• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP tworzy w Rumunii centrum dystrybucji

VIK
30 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (53)
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem

Gdańska spółka LPP Logistics planuje uruchomienie w Rumunii nowego centrum dystrybucyjnego w miejscowości Bolintin-Deal, znajdującej się 50 km na zachód od Bukaresztu. Ta lokalizacja pozwoli na obsługę 450 salonów sprzedaży marek odzieżowych Grupy LPP na terenie Rumunii, a także: Bułgarii, Węgier, Chorwacji, Macedonii Północnej, Serbii oraz Grecji.



Centrum wynajmowane na mocy podpisanej na 10 lat umowy będzie już drugim - po uruchomionym w 2019 r. tzw. Fulfillment Center - obiektem magazynowym na rynku rumuńskim, a jednocześnie pierwszym zagranicznym centrum dystrybucyjnym w portfolio spółki. Po rozpoczęciu działalności operacyjnej w gminie Bolintin-Deal, zarządzana przez LPP Logistics, całkowita powierzchnia magazynowa wzrośnie do 524 tys. m kw.

Co LPP buduje przy stadionie żużlowym? Co LPP buduje przy stadionie żużlowym?

LPP Logistics jest operatorem logistycznym zarządzającym siecią zaopatrzenia i dystrybucji Grupy LPP. Grupa LPP jest właścicielem marek odzieżowych Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Wybór położonej 50 km pod Bukaresztem lokalizacji ma strategiczne znaczenie dla wspieranych przez LPP Logistics planów biznesowych Grupy LPP. Po wycofaniu się z Rosji to właśnie zachodnia i południowa cześć Europy stały się kierunkiem rozwoju sieci sprzedaży marek modowych polskiego producenta odzieży.

Producenci odzieży z Trójmiasta



Centrum dystrybucyjne o powierzchni 65 tys. m kw. przeznaczone będzie do obsługi sklepów stacjonarnych i dostaw towarów do regionów o populacji liczącej łącznie prawie 59 mln ludzi. Pozwoli na sprawną obsługę dostaw do 450 salonów marek LPP znajdujących się w Rumunii, a także w sąsiednich państwach Europy Południowej, tj. Bułgarii, Węgier, Chorwacji, Macedonii Północnej, Serbii i Grecji.

- Rumuńska gospodarka jest obecnie jedną z szybciej rozwijających się w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a rynek rumuński od kilku już lat pozostaje jednym z najważniejszych pod względem rozwoju biznesu LPP. W ciągu zaledwie 2,5 roku liczba sklepów marek LPP w tym kraju podwoiła się - z 59 na koniec 2019 r. do 118 na koniec pierwszego półrocza 2022 r. Biorąc to pod uwagę, decyzja o wynajęciu w Rumunii nowego obiektu magazynowego do obsługi sieci sprzedaży LPP była dla nas naturalnym kierunkiem. Będzie to nasz drugi obiekt magazynowy w tym kraju, dlatego jesteśmy przekonani, że znajomość rynku i lokalnych uwarunkowań pozwoli nam na wzmacnianie potencjału jako operatora logistycznego w regionie - podkreśla Sebastian Sołtys, wiceprezes LPP Logistics.
Reserved już nie jest najważniejszą marką w LPP Reserved już nie jest najważniejszą marką w LPP

Wybór Rumunii na lokalizację nowego obiektu magazynowego to nie tylko odpowiedź na planowane przez polską spółkę odzieżową wykorzystanie potencjału rozwoju sieci sprzedaży w regionie.

- Przy okazji budowy pierwszego zagranicznego centrum dystrybucyjnego Grupy postanowiliśmy też dokonać znaczącej zmiany trasy dostaw towarów z fabryk. Dotąd bazowaliśmy głównie na transporcie morskim i potencjale polskich portów. Całość towaru kierowana była do Polski, gdzie funkcjonują nasze dwa centra dystrybucyjne. Stąd asortyment trafiał do salonów na całym świecie oraz naszych magazynów Fulfillment Center. Usytuowanie obiektu na Południu Europy daje nam możliwość wykorzystania infrastruktury największego portu rumuńskiego Konstanca, a przez to znaczącego obniżenia kosztów i skrócenia czasu dostaw w regionie Europy Południowej poprzez zminimalizowanie tzw. ostatniej mili dzielącej salony od centrum dystrybucyjnego. A zatem jest to również zmiana mająca duży wpływ w zakresie skali oddziaływania całej naszej sieci dystrybucji na środowisko - wyjaśnia Sebastian Sołtys.
Zgodnie z przewidywaniami inwestora centrum rozpocznie działalność operacyjną pod koniec 2023 r. Obiekt pozwoli na magazynowanie ok. 35 mln sztuk odzieży i akcesoriów na ok. 45 tys. miejsc paletowych oraz wysyłkę 3,7 mln sztuk asortymentu tygodniowo. Obiekt dzięki zastosowaniu optymalnych rozwiązań procesowych i technologicznych będzie też pełnił rolę hub-u cross dockowego dla części dostaw z Polski.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (53)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane