- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (30 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (139 opinii)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (70 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Nowe połączenie z Gdyni do Nowego Jorku
Armator MSC uruchamia nowe cotygodniowe połączenie kontenerowe z Bałtyku do Stanów Zjednoczonych. W ramach ScanBaltic już od końca marca tego roku statki będą zawijać także do Portu Gdynia.
Kontenerowce MSC będą pływać na trasie: Kłajpeda (Litwa), Gdynia, Goteborg (Szwecja), Bremerhaven (Niemcy), aż do Stanów Zjednoczonych zaczynając od Nowego Jorku, przez Filadelfię, aż do Norfolk, aby potem wrócić bezpośrednio do Kłajpedy.
Jak podaje MSC, serwis otworzy nowe możliwości dla eksporterów z całego regionu bałtyckiego i zwiększy wsparcie dla przemysłu motoryzacyjnego, meblarskiego i mrożonej żywności. Z Gdyni do Nowego Jorku kontenery z towarem dotrą w 13 dni. Podróż z Nowego Jorku do Kłajpedy będzie trwała 15 dni.
Czytaj też:
Dokerzy się buntują, porty i operatorzy czekają na decyzje rządu
MSC, czyli Mediterranean Shipping Company to szwajcarska grupa żeglugowa. We wrześniu ub. roku armator ten zaoferował też nowe połączenie między Europą Północną a Afryką Północną, które łączy Port Gdynia z portem Rades w Tunezji. Jest ono dedykowane głównie polskiemu eksportowi.
To już kolejne nowe połączenie z Gdyni w ostatnim czasie. W lutym ub. roku BCT - Bałtycki Terminal Kontenerowy zyskał nowe stałe połączenie kontenerowe (feederowe) uruchomione przez Maersk. Z kolei na początku marca 2021 roku poinformowano, że cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a Wielką Brytanią uruchamia operator logistyczny Unifeeder. Pod koniec marca podano, że norweska firma Viasea Shipping AS uruchamia linię Gdynia - Oslo - Kłajpeda z zawinięciami do terminalu BCT. W czerwcu ub. roku Containerships uruchomił nowy serwis kontenerowy na trasie łączącej region wschodniego Morza Bałtyckiego z południowo-zachodnim wybrzeżem Wielkiej Brytanii. Serwis Balt 7 stanowi kombinację dwóch dotychczasowych realizowanych połączeń łączących porty w Kłajpedzie i Gdyni z portami Teesport i Tilbury w Wielkiej Brytanii.
Miejsca
Opinie (61) 3 zablokowane
-
2022-03-20 21:05
Opinia wyróżniona
Gdynia- Nowy Jork
W 1973-74 Pływałem na m.s Franciszek Zubrzycki semikontenerowcu.Takch statków na tej linii było jeszcze cztery.
- 5 1
-
2022-03-19 14:16
Opinia wyróżniona
Rozterki spedycji morskiej (3)
A mnie właśnie kontener MSC z NYC do Gdyni płynął 70 dni, bo kongestia, rolowanie 3x w USA, potem postój w Antwerpii ponad miesiac bo nie było połączenia do Gdyni, a jak już się załadował to płynął ponad 2 tygodnie, bo statek musiał zawinąć do 5 innych portów przed Gdynią. Niestety oparcie serwisu na dużych hubowych statkach w tym wypadku zawodzi, poza tym podawanie transit time 15 dni w dobie standardowych opóźnień rzędu 30-40 dni to mydlenie oczu.
- 11 1
-
2022-03-23 08:37
A tak ci zależało na tym rozbitym amerykańskim samochodzie po szybkiej naprawie?
- 0 0
-
2022-03-20 08:00
kpina (1)
Nich najpierw ogarną serwisy, które mają i sobie z nimi nie radzą. Wieczne anulowanie ich transportu to jest kpina, nie radzą sobie z transportem drogowym kompletnie, co drugi transport odwołany i oczywiście żadnych konkretnych wyjaśnień tylko klauzule konosamentowe. Kiedy z tym sobie poradzisz największy armatorze na świecie?
- 4 0
-
2022-03-21 11:35
taaa
dzień przed załadunkiem: zezwalamy na transport własny. Nara!
- 3 0
Wszystkie opinie
-
2022-03-17 15:39
Legancko
ale super
- 17 3
-
2022-03-17 16:03
(5)
Coraz więcej kontenerów w Gdyni, a na Estakadzie Kwiatkowskiego na pewno korków nie będzie :)
- 58 8
-
2022-03-17 16:29
Szanujmy pracę niewidzialną i Cieszmy się, że będzie znacznie więcej,,, i korków od szampana, też, gdyż będzie dywidenda dla Wszystkich.
- 15 1
-
2022-03-17 23:55
Zaraz będą kontenery
Biegały torami :)
- 4 1
-
2022-03-19 10:47
Właśnie zamykają jeden pas na estakadzie!
Szczurek nas zniszczy!
- 2 1
-
2022-03-19 14:49
nie będzie korków nie będzie
bo one tam są zawsze
- 1 2
-
2022-03-19 20:22
wyprowadź się na wieś to nie będziesz miał korków
- 4 1
-
2022-03-17 16:18
super (2)
Gdyby zamiast do Geteborga zawijał do Kopenhagi powtarzał by historyczną trasę Batorego.
- 37 3
-
2022-03-17 20:10
prosimy kopenchagen tak i fajnie jak by mogli turysci przy okazji poplynac to DK czy USA
- 5 3
-
2022-03-21 13:47
Znaczy.
Znaczy jest inaczej?
- 0 0
-
2022-03-17 16:24
No i super, o to chodzi. (4)
Port się rozwija a ludzie mają robotę. Tylko co z Drogą Czerwoną i OPAT ?
- 64 6
-
2022-03-18 06:40
Sa wazniejsze sprawy. Pomoc ukrainie ;) (2)
- 3 6
-
2022-03-18 14:13
Ukrainie piszemy
wielką literą, a to że nasz rząd woli budować drogę do Kłajpedy (Via Baltica) zamiast Gdyni to już jego wybór.
- 7 1
-
2022-03-19 11:07
Wyp...laj do Rosji, tam skąd przyjechali twoi rodzice w 1947
- 1 1
-
2022-03-19 11:05
Tak, port się rozwija, bo tutaj władze Gdyni nie mają nic do gadania
za to odpowiada rząd. Natomiast Gdynia stoi w miejscu, ba! wręcz się cofa w rozwoju
- 1 1
-
2022-03-17 16:33
Fajnie, ale...
niech ten armator własną drogę z portu sobie jeszcze wybuduje bo mu te wszystkie kontenery utkną w korku na Estakadzie.
- 20 4
-
2022-03-17 16:40
To ile za 40" ? $10000? (1)
- 10 0
-
2022-03-17 16:57
Więcej niż 10000$
Jeszcze eksporter musi sobie doliczyć transport drogowy do frachtu
- 4 0
-
2022-03-17 16:46
(2)
a co w tych kontenerach niby będzie? co oni mogą na zaoferować - broń?
- 6 20
-
2022-03-17 16:58
Motocykle Harley Davidson na przykład
- 6 3
-
2022-03-17 20:54
Samochody
- 3 1
-
2022-03-17 16:56
Łudziłem się,że....
Stefan Batory .... Niestety te czasy już nie wrócą,a szkoda .....
- 22 1
-
2022-03-17 17:23
Były czasy, gdy we flocie PLO pływały cztery, (5)
nowoczesne jak na tamte lata, kontenerowce. I komu to przeszkadzało?
- 24 2
-
2022-03-17 17:37
(3)
No jak komu, donaldowi.
- 7 15
-
2022-03-17 18:44
No tak, bo przecież Donald to światowy demiurg.
Wiadomo :)
- 5 1
-
2022-03-17 18:48
Posłuchaj wołodia
ty wypadłeś z okna życia? Masz nowe promy ze Szczecina to pływaj na nich.
- 7 2
-
2022-03-19 09:39
Donald malował
w tych czasach kominy. A PLO nie miało kontenerowców lecz conrowce na tej linii. O pojemności calego statku takiej, jak jedna ładownia współczesnego kontenerowca MSC
- 2 0
-
2022-03-19 10:48
PLO = dno
Nierentowne linie, nie wytrzymały nawet roku uczciwej konkurencji!
- 1 0
-
2022-03-17 18:56
ostatnie cztery PLO Kontenerowce dokładniej CON-RO pływały z eEuropy do USA do Gdyni przypływały sporadycznie ! (1)
zwykle w ogóle - pływały w tzw. nawrotkach podmieniało się tylko załogi w porcie Bremerhavenn . te statki zostały zbudowane we Francji - były to Starzyński ,Sikorski ,Puławski i Kościuszko ! Jak nastapił totalny szaber i rozkradanie PLo to te statki jak i cztery nowoczesny ro-ro pływające na linii australijskiej Wrocław , Gdańsk , Poznań .Katowice poszły na pierwszy ogień i jako pierwsze zostały sprzedane !!!...
- 19 0
-
2022-03-17 20:12
RO-RO czy con-ro na trasach dalekomorskich, to nawet nie jest błąd w sztuce błąd w sztuce, to totalna nieznajomość zasad ekonomii.
Tego typu statki doskonale sprawdzają się na krótkich dystansach, kiedy chodzą w zasadzie jak promy.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.