• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta rozpoczęła budowę okrętu dla Szwedów

VIK
1 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Nauta odpowiedzialna będzie za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego okrętu. Na zdjęciu HMS Orion, obecny okręt SIGINT Szwedzkiej MW.
  • Palenie blach.
  • W uroczystości palenia blach, która rozpoczyna budowę jednostki wzięli udział przedstawiciele szwedzkiej grupy zbrojeniowej Saab, która zleciła budowę okrętu.
  • Palenie blach.

W Stoczni Remontowej Nauta odbyło się palenie pierwszych blach dla szwedzkiego okrętu wywiadowczego Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej. Kontrakt na budowę jednostki wynika z realizacji postanowień zawartego w 2016 r. porozumienia o współpracy przy projektach okrętowych pomiędzy koncernem Saab a Polską Grupą Zbrojeniową.



Stocznia Remontowa Nauta odpowiedzialna będzie za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego okrętu. Następnie w stoczni Saab w Karlskronie wykonany zostanie montaż wyposażenia wywiadu elektronicznego oraz odbędzie się finalny etap prób morskich przed przekazaniem go użytkownikowi. Całkowita wartość tego kontraktu to 730 mln koron szwedzkich, jego wykonanie nastąpi do 2020. W uroczystości palenia blach, która rozpoczyna budowę jednostki wzięli udział przedstawiciele szwedzkiej grupy zbrojeniowej Saab, która zleciła budowę okrętu.

- Uroczystość pierwszego palenia blach oznacza pomyślne zakończenie etapu projektowego i rozpoczęcie prac produkcyjnych. Kontrakt na budowę okrętu rozpoznania radioelektronicznego, kluczowej jednostki we flocie, jest bardzo ważny dla jego odbiorcy - szwedzkiej marynarki wojennej i wymaga od stoczni wysokiej jakości realizowanych prac. Jesteśmy w stałym kontakcie z Nautą i jesteśmy zadowoleni, że wszystkie prace przebiegają zgodnie z ustalonym harmonogramem - powiedział Jyrki Kujansuu, wiceprezes Saab w Polsce i krajach bałtyckich.
Projekt powstał przy współpracy biura MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. Postęp dotychczasowych prac uzyskał pozytywną ocenę szwedzkiej agencji zamówień obronnych (FMV), która wcześniej podpisała z Saab odrębną umowę na zaprojektowanie, budowę i dostawę szwedzkiego okrętu wywiadowczego.

To już kolejna umowa Saab podpisana z firmą z Pomorza. Ostatnio koncern powierzył budowę komponentów dla szwedzkich okrętów podwodnych A26 firmie Base Group z Koszwał pod Gdańskiem. Współpraca działa jednak w dwie strony. Saab dostarczył do Sił Zbrojnych RP m.in. rakiety morskie oraz radary wykorzystywane na okrętach rakietowych klasy Orkan, granatniki dla operatorów wojsk specjalnych oraz laserowy system strzelań do szkoleń oficerów WSOWL we Wrocławiu.
VIK

Miejsca

Opinie (86) 1 zablokowana

  • Niektórym z zasady nic się nie podoba. (2)

    Gdyby nie podpisano tego kontraktu to by narzekali. Podpisano - też źle. Patologia jakaś. Najlepiej nic nie robić i wcinać ośmiorniczki na koszt podatników.

    • 6 5

    • I 10 ,miesiąca następnego autokary do Warszawy zawioza tych nawiedzonych , aby poraz 90 obejrzeć szopke z jaśniepanujacym gościem na drabince .Przypominam te imprezy sa po 700 tys minimalnie (koszty zabezpieczenia , deorganizacja pól Warszawy) Wszystko po to by człowiek ,który dąży do skłócenia wszystkich Polaków ze sobą powiedział ,ze" juz niedługo prawda zostanie ujawniona .....

      • 3 0

    • lepiej brac premie po 60 tysi za nic, ale głupi naród to kupi bo 500+ dostał

      • 1 2

  • Oby tym razem z zyskiem (3)

    Jestem ciekaw ile Nauta miała strat za zeszły rok, w świetlanym, PIS-skim okresie w"wstawania z kolan" przemysłu okrętowego, za rządów siostrzeńca posła czy senatora Latosa....

    • 45 21

    • (1)

      Niedługo się dowiemy, wyniki Nauty i praca jej zarządu będzie mocno przeswietlona...

      • 6 2

      • Straty Nauty

        Pewnym jest że za ubiegły rok Nauta ma duże straty. Jakie wykaże trudno powiedzieć z pewnością będzie to kilkanaście milionów złotych. Jest program naprawczy ale potrzebuje do niego ludzi.

        • 3 0

    • H....

      Nauta miała tyle strat ile srubinia nakradł hehehe ludzi oszukiwał na kase to i firme oszukuje

      • 6 0

  • Super (1)

    Bardzo się cieszę z takich wiadomości. Brawo.

    • 20 12

    • A ja i tak będę narzekał.

      • 3 1

  • A co (2)

    Z wyborem nowego prezia ?
    Czy może prowizorka zostanie aby podpisać się pod tymi sukcesami ?

    • 10 1

    • Nie ma sensu zmieniać dobrego konia w biegu. (1)

      • 1 6

      • To chyba

        ŻART. Ten koń jest ślepy i głuchy a ciągnie powóz wart ciężkie miliony i to państwowe !
        Nauta w branży słynie z braku fachowej kadry a na czele są przypadkowi chłopcy z warszawki.

        • 7 1

  • no robole (1)

    cieszyc się
    Polacy możecie być z siebie dumni :D

    • 10 39

    • oby nie było jak z Gawronem - korwetą :D

      • 3 2

  • zenek (1)

    no to za jakieś 30 lat i pareset baniek bedzie gotowy .......

    • 14 15

    • zenek

      głupek

      • 2 0

  • Nutaj wykona tylko drobne prace konstrukcyjno-spawalnicze. Czyli brudną robotę. (4)

    Nie ma mowy o zbudowaniu okrętu.

    • 23 7

    • z całym szacunkiem (2)

      ale bredzisz. nauta (siłami podwykonawców czy nie) zbuduje statek, który o własnych siłach wypłynie do Szwecji, gdzie zamontowane zostanie wyposażenie stricte wojskowe - wywiadu elektronicznego. czytanie ze zrozumieniem nie boli, zachęcam.

      • 7 3

      • głupoty piszesz. W poslce bedzie montaż tylko LPG (1)

        To ma być Bi-fuel LPG/CNG w razie podboju rosji przez szwecje , szwecja uzyska dostęp to nieograniczonych złóż CNG i ten okręt ruszy dalej przez nową ziemie na podbój kanady , japonii i chin!

        • 4 4

        • spieprzaj dziadu

          • 2 2

    • Nie prawda. Oni bedą zakładać tą butle lpg i instalacje sekwencyjną 5tej generacji.

      Ponoć przetarg na dostawie instalacji wygrała firma LPG-tech z Poznania, mają ponoć jakieś najnowsze wtryski team założyć. Wiem bo mówił mi to spawacz dzojtów z nauty

      • 1 3

  • Te palenie blach wygląda jak wycinanie arkuszy do Małego Modelarza :)

    • 3 1

  • Co to za beczkowóz? (2)

    • 1 18

    • butla na LPG to jest, tam jest instalacja LGP 5tej generacji sekwencyjna z wtryskiem cieczy chłodzącej (1)

      Aby gniazda zaworów wydechowych tak szybko się nie wypalały. Bo remonty głowic są drogie, A LPG jest bardziej EKO od mazutu. Tylko nie można tym wpływać do portów podziemnych - jest zakaz w prawie wszystkich takich portach.

      • 11 1

      • dobre:)

        • 3 1

  • Na szczescie nasza armia nie potrzebuje okretow. Obronimy sie barierkami z Krakowskiego Przedmiescia

    • 33 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN....

Najczęściej czytane