- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (98 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
Kończą się przygotowania do budowy DCT II. Inwestycja ruszy jeszcze w tym roku
Faza przygotowań formalnych do rozpoczęcia budowy drugiego nabrzeża DCT Gdańsk (tzw. projektu T2) powoli dobiega końca. Wybrano już inżyniera kontraktu i projektanta. W najbliższych miesiącach ogłoszony zostanie przetarg na budowę terminalu. Inwestycja ruszy jeszcze w 2014 roku.
Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem . Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów. Inwestorem jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Budowa terminalu ma potrwać 18 miesięcy. Nowy terminal, czyli DCT IIT, ma zostać ukończony w 2016 roku. Inwestycja warta jest ponad 250 mln euro.
- Faza przygotowań formalnych do rozpoczęcia budowy drugiego nabrzeża DCT Gdańsk (tzw. projektu T2) rzeczywiście powoli dobiega końca. Wyłoniliśmy już inżyniera kontraktu, którym została firma CH2M Hill, a także projektanta - firmę Mott MacDonald, która przygotuje projekt i uzyska decyzję budowlaną - mówi Maciej Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk. - Kolejnym etapem przygotowań jest wyłonienie generalnego wykonawcy. Planujemy przeprowadzić przetarg na prace w trybie "zaprojektuj i zbuduj", co pozwoli uniknąć niepraktycznych lub wręcz niewykonalnych założeń budowlanych, które opóźniałyby lub podrażały inwestycję.
Projekt oraz rozwiązania zastosowane w budowie DCT II mają sprawić, że terminal będzie przystosowany do obsługi największych statków świata, wychodzących z doków stoczni na Dalekim Wschodzie, lub też będących w trakcie projektu. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m. Wysoki standard obsługi zapewni siedem dźwigów nabrzeżowych klasy super-postpanamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów. Docelowa roczna pojemność terminalu DCT II jest szacowana na 2,5 mln TEU, co wraz z DCT pozwoli uzyskać łączną zdolność przeładunkową do 4 mln TEU rocznie, po oddaniu terminalu do użytku w 2016 roku.
- Nie chciałbym podawać konkretnych terminów rozpoczęcia budowy, gdyż jest to uzależnione od wielu czynników zewnętrznych, takich jak wydanie decyzji budowlanej. Projekt realizowany jest terminowo i zgodnie z założonym harmonogramem początek budowy planowany jest na rok 2014 - dodaje Kwiatkowski.
Inwestycja ma zwiększyć zatrudnienie w regionie o 1,5 tys. nowych, bezpośrednich miejsc pracy.
Projekt oraz rozwiązania zastosowane w budowie DCT II mają sprawić, że terminal będzie przystosowany do obsługi największych statków świata, wychodzących z doków stoczni na Dalekim Wschodzie.
Zobacz jak największy kontenerowiec na świecie Maersk Mc-Kinney Møller prezentuje się od wewnątrz.
Miejsca
Opinie (53) 1 zablokowana
-
2014-02-25 15:46
...
Właśnie że akurat będziemy...
- 2 1
-
2014-02-25 07:48
stare plany macie (1)
terminal masowy sea invest juz dawno funkcjonuje !!!
- 10 11
-
2014-02-25 15:30
o prosze i zdjecie zmieniono :)
- 2 1
-
2014-02-25 14:21
...
Będziemy dymać aż miło!
- 10 4
-
2014-02-25 09:07
po co? Skoro Gdynia ma lepsze bazy kontenerowe od wielu lat? (7)
znów Gdańsk próbuje nasladowac Gdynie
a jaka histeria była z lotniskiem a tu prosze - w Gdańsku moga w Gdyyni nie?- 19 71
-
2014-02-25 09:14
(3)
Lotnisko w Gdyni ma / miało powstać za publiczne pieniądze a w gdańskim porcie inwestuje prywatny kapitał - taka delikatna różnica.
- 33 0
-
2014-02-25 09:17
(2)
Za publiczne, ale gdyńskie. Za to stadion w Gdańsku za publiczne, ale głównie państwowe.
- 6 21
-
2014-02-25 14:18
gdyby w Gdyni był stadion na którym
można zorganizować euro to w Gdańsku by nie powstał - taka jest analogia. Po co piszesz, że stadion powstał głównie za państwowe skoro głównie za gdańskie? Mniej więcej procentowo taką samą dopłatę dostała Hala Gdynia i stadion rugby w Gdyni. Stadion gdyński nie dostal to fakt, za późno się zabraliście. Np. pierwszy w kraju, kielecki, dostał.
- 8 1
-
2014-02-25 09:39
głównie samorządowe rolmopsie;
dotacja państwowa na stadion wynosiła 100 mln- 22 0
-
2014-02-25 11:35
Joanna Grajter znowu dorwała się do internetu??
- 11 0
-
2014-02-25 11:09
obiektywny po gdyńsku rzeczywiście jesteś ślepy czy masz braki w wykształceniu?
Lotnisko Gdynia z Kosakowem budowała za publiczne pieniądze. Unia stwierdziła, że w tych warunkach inwestor prywatny nie zdecydowałby się na lotnisko. Dlatego jest to niedozwolona pomoc publiczna. DCT w Gdańsku wybudowano za prywatne pieniądze i z prywatnych pieniędzy jest rozbudowywany ! Czyli na wyłączne ryzyko prywatnego inwestora. Na tym polega zasadnicza różnica między lotniskiem Szczurka i Włudzika a prywatnymi funduszami inwestycyjnymi z Antypodów.
- 15 0
-
2014-02-25 09:41
lepsza baza kontenerowa? chyba dla kajaków
największe oceaniczne kontenerowce może przyjąć tylko zewnętrzny terminal taki jak DCT
- 24 0
-
2014-02-25 12:56
Fachowcy
nabrzeże portowe wzdłuż plaży - gdański wkład w światową naukę o efektywności wykorzystania przestrzeni portowej.
- 3 5
-
2014-02-25 12:22
Szkoda mi...
...małej, kameralnej plazy, która jest w miejscu gdzie powstać ma ów terminal.. Niestety aby porto sie rowijał potrzebny jest teren, czasami bardzo ładny.
- 6 4
-
2014-02-25 08:28
ech zeby tak w Gdyni,ale Gdansk zawsze nad nami (7)
- 37 18
-
2014-02-25 09:10
w Gdyni są terminale kontenerowe od wielu lat i były szybciej niz zza miedzą (4)
- 11 15
-
2014-02-25 09:36
w gdyni (2)
W Gdyni nie ma warunków na terminał głebokowodny, bo jest za płytko.
- 16 7
-
2014-02-25 10:11
co za bzdura (1)
W Gdyni problemem jest długość statków a nie ich zanurzenie. Po co pogłębiać teraz port, skoro nie mogą wpływac dłuższe niż 300 metrowe. Obecna głębokość 13,5 metrow teraz wystarczy.
- 5 8
-
2014-02-25 12:08
Szkoda, ze Gdynia nie ogarnęła tematu w mijającej perspektywie unijnej
Jak już zrobią to co myślą że potzreba w nastepnej to Kaliningrad już będzie miał terminal głębokowodny i cały rosyjski transhipment będzie tam, a jak wiadomo rosyjskie kontenery to duża część w tranzycie.
- 5 6
-
2014-02-25 10:32
no i co ze były szybciej
ale się nie modernizują wystarczająco i niedługo będą marginalne
- 12 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2014-02-25 09:06
kolejny zakompleksiony
- 10 9
-
2014-02-25 07:47
(1)
Wielki Port Gdańsk
- 46 11
-
2014-02-25 11:30
wszystko będzie h.vno warte
jeśli PKP PLK nie ogarnie wreszcie tematu modernizacji linii kolejowej do portu. Obecnie to masakra.
- 4 8
-
2014-02-25 10:00
:):)
- 5 0
-
2014-02-25 09:55
Szkoda bunkrów :(
- 8 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.