• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Grupa Lotos zwalnia dyrektorów

Robert Kiewlicz
16 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 10:24 (19 września 2017)
Grupa Lotos rozstała się z pięciorgiem dyrektorów z wieloletnim stażem w spółce. Grupa Lotos rozstała się z pięciorgiem dyrektorów z wieloletnim stażem w spółce.

Pięcioro dyrektorów zatrudnionych w Grupie Lotos rozstało się ze spółką. W piątek Lotos złożył też w prokuraturze pięć doniesień o możliwości popełnienia przestępstwa. Spółka twierdzi, że nie należy łączyć rozwiązania umów o pracę ze wszystkimi pięcioma dyrektorami z faktem złożonych zawiadomień do prokuratury. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, część z doniesień ma dotyczyć spółki Petrobaltic, a dokładnie remontu platformy "Petrobaltic".



AKTUALIZACJA 10:24: - Spółka złożyła pięć zawiadomień do prokuratury w związku z możliwością popełnienia przestępstw działania na szkodę spółki skutkujące wyrządzeniem szkód majątkowych w wielkich rozmiarach (art. 296 par. 1 k.k. w zw. z art. 296 par. 3 k.k.), jak i przestępstw rażącej niegospodarności (art. 296 par. 4 k.k.). Nieprawidłowości zostały ujawnione w wyniku prowadzonych audytów wewnętrznych w Grupie Lotos SA oraz jej spółkach zależnych za lata 2011-2016 - informuje Biuro Prasowe Grupy Lotos w przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl oświadczeniu. - Audyty ujawniły nieuzasadnione preferowanie określonych dostawców usług, bezzasadne odstępowanie od wewnętrznych zasad Grupy Lotos wyłaniania kontrahentów, bezzasadne zawężanie kręgu zleceniobiorców, a nawet zawieranie umów wbrew rekomendacjom komisji przetargowych. Ponadto, przeprowadzone audyty ujawniły poważne nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania poszczególnych Spółek z Grupy - brak właściwej organizacji, w tym w szczególności brak właściwego nadzoru. Powyższe działania doprowadziły do powstania po stronie Grupy Lotos szkód, w tym szkód majątkowych w wielkich rozmiarach. Nie należy łączyć rozwiązania umów o pracę ze wszystkimi pięcioma dyrektorami z faktem złożonych zawiadomień do prokuratury. Z uwagi na dobro śledztw, spółka nie może przekazać więcej informacji dotyczących przedmiotu zawiadomień.

***


Ze spółką rozstało się pięcioro wieloletnich pracowników Lotosu: Grzegorz Błędowski - dyrektor projektu EFRA, Ewa Eljasiak - dyrektor ds. finansowych, Barbara Bartkiewicz-Niedzielska - dyrektor ds. kontrolingu, Grzegorz Hrycyna - dyrektor ds. projektów inwestycyjnych i Wojciech Blew - dyrektor ds. innowacji i rozwoju.

Spółka nie podaje oficjalnych powodów takiej decyzji.

- Grupa Kapitałowa Lotos nie komentuje wewnętrznych spraw kadrowych. Obowiązki osób związanych z poszczególnymi projektami przejęli doświadczeni menadżerowie pracujący od wielu lat w Grupie Kapitałowej Lotos, znający specyfikę branży oil&gas - usłyszeliśmy w biurze Komunikacji Grupy Lotos.
W piątek Grupa Lotos złożyła też pięć zawiadomień o możliwości popełnienia przestępstwa. Część z nich ma dotyczyć remontu platformy "Petrobaltic". To nie pierwsze zawiadomienie w tej sprawie jakie trafiło do prokuratury.

Przypomnijmy, że w grudniu 2016 roku zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa w związku z remontem platformy "Petrobaltic" trafiło do Prokuratury Regionalnej w Gdańsku. Za zawiadomieniem stał nowy zarząd Petrobalticu, który zarzuca byłym władzom niegospodarność i straty szacowane na kilkadziesiąt milionów złotych.

Przypomnijmy. Pierwszą umowę na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisano pod koniec października 2014 roku. Zająć się nią miały: Energomontaż - Północ Gdynia, Stocznia Remontowa Nauta i stocznia Crist związane z Grupą MARS. Nim prace na platformie na dobre się rozpoczęły, zamawiający, czyli Lotos, wycofał się z umowy. Oficjalnie chodziło o dołujący kurs ropy naftowej, w związku z czym Lotos musiał znacznie ograniczyć prace dotyczące przebudowy platformy. Szacowane koszty przebudowy zmniejszyły się o kilkadziesiąt procent.

