• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Nowa platforma Petrobalticu płynie do Gdańska

Robert Kiewlicz
21 lutego 2014 (artykuł sprzed 8 lat) 
Opinie (45)
Nowy nabytek Petrobalticu to platforma GSF Monitor zbudowana w 1989 w Singapurze. Nowy nabytek Petrobalticu to platforma GSF Monitor zbudowana w 1989 w Singapurze.

W weekend na redę gdańskiego portu wpłynie statek przewożący nową platformę wiertniczą dla Lotos Petrobaltic. Jak dowiedział się portal Trojmiasto.pl platforma poprzednio nosiła nazwę GSF Monitor i należała do koncernu Transocean. Jest ona transportowana na specjalistycznym statku - ciężarowcu o nazwie "Target" należącym do spółki Dockwise. Statek spodziewany był na gdańskiej redzie w niedzielę ok. godziny 11. Został jednak zatrzymany w okolicach Danii. Jego przybycie do Gdańska opóźni się o kilka dni. Prawdopodobnie dotrze do Polski w wtorek lub środę.


Największy na świecie ciężarowiec Dockwise Vanguard.


Prawdopodobnie w niedzielę odbędzie się też widowiskowa operacja wydokowania platformy na redzie portu Gdańsk. Obsłużą ją holowniki należące do WUŻ Port and Maritime Services. Następnie platforma przejdzie przegląd oraz zostanie poddana deratyzacji. Pod koniec marca 2014 roku rozpocznie ona wiercenia na obszarze koncesji bałtyckich, należących do Petrobalticu.

"Target" to jednostka do przewozu ładunków wielkogabarytowych, tzw. ciężarowiec wpływny (semi-submersible). Są to jednostki półzanurzalne z własnym napędem. Na pokłady zabierają ciężkie moduły platform wiertniczych, całe platformy półzanurzalne, samopodnośne, statki, czy fabryki pływające.

Nowo zakupiona jednostka to platforma typu jack-up (samopodnośna) i czwarta platforma spółki Lotos Petrobaltic. Wcześniej operowała u zachodnich wybrzeży Afryki. Została zbudowana w 1989 roku przez Far East Levingston w Singapurze. Platforma może pomieścić załogę składającą się z ok. 100 osób.
Do Gdańska nowa platforma Petrobalticu przypłynie na pokładzie statku mv "Target" do przewozu ładunków wielkogabarytowych. Pod koniec marca rozpocznie ona wiercenia na obszarze koncesji bałtyckich.


. Do Gdańska nowa platforma Petrobalticu przypłynie na pokładzie statku mv "Target" do przewozu ładunków wielkogabarytowych. Pod koniec marca rozpocznie ona wiercenia na obszarze koncesji bałtyckich.


.

Teraz platforma będzie pracowała pod polską flagą z polską załogą i będzie nosić nazwę "Lotos Petrobaltic". Może ona prowadzić wiercenia na wodach o głębokości do 350 ft. (105 m). Przeprowadzone przed zakupem analizy wykazały, że istnieje możliwość przedłużenia nóg platformy o 50 stóp, co pozwoli jej na pracę na wodach nawet o głębokościach do 120 metrów.

Plan prac nowej platformy obejmuje wiercenie kilkunastu otworów oraz liczne prace związane z rekonstrukcją otworów już istniejących. Jeśli wiercenia poszukiwawcze potwierdzą występowanie kolejnych złóż, ich zagospodarowanie będzie wymagać kolejnych wierceń - otworów eksploatacyjnych i zatłaczających - oraz budowy centrów produkcyjnych. Z kolei realizacja tych zadań będzie wymagała zakupu kolejnych platform w przyszłości.

Koncesje Lotos Petrobaltic na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż kopalin obejmują siedem obszarów o łącznej powierzchni ponad 7,1 tys. km kw., leżących we wschodniej części obszaru morskiego Polski. Petrobaltic ma też koncesje na wydobywanie kopalin ze złóż B3, B4, B6 i B8. Aktualnie eksploatowane jest złoże ropy naftowej B3, a na złożu B8 prowadzone są przygotowania do eksploatacji. Zgodnie ze strategią, do 2015 roku Lotos planuje pozyskiwać z własnych złóż 1,2 mln ton ropy rocznie.

Zobacz, jak wygląda platforma wydobywcza od środka.

Miejsca

Opinie (45)

  • Aż chce sie do pracy jechać.

    • 5 3

  • 25-letnia platforma to... (2)

    taki średniak pod względem wieku. Warto podkreślić, że nie ma co porównywać do wieku samochodów.

    Nie tak dawno Reuters porównywał wiek platfom w firmach na świecie, gdzie średnia wieku waha się od 15 do 35 lat.

    Oby dobrze służyła!

