• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta rozpoczęła budowę okrętu dla Szwedów

VIK
1 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Nauta odpowiedzialna będzie za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego okrętu. Na zdjęciu HMS Orion, obecny okręt SIGINT Szwedzkiej MW.
  • Palenie blach.
  • W uroczystości palenia blach, która rozpoczyna budowę jednostki wzięli udział przedstawiciele szwedzkiej grupy zbrojeniowej Saab, która zleciła budowę okrętu.
  • Palenie blach.

W Stoczni Remontowej Nauta odbyło się palenie pierwszych blach dla szwedzkiego okrętu wywiadowczego Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej. Kontrakt na budowę jednostki wynika z realizacji postanowień zawartego w 2016 r. porozumienia o współpracy przy projektach okrętowych pomiędzy koncernem Saab a Polską Grupą Zbrojeniową.



Stocznia Remontowa Nauta odpowiedzialna będzie za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego okrętu. Następnie w stoczni Saab w Karlskronie wykonany zostanie montaż wyposażenia wywiadu elektronicznego oraz odbędzie się finalny etap prób morskich przed przekazaniem go użytkownikowi. Całkowita wartość tego kontraktu to 730 mln koron szwedzkich, jego wykonanie nastąpi do 2020. W uroczystości palenia blach, która rozpoczyna budowę jednostki wzięli udział przedstawiciele szwedzkiej grupy zbrojeniowej Saab, która zleciła budowę okrętu.

- Uroczystość pierwszego palenia blach oznacza pomyślne zakończenie etapu projektowego i rozpoczęcie prac produkcyjnych. Kontrakt na budowę okrętu rozpoznania radioelektronicznego, kluczowej jednostki we flocie, jest bardzo ważny dla jego odbiorcy - szwedzkiej marynarki wojennej i wymaga od stoczni wysokiej jakości realizowanych prac. Jesteśmy w stałym kontakcie z Nautą i jesteśmy zadowoleni, że wszystkie prace przebiegają zgodnie z ustalonym harmonogramem - powiedział Jyrki Kujansuu, wiceprezes Saab w Polsce i krajach bałtyckich.
Projekt powstał przy współpracy biura MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. Postęp dotychczasowych prac uzyskał pozytywną ocenę szwedzkiej agencji zamówień obronnych (FMV), która wcześniej podpisała z Saab odrębną umowę na zaprojektowanie, budowę i dostawę szwedzkiego okrętu wywiadowczego.

To już kolejna umowa Saab podpisana z firmą z Pomorza. Ostatnio koncern powierzył budowę komponentów dla szwedzkich okrętów podwodnych A26 firmie Base Group z Koszwał pod Gdańskiem. Współpraca działa jednak w dwie strony. Saab dostarczył do Sił Zbrojnych RP m.in. rakiety morskie oraz radary wykorzystywane na okrętach rakietowych klasy Orkan, granatniki dla operatorów wojsk specjalnych oraz laserowy system strzelań do szkoleń oficerów WSOWL we Wrocławiu.
VIK

Miejsca

Opinie (86) 1 zablokowana

  • Warto pytać o szczegóły... (3)

    Równolegle z ogłoszeniem sukcesu - palenia blach pod ten statek - Nauta nie płaci dostawcom i podwykonawcom.
    Mają taką metodę - robota jest zrobiona - faktury wystawione, a oni nie płacą.
    Tak jakby wejść do salonu z nowymi samochodami, wszystko dogadać, wsiąść i wyjechać bez płacenia.
    I wiecie co? To nie jest ścigane jako przestępstwo... Polskie Państwo (PGZ -
    NAUTA) kradnie od prywatnych osób, a obok ogłasza sukcesy.

    • 77 3

    • Skąd ten minus ???

      • 1 0

    • Tak jest! (1)

      Ale zapytajcie pana Adama W. od kooperacji. On wie jak to działa...robił to już kiedyś w BOSiu.Kiedyś z jego pomocą budowali domy w Mierzynie, teraz inni statki dla szwedow i innych takich w Gdyni budują. Co za różnica. Kasa płynie, a wąsaty tylko bydło na niedole skazuje

      • 10 1

      • Adam W.

        ... ten od kooperacji szykuje sie do przejęcia spólki SRK Nauta , bo tu gdzie jest grunt pali sie pod nogami i trza uciekac ... a co do placenia poddostawcom to fakt ze nie placa terminnowo . straty Nauty sa duze poraktycznie nie ma kontraktu bez strat jedyne zyski sa na zleceniach wojskowych i stad ;pokrywa sie straty... trzeba tu zmian i to radykalnych..

        • 3 1

  • Skąd ten minus? Hahahaha

    • 0 0

  • Brawo (1)

    to dobry kierunek współpracy zbrojeniowej , musimy unikać kooperacji z Niemcami i Izraelem w dziedzinie.

    • 0 4

    • Podpisywanie jakich kolwiek ukladow z Izraelem to

      tak samo jak podpisane paktu z diablem. Z Izraelem bardzo grzecznie ale na dystans...

      • 0 0

  • Palenie blach = palenie głupa. (1)

    Jest to po prostu rodzaj offsetu za dostawy pocisków. Pytanie, za jakie pieniądze Nauta ten okręt zbuduje. Dołożą do niego pewnie jak diabli!

    • 5 3

    • Zamkna wydzialy Maszynowe i Elektryczny a pozostana tylko

      kadlubowe, Drzewny i Dokowy. Bo tylko to robimy...

      • 1 1

  • (2)

    ... a Polska nie potrzebuje czasem nowych okrętów? :)

    • 32 3

    • Nie

      Kupimy ten od Szwedów za 30 lat

      • 4 0

    • no weź, nie wiesz że u nas się nic nie opłaca i trzeba kupować z zachodu ??

      • 2 3

  • Tylko montex

    • 1 3

  • super (3)

    a kiedy dla naszej marynarki będziemy budować ?

    • 8 0

    • Nam wystarczy ustawić różaniec na granicach i nikt nas nie napadnie.

      • 1 0

    • (1)

      Nie ma kasy. Ministrowie umieraja z glodu, trzeba nagrody placic, rozdawac kase i budowac miejsca pracy dla Misiewiczow.

      • 8 1

      • kurde

        zapomniałem ,ale puszkę podobno z drobnymi w sejmie uzbierali ,czyli można zacząć budować ?

        • 4 0

  • no to od razu robić 4szt, 3 dla Polski.... i wyposażać tak samo.

    • 1 0

  • Matko jedyno !

    Stocznia buduje statki. A co ma budować, karmniki dla ptaszków ?

    • 1 0

  • A gdzie będzie budowany (3)

    ...to jest właściwe pytanie

    • 5 0

    • (2)

      W Naucie

      • 1 1

      • Nie (1)

        Nope. Może Pan Redaktor odnajdzie prawdę...

        • 2 0

        • Moze pojdzie do smw

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane