- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (83 opinie)
- 2 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (208 opinii)
- 3 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (93 opinie)
- 4 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (162 opinie)
- 5 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (64 opinie)
- 6 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (143 opinie)
ORP Orzeł w drodze do Stoczni Wojennej.
Okręt podwodny ORP Orzeł już jest w Stoczni Wojennej. Przejdzie tam remont i tzw. naprawy bieżące, choć jeszcze kilka lat temu zapowiadano, że w 2022 roku zostanie wycofany ze służby. Wartość kontraktu to aż 22,5 mln zł.
Jak już informowaliśmy, Stocznia Wojenna podpisała umowę z Komendą Portu Wojennego w Gdyni na bieżące naprawy okrętu podwodnego ORP Orzeł. A napraw tych jest całkiem sporo. Zakres obejmuje prace konserwacyjne i naprawę kadłuba, zbiorników wysokiego ciśnienia, balastowych, paliwowych, hydrauliki sterowej i ogólnookrętowej, a także systemu wydechu spalin. Wartość kontraktu to aż 22,5 mln zł. Okręt pozostanie w Stoczni przynajmniej do lutego przyszłego roku.
Czytaj też:
Jak będzie wyglądał okręt Miecznik? Trzy firmy walczą o udział w projekcie
Orzeł został zbudowany według projektu radzieckiego w stoczni Krasnoje Sormowo w Gorki. Do służby trafił w 1986 r. Wszedł w skład dywizjonu Okrętów Podwodnych 3. Flotylli Okrętów w Gdyni, w ramach którego prowadził działalność operacyjną. ORP Orzeł jest 19. okrętem podwodnym w historii MW, trzecim noszącym nazwę "Orzeł".
Do dziś pokonał niemal 97 000 mil morskich, zanurzał się ponad 800 razy i uczestniczył w licznych ćwiczeniach krajowych i międzynarodowych. W 2018 r. szacowano, że ORP Orzeł pozostanie w służbie do 2022 r. Może się jednak spodziewać wydłużenia służby, skoro okręt skierowano na remont.
ORP Orzeł jest naszym jedynym okrętem podwodnym. W ostatnim czasie ze służby w Marynarce Wojennej wycofano dwa najstarsze okręty podwodne - ORP Sęp i ORP Bielik. Do czasu zakończenia remontu ORP Orła polska Marynarka Wojenna nie ma ani jednego okrętu podwodnego w gotowości bojowej.
Miejsca
Opinie (141) 9 zablokowanych
-
2021-11-03 12:40
Dobrze że mamy nowe holowniki które ściągną te złomy z morza
- 12 0
-
2021-11-03 12:43
Dżwig
Czy w czasie zanurzenia będzie płynął obok dżwig?Czy będzie tylko zakaz zanurzania.A każdy z załogi przed rejsem rachunek sumienia i żal za grzechy.
- 5 0
-
2021-11-03 12:44
Dla tego okrętu największym niebezpieczeństwem jest przebywanie poza terenem stoczni.
Niesamowite, prawda ?
- 8 0
-
2021-11-03 12:47
Mw
Modernizacje Marynarki Wojennej to my mamy tylko na papierze a okretow bojowych jak niebylo tak nie ma do tej pory i to jest wina wszystkich naszych panow mondralinskich politykow.Gadaja tylko i nic nie robia w tej sprawie.
- 5 1
-
2021-11-03 12:52
Pudrowanie trupa
Czuję się bezpieczny!
- 4 0
-
2021-11-03 12:56
No wszystko źle.
Gdyby wycofano to pierwsze pytanie dlaczego nie remontowano.
- 0 1
-
2021-11-03 13:01
Najlepszy numer na miarę Jasia Fasoli !
Jak Marynarkę Wojenną przeniesiono do Warszawy
- 4 0
-
2021-11-03 13:01
Jak do wcinania sie w rzeczywistosc Polski (4)
Do zamykania stoczni i kopalni, to Unia pierwsza. Tylko tam, gdzie nie widzą niemieckiego interesu, (a może wręcz przeciwnie), to siedzą cicho. Trochę to dziwne, zważywszy na położenie Polski.
- 0 8
-
2021-11-04 13:51
Wykształcony inaczej człowieku, kiedy to UNIA lub "inna obca siła" zamykała stocznię mw. przecież ta stocznia (3)
padła by na glebę już z 10 lat temu. Ale dzięki milionowym dotacjom i przekrętom prawnym dalej egzystuje (ale nie buduje). Wysil intelekt i zastanów się czemu pryatna stocznia Remontowa ma się dobrze i buduje/remontuje więcej statków na głowę pracownika niż to było w latach "świetlanego komunizmu". Jeśli nie domyślasz się dlaczego to proponuję zaliczyć podstawy przedsiębiorczości dla szkół średnich.
- 3 0
-
2021-11-04 17:11
Ma się dobrze ? (2)
No właśnie. Prywatna koszerna Remontowa remontuje więcej statków na głowę niż za czasów minionego słusznego systemu, który jednak ciągle obowiązuje po 30 latach w głowach pod inną nazwą "kapitalizmu 3 RP". W prawdziwej gospodarce rynkowej liczy się czy ktoś ma płynność i ile zarobił, CITu zapłacił a nie statki na głowę :-). 1.5 mld straty na opcjach walutowych to powinna cała załoga przez 15 lat za darmo robić, żeby to spłacić dla międzynarodowej banksterki. :-) :-) :-). Do duuupy taka robota. Ale dla chłopków pańszczyźnianych "Pan Pjótr je dubry, ino mo złych duratcóf". XVII wieczne społeczeństwo :-) :-) :-). Każdy pseudopruwatny ma więcej długów niż wszystkie państwowe patologię razem wzięte. Chory kraj to Polin.
- 0 0
-
2021-11-04 17:34
Ja bym wprowadził pańszczyznę w Polsce (1)
Wszak w XVI wieku Polska była mocarstwem
- 1 0
-
2021-11-04 21:24
Tradycja
Ona cały czas jest tylko ukryta. Na żywca ku strapieniu wielu Januszy już nie przejdzie. Teraz ludzie płacą sobie pensję i wynagrodzenia dla swoich firm ze swoich własnych zapłaconych podatków poprzez państwowe zlecenia i nieuzasadnione pomoce antycovidowe. Taka nowa świecka tradycja biznesowa :-)
- 0 0
-
2021-11-03 13:03
Do Muzeum
To obłędne szaleństwo co wyprawia Rząd z podatków "suwerena",złomy się skleja żeby tylko się nie rozpadły,a armia i tak jest zaopatrzona w drony więc uzbrojenia mamy pod dostatkiem.Ręce opadają!!!
- 4 0
-
2021-11-03 13:15
matros (4)
przy okazji można wyremontować torpedy
- 24 1
-
2021-11-03 15:10
(1)
To już nie może wpłynąć tylko musiał wejść?
- 2 0
-
2021-11-03 16:38
taa, wszystkie 4 xd
- 1 0
-
2021-11-03 15:49
obie ?
- 1 0
-
2021-11-03 17:36
Jakie torpedy?????
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.