    • 19 3

    • nie no ok, ale to myślisz, że ktoś sprzedaje (1)

      całkiem jeszcze rentowną platformę?czy lepiej kupić złoma za ileś tam ileś?czy może poczekać dwa lata zainwestować trzy razy więcej i działać na platformie jak mówisz 30 lat?czy lepiej ją za 5 lat do remontu?
      nie kłócę się bo nie znam kosztów:)

      • 1 6

      • Twój nick mówi wszystko :)

        nie bój, zarobi :)

        • 5 2

  • Ciekawe gdzie trafi do remontu (8)

    ..i modernizacji? MARS?

    • 5 6

    • Jaki remont? (4)

      w marcu rozpocznie wiercenia

      • 5 1

      • Na pewno? (3)

        popytaj w Petrobalticu, mądralo

        • 1 1

        • (2)

          inna platforma idzie na remont (a w zasadzie modernizacje na wydobywczą)

          • 4 1

          • Dzięki za sprostowanie! (1)

            To ile tych platform Petrobaltic kupił? dwie?

            • 1 3

            • wyjasnienie

              obecna wiertnicza idzie na remont/przebudowe na platforme wydobywcza

              a ta jest nowa wiertnicza.

              • 1 1

    • Stocznia Remontowa i LOTOS Serwis !!!

      • 4 2

    • Stoczniowiec z Gdyni ?

      Czyli z Marsa (Crist to też Mars) albo wydmuszki Vistalu więc o co ci chodzi?

      • 2 1

    • remont

      nie ma standardów nie ma remontu.....

      • 1 0

  • Faza

    Faza w roli głównej , prawdziwy z Ciebie aktor żaden naturszczik ;)

    • 0 0

  • geniusze z greenpeacu chcieli wejść na platfromę (2)

    na której jest strefa EX (wybuchowa) bez specjalnych ubrań i ze sprzętem elektronicznym. Dziwię się że ich ruscy wypuścili, powinni z 10 lat odsiedzieć za narażenie życia ludzi tam pracujących.

    • 32 2

    • ameryki nie odkryłeś (1)

      od dawna wiadomo, że ci 'ekolodzy' to starają się wymusić kasę od firm a z ruskimi im widać nie wyszło. Najlepsza jest ich hipokryzja, bo do tej akcji użyli motorówek, które używają paliwa tego samego z którym tak walczą. Nie wspomnę już o ich range roverach, które żłopią paliwo. Kiedyś zaczepiali ludzi na grunwaldzkiej i jak z nimi chwile pogadałem to przekonałem się jaki poziom reprezentują. To są fanatycy, z którymi nie pogadasz tak samo jak z fanatykami religijnymi. Żadne racjonalne argumenty ich nie przekonają.

      • 17 2

      • jak można wierzyć w takie głupoty. Poziom gimnazjum, sorry.

        są sprzedajni ludzie w każdym środowisku. Większość organizacji ekologicznych nie jest zamieszana w jakiekolwiek machinacje.

        • 0 4

  • Taki statek do przewozu ładunków wielkogabarytowych nazywa się heavy lift Panie redaktorze ;) (2)

    • 8 4

    • a nie zaepiście duży statek?

      • 2 0

    • Chyba się trochę nie znasz

      MV Target is a semi-submersible heavy transport ship.

      • 2 1

  • no nie poszaleli (2)

    było brać semi-sub tam nie ma problemu z głebokościami i przedłużaniem nóg myśle że remontowa by zbudowała taką platforme. No i może wreszcie człowiek mógł pracować w domu a nie w afryce

    • 6 6

    • (1)

      Za droga w utrzymaniu, za droga w budowie i nie w remontowej a nawet nie w PL.

      • 4 0

      • a widziałeś jakaś platforme budowaną w polsce nogi z holandi reszta korea itp

        • 3 0

  • z platformy leje sie olej... (4)

    cala droge od Kamerunu znaczy plamami oleju na wodzie, ledwo silownie uruchomiono, stan techniczny pozostawia wiele do zyczenia, ale Petrobaltic chce oglosic sukces, szampan juz czeka...

    • 11 4

    • olej (3)

      To ludwika lej jak znaczysz trasę z Kamerunu.Podobno siłownia nie jest taka zła 4 Caterpillary rzędowe chłodzone powietrzem a nie wodą.

      • 3 3

      • (2)

        huhuhue!byles w zyciu w maszynie?

        • 0 3

        • bylem w maszynie (1)

          Kolego byłem w maszynie co nie ktore platformy maja chłodzenie powietrzem silniki przez duże wentylatory szczególnie te które są budowane na Afrykę.Z skąd woda na platformie przez pompy głębinowe.Jak się k---rwa nie wie to się nie odzywa

          • 2 1

          • fb

            słyszaleś o duzych wentylatorach ktore chłodza

            • 0 2

  • niech wiercą

    czekam na NOKi

    • 3 1

  • WREŚCIE !!! ku chwale Polski !

    Złoża ropy i gazu czekają na eksploatację.

    • 9 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...