• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos Petrobaltic sprzedał holownik Bazalt

VIK
20 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (55)
Bazalt służył firmom wydobywczym przez 42 lata. Bazalt służył firmom wydobywczym przez 42 lata.

Lotos Petrobaltic sprzedał wielozadaniowy holownik Bazalt. Statek został zbudowany w 1981 r. dla ówczesnej Wspólnej Organizacji Poszukiwań Naftowych "Petrobaltic". Jednostkę zastąpił Bazalt II, który w ub. roku dołączył do floty gdańskiego przedsiębiorstwa.



Bazalt to holownik zaopatrzeniowy (65 m dł.) do obsługi platform wiertniczych typu B90 zbudowany przez Stocznię Szczecińską im. A. Warskiego w 1981 r. dla armatora polskiego Wspólna Organizacja Poszukiwań Naftowych "Petrobaltic" z Gdańska. Po likwidacji WOPN w 1990 r. w wyniku podziału majątku statek został przejęty przez powstałe Przedsiębiorstwo Poszukiwań i Eksploatacji Złóż Ropy i Gazu Petrobaltic, a potem Lotos Petrobaltic.

Pierwszy taki system wiertniczy na statku Petrobalticu Pierwszy taki system wiertniczy na statku Petrobalticu

Holownik Bazalt przede wszystkim obsługiwał złoża B3 i B8, ale też uczestniczył w budowie infrastruktury podwodnej na polach naftowych, w budowie i remontach bezzałogowej platformy PG-1 na B3, wielu operacjach holowania platform, a także licznych operacjach przeładunku ropy na pełnym morzu między tankowcami.



Kto kupił tę jednostkę?

- Ze względu na klauzulę poufności zawartą w umowie spółka nie jest uprawniona do podawania nazwy kontrahenta - poinformowało nas biuro prasowe Grupy Orlen, do której należy dziś spółka Lotos Petrobaltic.
Sprzedaną jednostkę zastąpił Bazalt II, który trafił do floty Lotos Petrobaltic w kwietniu ub. roku. Zbudowana w 2002 r. jednostka pracowała wcześniej na wodach Afryki Zachodniej. Bazalt II jest wielozadaniowym statkiem offshore - zaopatrzeniowcem, holownikiem oceanicznym i jednostką do obsługi kotwic. Statek ma 69 m długości, jego całkowity tonaż wynosi 2327 t.

Statek serwisowy Bazalt II.

VIK

Miejsca

Opinie (55) 3 zablokowane

  • Miałem okazję płynąć bazaltem na platformę (7)

    Jako serwis, naprawy, nie pamiętam nazwy tej konkretnej na której byłem, są to tak jakby dwie platformy połączone w jedną, jedna dużo starsza. Byłem tam raz i nigdy więcej tam nie wrócę, po części ze względu na bezpieczeństwo, ta starsza platforma jest w katastrofalnym, tragicznym stanie, widziałem ją od środka, to jest kwestia nieodległego czasu kiedy ona zatonie.
    Tak jakby połowy platformy już nie ma, została zeżarta przez rdzę

    • 33 7

    • To musiało (3)

      być dawno temu, bo parę lat temu Remontowa robiła na tych platformach duże remonty, ale o tym pewnie nie słyszałeś. Nie żyj wspomnieniami.

      • 10 4

      • Tam stoi wyremontowana która jest połączona ze starą

        Ja miałem na myśli tą starą. Nie wiesz o co chodzi to najlepiej w ogóle się nie wypowiadaj.

        • 1 0

      • Lotos petrobaltic (1)

        Akurat ta nie była w remoncie w gsr

        • 7 0

        • była w remoncie w PGR

          • 2 0

    • Stara to prawda

      I do tego nie modernizowana syf smród i ubóstwo.
      Byłem pracowałem remontowałem ale co polskie realia

      • 4 1

    • Norek

      Również miałem okazję statek spoko ale Pratforma to maskara i podejmował nas jakiś chory dźwigowy z broda facet to totalne niebezpiecznych koleś wydaje mi się że jest chory psychiczne nie powinien pracować na tym stanowisku !!!!!!!

      • 8 0

    • Nie przesadzaj z tą polową

      • 4 3

  • Bazal2 (3)

    Nie wiem gdzie budowany.Pewnie obsługiwal pola Nigeryjskie.Czy lepszy czas pokaże.

    • 16 0

    • w skandynawii

      • 0 0

    • Jednostki do obsługi platform wydobywczych. (1)

      Bazalty powstały w Rostoku, w tym czasie Stocznia Północna dla Ruskich budowała o wiele lepsze. Święta Barbara zbudowana w Chinach, przekleństwo i kara dla załogi.

      • 4 3

      • Bazalt został

        zbudowany w Szczecinie w stoczni im. A. Warskiego, oddany armatorowi Ptrobaltic w 1981r. Z treści wpisu wynika, że słyszałeś dzwonienie, ale nie wiesz skąd dobiegało.

        • 8 1

  • to po co piszecie!!!! jak jest tajne!!!!

    • 0 1

  • Jak tak można??

    Na statku bazalt co pływał na platformy to zgłaszali ludzie ze serwisy załatwiają się obok ubikacji nie w!!!! Marynarze pracujący na bazalcie musieli to sprzątać!!!! Syf kiła i mogiła spod budki z piwem!!! Kloce leżały na pokładzie!!!! I pili płyn do dezynfekcji rąk!!!!! A na mesie jedli posiłki łyżkami!!!!!!! Onuce wstrętne!!!! Fuj

    • 1 5

  • Ja się zastanawiam, czy tutejsi krytycy mają jakiekolwiek pojęcie o tym, o czym piszą? (6)

    Bazalt miał ponad 40 lat i, o zgrozo, kończyły się do niego części zamienne. Jednostka stara, bez systemu DP itd. Ale mądrzy inaczej napiszą, ze to głupota wymieniać na 21letnią, bo to też szrot. To może sprawdźcie sobie, jak rozłożą się koszty zakupu nowej jednostki ze stoczni vs. używana, jeśli wiemy, ze do końca eksploatacji złóż jest jakieś 12-14 lat. Rozumiem, że takie pojęcia jak IRR są nieznane komentującym.

    • 40 4

    • ciekawe (3)

      skąd pochodzi informacja o zakończeniu eksploatacji złóż za 14 lat?

      • 4 3

      • Za 10 lat (1)

        Zakaz rejestracji nowych pojazdów na benzynę i ropę
        Za 15 lat znacznie spadnie zapotrzebowanie na paliwa
        A tak naprawdę to tylko Najwyższy wie co będzie

        • 1 2

        • tylko w europie, a tu akurat najmniej ropy konsumujemy

          no i tylko samochody, cały przemysł nadal będzie potrzebował surowca

          • 3 0

      • z google i Instytutu Danych z d**y

        • 0 0

    • Beta miała być zamknięta w 2018 roku (taki był komunikat w 2006 roku), tak więc chyba termin zamknięcia wydobycia pewnie się przedłuży.

      • 1 0

    • Pracowałem

      na Bazalcie i Granicie, gdy były remontowane w GSR, jakieś trzydzieści lat temu. Wtedy to były nowoczesne jednostki, ale czas płynie.

      • 4 0

  • Dok

    Najgorszy element i margines to serwisy!!!!

    • 1 0

  • Morze nasze morze

    Ruscy tak się nie zachowują ja serwisy które przypływają na platformę!!!! Non stop kible zapchane.. itp nie wiadomo co oni wyprawiajamyją włosy w kiblach a potem to wypijają.. jak nie pijak z delirium to narkoman!!!! Co za ludzie szok!!!!!

    • 1 4

  • Norek (2)

    Miałem okazję płynąć statkiem stary ale bardzo przyjemny największą traumą dla mnie to jak dźwigowy z broda nas podejmowałem ze statku na platforme bardzo niebezpieczne facet !!!! Jak pracowała na pokładzie dźwigami wszyscy uciekali według mojej opinii facet jest chory psychiczne jego zachowanie wskazuje na to !!!

    • 8 2

    • Buhahahaha (1)

      Znam gościa jest spoko.. i napewno pukał ci żonę skoro tam piszesz

      • 2 4

      • pukał chłopaka jego kolegi

        • 2 0

  • Ja to bym sprzedał wszystko co państwowe i polskie (5)

    Po co nam porty, stocznie, lotniska jak wszystko jest w Niemczech

    • 16 12

    • TVP przedawkowane (1)

      • 2 1

      • pomyliłeś z TVN

        • 0 2

    • Stoczni nie ma praktycznie, pis polikwidował

      CPK to dojenie państwa i łąka z prezesem ,
      A porty najlepiej w Radomiu mieć no bliżej do Suezu

      • 3 1

    • Jeszcze jeden (1)

      opętany Niemcami...

      • 5 3

      • Czy w czymś się myli ?

        • 0 3

  • Serwisy na platformie

    Wszystkie serwisy stoczniowe i inne które przebywały na tych platformach i przypływały statkiem to nic innego jak narkomani i pijacy wszyscy!!!!! Nie jeden z nich odlatywał helikopterem ratowniczym bo płyn do dezynfekcji wypijali!!!! Masakra co to za element!!!!!!

    • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane