym tygodniu pracy
donald tusk to kaczynski 2.0- 24 21
-
2022-10-31 11:00
przestań kacperzyć
- 20 12
-
2022-10-31 11:38
(4)
a ty nie rób dzieci, skoro tak ich nienawidzisz. Twoj wypierdziany jedynak jest lepszy?
- 3 16
-
2022-10-31 12:51
Ja mam dwójkę dzieci (3)
Ale to co teraz się dzieje w gospodarce to masakra
- 7 2
-
2022-10-31 14:05
(2)
Czyli sam pobierasz 500+ i dzięki również Tobie mamy inflację na którą płaczesz, ja was za uja nie rozumiem.
- 4 11
-
2022-10-31 14:53
(1)
Ale ze bez 500+ nie byłoby inflacji w sytuacji wojny i systemu energetycznego opartego na weglu,to chcesz nam powiedzieć?
- 4 3
-
2022-10-31 17:10
Inflacja rosła jeszcze przed wojną na wschodzie, ale widzę, że telewizor Ciebie przekonał do swoich faktów więc nie mamy o czym dyskutować. Ja tylko mam nadzieję, że inflacja wystrzeli jeszcze ze 2 razy łącznie ze stopami procentowymi.
- 5 1
-
2022-10-31 10:51
o czym ? Ty na pewno skończyłeś jakąś szkołę ?! Ekonomi to dwóch ekonomów.
- 6 2
-
2022-10-31 10:23
xD już masz. to musi być jakaś zaplanowana akcja bo kto walczy z inflacją nie wygaszając inflacjogennych dodatków socjalnych. jakies tarcze na wegiel, na prad, na paliwo itd
dlatego już masz "silnom złotuwke" xD- 17 2
-
2022-10-31 11:49
Przecież widać, że część tej inflacji jest wywołana sztucznie
Nie wiesz, że na takiej sytuacji wszyscy zyskują oprócz małych prywatnych przedsiębiorców i zwykłych ludzi? Dziwnym zbiegiem okoliczności za energię i paliwo odpowiadają pewne państwowe spółki, przypadek? Nie sądzę, a ma to wpływ na wszystko
- 23 1
-
2022-10-31 12:42
Mhm
Zawsze są narzędzia indeksowane inflacja nikt biednym milionerom nie zabrania inwestować.
- 1 3
-
2022-10-31 13:17
bredzisz.... (3)
w jaki sposób podniesienie stóp wpłynie na cenę węgla i prądu geniuszu ekonomii??
- 7 5
-
2022-10-31 16:15
Prawem popytu i podaży (2)
Jak ludzie oddadzą ostatnie grosze na raty kredytów to nie kupią węgla i odłącza prąd. Wtedy spadnie popyt i ceny.
- 1 5
-
2022-10-31 17:46
co ty człowieku pieerd.... (1)
Ty masz jakiekolwiek pojęcie jaki jest popyt na energię elektryczną i węgiel. Tacy ignoranci jak ty nie powinni mieć praw wyborczych.
- 3 3
-
2022-10-31 19:09
A kilku milionom kredytobiorców odetnie prąd za niepłacenie rachunków to zobaczysz.
Wystarczył cieplejszy październik i ceny gazu na giełdzie spadły do -15 euro (tak minus) za MWh!
- 0 1
-
2022-10-31 10:18
Pamiętajcie co jest prawdziwą przyczyną inflacji. (10)
Marże firm energetycznych. Ropa kosztuje 90-parę dolarów za baryłkę, co nie jest jakąś absurdalną ceną, tymczasem nasz kochany Orlen ma marżę, którą kilkukrotnie podniósł w ostatnim czasie, w rezultacie ceny benzyny wystrzeliły w kosmos, pomimo stabilizacji cen ropy.
Niby firma państwowa, niby rząd troszczy się o ludzi, a tak naprawdę nic w tej sprawie nie robi - za to marże idą na premie, odprawy i datki dla partii.
Analogicznie z prądem. Ceny węgla i opłaty za emisję CO2 to niewielka cześć pełnej opłaty. Cała reszta ceny prądu to marże. Małe sklepiki i firmy, które rząd PiS miał chronic dostaly kilkaset procent podwyzki, podobnie jak samorządy.
Ta banda nazywajaca się rzadem wykorzystuje wojnę by się dorobić (spółki skarbu państwa). Pogonić ich! Przestać placic rachunki!
