- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (43 opinie)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (162 opinie)
- 4 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 5 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Charles Baker został nowym dyrektorem generalnym DCT. Zastąpił na tym stanowisku Camerona Thorpe'a, który kierował terminalem kontenerowym w Gdańsku od 2016 roku.
Charles Baker jest doświadczonym menedżerem z branży portowej i żeglugowej. Karierę zawodową rozpoczął w Canada Maritime Agencies, która należała do CP Ships w Kanadzie. W kolejnych latach zajmował kierownicze stanowiska w wielu wiodących firmach spedycyjnych i portowych w Wielkiej Brytanii i Holandii, pełniąc role operacyjne, nadzorcze, marketingowe, handlowe i sprzedażowe. Przed objęciem stanowiska w Polsce piastował funkcję wiceprezesa PSA Americas. Terminal DCT jest własnością PSA International, IFM Investors i Polskiego Funduszu Rozwoju.
- Jestem niezwykle zaszczycony, że powierzono mi nową rolę w Polsce, i też bardzo podekscytowany możliwością pracy z dynamicznym i profesjonalnym zespołem, jakim jest zespół DCT Gdańsk. Liczę na ścisłą współpracę zarówno z wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi interesariuszami. Moim celem jest, aby terminal osiągnął jeszcze wyższy poziom w zakresie doskonałości operacyjnej i usługowej, tak aby zaspokoić potrzeby naszych cenionych klientów i partnerów. Chciałbym także podziękować Cameronowi za jego wielki wkład w sukces DCT Gdańsk oraz za stworzenie solidnych fundamentów pod kolejną fazę rozwoju terminalu - powiedział Charles Baker.
Czytaj też:
DCT zatrudnia menedżera na rynek czeski oraz słowacki i szykuje się do budowy T3
Cameron Thorpe pozostał w strukturach PSA International i objął funkcję dyrektora generalnego PSA International w Belgii, gdzie zajmie się zarządzaniem projektami portowymi PSA.
DCT Gdańsk powstał w 2007 roku i może rocznie przeładować ponad 3 mln TEU. W 2020 roku terminal obsłużył ponad 1,9 mln TEU. Długość nabrzeża głębokowodnego wynosi 1,3 km. DCT Gdańsk obsługuje ponad 600 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata. Firma zatrudnia ponad 1000 pracowników.
PSA jest globalną grupą portową i partnerem dla podmiotów z branży cargo na całym świecie. Z flagowymi inwestycjami w Singapurze i Antwerpii globalna sieć PSA obejmuje ponad 50 terminali w 26 krajach na całym świecie. IFM Investors to globalny zarządca funduszy instytucjonalnych, który na 31 grudnia 2018 r. zarządza funduszami o wartości 82 mld USD. Polski Fundusz Rozwoju to grupa instytucji finansowych i doradczych dla przedsiębiorców, samorządów i osób prywatnych inwestująca w zrównoważony rozwój społeczny i gospodarczy kraju.
Miejsca
Opinie (41) 4 zablokowane
-
2021-07-16 21:58
To jest Polska ? (5)
Czy juz kolonia
- 4 4
-
2021-07-17 09:41
Człowieku (4)
Nie wiesz w ogóle o czym mówisz. Stworzenie i rozwój takiego terminalu, to w dużej mierze kontakty z aliansami operatorów, w naszym przypadku podbieranie wolumenu portom niemieckim. Tutaj pan partyjny kartofel, mógłby po roku pomagać zakładać kłódkę syndykowi. PFR tu akurat zrobił dobrą robotę - wszystkim steruje globalna korporacja z 50-letnim doświadczeniem, a PFR wyciąga tylko pieniądze, ogarnia sprawy związane z pozwoleniami na budowę, decyzjami środowiskowymi. Może Orlen powinien to kupić?? Jakoś w Antwerpii nikt nie narzeka, że z podrzędnego terminaliku, rozwinięto terminal na 11 mln teu ( PSA).
- 5 1
-
2021-07-17 18:46
wolumen podebrano glownie Gdyni (3)
Razem z armatorami. Podebrano innym portom poludniowego Baltyku. Rosji nie podebrano, bo to glownie risyjskie obroty. No i, oczywiscie, skoro sa mozliwosci, to pojawiaja sie chetni - to glowny czynnik wzrostu przegapiony przez inne, polskie porty.
Podbierania portom niemieckim to jesze dlugo nie, bo jeszcze trzeba sie duzo nauczyc w obsludze klienta i duzo rozwinac w infrastrukturze ladowej.
To, ze statek wchodzi, to dopiero poczatek.- 0 2
-
2021-07-17 23:23
(1)
Nie "podebrano" tylko kiedyś się solidaruchom w BCT zamarzyło zrobić strajk wtedy gdy miał Maersk wejść do Gdyni. Tak właśnie urządzili związkowcy Gdynię.
- 3 1
-
2021-07-18 21:31
nie mial byc a byl
A ze zmienil, to nic dziwnego. "Polityka" Gdyni jako portu i miasta zaslugiwala na taka reakcje. Tym latwiej bylo podebrac. Bez tego Gdanska (jedyny port gdzie zbankrutowal terminal) pewnie poszli by do Klajpedy...
Ale nie o to chodzi, a o zwrot "podbieranie portom niemieckim" - jeszcze dlugo nie.- 0 1
-
2021-07-18 14:14
Gdynia przespała rozbudowe a nawet nie chciała to Maersk firma rozwojowa poszła tam gdzie jej jest lepiej.A w BCT jest myślenie a po co budować niech tak jest dalej
- 2 0
-
2021-07-18 20:25
Fajnie
To niech na dzień dobry wysadzi w kosmos zwiazki zawodowe
- 7 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.