• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy zablokują dojazd do DCT. Protest firm transportowych

Robert Kiewlicz
13 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Firmy transportowe będą blokować dojazd do terminalu kontenerowego DCT. Protestują przeciwko systemowi awizacji pojazdów, który wprowadzono półtora roku temu. Firmy transportowe będą blokować dojazd do terminalu kontenerowego DCT. Protestują przeciwko systemowi awizacji pojazdów, który wprowadzono półtora roku temu.

We wtorek ma się rozpocząć protest firm transportowych pod terminalem DCT. Część przewoźników jest niezadowolona ze zmian w awizacji kontenerów, jakie zostały wprowadzone na terminalu. Miały one usprawnić odbiór kontenerów przez przewoźników i zmniejszyć kolejki pojazdów pod terminalem. Władze DCT zaznaczają, że każde zmiany są konsultowane wcześniej z przewoźnikami i przez nich akceptowane. Przewoźnicy twierdzą natomiast, że ostatnia modyfikacja systemu awizacji to dodatkowe obowiązki nałożone na nich przez DCT.



W południe na trasie dojazdowej do terminalu DCT zobacz na mapie Gdańska mają pojawić się pojazdy przewoźników niezadowolonych ze zmian wprowadzonych w systemie awizacji kontenerów. Mają oni zablokować też prawy pas Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska w kierunku do DCT. Protest może potrwać nawet do środy.

O co chodzi protestującym? O elektroniczny system e-brama, który umożliwia rezerwację konkretnego przedziału czasowego na obsługę w terminalu. Bez takiej rejestracji nie jest możliwy odbiór lub złożenie kontenera.

Jeszcze półtora roku temu każdy z przewoźników mógł zarezerwować konkretny termin na podjęcie lub złożenie kontenera. Jak dowiedzieliśmy się w DCT, zdarzało się jednak tak, że niektórzy przewoźnicy rezerwowali kilka tzw. okien, jednak nie zjawiali się w zarezerwowanym terminie.

- Nie informowali o tym, co skutecznie blokowało możliwość podjęcia kontenerów innym przewoźnikom - mówi Grzegorz Pawłowski, dyrektor ds. prawnych i korporacyjnych DCT.
Miały się też pojawić podmioty, które odsprzedawały zarezerwowane wcześniej w systemie terminy innym firmom. Dlatego DCT zdecydowało się na wprowadzenie zmian i obowiązek podawania przy każdej awizacji numeru kontenera, jaki ma być obsłużony na terminalu.

Sami przewoźnicy twierdzą, że takie rozwiązanie destabilizuje ich pracę i przynosi im znaczne straty finansowe. Nie rozwiązuje też problemu z kolejkami i wielogodzinnym oczekiwaniem kierowców na pobranie czy rozładunek kontenerów. Liczą, że protest doprowadzi do wprowadzenia nowych regulacji w regulaminie DCT.

To nie pierwszy raz, kiedy DCT ma kłopot z protestującymi firmami transportowymi. W 2016 roku Trasę Sucharskiego także zablokowały ciężarówki. Wówczas protestujący domagali się stworzenia parkingu buforowego dla klientów Portu Gdańskiego, przede wszystkim DCT, wraz z infrastrukturą zapewniającą kierowcom przyzwoite warunki socjalne i sanitarne. Akcja odbywała się pod hasłem: "Bądźmy solidarni! Jeśli nie my, to kto ma się upominać o nasze prawa?". Organizatorem protestu było Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych z Gdyni.

Miejsca

Opinie (149) 5 zablokowanych

  • No o teraz nie bedzie 2 razy w ciagu doby Gdansk Katowice

    • 1 1

  • Za 5 lat problem się sam rozważę (4)

    1/3 transportu w Europie to Polacy. Za 5-7 lat zastąpią ich pojazdy autonomiczne szczególnie na dalekich trasach. Lepiej niech teraz zaczną szukać nowego fachu zamiast wygłupiać się i robić blokady dróg.

    • 1 6

    • (3)

      Poznałeś jeszcze jakieś obce słowa?

      • 1 0

      • Nie rozumiem zapytania? (2)

        Proszę doprecyzować co to ma do tematu mojej wypowiedzi?

        • 0 0

        • (1)

          Idiotyczna i niereslna.

          • 0 0

          • https://trans.info/pl/przez-autonomiczne-ciezarowki-kierowcy-za-10-lat-nie-beda-juz-potrzebni-57ea05fcbc04fa075f8b8db6-17260

            • 0 1

  • Śmieszne to co piszą tu psełdo przewoźnicy zeawizacja jest zła i destabilizuje ich pracę i straty przynosi.Lepiej było jak nie było awizacji i taki spocony Janusz z magnesem na inpulsatorze dotoczył się do portu odstała 6 godzin w kolejce i w terminalu przespał się dwie godziny i pojechał spowrotem do Rzeszowa.Ktos jak to czyta to pomyśli co on tu pisze ale niestety transport kontenerów w Polsce to wolna amerykanka .I tak będzie dopuki dzidtransy się nie zmieniom na normalne firmy transportowe.

    • 7 0

  • Ciekawe (1)

    Codziennie widać umiejętności kierowców osobowych pojazdów na obwodnicy .Niepotaficie pokonać zakrętu na Sucharskiego w stronę Gdyni kto kogo blokuje na wjazdach i zjazdach z obwodnicy.Czekam na śnieg z niecierpliwością postoimy jak zawsze razem bo spowolnicie duże pod górę.Kto dostarcza wam ciuchy do galerii murarz taczką pewnie.Kazdy chce mieć wszystko na wczoraj. Zamowcie każdy z komentujących kontener to się przekonacie w czym jest problem

    • 3 5

    • Janusz tu nie chodzi o to kto dowiezie te rzeczy do sklepu magazynu fabryki itd.Tyle że niech te wszystkie dziado transy zorganizują się w jakiś organizacji która będzie reprezentowała ich przed takim DCT jak i również przed ITD policja spedycjami itd.Jak i sami kierowcy których brakuje którzy mogli by być zatrudniani na normalnych europejskich zasadach.Przyklad z wczoraj większość miała to d*pie,nie załaduje nie pojedzie to nie zarobi na święta.I tak dalej będzie w tym transporcie kontenerów dziadostwo .Spedycję się bogacą i właściciel takiej firemnki a na końcu taki biedny Janusz z Gniewu co jeździ u CHomy coś tam dostanie .

      • 0 0

  • To ma sens, blokować drogę osobówkom, które nie mają nic wspólnego z DCT (5)

    żeby zaprotestować przeciwko działaniom portu...
    Na tych tirach chyba jeżdżą sami d**ile...
    Grabicie sobie, że hej, wyprzedzacie się na autostradach z prędkością żółwia, gnacie po południowej grubo ponad ograniczenie i chcecie, żeby ktoś przestrzegał reguł wobec was? Miejmy nadzieję, że tirówk będą was zarażać największym syfem

    • 35 16

    • Wiesz co wiesniaku. Tiry wyprzedzają się z prędkością 80 km/h bo szybciej nie mogą a za chwilę piszesz że na południowej przekraczają dozwolona prędkość. Weź może z Mławy zacznij Kaszubie dojeżdżać to będziesz miał szybciej.

      • 0 3

    • Tak to ma sens. (2)

      Polecam zapoznać się z problemem a dopiero wtedy komentować. To co Pan napisał nie ma nic wspólnego z tematem. Poza tym przewoźnicy działają dla dobra kraju i branży transportowej a nowe zmiany wprowadzone przez DCT to zmiany które bardzo utrudniły pracę. Prosze się nie kompromitować w internecie. Pozdrawiam.

      • 6 9

      • dla dobra kraju?

        co ty cpasz?
        przewoznik dla dobra kraju zaklada magnesy na tacho?
        dla dobra kraju kaze swoim kierowcom jezdzic na lysych oponach?
        dla dobra kraju sie wyprzedzaja na obwodnicy z roznica predkosci 0.5 km/h?

        niezle wam sie we lbach popier...lo

        • 7 0

      • Tak jak kolega napisał. Większym firmom tak, za to dla mniejszych teraz jest lepiej

        • 1 0

    • Kombinatorzy

      ... nie wspominając o przeładowanych zestawach, głównie te znaczepami rozpinanymi, jeździe na magnesie z przeróbkami w tachografie aby jeździć w czasie pauzy ( przełączniki, wyłączniki, piloty i pendrivy aby manipulować w racho)

      • 15 4

  • Śpi w budzie i leje na koło ? Kundel

    • 5 5

  • (26)

    a co to znaczy to DCT? Mam sobie sam przetłumaczyć? Domyślam się, że CT = Container Terminal, zostaje mi jeszcze to D...

    • 14 41

    • Deposit może?

      • 0 0

    • Deepwater

      • 0 0

    • DCT

      Deepwater Container Terminal

      • 0 0

    • Deepwater Container Terminal

      • 0 0

    • Derpwater contener terminal

      • 1 0

    • Crunch

      Deepwather

      • 0 0

    • D= Danzig

      Przecież to niemieckie miasto.

      • 2 1

    • .

      deepwater

      • 1 0

    • deepwater (czyli głebokowodny)

      • 1 0

    • DoDu*y

      • 0 2

    • haha

      • 0 3

    • Deepwater Container Terminal

      • 3 1

    • deepwater

      • 3 1

    • DURNY

      • 1 2

    • (1)

      Deepwater

      • 13 3

      • Docelowy Contenerowy Terminal,

        ale może też znaczyć Dla Ciężkich Tirów.

        • 7 3

    • Deweloper

      lub inaczej Bob budowniczy

      • 4 3

    • "Danziger Colony Totenkopf", bo budowała Platforma, czyli Niemcy.

      Jakby budował PiS, to byłby Centralny Narodowy Przeładownik Towarowy im. Bohaterów Przekopu Mierzei.

      • 36 8

    • Dumb (2)

      Specjalny skrót dla ciebie ;)

      • 5 13

      • (1)

        pyta nie błądzi, tyś zaś ćwok jesteś

        • 17 2

        • Deepwater Container Terminal, jakby ktoś nie wiedział

          • 3 1

    • deepwater

      • 4 3

    • Deepwater Container Terminal

      • 6 4

    • Deepwater

      • 3 4

    • Deepwater -głębokowodny

      • 6 1

    • Deepthroat

      • 45 3

  • Niech kierowcy zaczna ogarniac co wioza to bedzie szybciej na bramkach a tak podjezdza taki gamon co ledwo sie podpisac umie i nie wie nawet co wiezie

    • 5 0

  • A co jest złego w tym systemie awizacji? (5)

    Pyta serio, bo nie rozumiem, wydaje się być logiczny.

    • 13 1

    • (2)

      Na przykład to że załóżmy jest godzina 10 rano a najwcześniejsza godzina wjazdu do portu to 4 w nocy

      • 0 6

      • To jedź wolniej tłumoku i nie wyprzedzaj kolegi pędzącego z prędkością

        80km/h gdy max jaki możesz osiągnąć to 80,1 km/h

        • 2 0

      • no to po co przyjezdzasz o 10 rano zamiast o 4 w nocy?

        • 5 0

    • (1)

      bo tirowcom się spieszy i nie chcą czekać ani minuty. Inaczej skończy im się czas pracy i będą musieli robić przerwę. Tylko o to chodzi.

      • 6 3

      • Jasne hehe

        • 0 0

  • Otępiałe zakute pałki (1)

    Jeśli tak ważna grupa, jedno z podstawowych ogniw mówi, że z tym systemem nie da się pracować, to należy go natychmiast zmienić. Jest zły. Nie działa. Ktoś beznadziejnie to wymyślił. Beton z mentalnością komucha. Założę się, że nigdy nie pracował w żadnej normalnej firmie, zakuta pałka.

    • 5 12

    • Sprawiedliwy system boli Janusza biznesu

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane