• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Loconi zamierza wejść na rynek NewConnect

erka
27 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
W 2013 r., czyli w drugim roku działalności przedsiębiorstwa, liczba operatorów logistycznych, którzy wykorzystują rozwiązania Loconi Intermodal przekroczyła 60. W samym 2013 spółka przewiozła ponad 80 tys. TEU. W 2013 r., czyli w drugim roku działalności przedsiębiorstwa, liczba operatorów logistycznych, którzy wykorzystują rozwiązania Loconi Intermodal przekroczyła 60. W samym 2013 spółka przewiozła ponad 80 tys. TEU.

Do debiutu na warszawskim rynku NewConnect szykuje się gdyńska spółka związana z przewozem kontenerów. Do debiutu ma dojść do końca 2014 roku.



Spółka rozpoczęła procedurę administracyjną związaną z planowanym debiutem na rynku NewConnect. Jej zarząd liczy na to, że decyzję od Giełdy Papierów Wartościowych otrzyma najpóźniej w III kw. 2014.

Zgodnie ze światowymi trendami, coraz więcej towarów trafia do Polski w kontenerach drogą morską. Prognozy wskazują, że do 2020 r. wielkość przeładunków kontenerowych w polskich portach zwiększy się ponad trzykrotnie, do 7 mln TEU rocznie. Tymczasem dominującym środkiem transportu dla rozwożonych z portu ładunków jest ten najbardziej uciążliwy, czyli ciężarówki, które korkują i niszczą polskie drogi, zmniejszają poziom bezpieczeństwa drogowego i generują zanieczyszczenie powietrza.

- Kiedy w 2012 roku rozpoczynaliśmy działalność operacyjną, na rynku nie było rozwiązań intermodalnych, które mogłyby być konkurencyjne wobec przewozów ciężarówkami pod względem ceny, czasu dostaw i punktualności. A to właśnie najważniejsze powody, dla których klienci decydują się na zamianę przewozów drogowych na intermodalne -
mówi Lidia Dziewierska, prezes zarządu Loconi Intermodal. - Stąd pomysł na stworzenie połączeń intermodalnych, które spełniałyby wymogi odbiorców: pociągów towarowych kursujących niczym pasażerskie, według stałych rozkładów jazdy i bezpośrednio do stacji. Wszystko po to, aby docelowo można było przenieść każdą partię ładunków z dróg na tory.

W 2013 r., czyli w drugim roku działalności przedsiębiorstwa, liczba operatorów logistycznych, którzy wykorzystują rozwiązania Loconi Intermodal przekroczyła 60. W samym 2013 spółka przewiozła ponad 80 tys. TEU. W okresie od stycznia do grudnia 2013 roku wolumen przewiezionych kontenerów wzrósł o 90 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, podczas gdy przewozy intermodalne w Polsce w całym 2013 r. wzrosły zaledwie o 7 proc.

Osiągnięcie efektu skali w przewozach intermodalnych pozwoliło na zwiększenie przychodów, które w 2013 r. osiągnęły poziom 52 mln zł, co oznacza wzrost o 120 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. W pierwszym kwartale roku 2014 Loconi osiągnęło ponad 20,3 mln zł przychodów, czyli o 90 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2013 r. W 2013 r. spółka wypracowała 95 tys. złotych zysku netto, a w samym I kwartale 2014 roku prawie 0,5 mln złotych zysku netto.

Loconi Intermodal SA to operator intermodalny. Spółka pracuje na czterech terminalach intermodalnych, w tym na dwóch jest zarządcą. Kolejne dwa terminale firma zamierza uruchomić w najbliższym roku. Model biznesowy Loconi zakłada współpracę wyłącznie z operatorami logistycznymi, a nie bezpośrednio z importerami i eksporterami ładunków.
erka

Miejsca

Opinie (12)

  • (3)

    Taaaa, przed Loconi nie było w ogóle intermodalu, nikt pociągów nie robił:)
    Mydlenie oczu o niezależności, Loconi to spółka córka ATC Cargo, które w każdej chwili może zapukać do klienta oferując niższą stawkę.

    • 14 5

    • cały ten zysk to na własnych (ATC) biznesach robią....

      • 4 3

    • i tak tez się dzieje

      jeden drugiemu sprzedaje informacje potrzebne do przejecia ładunku !!!!

      • 4 3

    • .

      Początki przewozów intermodalnych z portów to chyba w roku 1997r.
      i chyba nie były to transporty Loconi...

      • 0 0

  • co mnie obchodzi ile fima miała przychodu? Może mieć trylion trylionów i co z tego jak zysk 0 (4)

    co mnie obchodzi ile firma miała przychodu? Może mieć trylion trylionów i co z tego jak zysk 0. Ta firma za rok 2013 miała zysku całe 95 tysięcy czyli tyle ile przeciętny sklepikarz na osiedlu.

    • 9 3

    • porownaj sobie poziom zainwestowanych śródków i zatrudnienia (3)

      (personelu, przewoźników, kooperantów) i wytrzeźwiej

      • 2 2

      • no właśnie o to chodzi po co angażować 50 mln zł by zarobi 100 tyś? Lepiej otworzyć dom piwa na osiedlu. (1)

        no właśnie o to chodzi po co angażować 50 mln zł by zarobi 100 tyś? Lepiej otworzyć dom piwa na osiedlu

        • 4 1

        • Mniejszy zysk, mniejszy podatek

          Przy rozwoju firmy i ciągłym inwestowaniu w rozwój i tak dużo dali do rozgrabienia fiskusowi i to tylko z powodu wchodzenia na giełdę.

          Podejrzewam tylko, że Pani wiceprezes nie dźwignie tematu zarządzania. Wydaje się mało kompetentna.

          • 2 2

      • o tak

        inwestycje pełną parą....oby były Prezes dał im teraz popalic !!!!!

        • 0 0

  • kolejna wydmuszka wg. ATC

    potrzebna kasa wiec może uda się sciagnac cos od frajerow na giełdzie.

    • 11 1

  • intermodal

    Super, wreszcie ktoś robi prawdziwy intermodal w Polsce.

    • 3 11

  • Wejsc na banana i wyprowadzić kasę pozyskaną od frajerów

    tak funkcjonuje te bagno już ponad 20 lat.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane