• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najcięższy w Polsce pociąg kontenerowy przyjechał do DCT

erka
9 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najcięższy w historii polskiego kolejnictwa pociąg kontenerowy przyjechał do terminalu DCT. Najcięższy w historii polskiego kolejnictwa pociąg kontenerowy przyjechał do terminalu DCT.

Pociąg o całkowitej masie 3335,73 ton przyjechał do gdańskiego terminalu DCT. Skład, który wiózł na platformach 90 TEU (90 kontenerów o długości 20 stóp), pobił rekord najcięższego pociągu intermodalnego w Polsce. Za transport odpowiadały spółki z Grupy PKP Cargo oraz globalny operator logistyczny A.P. Møller - Mærsk A/S.



Skład został załadowany na terenie Euroterminalu Sławków i wyruszył do Gdańska, gdzie ładunek trafił na kontenerowiec Maersk. Pociąg wiózł na platformach 90 TEU (90 kontenerów o długości 20 stóp) o całkowitej masie 3335,73 ton.

W Polsce tak ciężkich pociągów intermodalnych dotąd nie prowadzono, zazwyczaj ich masa jest znacznie niższa - poniżej 2 tys. ton. Do realizacji przewozu o tak dużej masie konieczne było zaangażowanie dodatkowych zasobów Grupy PKP Cargo, a także trzeba było uzyskać specjalne zgody od PKP Polskich Linii Kolejowych na przejazd pociągu na niektórych odcinkach trasy.

- PKP Cargo Connect we współpracy z PKP Cargo wykazuje bardzo elastyczne podejście do realizacji projektów istotnych dla klientów. Nie tylko projektów standardowych - średnie brutto składów eksportowych na tym korytarzu kształtuje się w granicach 1,6-1,8 tys. ton. Współpraca z tak dużym partnerem specjalizującym się w morskich przewozach kontenerów jest dla nas niezwykle cenna - podkreśla Ivan Ružbacký, prezes PKP Cargo Connect.
- W korytarzu Północ-Południe kluczowa jest obsługa ładunków wysyłanych do i z portów morskich. Dlatego bardzo sobie cenimy współpracę z Maersk, który jest jednym z największych operatorów logistycznych na świecie - stwierdza Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo. - Mamy nadzieję, że dzięki inwestycjom, jakie wkrótce będą zrealizowane w polskich portach, znacznie wzrośnie potok kontenerów, które będą do nich trafiały, również tych przywożonych i wywożonych na statkach obsługiwanych przez Maersk.
erka

Miejsca

Opinie (133) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Kontenery dawać na tory a nie na drogi. PKP niby pissowe, ale zauważyłem, że akurat ta spółka państwowa jako chyba jedyna od kilku lat dobrze się rozwija i sobie radzi, do tego rozsądnie gospodarują unijną kasą, remontowano masę dworców, układano nowe torowiska, chociażby w ramach poprawy dojazdu do portów w Gdańsku, za chwilę też w Gdyni.

    • 90 8

    • PKP Cargo nie ma nic wspólnego z remontem dworców. To jest spółka stricte transportowa.

      • 1 0

    • Nie tylko tak

      • 1 0

    • remontowano masę dworców które były w dobrym stanie

      jedynym celem tego było chyba uprzykrzenie życia pasażerom, najlepszy przykład to remont dworca w Tczewie trwający półtora roku - dworzec był czysty i estetyczny, były ławki, kioski i bary, jedynie wymagał naprawy i przebudowy wind a tymczasem przez półtora roku nie można korzystać z niczego bo sobie pkp remont wymyśliło, teraz w kolejce do utrudniania życia pasażerom czeka Wrzeszcz

      • 6 9

  • Opinia wyróżniona

    3300 ton i jedna ET22? (10)

    Ambitnie. Dodajmy ze takie pociagi i cięższe to norma w Polsce (w przypadku ładunków masowych). Wydarzeniem jest to, że udało sie złożyć tak ciężki pociąg z kontenerami, które jak na możliwości kolei są raczej lekkim ładunkiem.

    • 48 2

    • Poważnie jedna lokomotywa to ciągnęła ? (5)

      Może druga pchała na końcu składu )

      • 1 7

      • (1)

        Nie było problemu bo jechał spod Katowic czyli z górki.

