• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest już projekt statku do obsługi farm wiatrowych

Wioletta Kakowska-Mehring
5 marca 2024, godz. 14:45 
Opinie (33)
Tak ma wyglądać jednostka budowana dla Lotos Petrobalticu. Tak ma wyglądać jednostka budowana dla Lotos Petrobalticu.

Biuro projektowe Seatech Engineering zamknęło wstępny etap projektowania jednostki CTV do obsługi farm wiatrowych na Bałtyku. Zadanie to wykonuje dla spółki Lotos Petrobaltic.



Przypomnijmy, że 12 października ub. roku Lotos Petrobaltic podpisał kontrakt z gdańskim biurem projektowym Seatech Engineering na realizację projektu jednostki do transportu personelu serwisowego morskich farm wiatrowych, czyli CTV (ang. crew transfer vessel). Prace projektowe miały się składać z dwóch etapów: projektu kontraktowego na potrzeby wyceny budowy jednostki przez stocznie oraz projektu klasyfikacyjnego, który docelowo zostanie dostarczony do wybranej stoczni do realizacji. Pierwszą część kontraktu właśnie wykonano.


- Zamknęliśmy wstępny etap projektowania. Uzgodnienia ogólne zostały zatwierdzone przez klienta, a specyfikacja techniczna jest gotowa i sprawdzona. Sprawnie przeprowadziliśmy testy obliczeniowej mechaniki płynów (CFD) na modelowym zbiorniku w Centrum Techniki Okrętowej, przewidując wymaganą moc statku. We współpracy z Centrum Technologii Wavelength analizujemy koncepcję dwupaliwowego układu napędowego (metanol i olej napędowy). Konstrukcja tego statku będzie wyjątkowa - nie mieliśmy jeszcze jednostki CTV zasilanej metanolem. Docelowo będzie to wersja hybrydowa, wspomagana dedykowanym systemem akumulatorowym - poinformowały władze Seatech Engineering

Projektowana jednostka transportowa to aluminiowy katamaran o długości między 25 a 30 m, który będzie miał za zadanie transfer personelu technicznego (do 24 osób), wraz z niezbędnym wyposażeniem, pomiędzy portem serwisowym a morską farmą wiatrową. Ponadto statek będzie stanowić wsparcie dla jednostek serwisowych pracujących w obszarze farm, zwiększając tym samym możliwości serwisowania turbin. Jednostka będzie przeznaczona do operowania na Bałtyku oraz innych morzach europejskich na dystansie maks. 150 mil morskich od portu serwisowego. Umożliwiać będzie prowadzenie operacji przy wysokości fali do 1,75 m. Maksymalne zanurzenie statku będzie wynosić ok. 1,6 m, a maksymalna prędkość - 24 węzły.

Dlaczego ARP ma budować statki dla Petrobalticu? Dlaczego ARP ma budować statki dla Petrobalticu?

Spółka Lotos Petrobaltic chce uczestniczyć w projektach dotyczących energetyki wiatrowej na morzu. Kilka lat temu władze spółki zapowiadały nawet zakup jednostki do stawiania wież wiatrowych, na razie skończy się na jednostkach do transferu pracowników i układania kabli na obszarze morskich elektrowni wiatrowych. Według umowy podpisanej w ub. roku finansowaniem trzech jednostek CTV ma się zająć Agencja Rozwoju Przemysłu.

Miejsca

Opinie (33)

  • Budowa 10 lat? (1)

    • 6 7

    • Optymista.

      Tak szybko? Te kartofle gotują się powoli.

      • 5 1

  • Siemens lubi to :) Informacja z końca lutego 2024: (8)

    "Siemens Gamesa dostarczy morskie turbiny wiatrowe dla MFW Polenergii i Equinor Bałtyk II i III - podpisano kluczowe umowy ". Akcja jaką organizowali lobbyści jeszcze przed zaprzysiężeniem rządu ma finał jak na obrazku? xD P2050 heh...

    • 11 7

    • (4)

      Dynda mi czy to Siemens Gamesa czy Vestas czy kto inny. Ważne że kasa za robotę na koncie się zgadza.

      Pracując w branży offshore wind na statkach zagranicznych armatorów przez polskie agencje załogowe wynagrodzenie jest takie same bez względu na kraj i typ turbiny.

      Czy to stawianie i serwisowanie wiatraków w Niemczech czy w UK czy na Tajwanie, pensja ta sama.

      • 6 6

      • poza tobą yełopie jest jeszcze 40 mln Polaków którzy na tym tracą. (3)

        • 7 7

        • (2)

          Najważniejsza dla mnie jest moja rodzina i to żeby mieli co do gara włożyć, a nie 40 milionów Polaków.

          • 3 7

          • jeszcze trochę a o tobie tak powiedzą wielcy tego świata.

            • 7 1

          • właśnie dzięki takim jak ty nie będą mieli :) zgotujesz piekło najbliższym

            społeczeństwo to system naczyń połączonych

            • 3 0

    • Ursula kasę z KPO odblokowała.

      • 1 2

    • A wiesz ze to prywatny biznes bez udziału SP?

      • 0 2

    • a która z naszych firm startowała w przetargu?

      Cegielski z Poznania, czy Zamech z Elbląga?

      • 0 0

  • KOlejne zmarnowane miliony

    • 12 7

  • (1)

    A Polskie jednostki będą POdwykonawcami oczekując PO 5-6 miesięcy na wypłatę !

    • 9 7

    • Yy

      • 0 0

  • (4)

    czy ktoś się temu naprawdę przyjżał !?!? przecież wyrugowano z tego interesu Polaków !!! i co ??? jajco

    • 15 8

    • (1)

      Ja na Twoim miejscu bym się słownikowi orograficznemu przyjrzał.

      • 5 6

      • Ale on tylko ruskiego używa

        • 3 4

    • Ja wam premiera nie wybierałem więc nie becz

      • 5 1

    • No tak, szczególnie że właścicielami biura są 3 panowie z Polski

      Ale pewnie dziadkowie byli Niemcami.

      • 0 0

  • fur deutschland

    a "polskie" KPO miało iść właśnie do niemców, frajerzy. :)

    • 13 4

  • Ogarnięta wojną ukraina stawia nowy reaktor

    W Polsce ludzie wybrali wizjonera co zapewni nam prąd ze starych niemieckich wiatraków

    • 12 7

  • Po co nam atom, cpk, gospodarka morska, żeglowne rzeki?

    Przecież wszystko jest u naszych zachodnich sąsiadów. Nawet wiatraków nie musimy produkować. Premier wziął kredyt i kupił wiatraczki Simensa.

    • 13 9

  • Mam pytanie do zwolenników poprzedniej władzy ? (4)

    Czy ci Niemcy, są teraz z wami w pokoju ?

    • 5 10

    • (2)

      u mnie w pokoju nie ma żadnych Niemców, tylko żona i dzieci.

      • 7 0

      • (1)

        Zapytaj co dziadek robił podczas wojny. Może z rudym razem służyli

        • 1 1

        • raczej w SS Galizien

          • 0 0

    • U mnie nie, ale u ciebie są przedstawiciele poprzedniej władzy

      Dobra rada, odstaw tvn

      • 4 0

  • Hmm (1)

    Ten katamaran wygląda jak kopiuj-wklej Sunreef Yachts. Zresztą teraz wszystkie są do siebie podobne. Jeśli chodzi o transport ludzi i sprzętu to wydaje mi się że wojskowy kuter patrolowy też zrobiłby to samo co ten katamaran - byłby szybszy i zwrotniejszy. I nie mam tutaj na myśli starocia z demobilu.
    Pozdrawiam.

    • 0 17

    • Jprdle

      Serio???

      • 0 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na Uniwersytecie Gdańskim; wcześniej studiował matematykę i ekonomię na Uniwersytecie Gdańskim. Był nauczycielem akademickim na Uniwersytecie Gdańskim, wykładowcą wielu przedmiotów z zakresu ekonomiki usług, handlu, reklamy. ARGO jest firmą handlową działającą w Polsce i Europie Środkowo - Wschodniej od 1990 roku. Działalność handlową firma rozpoczęła w 1991 roku, początkowo jako Biuro Handlu...

Najczęściej czytane