• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP rozbudowuje siedzibę i "wchodzi" z marką na Białoruś

Robert Kiewlicz
1 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
W I półroczu 2016 LPP uruchomiło 59 salonów o łącznej powierzchni 29 tys. m kw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do niemal 873 tys. m kw. W I półroczu 2016 LPP uruchomiło 59 salonów o łącznej powierzchni 29 tys. m kw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do niemal 873 tys. m kw.

W I półroczu 2016 roku odzieżowa spółka z Gdańska osiągnęła przychody w wysokości niemal 2,7 mld zł, co stanowi wzrost o prawie 17 proc. rok do roku. Jednak zysk netto LPP w tym samym okresie wyniósł jedynie 24,2 mln zł, co oznacza spadek o 75,6 proc. w stosunku do roku 2015. Spółka twierdzi jednak, że wyniki będzie poprawiać i wskazuje na nowe inwestycje, m.in. rozbudowę siedziby przy ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska oraz otwarcie pierwszego salonu marki Reserved na Białorusi.


Odzież najczęściej kupuję w:


W I półroczu 2016 LPP uruchomiło 59 salonów o łącznej powierzchni 29 tys. m kw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do niemal 873 tys. m kw., czyli o ponad 12 proc. rok do roku. Nie zachwyca jednak zysk netto spółki. Dodatkowo w raportowanym okresie marża handlowa LPP wynosiła 48,2 proc., czyli 4,8 pkt. proc. mniej w porównaniu do ubiegłego roku. Co negatywnie wpłynęło na wyniki?

- Przyczyną spadku marży jest przede wszystkim wysoki kurs dolara, waluty, którą LPP płaci większości swoich dostawców (głównie z krajów azjatyckich), a także presja cenowa ze strony głównych konkurentów i zwiększone wyprzedaże w salonach Reserved. Klientom nie przypadła do gustu ostatnia kolekcja flagowej marki LPP - tłumaczy Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP. - W okresie od kwietnia do czerwca 2016 roku firma znacząco poprawiła już wynik, osiągając zysk w wysokości 90 mln zł. Na uwagę zasługuje także fakt, że sprzedaż na m kw. w całej sieci LPP w I półroczu 2016 roku wzrosła o 3,5 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Więcej: LPP wynajmuje w Londynie lokal za 675 mln zł

Obecnie sieć detaliczna LPP obejmuje 18 krajów, a pod koniec czerwca 2016 roku firma zarządzała siecią 1686 salonów sprzedaży. Od 14 lat salony marek LPP obecne są w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a od 2014 roku marka Reserved dostępna jest na rynku niemieckim. W tym samym roku firma rozpoczęła także swoją ekspansję na Bałkany. W Chorwacji uruchomiono pierwsze salony wszystkich marek LPP. Rok później, w 2015 roku LPP otworzyło pierwsze pozaeuropejskie sklepy Reserved w Egipcie, Katarze, Kuwejcie oraz Arabii Saudyjskiej, a w styczniu 2016 roku marka Reserved zadebiutowała w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Firma planuje uruchomienie w 2017 roku sklepów na czterech nowych rynkach - Wielkiej Brytanii, Serbii, Białorusi oraz w Kazachstanie. W lokalu LPP przy Oxford Street w Londynie, wynajętym na 25 lat za 675 mln zł, będzie prowadzona sprzedaż odzieży i akcesoriów marki Reserved.

- Londyn to miejsce z czołówki destynacji turystycznych i nawet Brexit raczej tego nie zmieni. Dla nas ważne jest miejsce, w którym budujemy rozpoznawalność naszej marki - dodaje Lutkiewicz.
Na Białorusi LPP wybrało franczyzowy model współpracy. Salon LPP zostanie otwarty w połowie 2017 roku w Galerii Minsk Mall.

Czytaj też: Nowe biurowce na Dolnym Mieście

LPP kolejny rok notuje natomiast dynamiczny wzrost sprzedaży internetowej.

- W I półroczu 2016 roku przychody z e-commerce stanowiły około 2,7 proc. przychodów Grupy, co oznacza, że w ciągu 12 miesięcy podwoiliśmy wartość sprzedaży internetowej - mówi Lutkiewicz. - Do końca roku otworzymy sklepy on-line wszystkich naszych marek z segmentu fast fashion w Czechach, na Węgrzech, w Rumunii, na Słowacji oraz w Niemczech. Co ciekawe, na rynku niemieckim, gdzie rozwijamy sieć salonów stacjonarnych marki Reserved, nasze młodsze marki dostępne będą wyłącznie on-line. Do 2020 roku planujemy zwiększyć udział sprzedaży internetowej do 7-8 proc. sprzedaży całej Grupy.
A jak biznes LPP wygląda w Trójmieście i na Pomorzu?