Taki jest efekt nepotyzmu.- 128 12
-
2022-10-31 10:22
Taka prawda
Spółki skarbu państwa notują ponadnormatywne i się głośno tym chwalą. Ceny paliwa, gazu i prądu poszły w górę o kilkadziesiąt procent, a to ciągnie za sobą ceny towarów i usług. Zawsze najbardziej przerąbane ma ten, który jest na końcu łańcucha pokarmowego. Wszyscy inni jakoś wyjdą na swoje.
- 32 5
-
2022-10-31 10:27
(1)
widzisz skutek a nie przyczyne.
przyczyna sa lockdowny (czyli zamyknie biznesow pod przymusem = brak produkcji PKB), nastepnie dodruk pustego pieniadza przez NBP aby zapewnic pieniadze w tarczach. to byla przyczyna
skutkiem sa wysokie firm energetycznych (panstwowych) co pozwoli zwiekszyc dochody panstwa z dywidendy, a sama inflacja jest podatkiem panstwa ktory pozwala zwiekszac wplywy panstwa (ceny rosna to i wiecej pieniedzy jest z podatkow).
tak wiec podziekujcie histerykom covidowym ktorzy zniszczyli gospodarke nie tylko nasza ale i innych panstw. dlatego inflacja jest nie tylko w polsce ale i w krajach zachodu, a mniejsza jest tam gdzie bylo mniejsze bezprawie covidowe.- 11 21
-
2022-10-31 10:30
Bzdury.
PiS wie, że straci władzę i skończy się Eldorado, więc postanowili uzyskać tyle pieniędzy ile się da nim to się wydarzy. Dzięki marżom spółki skarbu państwa generują niesamowite zyski, to przełoży się na premie, wynagrodzenia itp.
Cześć środków trafi do skarbu państwa, gdzie również pójdzie do nieprzypadkowych rąk. Taka prawda.
Zyskali pretekst, że to przez Rosję i Covida i jadą dalej. Faktyczna inflacja nie pisowska to może 8-9%- 32 10
-
2022-10-31 10:33
Według mojego Lidlowego koszyka. (4)
To od 2020 ceny podstawowych artykułów żywnościowych poszły tak o 70% w góre. Zakupy które kosztowały około 200zł to teraz około 350.
- 34 6
-
2022-10-31 12:51
(3)
Też robię tam zakupy i niestety siejesz farmazony...
- 4 25
-
2022-10-31 19:44
Tez robię zakupy w lidlu i faktycznie te same zakupy 2,5 roku temu 200-250 a teraz 350.
- 5 2
-
2022-10-31 21:39
Nie farmazony, a prawda pisi synu. (1)
Mam apke lidlową i siegam w historii paragonow wstecz co najmniej 2 lata, a kupuje mniej więcej to samo od lat. Wzrosty cen kilkadziesiat % to czysta matematyka, a nie Suskiego czy innego Kowalskiego bełkot. A paragony z codziennych wydatków są najistotniejsze dla budzetow ludzi, nie okazyjne obniżki płytek ceramicznych, koni na aukcji, obrazow czy innych parasoli ogrodowych.
- 9 2
-
2022-11-01 16:56
W Holandii inflacja 16%. Wina PiS.
- 0 6
-
2022-10-31 10:44
Pisowska "dobra zmiana" polega właśnie na tym, że
teraz kradniemy my, ale robimy to na jeszcze większą skalę niż poprzednicy, a mordę wytrzemy sobie ideologią narodowo-katolicką.
- 31 3
-
2022-10-31 18:20
za CO2 jeszcze nam placili,90$ jest a bylo 120$ tylko dolar byl po 3zeta,kyo do tak taniej zlotowki doprowadzil,nie ten co po euro po 2,8zlotego do berlina jezdzil,ale Tusk to nie byl.
- 0 3
-
2022-10-31 10:20
Opinia wyróżniona
Za paliwo w zeszłym roku płaciłem koło 5zł (21)
teraz koło 8 - to daje 60% podwyżki. A żywność - są towary, które podrożały i o 100%, wiec te szybkie szacunki to mogą sobie schować w kieszeń.
- 272 11
-
2022-10-31 10:21
A wahania cen ropy naftowej w tym czasie to góra kilkanaście procent. (9)
Orlen przy aprobacie mocodawców z PiS wysysa pieniądze z Polaków niczym wampir wysysa krew swojej ofiary.
Kto stoi za PiS? Komu zależy na osłabaniu Polski? Kto prowadzi teraz wojnę z Zachodem?- 78 12
-
2022-10-31 10:42
W PiSie pełno jest aparatczyków z nadania Kremla. (1)
- 61 17
-
2022-11-01 16:54
To pewnie ci aparatczycy zorganizowali bazy USA i pomoc Ukrainie.
- 5 10
-
2022-10-31 13:53
Obecnie Polska zabezpiecza się przed wschodem i zachodem... Umowy Niemiec z Rosją z 39' pamiętamy do dziś.
- 8 14
-
2022-10-31 20:05
akurat na zachod nie ma co patrzec, tam tez recesja , tyko socjal, przyjmowac i dotowanie ochodzcomw i chora polityka klimatyczna
- 10 0
-
2022-11-01 20:36
(1)
i zlotowka slabsza przez ta bande dziadow. Wiec wiesz.
- 1 1
-
2022-11-02 05:56
Akurat niedawno się wzmocnila
- 0 1
-
2022-11-01 22:56
Antypis (2)
PiS grabi nasze portfele za pomocą Orlenu. Jaki jest cel, a no jedyny, potrzebne dudtki na kolejne wybory.
- 3 4
-
2022-11-01 23:23
Idź, idź (1)
Już teraz totalna mówi, że nie będzie się tak zbroić.
Naiwniacy.- 1 1
-
2022-11-02 06:55
Nasza obronnosc to 5 min.
Każdy to wie ..nasza siła to bycie w Europie silnym gospodarczo krajem..TO dobre stosunki z cywilizacją a nie Orbanem
- 1 0
-
2022-10-31 10:37
Bzdury piszesz...
- 5 22
-
2022-10-31 12:34
to ty masz samochód?
jeszcze przed 2015 z buta chodziłes- 3 15
-
2022-10-31 13:48
(2)
Obecnie 6,4...nie płacz.
- 6 16
-
2022-10-31 15:54
Diesel 6,4? (1)
Podaj adres, podjadę zatankować :)
- 18 1
-
2022-10-31 18:17
To ze jeździsz klekotem to czyja wina ?
- 7 11
-
2022-10-31 14:47
Wg planów UE od 2035r. nie będzie można rejestrować samochodów spalinowych. (4)
Aby do tego doprowadzić trzeba ograniczyć ludziom możliwości posiadania samochodu poprzez wysokie koszty zakupu auta, wysokie koszty utrzymania i ceny paliw. Wszystko to jest opisane w książce Wielki Reset Klausa Schwaba.
- 5 16
-
2022-10-31 15:55
Widać że nie czytałeś tylko powtarzasz brednie po innych.
Przeczytaj a potem pisz.
- 11 4
-
2022-11-01 11:37
Nowych samochodów a cała reszta to może jeździć jak na Kubie
- 3 1
-
2022-11-01 22:15
A co na to Nostradamus?
- 1 0
-
2022-11-02 05:35
bełkot płaskoziemcy
marnujesz miejsce w internecie
- 1 0
-
2022-11-02 06:41
Pkacimy za 500 plus...rozdaną kasę..brak inwestycji
Za Ostrołękę i zmarnowane miliardy... nawet wycięcie lasów nie pomaga.... no a ci dalej o winach Tuska..PO będzie sprzątać ten syf..10 lat
- 1 1
-
2022-10-31 10:24
(8)
A zarobki stoją w miejscu....jak żyć?
- 52 12
-
2022-10-31 10:41
(1)
Mi rosną, zmień pracę...
- 9 16
-
2022-10-31 16:28
Tobie rośnie chyba nos !
- 1 2
-
2022-10-31 10:44
(2)
Prezydent i posłowie dostali podwyżki 40%, może coś robisz źle, na przykład nie zapisałeś się do PiSu?
- 27 5
-
2022-10-31 11:01
Słabe obeznanie tematu. (1)
Dulkiewicz i prezydenci innych miast nie związanych z PiS też dostali podwyżki. Nie płacz...
- 10 16
-
2022-10-31 15:46
Sami sobie nie przyznali. Doucz sie
- 6 1
-
2022-10-31 11:37
Krótko.
- 0 0
-
2022-10-31 17:30
Ty akurat dostajesz granty z PIS za wpisy promujace partię.
- 3 2
-
2022-10-31 19:18
Krotko
- 2 0
-
2022-10-31 10:24
(2)
wg gus 17,9
wg polek sklepowych i cen uslug grubo powyzej 30%. widac gus nadal liczy te taniejace lokomotywy albo ceny bierzez ze stolowki sejmowej- 85 5
-
2022-10-31 10:30
Gus bierze pod uwagę średnią
Są towary chodliwe jak masło, olej czy cukier, które podrożały kilkadziesiąt procent, a są takie, które nie drożeją lub drożeją niewiele, bo i tak mało kto kupuje.
- 7 2
-
2022-10-31 19:46
Zastanawiam się co mają w głowach ci co popierają co się teraz dzieje. Siła nabywcza każdego polaka w ciągu 2 lat spadnie o około 30%.
- 3 0
-
2022-10-31 10:29
Brawo rząd, brawo premier - oby tak dalej (3)
Jeszcze więcej broni kupcie od USA, jeszcze więcej gazu od USA
i dodrukujcie wincej piniędzy dla suwerena aby utrzymać stołki na kolejną kadencję
i wincej "swoich" w państwowych spółkach- 83 9
-
2022-10-31 15:00
a od kogo maja kupić broń i gaz? od ruskich?
- 4 13
-
2022-10-31 19:30
Lubimy jak nam biją brawo .Wiemy że na te brawa zasłużyliśmy .
- 4 2
-
2022-11-02 19:00
Więcej wungla rzućcie , wkoncu jest go na 200 lat.
- 0 0
-
2022-10-31 10:35
pisowska dojna zmiana komunistów i złodziei to ruska agentura niszcząca kraj (5)
- 78 14
-
2022-10-31 10:37
Prawda!
- 19 5
-
2022-11-01 13:58
Tylko w twoim urojeniu. Kto realnie przytulał Putina wyborcy pamiętają. (3)
- 3 8
-
2022-11-01 14:58
Orban... Le Pen... potem przytulali reszte proputinowcow, Kaczyszenko, Morawietskij, Salvini (1)
- 6 1
-
2022-11-01 16:58
Wspominasz polityków którzy budowali sojusz przeciw najbardziej prorosyjskiemu krajowi Niemcom?
Kto się przytulał z Niemcami i Nordstream 1 i 2 pamiętamy
- 1 3
-
2022-11-01 14:59
Ile razy Kaczyszenko byl w Smolensku i Katyniu po pozbyciu sie brata i szopce Smolenskiej z Rosja?
- 0 1
-
2022-10-31 10:35
Brawo, PiS! (15)
Kiedy w 2015 przejmowaliscie rządy inflacja wynosiła okrągłe zero!
I nie wciskajcie ludziom kitu o Putinie, bo jeszcze w lutym przed wojną było już prawie 10%!
Jestescie odpowiedzialni za zrujnowanie Polski, zniszczenie gospodarki i biedę tysięcy ludzi. Przed sąd z wami!
Za Rzeczypospolitą
"200 tys. biznesów zamknęło lub zawiesiło działalność w związku z inflacją i wzrostem cen, także energii. A eksperci szacują, że to nie wszystko, bo w całym roku zaprzestać działalności może 250 tys. firm."- 133 12
-
2022-10-31 10:36
Po prostu przestańmy płacić rachunki. (4)
- 8 11
-
2022-10-31 11:25
Jasne mistrzu. (2)
Jak zapuka do ciebie komornik, to będziesz beczał jak eko kozy Dulkiewicz...
- 18 3
-
2022-10-31 11:31
Co, do 10milionów gospodarstw domowych przyjdzie? :D (1)
I kilku milionów firm :D Gdyby ludzie organizowali się tak jak dawniej, to komornik nawet do swojego biura by nie mógł wejść bo pilnowałby go tłum.
- 5 5
-
2022-10-31 13:07
Daj dobry przykład i zacznij pierwszy :)
- 6 2
-
2022-10-31 12:32
Możesz w każdej chwili płacić rachunki. Odłącz prąd wodę i inne.
- 1 1
-
2022-10-31 11:19
Jasne... (6)
Za peło: największe bezrobocie, brak podwyżek, wyprzedaż majątku narodowego, afery watowskie, hazardowe, paliwo powyżej 6zł. Brak wsparcia firm, brak socjalu, minimalna rewaloryzacja rent i emerytur. Pieniędzy nie ma i nie będzie, to tak w skrócie. Warto wspomnieć o blokowaniu unijnych funduszy odbudowy po covidzie i blokowaniu pozostałych do czasu wygranych wyborów, dopóki nie wygra "totalna opozycja"...