        • 4 1

        • Pała z geografii.

          Popatrz na mapę, nad morze jest do góry.

          • 0 0

      • Lokomotywy ET41 czy ET42 bez problemu radzą sobie z pociągami o masie 4000 ton. (2)

        Norma przewidziana na ET22 to bodajże 3200 ton, więc dużo tutaj nie nagięli choć to już sporo jak na ten typ lokomotywy.

        • 14 0

        • Dlateog podejrzewam, że zdjęcie jest fejkowe (1)

          Pociąg ze Sławkowa do DCT jest wytrasowany na 100 kmh, więc raczej ET22 wątpliwa.

          Oczywiście mogłato być ET41 lub ET42, ale raczej obstawiam Traxxa/Vectrona/Dragona

          • 7 0

          • Chyba że podmienili loka na końcu trasy, np. w Zającu.

            • 4 0

    • Nie na darmo nazywa się ten elektrowóz Bykiem (3)

      Nie na darmo nazywa się ten elektrowóz Bykiem

      • 23 0

      • Byk to radziecki ET42 (2)

        Tak dla jasności.

        • 1 12

        • ET42 to Czapajew, Byk to zawsze był ET22 (1)

          Proponuje zaznajomić się z "ksywami" lokomotyw w PL.

          • 14 2

          • Na prądzie z węgla, a węgiel z kopalni rosyjskiej

            • 0 7

  • Dct chwalipięty

    Pociągi pociągami a samochody trasowe nadal mają ograniczną możliwość wjazdu z powodu małej ilości odlotów na godz.Pewnie najlepiej swoją robotę robić a reszta niech cierpliwie czeka.

    • 0 0

  • Rozmiar (3)

    A ta stopa to jaki ma rozmiar. To jest trochę nie tak podawac w różnych przelicznikach , lub jeszcze proszę podac w calach lokciach i tp

    • 4 7

    • stopa Yeti :-)

      90cm

      • 0 0

    • To międzynarodowy standard. Jeśli na tym etapie życia

      Jest Ci to obce to znaczy, że i później Ci się nie przyda. Ergo - nic nie tracisz. Rzuć okiem na zdjęcia, wszystko będzie dla Ciebie jasne.

      • 3 0

    • bo to jest Wielka Stopa

      • 0 0

  • setki spółeczek setki dyrów i preziów i innych biurw

    • 2 0

  • Super! (1)

    To się chwali :) DCT się rozwija i bardzo dobrze :)

    • 0 2

    • DCT rozwija sie ale dla pracownikow szeregowych nic to nie znaczy, poza wieksza iloscia obowiazkow

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    czy to aby nie przesada? (4)

    Czy ktoś pomyślał o budynkach stojących przy torach? Czy ktoś sprawdził czy te często zamieszkałe przez ludzi domy wytrzymają te wibracje? Chcecie bić rekordy kosztem innych?

    • 9 67

    • Mieszkasz przy torach to jest hałas i drgania, mieszkasz przy lotnisku to jest większy hałas, mieszkasz koło wysypiska to śmierdzi; co cię w tym zaskakuje?

      • 4 0

    • Czy Ty masz pojęcie o czymkolwiek?

      Człowiek czyta i nie wierzy. Ale zaczyna rozumieć dlaczego wygląda tu jak wygląda. Jak dookoła takie przychlasty. Aby tylko, aby tylko mieć coś do powiedzenia. Nieważne co, ważne żeby się wypowiedzieć.

      • 12 0

    • Lecz się na głowę!

      • 10 0

    • Przecież takie i cięższe pociągi z ładunkami masowymi jeżdżą tam codziennie. Gosiaczku, nie szukaj afery tam gdzie jej nie ma...

      • 24 0

  • (1)

    troszke ciezko jak na et22

    • 1 0

    • A gdzie naisali, że Byk ciągnął? Zdjęcie pewnie losowe wstawili

      • 1 0

  • Brawo Gdańsk (19)

    największy Port Morski w Polsce i TOP 3 nad Bałtykiem, teraz 50 mln ton, za 2-3 lata 60 mln, 5-6 lat 75 mln , około 2035 roku 100 mln ton i absolutny numer 1 w basenie Morza Bałtyckiego, tak się rozwija Gdańsk!!!!

    • 109 38

    • Gdańsk nie ma tu nic do tego (2)

      bo nie robi nic by w tym pomóc. Wszystkie inwestycje w porcie są albo prywatne albo z budżetu Skarbu Państwa - i realizuje je Urząd Morski. Gdyby odpowiadał za to Urząd Miejski to na miejscu tych nabrzeży były by apartamentowce dla waszaffki. W samą infrastrukturę drogową kolejową SP i Urząd Morski wpakowały w ciągu ostatnich lat ponad 1,5 mld zł...A nieroby z Urzędu Miejskiego jako tako funkcjonują z dnia na dzień dzięki podatkom z tych firm

      • 9 7

      • i tak lepiej niż w Gdyni (1)

        Gdańsk sfinansował tunel, Sucharskiego i most wantowy, co znakomicie podnosi funkcjonalność portową prawego brzegu Wisły.
        Nie jest to altruizm, bo miasto łakomie spogląda na lewy brzeg i chętnie port stamtąd wyruguje. Nie od parady były prezydent przewodniczył radzie nadzorczej.
        Prawdą jes jednak, że to kropla w morzu potrzeb i nikt oprócz Skarbu Państwa nie jest w stanie udźwignąć tego zadania. Operatorów stać na zbudowanie bezpośredniej infrastruktury, która dla nich pracuje ale reszta też musi powstać.
        Chociażby te przysłowiowe parkingi dla ciężarówek...

        • 3 0

        • Gdynia czeka w kolejce ale prace trwają chyba, że szur ją całkiem zniszczy

          tójca wzajemnej adoracji od 20 lat na stołkach

          • 1 1

    • "100 mln ton"

      czyli tyle ile jeden rosyjski port na Bałtyku obecnie...

      • 0 1

    • Wszystko to inwestycje PISu (3)

      Szkoda tylko że w radzie miasta PiS słabo działa.
      Dalej nikt nie zajął się sprawą łącznika Niepołomicka - Łucznicza

      • 6 19

      • Nudne już to z tym włącznikiem do Łucznika

        • 1 0

      • zamiast łacznika

        mielibyśmy ze trzy kościoły, dwa "słuszne" pomniki i geotermię

        • 14 3

      • O czym Ty piszesz człowieku. Odjechałeś z tematem i znowu polityka. Zebrało mi się na toaletę jak to przeczytałem.

        • 12 3

    • (4)

      I przyjdzie przekop i Elbląg nam to wszystko spieprzy :)

      • 9 16

      • (2)

        Nic nie spiep**y, bo tam beda mogly najwyzej wieksze jachty przyplynac.

        • 26 0

        • Nieprawda. Statki też. (1)

          • 0 6

          • Stateczki wielkości barek śródlądowych.

            • 4 0

      • Elbląg też jest w Polsce i ma prawo do rozwoju a konkurencja jest dobra

        • 7 4

    • Dzięki polskiemu rzadowi

      • 1 4

    • (3)

      A wszystko dzieki PiSowi. Pan Mateusz Morawiecki i pan Jaroslaw Kaczynski sa ojcami tego sukcesu!

      • 19 40

      • (2)

        Po co wszędzie wrzucasz politykę? Ciesz się że mamy liczący się na świecie port morski i że wreszcie korzystamy ze swego położenia geograficznego.

        • 29 6

        • tym bardziej, że pan Wiesio (1)

          mocno mija się z prawdą.

          • 28 4

          • serio ?

            Projekt rozbudowy Portu zewnętrznego w podobnej formie jakiej funkcjonuje teraz DCT był gotowy w 1999 roku, robiliśmy badania geologiczne w 1994 i 1996, była dokumentacja miała być kasa - zablokowano to wszystko - czemu i kto ? Zobacz kto był wtedy przy korycie.

            • 7 1

    • Ale się rozgrzałeś z tą wyliczanką...

      • 11 2

  • Bardzo dobra wiadomość! (2)

    Im mniej tirów na drogach tym lepiej. Mniejsze korki i mniej zniszczone drogi (szczególnie przez tych przeładowanych).

    • 88 3

    • ale bardziej zniszczone tory (1)

      • 0 4

      • Na kolei pociągi nie jeżdżą przeładowane.

        Na drogach tak niestety nie jest, a to właśnie przeładowane ciężarówki najbardziej demolują nawierzchnię.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane