- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (19 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (136 opinii)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (70 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
Nowa spółka Lotosu na lotniskach w Gdańsku, Warszawie i Krakowie
Grupa Lotos i BP Europe podpisały umowę dotyczącą rozpoczęcia działalności spółki Lotos Air BP Polska. Nowa spółka kontynuuje działalność na lotniskach w Gdańsku , Warszawie i Krakowie.
Nowa nazwa Lotos - Air BP Polska, odzwierciedla nowych właścicieli. Oba koncerny są równoprawnymi udziałowcami, wnoszącymi do wspólnego przedsięwzięcia kompetencje i doświadczenie. Spółka joint-venture powstała dzięki nabyciu przez Air BP 50 proc. udziału w Lotos Tank.
- 7 lat temu rozpoczęliśmy starania o demonopolizację rynku paliw lotniczych w Polsce. Wierzę, że razem z nowym partnerem - Air BP - będziemy jeszcze bardziej konkurencyjni - powiedział Paweł Olechnowicz, prezes zarządu Grupy Lotos.
Perspektywę rozwoju nowej spółki buduje rosnąca konsumpcja paliw lotniczych w Polsce w pierwszych trzech kwartałach br. W swoim najnowszym raporcie Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, jako przyczynę 12 proc. wzrostu rok do roku, wskazuje większą liczbę pasażerów na krajowych lotniskach. W tej kwestii przyda się znajomość lokalnego rynku przez Grupę Lotos i jej możliwości w zakresie realizacji dostaw.
Współpraca z BP otwiera nowe możliwości przed spółką. Lotos Air BP Polska będzie korzystać z międzynarodowej bazy klientów Air BP. To szczególnie ważne, gdy krajowy rynek na paliwo lotnicze JET A-1 jest nadal mniejszy, niż sprzedaż tego paliwa poza Polskę realizowana przez krajowe rafinerie.
Miejsca
Opinie (22)
-
2013-11-29 14:53
A prawda taka , że Lotosowi brak pieniędzy.... (2)
Widzimy na zdjeciu cysterne Lotos-u ... i to nie jest dobrze.
Ale jak bedzie cysterna Lotos- BP to bedzie lepiej...
Bo zamiast calego zysku ze sprzedazy paliwa lotniczego - BP zabierze 50 %.
I to ma byc sukces?????????!!!!!!!!!!
To jest chore .. i informacja tak sformłuowana to tez jest nasza choroba.- 2 3
-
2013-11-29 20:31
przeczytaj ostatni akapit
Współpraca z BP otwiera nowe możliwości przed spółką. Lotos Air BP Polska będzie korzystać z międzynarodowej bazy klientów Air BP. To szczególnie ważne, gdy krajowy rynek na paliwo lotnicze JET A-1 jest nadal mniejszy, niż sprzedaż tego paliwa poza Polskę realizowana przez krajowe rafinerie.
- 1 0
-
2013-11-29 15:27
Niechaj Polska wolna będzie...
Zgadzam sie z przedmowca, czy to jest sukces?? 50% na 50% czyli dzielenie sie Polska kasa z innymi to sukces, uwazam ze sukcesem byłoby jesli wszyskie Polskie lotniska obsługiwała Polska firma..mowiac Polska mam na mysli 100% Polskiego kapitału. Tak to jest chore, niczego nie uczymy sie z historii...sprzedalismy duzo, chca sprzedac wszystko..smutne, ale mam nadzieje ze jest w naszym pieknym Kraju ktos, ze bedzie nas wystarczajaco duzo zeby zmienic ten syf ktorym karmia nas od lat...
- 0 2
-
2013-11-28 11:02
gdyby (7)
gdyby było państwowe i dobrze zarządzane (nie przez kolesi), to przynosiłoby dochód budżetowi
gdyby przynosiło dochód budżetowi, i takich firm byłoby więcej, to budżet byłby na plusie a nie na minusie
wtedy można by zrezygnować z części podatków (obniżyć je) albo zwiększyć świadczenia (np. zasiłki dla matek, przedszkola, służba zdrowia)
proste jak budżet domowy
gdyby...
gdyby państwo było zarządzane w ten sposób... ale jest zarządzane jak folwark, w którym parobków należy wyzyskać, majątek roztrwonić, a na koniec choćby potop- 7 6
-
2013-11-29 16:42
gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem.
Jak państwo ma być dobrze zarządzane, jeżeli do władzy cisną się i garną najpospolitsze szuje - czyli lodziarze wg współczesnej nomenklatury.- 1 0
-
2013-11-28 11:28
@gdyby (1)
Twoja koncepcja jest ekonomicznie uzasadniona i słuszna lecz jedynie w paradygmacie kapitalizmu. Ale to nie jedyny paradygmat. Osobiście jestem za zmianą paradygmatu, niż za szukaniem kolejnego "sprytnego sposobu", żeby w końcu przestał on być szkodliwy. Wy socjaldemokraci już rozumiecie że kapitalizm jest zbrodniczy, ale chcecie mu tylko nałożyć smycz i kaganiec, aby nie gryzł. Do tego potrzebujecie silnego państwa, a to degeneruje jego strukturę. Czas jednak wyciągnąć wnioski tyczące przyczyn, a nie tylko skutków. Kaganiec nie powoduje, że pies przestaje być agresywny. Jedynie likwidacja kapitalizmu jest rozwiązaniem trwałym i stabilnym.
- 0 2
-
2013-11-28 14:01
Kononowicz mówił to samo.
Co w zamian proponujesz?- 2 0
-
2013-11-28 12:18
Tyle, że
Lotos jest dobrze zarządzany i przynosi olbrzymie zyski.
Problem w tym, że kupa innych spółek zarządzanych przez związkowców ich nie przynosi i topi się tam całą kasę wypracowaną przez spółki dobrze zarządzane.
Problem jest taki, że w tych nie rentownych najwyższy jest czas, aby się przyjrzeć co należy tam zmienić i czemu należy zwolnić 3/4 administracji w tych spółkach aby były dochodowe. Ale kiedy Państwo zaczyna się im przyglądać, to zaraz podnosi się bunt związkowy i znów nic się nie robi. Problem w tym, że interes narodowy nie idzie w parze z interesem poszczególnych ludzi.
Pytanie jednak brzmi co zrobić z poszczególnymi ludźmi? Musi na pewno wzmóc się migracja z miejsc o słabym zatrudnieniu do większych miast tak aby dalej móc się rozwijać. Łatwe to nie będzie, ale i wyjścia nie ma, bo wiecznie dokładać się nie da.- 3 1
-
2013-11-28 11:21
A Mi się ta koncepcja nie podoba, bo to jest kapitalizm państwowy, czyli wciąż kapitalizm. Przerabialiśmy to przez pół wieku w bloku wschodnim. Państwo staje się wówczas jednym centralnym kapitalistą i wyzyskuje tak samo jak 100 małych. Kapitalizm państwowy, owszem, jest łagodniejszą odmianą kapitalizmu, ale nie można cofać historii. Nie tędy droga, trzeba jak najszybciej przeć do socjalizmu - uspołecznienia środków produkcji, a nie upaństwowienia.
- 0 6
-
2013-11-28 11:18
minusują zwolennicy wysokich podatków :)
- 2 3
-
2013-11-28 11:03
i powyższy wpis dedykuję wszystkim tym, którzy chcą jak najniższych podatków. Po prostu na budżet muszą zarobić wówczas państwowe firmy. Bo z pustego nawet Salomon nie naleje :)
- 1 5
-
2013-11-29 07:36
(1)
w Petrobalticu siedzi ABW? a co tam się dzieje?
- 0 1
-
2013-11-29 12:54
???
- 0 1
-
2013-11-28 09:10
Nowa spółka nowi dyrektorzy, wicedyrektorzy itd. (5)
Kolejna spokojna przystań dla POciotków z mojej kasy.
- 24 21
-
2013-11-28 09:19
a jak ktos rozsadny proponuje prytwatyzacje to znowu marudzenie (2)
- 10 3
-
2013-11-28 10:58
(1)
bo nie chodzi o to, aby prywatyzować
tylko o to, żeby zarządzali fachowcy i przynosiło to dochód skarbowi państwa
a jak skarb państwa będzie na plusie, to będzie można obniżyć podatki albo zwiększyć świadczenia publiczne dla mieszkańców
proste jak kalkulacja domowego budżetu- 2 8
-
2013-11-28 23:03
skarb państwa będzie bogaty jak się zrobi tak jak w Wielkiej Brytanii - najpierw prywatyzacja, skok bezrobocia na rok dwa a potem spadek bezrobocia do poziomu 5%/7%.
U nas bedzie lepiej bo Thatcher ani nikt po niej nie ruszył socjalu. A u nas nie ma socjalu.- 1 0
-
2013-11-28 09:58
Jakiej Twojej
Lotos to akurat bardzo dochodowa spółka, co rok rocznie wpłaca do naszej kasy spore zyski.
Nowa spółka akurat nie wniesie nowych dyrektorów, a ograniczy bo Lotos cały czas miał spółkę własną lotniskową. Teraz 50% ma prywatny właściciel, więc Lotos będzie musiał ograniczyć swoje stanowiska.- 7 6
-
2013-11-28 09:55
Gdzie jest Twoja kasa?
Klepiesz tak, aby klepać?
- 4 6
-
2013-11-28 14:41
No to Lotos sie powoli wyprzedaje
Wtopil w zloza w norwegii, na inwestycje 10+ bral kredyty jak dolar byl po 2 zl, wiec teraz raty pozyczek sa wieksze niz zysk ze sprzedazy, w Petrobalticu siedzi ABW. Jednym slowem rozowo nie jest z nasza perełką.
- 9 3
-
2013-11-28 10:21
siła napędowa
to wypadało by przeciągnąć po lotnisku cysternę ze zdjęcie powyżej, przez wiadomych osobników :)
- 10 4
-
2013-11-28 09:27
historyczne zdjęcie!
bez nowych PPSów i T2
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.