Ogłoszono więc drugi przetarg i pod koniec kwietnia 2015 roku wybrano ponownie ofertę złożoną przez konsorcjum spółek z Grupy MARS: Energomontaż-Północ Gdynia i Stocznia Remontowa Nauta. Druga oferta została złożona przez spółkę Crist SA. Kolejnym etapem miało być zawarcie umowy z wybranym wykonawcą, które planowane było na 30 kwietnia 2015 roku. Terminów tych jednak nie dotrzymano. Umowa podpisana została dopiero 23 czerwca 2015 roku, jednak mogła wejść w życie dopiero po spełnieniu przez Lotos warunków dotyczących uruchomienia finansowania. Co się nie udało.

W trzecim przetargu, w lutym 2016 roku, wystartowała tylko jedna firma - Gdańska Stocznia Remontowa. Lotos odrzucił jednak tę ofertę i unieważnił postępowanie, ponieważ GSR odmówiła zaakceptowania harmonogramu płatności przedstawionego przez Lotos. Po upływie terminu złożono też jeszcze jedna ofertę - stoczni Crist.

Ostatecznie po trzech nieudanych przetargach i licznych zmianach dotyczących zakresu prac przebudowa platformy ruszyła w kwietniu 2016 roku, a kontrakt trafił do stoczni Nauta.

Pierwszą umowę na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisano pod koniec października 2014 roku.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (275) ponad 20 zablokowanych

  • Tylko Polak Polakowi wilkiem...

    • 8 2

  • ktoś odpowiadał za te zakupy i bezpieczeństwo transakcji? (1)

    • 13 0

    • Mistrzyni od zakupów

      Za wszystkie tranzakcje zakupowe w LPB odpowiada, a właściwie odpowiadał Szef Biura od zakupów.

      • 2 1

  • Jeżeli winni to do "paki".

    • 8 7

  • Jak wylecieli to mieli nagrabione (1)

    I dobrze otym wiedza ze grabili. Tak sie zastali w tym grabieniu ze przedtsli uwazac.
    I niedorabiajcie idei o Misiewiczach....lotos to bagno....doili ile chcieli. Koniec przyszedl.

    • 16 27

    • Idei o Misiewiczach nie trzeba dorabiać bo już jest. Jeżeli bagno było czego nikt nie udowodnił to nikt go nie naprawił.

      • 4 2

  • co za sprtyny artykół 5 dyrektorów i 5 zawiadomień (tylko dotyczy innych ludzi) (2)

    hehehehe co za chaos informacyjny

    • 15 1

    • Artykuł na zamówienie zarządu

      • 7 2

    • Artykuł na zamówienie zarządu

      • 8 2

  • (1)

    Nastepna glupota tego zarządu.Widac że jest bardzo spolegliwy do PiSu.Rozumiem, że niedawno zwolniony bardzo dobry zca finansowy nie zgadzał się na dalsze pijarowskie zyski a nie realne.Wymiana będzie na jeszcze gorzej.Upadek firmy się zaczął.To nie jest nie realne.

    • 12 12

    • Taki fachowiec co wydoił petrobaltic

      • 5 5

  • Platforma Lotosu (1)

    A jaki wynik finansowy ma Nauta na remoncie platformy ? Podobno straty olbrzymie a miało być dobrze a nie jest bo Marsem zarządzają nowi ludzie .

    • 8 1

    • Lotos nie miał nigdy platformy

      • 2 1

  • nareszcie...

    oj bierze się ostro PiS za tych przekrętasów

    • 10 35

  • Kadry Pis czekają na etaty Teraz Kur..a My

    Identyntyczn info podaje TVPIS obrzuceni błotem mogą iść do sądu -wyrok po 10latach ja bym się wstydził za taki artykuł-gdzie głos 2ej strony?!Ps dyr.stadnin koni identycznie opluto i co-prokuratura pis przez ponad rok nic nie znalazła a oni przez motłoch,.dobrej zmiany" do dziś są obraźani!

    • 24 6

  • czy wiecie ze (6)

    Właściciel autostrady A1 codziennie na czysto zarabia pół miliona złotych?

    • 26 3

    • Obiektywnie (2)

      Zgadzam sie, ze kwoty powalaja, ale 30 zl (7€) za 160 km, a w zasadzie za 360 km poniewaz dalsza czesc jezt bezplatna to w porownaniu z cenami, ktore place we Francji, Wloszech smieszna oplata. A jakosc drogi - najlepsza!

      • 6 11

      • sąsiedzi mają taniej

        Nie będę oryginalny, Węgry winieta ( matryca) miesięczna 80.00 zł( po przeliczeniu) Słowacja na miesiąc 14 Euro.

        • 2 0

      • To porównaj z innymi krajami. Szwajcaria np. kilkanaście euro na rok za wszystkie autostrady. Wspomnę jeszcze o zarobkach w Polsce, a jakie w Europie zach.

        • 10 2

    • Skandal

      Lepiej żeby autostrady nie było i właściciel nie zarabiał.
      Było by sprawiedliwie.

      • 13 4

    • (1)

      no i?

      • 6 2

      • Jak to co nie ma konkurencji

        więc płacisz tyle ile sobie zażyczą Kulczyki.

        • 10 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...

Najczęściej czytane