- 5 43
-
2022-10-31 11:28
a jakiej to rewaloryzacji rent i emerytur chciałbyś przy zerowej inflacji?
Bo ta pisowska rewaloryzacja jest poniżej obecnej inflacji, jeśli nie zauważyłeś.
Resztę mądrości nawet szkoda komentować.- 38 5
-
2022-10-31 11:49
Piłeś nie PiSz (2)
KPO blokuje pis
A afer mają więcej od wszystkich wcześniej razem wziętych
Nikt tak nie kradł i defraudował pieniędzy jak pis- 35 5
-
2022-11-01 14:02
Pudło. Kto poparł sankcje przeciwko Polsce informowało TVN24. (1)
Lista europosłów jest znana.
- 1 7
-
2022-11-02 11:22
Oczywiscie... bo kto normalny bedzie wspieral putinizacje kraju i gnoma
Ale zrodlem blokad funduszy jest PiS!!!!
- 2 0
-
2022-10-31 15:02
paliwo powyżej 6zł? (1)
nie kojarzę takich cen za PO, a teraz to możesz o takiej cenie pomarzyć.
- 22 2
-
2022-10-31 16:28
Żeby być rzetelnym, to trzeba powiedzieć, że raz się zdarzyło,znalazłem wzmiankę w prasie. Raz, diesel, przez chwilę, na kilku stacjach i szybko spadło.
A teraz jak widzisz pisowskie trole się tym incydentem brandzluja na każdym kroku.- 7 2
-
2022-11-01 14:00
To samo w całej UE. Rekordy inflacji od 40 lat. Wina PiS (1)
Czy ktoś się dziwi dlaczego nikt poważny nie popiera opozycji?
- 1 7
-
2022-11-02 11:20
Tyle ze lewackie kraje maja o 10% mniej
- 1 0
-
2022-11-01 14:36
Zaraz cała budowlanka padnie
-ponad 100 tysięcy ludzi straci pracę.
- 5 1
-
2022-10-31 10:41
Brawo PiS, dodrukujcie i rozdajcie jeszcze więcej pieniędzy. (11)
A Glapa niech wystąpi w kolejnym odcinku kabaretu i wypowie nowy zestaw głupot i kłamstw.
- 101 10
-
2022-10-31 14:49
Utrzymujemy przecież całą niemalże Ukrainę, jak mają to robić bez dodruku i dodatkowych podatków?
- 8 13
-
2022-10-31 18:09
Holandia - inflacja16,8% - czy tam rządzi PIS? (7)
Utrzymuje się wysoka inflacja w Niderlandach, wynika z najnowszych danych Holenderskiego Urzędu Statystycznego (CBS). W październiku br. wzrost wskaźnika cen towarów i usług wyniósł 16,8 proc.
- 6 15
-
2022-10-31 18:30
(2)
Jakie maja pkb?
- 7 2
-
2022-10-31 21:33
Co do inflacji ma PKB? (1)
- 2 14
-
2022-11-01 11:45
No d**il
- 9 0
-
2022-11-01 07:45
Dziś w TVPiS mówi się o inflacji w Holandii zamiast w Polsce? (2)
To i tak zmiana, nie poświęcono programu na opisywanie stanu finansów Niemiec i tego jak nam zazdroszczą dobrobytu.
- 9 2
-
2022-11-01 14:03
Inflacja w Holandii - wina PiS. A jaką propozycje ma PO? (1)
Podwyżka dla budżetówki. Czyli jeszcze więcej inflacji.
- 2 5
-
2022-11-02 11:24
Nizsza inflacja w wielu zachodnich krajach to dzieki PiS tak?
Pamietamy inflacje za PO, takze nie majacz
- 0 0
-
2022-11-02 11:23
Szwecja
Lub w Niemczech? ba... nawet Grecji
- 0 0
-
2022-10-31 19:26
Jak ruski trol jrest niezadowolony znaczy ze rządzą dobrze (1)
- 3 5
-
2022-11-02 11:25
To samo prawi Lukaszenko... jak narod narzeka to znaczy ze jest dobrze a on de besciak
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.