- Posiadamy salony LPP we wszystkich centrach handlowych w Gdańsku i Gdyni oraz w mniejszych miastach regionu - mówi Marta Chlewicka, rzecznik LPP. - Wartość sprzedaży we wszystkich markach LPP w I półroczu 2016 roku na Pomorzu to 608 mln zł. Rozbudowaliśmy też centrum logistyczne w Pruszczu Gdańskim oraz planujemy, jeszcze w 2016 roku, rozpocząć kolejną rozbudowę siedziby w Gdańsku w ramach której powstanie nowy budynek, a być może nawet kolejne trzy. LPP to, już teraz, blisko 2,5 tys. miejsc pracy na Pomorzu, z czego ponad tysiąc osób jest zatrudnionych w centrali spółki w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (96) 2 zablokowane

  • Jedna z niewielu firm na pomorzu (1)

    Z ktorej mozemy byc dumni. Projekty i mysl Polakow ktore sie sprzedaja na calym swiecie.

    Jakosc bywa rozna we wszystkich markach .

    • 5 3

    • Projekty podpatrzone u innych i szyte w prc

      • 0 0

  • Nie rozumiem....w tym artykule firma ma dochód, a w innym piszą ze zamyka sklepy tilander bo ma stratę 20th baniek.

    • 1 0

  • jakość jakość jakość

    Jedno pranie i kosz. Nie dziękuję.

    • 5 0

  • A czy płacą w Gdańsku podatki ?

    czy wyprowadzają gdzieś na Cypr?

    • 3 0

  • Chińszczyzna i do tego brzydka!

    Badziewie szyte lub kupowane w Chinach, stąd też tak szokujący spadek zysku! Jeśli nie postawią na jakość i lepsze wzornictwo, to utoną bardzo szybko. Szkoda, bo firma z Gdańska!

    • 3 1

  • Nie gryź ręki która Ciebie karmi (2)

    Każda firma która sprzedaje dobry produkt obroni się sama, mam nadzieję że LPP uświadomi sobie że sprzedawany produkt musi być dobrej jakości w przyzwoitej cenie. Poza tym nie wszystko to co jest ładne na zachodzie musi się podobać u nas. Przechodząc po sklepach mam problem aby kupić t-shirta lub koszulkę polo, większość produktów ma durne duże loga i bóg wie co jeszcze. Nie jestem znawcą mody ale należałoby się skupić na tym co klient oczekuje na danym rynku a nie iść za zachodnimi trendami które mogą prowadzić do wejścia w ślepą uliczkę / patrz sąsiedzi z zachodu z przywódczynią Angelą.

    • 12 1

    • Zapewne potrzeby rynku są dokładnie analizowane (1)

      żadna większa firma nie mogłaby sobie pozwolić na wypuszczanie produktów bez wcześniejszego sprawdzenia czy spodoba się on klientom. To już kwestia gustu, że nie możesz nic znaleźć. Ja też często szukam sobie czegoś na necie jeśli chodząc po galerii nic mi do oka nie wpadnie. Nie powiem, żebym miał wielkie doświadczenie w kupowaniu w siecówka, ale mam ubrań większość z croppa, spodnie czy też koszulki i jeszcze nie zdarzyło mi się zauważyć gorszej jakości. Raczej zwykłe ślady zużycia

      • 0 0

      • Chyba nie tak dokladnie....

        Cytat: "

        Klientom nie przypadła do gustu ostatnia kolekcja flagowej marki LPP - tłumaczy Przemysław Lutkiewicz,"

        Jestem "starociem", ktory pamieta T-shirty LPP ktore byly lepsze od markowych, tyle ze to byly czasy przed-jednorazowkowe.
        Poza tym - po co klientom ubrania na lata? Maja kupowac jak najczesciej I jak najwiecej - widac jak karuzela tego co modne przyspieszyla ostatnimi laty: juz nie co roku a co 3 miesiace nowy trend.

        • 0 0

  • chiński szajs (2)

    Podziel się opinią...dawno przestałem kupować koszulki które po pierwszym praniu nadają się do sprawdzania poziomu oleju w silniku i dzieciom też tego nie kupuje

    • 7 1

    • Powiem szczerze i bez złośliwości: w lumpeksie są używane ciuchy dużo lepszej jakości, niż odzież Reserved.

      • 1 0

    • Jaką markę T-shirtów polecasz?

      • 0 0

  • (1)

    Może tam ktoś kupi jeszcze te szmaty

    • 35 8

    • Jak sie ta nowa marka nazywa, bo zapomniałem

      Szitex, czy jakoś tak

      • 0 1

  • "Posiadamy salony LPP we wszystkich centrach handlowych w Gdańsku i Gdyni" (1)

    No własnie. Mieli sklep u nas na monciaku i wylecieli z takiej lokalizacji a teraz podobno weszli do galerii przymorze. To jest własnie odpowiedz czym sie zrobiło reserved, ktore kiedyś bardzo lubiłam. Z hangaru na przymorzu chcą iść na oxford street. To tak jakby Zara otwierała sklepy w takich miejscach... chyba nie do pomyślenia. A kiedys Reserved szło bardzo ładnie śladami Zary i zbliżało się do tej marki. Szkoda tej firmy w tym sensie, że ludzie zaczęli źle o niej pisać, mimo iż kiedyś była bardzo lubiana przez ludzi i dobrze się kojarzyła.

    • 7 1

    • Też żałuję, że z dnia na dzień Reserved zniknął z Monciaka. Teraz jest tam jakiś dziwny sklep dla zagranicznych turystów.

      • 0 1

  • Kupiłem bezrekawnik z tej dziadoskiej firmy (7)

    było upalne lato założyłem spociłem się i sie odbarwiła cała!! podobnie inne szmaty kupione wtej szcianej firmie!!Ale sie przetrały sciagacze pod szyją sie rozciągnęły w t -shirtach po 1 praniu!! Takie cyrki tylko wtej jednej firmie takie cyrki mam ciuchy kupione na zachodzie które mam kilka lat i cały czas sa w bardzo dobrym stanie tylko normalne ślady użytkowania!!A w tej szmaciarskiej firmie jakość jest najgorsza z możliwych na dodatek jest drogo!! Sąsiadka kupuje w lumpeksie ciuchy zachodnie ich jakos powala na kolana !!Ciuchy wygladaja jak nowe i gdyby niepowiedziała to bym sie niedomyslił!!

    • 43 20

    • panie to prost z zachodu :) (1)

      No jak na zachodzie kupione to wiadomo nie ma pytań. Ja kilka lat temu kupiłem kamizelkę na wsi na bazarze i nie było to z zachodu a mimo wszystko do tej pory nic się nią nie stało i bardzo ją sobie cenie, a dałem chyba ze 30 złotych. Z Reserved mam kilka koszulek i jeszcze żadna mi się nie rozciągnęła i nie rozwaliła, a też ich już trochę używam. Albo jakieś czary albo umiem dbać o ubrania. Ale co ja tam mogę wiedzieć przecież z Polski jestem, a nie z Zachodu

      • 3 2

      • Polak

        Twoja ironia która jest pochwałą LPP twoja sprawa koszulki zmechacone prawie po 1 praniu , swetry kibel nawet bez prania rozciągnięte , spodnie niebieskie na szwach odbarwione po 1 praniu , dżinsy dramat , kurtki 2 bardzo dobrze wyglądają. Więc nie każdy ma takie dobre doświadczenia jak ty.

        • 2 0

    • (4)

      Niestety, bo to "polska" firma, ale muszę się zgodzić. Żona mi kiedyś próbowała kupować Reserved, Cropp, etc. Szmaty, szmaty, szmaty. Po kilku praniach - do wyrzucenia. Nigdy więcej. Nie nadaje się nawet do noszenia "w domu". Tylko Adidas, Nike, Reebok - też "chińskie", etc. ale jakość rewelacyjna w porównaniu do LPP.

      • 12 4

      • Musisz stylowo wygladac (1)

        Jak chodzisz tylko w Adidasie i Reeboku :D

        • 8 1

        • Pisałem tylko o stosunkowo tanich ubraniach styl "na sportowo", w sensie do domu, na spacer z dzieckiem, na szybkie zakupy, etc. Zresztą Adidas to nie tylko dresiarskie "///", ale też całkiem normalne ubrania.

          • 3 1

      • Dresik ;)

        • 1 1

      • Akurat bym się tu nie zgodził!

        masz 50/50% że trafisz coś dobrego:) Mnie najbardziej wkurza materiał,który po ręcznym praniu rozciąga się ale trafiłem tez na drogą koszulkę nike compression a ta po paru razach sfarobwała:/ teraz pytanie..jak nie tam kupować to w takim razie GDZIE?

        • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane