• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OT Logistics przejmuje C.Hartwig Gdynia

VIK
31 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat C. Hartwig Gdynia z serwisem do Nowego Jorku
W tym roku C.Hartwig Gdynia obchodzi 155 jubileusz działalności. Dziś firma ma kontakty ze spedytorami zagranicznymi z ponad 100 krajów świata i ponad 5 tys.  klientów krajowych i zagranicznych. W tym roku C.Hartwig Gdynia obchodzi 155 jubileusz działalności. Dziś firma ma kontakty ze spedytorami zagranicznymi z ponad 100 krajów świata i ponad 5 tys.  klientów krajowych i zagranicznych.

Szczecińska firma OT Logistics zajmująca się transportem śródlądowym oraz spedycją kupi 37,5 proc. akcji gdyńskiej spółki należących do Hass Holding Limited oraz 37,5 proc. akcji będących w posiadaniu Morskiej Agencji Gdynia. Podpisano w tej sprawie przedwstępną umowę zakupu. Pozostałe akcje są własnością pracowników, Skarbu Państwa oraz samej Spółki. W ten sposób z małego udziałowca stanie się posiadaczem kontrolnego pakietu.


Czy konsolidacja na rynku transportowo -logistycznym w czasach spowolnienia gospodarczego to dobry kierunek?


- Hartwig to firma o ugruntowanej, silnej pozycji na rynku światowym, która dzięki synergii z innymi spółkami w naszej Grupie znacznie poszerzy zakres naszych działań. Jestem przekonany, że zakup ten stanowi kolejny krok, który umocni pozycję OT Logistics na rynku i pozwoli zaoferować klientom szerszy wachlarz usług na najwyższym światowym poziomie - powiedział Piotr Chajderowski, prezes zarządu OT Logistics.

C.Hartwig Gdynia to czołowa firma spedycyjna w Polsce, działająca od 155 lat na międzynarodowym rynku, specjalizująca się w przewozach morskich, lądowych, lotniczych oraz usługach logistycznych. W 2012 skonsolidowane przychody Spółki przekroczyły 246 mln zł. Umowa wejdzie w życie po akceptacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz uzyskaniu zgody Rady Nadzorczej OT Logistics. Zakup po uzyskaniu wszystkich niezbędnych pozwoleń powinien zostać sfinalizowany jeszcze w 2013 r. Transakcja zostanie dokonana ze środków własnych OT Logistics.

Szczecińska spółka ostatnio dość mocno wchodzi do Trójmiasta. Firma ostatnio otrzymała wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Szczecińska spółka rywalizowała z dwoma oferentami. Teraz szczecińska firma podda szczegółowej analizie kondycję handlową, finansową oraz sytuację prawną portowej spółki. Zgodnie z przyjętym harmonogramem prywatyzacyjnym, zakończenie procesu planowane jest na I kwartał 2014 roku. Spółka ma też wyłączność na negocjacje w gdańskim porcie. W połowie maja tego roku gdański port wybrał ofertę OT Logistics na budowę terminalu masowego.

OT Logistics zajmuje się logistyką, transportem i spedycją. Jest także liderem rynku śródlądowego transportu rzecznego w Polsce, ale działa przede wszystkim na rynku niemieckim (50 proc. udziału w rynku). OT Logistics dysponuje 800 jednostkami pływającymi o ładowności 325 tys. ton. Przewozi ok. 10 mln ton ładunków rocznie. W Grupie są różne spółki spedycyjne, terminale i port. Dziś spółka ma 40 proc. udziałów w Porcie Handlowym Świnoujście, ale niebawem będzie miała już 92 proc. Właścicielami spółki są dwa fundusze typu private equity: I Fundusz Mistral (75 proc. akcji) oraz Krokus PE (25 proc. akcji). Jest to w całości kapitał polski.

Gdyńska firma powstała 1 lipca 1858 r. Stworzył ją Carl Hartwig, obywatel Wielkiego Księstwa Poznańskiego. Zaczęło się od... garbarni, która wkrótce przekształciła się w firmę obsługującą targi i wystawy. Postępujący w kolejnych latach rozwój rolnictwa, przemysłu i handlu wywołał zapotrzebowanie na usługi transportowe. Rozwijająca się dynamicznie firma szybko stała się jednym z największych przewoźników lądowych w Europie. Oddział C. Hartwig w Gdynia stworzył podwaliny pod obecną strukturę firmy. W latach 1936-38 obsługiwał blisko 50 proc. polskiego handlu zagranicznego. Po wojnie był przedsiębiorstwem państwowym. W latach 90. firma została sprywatyzowana. W tym roku firma obchodzi 155 jubileusz działalności. Dziś firma ma kontakty ze spedytorami zagranicznymi z ponad 100 krajów świata, 23 tys. m kw powierzchni magazynowych w całej Polsce, 8 oddziałów w Polsce i 3 spółki-córki za granicą i ponad 5 tys. klientów krajowych i zagranicznych.
VIK

Miejsca

Opinie (32)

  • W tym roku ostatecznie znika inna wielka gdyńska firma

    co prawda od dawna była to już tylko nazwa - Polska Zjednoczona Korporacja Bałtycka - ale i tego żal, na podstawie jej historii można by film nakręcić.

    Przetrwali wojnę, przetrwali komunę, a arabskiej ekspansji nie przetrwali.

    • 10 3

  • oni sponsorowali latami moją szkołę

    • 1 0

  • .. "W 2012 skonsolidowane przychody Spółki przekroczyły 246 mln zł"

    A ile wyniósł zysk ?

    • 14 2

  • Podatki kolejnej firmy znikają z Gdyni. (1)

    Ostatni gasi światło.

    • 19 2

    • A skąd takie założenie?

      • 1 8

  • a co ze skatem

    • 1 0

  • SYNERGIA i wymiatanie z CH

    to bedzie "optymalizacja" kosztow

    • 15 2

  • Optymalizacja kosztów juz trwa od dwóch lat, teraz może być tylko lepiej. W końcu ktoś musi pracować.

    • 7 12

  • Szansa

    Super! Hartwig znowu będzie rządził!

    • 9 25

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...

Najczęściej czytane