- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (63 opinie)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (113 opinii)
- 3 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Loconi zamierza wejść na rynek NewConnect
Do debiutu na warszawskim rynku NewConnect szykuje się gdyńska spółka związana z przewozem kontenerów. Do debiutu ma dojść do końca 2014 roku.
Spółka rozpoczęła procedurę administracyjną związaną z planowanym debiutem na rynku NewConnect. Jej zarząd liczy na to, że decyzję od Giełdy Papierów Wartościowych otrzyma najpóźniej w III kw. 2014.
Zgodnie ze światowymi trendami, coraz więcej towarów trafia do Polski w kontenerach drogą morską. Prognozy wskazują, że do 2020 r. wielkość przeładunków kontenerowych w polskich portach zwiększy się ponad trzykrotnie, do 7 mln TEU rocznie. Tymczasem dominującym środkiem transportu dla rozwożonych z portu ładunków jest ten najbardziej uciążliwy, czyli ciężarówki, które korkują i niszczą polskie drogi, zmniejszają poziom bezpieczeństwa drogowego i generują zanieczyszczenie powietrza.
- Kiedy w 2012 roku rozpoczynaliśmy działalność operacyjną, na rynku nie było rozwiązań intermodalnych, które mogłyby być konkurencyjne wobec przewozów ciężarówkami pod względem ceny, czasu dostaw i punktualności. A to właśnie najważniejsze powody, dla których klienci decydują się na zamianę przewozów drogowych na intermodalne - mówi Lidia Dziewierska, prezes zarządu Loconi Intermodal. - Stąd pomysł na stworzenie połączeń intermodalnych, które spełniałyby wymogi odbiorców: pociągów towarowych kursujących niczym pasażerskie, według stałych rozkładów jazdy i bezpośrednio do stacji. Wszystko po to, aby docelowo można było przenieść każdą partię ładunków z dróg na tory.
W 2013 r., czyli w drugim roku działalności przedsiębiorstwa, liczba operatorów logistycznych, którzy wykorzystują rozwiązania Loconi Intermodal przekroczyła 60. W samym 2013 spółka przewiozła ponad 80 tys. TEU. W okresie od stycznia do grudnia 2013 roku wolumen przewiezionych kontenerów wzrósł o 90 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, podczas gdy przewozy intermodalne w Polsce w całym 2013 r. wzrosły zaledwie o 7 proc.
Osiągnięcie efektu skali w przewozach intermodalnych pozwoliło na zwiększenie przychodów, które w 2013 r. osiągnęły poziom 52 mln zł, co oznacza wzrost o 120 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. W pierwszym kwartale roku 2014 Loconi osiągnęło ponad 20,3 mln zł przychodów, czyli o 90 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2013 r. W 2013 r. spółka wypracowała 95 tys. złotych zysku netto, a w samym I kwartale 2014 roku prawie 0,5 mln złotych zysku netto.
Loconi Intermodal SA to operator intermodalny. Spółka pracuje na czterech terminalach intermodalnych, w tym na dwóch jest zarządcą. Kolejne dwa terminale firma zamierza uruchomić w najbliższym roku. Model biznesowy Loconi zakłada współpracę wyłącznie z operatorami logistycznymi, a nie bezpośrednio z importerami i eksporterami ładunków.
Miejsca
Opinie (12)
-
2014-05-27 12:44
(3)
Taaaa, przed Loconi nie było w ogóle intermodalu, nikt pociągów nie robił:)
Mydlenie oczu o niezależności, Loconi to spółka córka ATC Cargo, które w każdej chwili może zapukać do klienta oferując niższą stawkę.- 14 5
-
2014-05-27 20:01
cały ten zysk to na własnych (ATC) biznesach robią....
- 4 3
-
2014-05-28 10:49
i tak tez się dzieje
jeden drugiemu sprzedaje informacje potrzebne do przejecia ładunku !!!!
- 4 3
-
2018-06-13 09:24
.
Początki przewozów intermodalnych z portów to chyba w roku 1997r.
i chyba nie były to transporty Loconi...- 0 0
-
2014-05-27 12:57
co mnie obchodzi ile fima miała przychodu? Może mieć trylion trylionów i co z tego jak zysk 0 (4)
co mnie obchodzi ile firma miała przychodu? Może mieć trylion trylionów i co z tego jak zysk 0. Ta firma za rok 2013 miała zysku całe 95 tysięcy czyli tyle ile przeciętny sklepikarz na osiedlu.
- 9 3
-
2014-05-27 20:02
porownaj sobie poziom zainwestowanych śródków i zatrudnienia (3)
(personelu, przewoźników, kooperantów) i wytrzeźwiej
- 2 2
-
2014-05-27 20:46
no właśnie o to chodzi po co angażować 50 mln zł by zarobi 100 tyś? Lepiej otworzyć dom piwa na osiedlu. (1)
no właśnie o to chodzi po co angażować 50 mln zł by zarobi 100 tyś? Lepiej otworzyć dom piwa na osiedlu
- 4 1
-
2014-05-28 11:35
Mniejszy zysk, mniejszy podatek
Przy rozwoju firmy i ciągłym inwestowaniu w rozwój i tak dużo dali do rozgrabienia fiskusowi i to tylko z powodu wchodzenia na giełdę.
Podejrzewam tylko, że Pani wiceprezes nie dźwignie tematu zarządzania. Wydaje się mało kompetentna.- 2 2
-
2014-05-28 10:51
o tak
inwestycje pełną parą....oby były Prezes dał im teraz popalic !!!!!
- 0 0
-
2014-05-27 14:40
kolejna wydmuszka wg. ATC
potrzebna kasa wiec może uda się sciagnac cos od frajerow na giełdzie.
- 11 1
-
2014-05-27 18:35
intermodal
Super, wreszcie ktoś robi prawdziwy intermodal w Polsce.
- 3 11
-
2014-05-28 16:07
Wejsc na banana i wyprowadzić kasę pozyskaną od frajerów
tak funkcjonuje te bagno już ponad 20 lat.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.