• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ORP Orzeł wszedł do stoczni

VIK
3 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

ORP Orzeł w drodze do Stoczni Wojennej.


Okręt podwodny ORP Orzeł już jest w Stoczni Wojennej. Przejdzie tam remont i tzw. naprawy bieżące, choć jeszcze kilka lat temu zapowiadano, że w 2022 roku zostanie wycofany ze służby. Wartość kontraktu to aż 22,5 mln zł.



Jak już informowaliśmy, Stocznia Wojenna podpisała umowę z Komendą Portu Wojennego w Gdyni na bieżące naprawy okrętu podwodnego ORP Orzeł. A napraw tych jest całkiem sporo. Zakres obejmuje prace konserwacyjne i naprawę kadłuba, zbiorników wysokiego ciśnienia, balastowych, paliwowych, hydrauliki sterowej i ogólnookrętowej, a także systemu wydechu spalin. Wartość kontraktu to aż 22,5 mln zł. Okręt pozostanie w Stoczni przynajmniej do lutego przyszłego roku.

Czytaj też:

Jak będzie wyglądał okręt Miecznik? Trzy firmy walczą o udział w projekcie



Orzeł został zbudowany według projektu radzieckiego w stoczni Krasnoje Sormowo w Gorki. Do służby trafił w 1986 r. Wszedł w skład dywizjonu Okrętów Podwodnych 3. Flotylli Okrętów w Gdyni, w ramach którego prowadził działalność operacyjną. ORP Orzeł jest 19. okrętem podwodnym w historii MW, trzecim noszącym nazwę "Orzeł".

  • ORP Orzeł przejdzie remont w doku pływającym.
  • ORP Orzeł w doku PGZ Stoczni Wojennej.
  • ORP Orzeł w doku PGZ Stoczni Wojennej.
  • ORP Orzeł w doku PGZ Stoczni Wojennej.

Do dziś pokonał niemal 97 000 mil morskich, zanurzał się ponad 800 razy i uczestniczył w licznych ćwiczeniach krajowych i międzynarodowych. W 2018 r. szacowano, że ORP Orzeł pozostanie w służbie do 2022 r. Może się jednak spodziewać wydłużenia służby, skoro okręt skierowano na remont.

ORP Orzeł jest naszym jedynym okrętem podwodnym. W ostatnim czasie ze służby w Marynarce Wojennej wycofano dwa najstarsze okręty podwodne - ORP Sęp i ORP Bielik. Do czasu zakończenia remontu ORP Orła polska Marynarka Wojenna nie ma ani jednego okrętu podwodnego w gotowości bojowej.
VIK

Miejsca

Opinie (141) 9 zablokowanych

  • Dobrze że mamy nowe holowniki które ściągną te złomy z morza

    • 12 0

  • Dżwig

    Czy w czasie zanurzenia będzie płynął obok dżwig?Czy będzie tylko zakaz zanurzania.A każdy z załogi przed rejsem rachunek sumienia i żal za grzechy.

    • 5 0

  • Dla tego okrętu największym niebezpieczeństwem jest przebywanie poza terenem stoczni.

    Niesamowite, prawda ?

    • 8 0

  • Mw

    Modernizacje Marynarki Wojennej to my mamy tylko na papierze a okretow bojowych jak niebylo tak nie ma do tej pory i to jest wina wszystkich naszych panow mondralinskich politykow.Gadaja tylko i nic nie robia w tej sprawie.

    • 5 1

  • Pudrowanie trupa

    Czuję się bezpieczny!

    • 4 0

  • No wszystko źle.

    Gdyby wycofano to pierwsze pytanie dlaczego nie remontowano.

    • 0 1

  • Najlepszy numer na miarę Jasia Fasoli !

    Jak Marynarkę Wojenną przeniesiono do Warszawy

    • 4 0

  • Jak do wcinania sie w rzeczywistosc Polski (4)

    Do zamykania stoczni i kopalni, to Unia pierwsza. Tylko tam, gdzie nie widzą niemieckiego interesu, (a może wręcz przeciwnie), to siedzą cicho. Trochę to dziwne, zważywszy na położenie Polski.

    • 0 8

    • Wykształcony inaczej człowieku, kiedy to UNIA lub "inna obca siła" zamykała stocznię mw. przecież ta stocznia (3)

      padła by na glebę już z 10 lat temu. Ale dzięki milionowym dotacjom i przekrętom prawnym dalej egzystuje (ale nie buduje). Wysil intelekt i zastanów się czemu pryatna stocznia Remontowa ma się dobrze i buduje/remontuje więcej statków na głowę pracownika niż to było w latach "świetlanego komunizmu". Jeśli nie domyślasz się dlaczego to proponuję zaliczyć podstawy przedsiębiorczości dla szkół średnich.

      • 3 0

      • Ma się dobrze ? (2)

        No właśnie. Prywatna koszerna Remontowa remontuje więcej statków na głowę niż za czasów minionego słusznego systemu, który jednak ciągle obowiązuje po 30 latach w głowach pod inną nazwą "kapitalizmu 3 RP". W prawdziwej gospodarce rynkowej liczy się czy ktoś ma płynność i ile zarobił, CITu zapłacił a nie statki na głowę :-). 1.5 mld straty na opcjach walutowych to powinna cała załoga przez 15 lat za darmo robić, żeby to spłacić dla międzynarodowej banksterki. :-) :-) :-). Do duuupy taka robota. Ale dla chłopków pańszczyźnianych "Pan Pjótr je dubry, ino mo złych duratcóf". XVII wieczne społeczeństwo :-) :-) :-). Każdy pseudopruwatny ma więcej długów niż wszystkie państwowe patologię razem wzięte. Chory kraj to Polin.

        • 0 0

        • Ja bym wprowadził pańszczyznę w Polsce (1)

          Wszak w XVI wieku Polska była mocarstwem

          • 1 0

          • Tradycja

            Ona cały czas jest tylko ukryta. Na żywca ku strapieniu wielu Januszy już nie przejdzie. Teraz ludzie płacą sobie pensję i wynagrodzenia dla swoich firm ze swoich własnych zapłaconych podatków poprzez państwowe zlecenia i nieuzasadnione pomoce antycovidowe. Taka nowa świecka tradycja biznesowa :-)

            • 0 0

  • Do Muzeum

    To obłędne szaleństwo co wyprawia Rząd z podatków "suwerena",złomy się skleja żeby tylko się nie rozpadły,a armia i tak jest zaopatrzona w drony więc uzbrojenia mamy pod dostatkiem.Ręce opadają!!!

    • 4 0

  • matros (4)

    przy okazji można wyremontować torpedy

    • 24 1

    • (1)

      To już nie może wpłynąć tylko musiał wejść?

      • 2 0

      • taa, wszystkie 4 xd

        • 1 0

    • obie ?

      • 1 0

    • Jakie torpedy?????

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane